Începator rău de tot în elicoptere RC, zburător înrăit de aripi Doar vreau să văd cum e un elicopter RC.
#123
Postat 25 December 2014 - 07:50 PM
Modulul FBL este Align 3G FL 760. Nu-i dau de cap. Este instabil. Am reuşit câteva puncte fixe. Am schimbat cam tot ce era de schimbat. Axe, coada complet, full Align, main gear şi rulment unisens Align, main shaft Align, fathering shaft, la TREI Headuri Align. Din păcate headul cu care a venit a fost deformat. Vibraţiile pe care le dădea erau peste ce pot suporta giroscoapele.
In final a primit un head DFC HK, măcar asta e drept. La turaţii ale motorului de până în 65% e ok. Cum cresc turaţia mai mult, devine foarte instabil....
E drept că nu am avut foarte mult timp de el, printre musafiri si zboruri, căci cred că am avut cel mai cald Crăciu, din toate punctele de vedere, din viaţa mea.
Vă ţin la curent cu evoluţia...
#124
Postat 25 December 2014 - 08:39 PM
iar ai pus palele de coada invers :rofl:
Ala din poza cu Skidul stramb nu are head DFC,este head normal EFL.
Cel mai probabil ai ceva vibrati si unitatea le simte imediat.Poti incerca mai multe variante,cu 2 buretei sub senzor,cu 2 buretei si o bucata de metal intre ei sau direct cu soricel prins senzorul de frame.Daca nici asa nu merge esti obligat sa cauti cauza si provenienta vibratiilor.
Hai sa iti spun cum fac eu.
Prima data slabesc motorul si il decuplez de pe gear.Pornesc motorul de la turati joase pana la maxim si verific cu mana pusa pe frame daca motorul da vibratiile.Am avut cateva specimene care pareau ca totul e perfect si totusi se dezintegrau in aer pentru ca axul motor sau rulmenti erau praf sau stramb.
Pasul 2 dau palele jos,decuplez coada complet si ii dau gaz,daca vibratia nu se simte in frame cuplez si coada insa dau tot platoul jos ramanand doar main shaft.
Pasul 3 cu coada pusa(fara platou care se considera ca e bun) incep sa elimin din elemente,mai intai palele de coada dupa care dau gripurile jos cu butoias cu tot(nu odata am intalnit butoiasul dintre pale stramb) si raman doar cu axul pe care il pot verifica si ochiometric.
Daca inca nu am gasit nimic mai ramane o singura piesa in miscare pe varianta curea,rotita de angrenare de pe autorotation gear(la TT mai e rulmentul sau rulmenti de pe TT),dau cureaua jos si pun degetul pe rotita in timp ce se invarte motorul...daca e stramb axul se simte imediat.
Mai exista si varianta 14 in care nu gasesc nimic in toata mecanica aflata in miscare.In cazul asta de nervi DESFAC TOT HELI BUCATI si voi gasi sigur un rulment care isi bate joc de mine....
Nu exista fraza"nu stiu de unde am vibratii,am schimbat tot si degeaba"
Daca iei heli sistematic,eliminand piese pe rand nu vad cum poti sa zici"am schimbat 3 axe sau 2 cozi complete si degeaba"(eu generalizez aici pentru ca e prea comuna situatia)
Ps.Nu vreau sa aduc aminte de pale care obligatoriu trebuiesc verificate dinamic si static indiferent de situatie.
Sarbatori fericite tuturor modelistilor.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#126
Postat 26 December 2014 - 10:48 AM
Afăcut primele puncte fixe pe vant tare, in curte. O sa încerc să urc un filmulte, dar cu netul de la Digi, e mai greu. Să ajung acasa.
Legat de palele anticuplului + e vreo regulă a sensului de rotaţie a rotoarelor?.. Că nu am găsit pe nicăieri. Palele sunt montate în aşa fel încât să se roteascîâă cum trebuie.
#128
Postat 26 December 2014 - 09:17 PM
Mihai_supy, la 26 December 2014 - 10:48 AM, a spus:
Rotorul principal in sens orar iar cel de coada spre spate,privit de sus.Cum ai pus in prima poza la cel cu flybar e bine.Apoi ai corectat si la cel FBL.E ca la avioane,palele le pui cu BA(partea mai groasa) in fata sau spre directia de rotatie ca altfel...face ca o aripa care o rogi sa zboare cu BF inaintehttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif.
Nu as avea mari asteptari de la controlerul ala 3G,eu mi-am comandat asta:
https://www.hobbykin...idProduct=19951
Mi-a placut interfata care nu ma leaga la pc,setez oricand si orice direct pe aia.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 December 2014 - 09:20 PM
#129
Postat 27 December 2014 - 09:12 AM
Întrebarea mea este - Cum influenţează sensul de rotaţie a anticuplului comportarea elicopterului...
#130
Postat 27 December 2014 - 09:21 AM
Daca sensul e bun,dar palele sunt pe dos atunci coada nu are autoritate/forta oricat ai ridica curba de throthle sau na,se comporta ca o elice pusa pe dos...
#131
Postat 27 December 2014 - 09:45 AM
Dar nu prea vad rostul sa inventam apa calda sau sa facem teste care pot fi costisitoare....merita?
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#132
Postat 27 December 2014 - 10:09 AM
Asa e coada mea si n-am intors nimic la ea.Nici nu am desfacut-o.
#133
Postat 28 December 2014 - 09:40 AM
În poze pala de deasupra se duce înspre spatele elicopterului. Aşa apare în toate pozele...mai puţin la mine.
#134
Postat 28 December 2014 - 12:18 PM
Eu am un HK 450, la care rotorul se invarte in sensul acelor de ceasornic spre dreapta, iar rotorul de coada se invarte tot in sensul acelor de ceasornic adica spre dreapta, daca privesti heli din lateral cu coada la stanga si botul spre dreapta .
Dar cureaua de transmisie nu l-ar lasa sa se invarta altfel.
Si asa cum e merge foarte bine tine coada etc. .
Pareri? sa nu fie ceva bine?
Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 28 December 2014 - 12:19 PM
#135
Postat 28 December 2014 - 12:57 PM
Dupa cum vedeti in manual gripul palei de coada se actioneaza prin parghia aflata in FATA sensului de rotatie,daca nu e asa nu mai corespunde nici giro(trebuie dat revers) si nici sensul comenzi servoului.
Pana la urma faceti cum vreti,ca doar faceti pe bani vostri.
uitati aici manualul la V2
http://www.ircha.org...0450%20SEV2.pdf
Aceasta postare a fost editata de furios: 28 December 2014 - 12:59 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#136
Postat 28 December 2014 - 01:24 PM
Cum spuneam rotorul principal se invarte in sensul acelor de ceasornic.
Rotorul de coada se invarte tot in sensul acelor de ceasornic, vazut din lateral ,din partea stanga coada si dreapta fata botul .
Ma duc acuma la uzina de avioane sa vad ce dracu am facut.
Eventual da-mi pe pm numarul de telefon si te sun
Ciao Sorin
#139
Postat 28 December 2014 - 08:37 PM
- ma uimeste numarul urias de piese pe care le-ai schimbat: axe, swash-uri, rulmenti, roti dintate, de toate. Ceva nu e in regula, cea mai amarata clona de 450 zboara fara sa fie nevoie sa schimbi nimic, in cel mai rau caz are o piese/doua cu probleme. Eu am pierdut sirul la tot ce ai schimbat;
- align 3G functioneza daca ai bafta dar in anul 2014 (acusi 2015) cumperi un kbar pe nimic si ai un vbar adevarat (zboara perfect, vezi vibratii live, etc, etc);
- piesele nu se duc, nici macar cureaua. Eu zbor cu cureaua si coada originala venita odata cu HK450 acum multi ani. La fel si la 500. Cand se rupe, se rupe dar pana atunci nu se slabeste, mai degraba aluneca boom-ul.
Toate astea impreuna cu coada pusa invers (desi in toate manualele acest punct este bine evidentiat) ma face sa cred ca din entuziasm sari niste etape in constructie.
Acestea fiind zise sfatul meu e sa cumperi un kbar cu bluetooth si tot ce iti mai trebuie e un telefon/tableta cu android. Pune-le pe un heli cu servo bune (pe coada merge perfect HKS 9257 clona de Futaba 9257) si o sa vezi diferenta.
Mihai_supy, la 28 December 2014 - 09:40 AM, a spus:
În poze pala de deasupra se duce înspre spatele elicopterului. Aşa apare în toate pozele...mai puţin la mine.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#143
Postat 28 December 2014 - 09:05 PM
stiganas, la 28 December 2014 - 08:37 PM, a spus:
Pai am două 450-uri. Ambele au fost luate SH. Unul e FB şi unul FBL. Cel FB s-a Alignizat şi zboară foarte bine. Cel FBL - e şi el pe drumul cel bun. Modulul Align 3G FL 760 funcţionează bine (e drept că nu am termen de comparaţie), oricum elicopterul FBL pare mai uşor de zburat decât cel cu FB. Primele puncte fixe le-am făcut pe vânt, în curte la ţară. Când o să fie vreme mai bună, o să-l mai bibilesc...
#144
Postat 28 December 2014 - 09:11 PM
Ce nu ma prind,la cel FBL ai 2 linkuri de la swash direct la blade grip-uri.Si mai ai 2 brate de la swash la main rotor housing.Ce rol au alea,mi se pare mie sau nu au niciun efect asupra zborului?! (ca nu sunt legate nici de flybar ca nu exista dar nici de gripuri)
Intreb pentru ca unele head-uri FBL le au altele nu.Cum e mai bine si ce rol au?
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 28 December 2014 - 09:13 PM
#148
Postat 28 December 2014 - 10:24 PM
In mare sunt 2 tipuri de fead FBL(mai cunoscute...pentru ca mai sunt si altele)
EFL-cele cu brate
DFC-cele fara brate.
Care sunt mai bune?...primele au aparut EFL,dupa care DFC la compass si goblin dupa care la align...doar ca goblin a retras headul DFC pe motiv ca rulmenti dintre grip si tija erau prea rigizi si au creat multe probleme(la un simplu sarch pe gogu aflati mai multe),dupa treaba asta goblin a montat headuri HPS(adica tot EFL cu alta denumire) pe kiturile lor.Align a continuat sa sustina ca DFC e cel mai tare...cum dealtfel a facut si cu TT care inainte sa il foloseasca ei era cea mai proasta transmisie,dupa ce au folosito ei e cea mai buna.
Ps.Acum SAB foloseste a 3 a generatie de gead.HPS2 si 3
https://www.youtube....h?v=dBYOjXnUTaI
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#149
Postat 28 December 2014 - 10:48 PM
Mihai_supy, la 28 December 2014 - 09:05 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/