furios, la 03 January 2015 - 08:57 PM, a spus:
"Hehe...aseara am reuşit prima autorotaţie..."
Aia nu e autorotatie si nici reusita nu e,ci doar ai taiat motorul in speranta ca modelul se va invarti mai incet si poate fi controlat insa sansele ca un 450 sa il pui jos INTREG prin autorotatie sunt egale cu 0 daca nu ai conditii IDEALE
Probabil. Mă găndesc că, având mai multă experientă în helz RC ai dreptate. Am dus pasul aproape la neutru. Am decuplat motorul. A venit pe sol. Mai puţin dur decât o simplă căzătură. Cupola, boom-ul sunt ok. O pală fisurată, axul strâmb (era hk, din sârmă moartă). Axul elicii anticuplu - hk - s-a îndoit şi el. Astea pentru că s-a rupt trenul şi a lovit cu o pale pamantul. Acuma e reparat din nou.
Şi, între noi fie vorba, nici Puma nu face autorotaţie, deşi...a fost un accident la Sibiu, acum ceva vreme, cand au scăpat unii prin autorotaţie. Uf ce mai făceam odată, dar le făceam cu motoarele pornite, şi până jos. Aterizarea cu rulaj. Da alea erau scule de 7,5 t, cu două motoare....ehe, vremuri de mult apuse
Orice rotor de elicopter intră în autorotaţie. CE am observat eu la astea ale mele e că întră mai degrabă în inel turbionar, decât în autorotaţie. În îndelungile mele încercări de autorotaţii, am cam dat cu ele de pământ, mai tare, tocmai datorită inelului turbionar. Trebuie să recunosc că, desi am elicoptere de doar câteva luni, am zburat ceva cu ele. (aproape zilnic, cam câte 5 acumulatori).
Totuşi...uitre nişte coborâri mai vertiginoase cu un 450!
https://www.youtube....h?v=yLA3YsmIwmQ