Începator rău de tot în elicoptere RC, zburător înrăit de aripi Doar vreau să văd cum e un elicopter RC.
#32
Postat 27 September 2014 - 12:24 AM
Mihai_supy, la 26 September 2014 - 10:55 PM, a spus:
Coada...mi-e teama ca am montat tubul invers, desi asa s-a potrivit cel mai bine...(un surb pe coada care a intrat numai pe partea lui...
IMG_20140926_233812.jpg
Tubul de coada are la un capat o fanta si la celalat o gaura. Eu l-am montat cu fanta la anticuplu. Numai asa s-a potrivit....(in manual nu am observat cum as putea face diferenta.
L-ai pus fix invers. Partea cu gaura rotunda vine spre ansamblul coada iar partea cu taietura intra in frame. Nu prea inteleg cum a intrat in frame daca l-ai bagat invers.
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
#33
Postat 27 September 2014 - 05:31 AM
#34
Postat 27 September 2014 - 06:47 AM
Pozeaza defapt toate firele cu simt de raspundere,daca e ndevoie sa pui un soricel...pune doi,incearca toate firele sa le pozezi pe interiorul frameului(si pentru estetic dar si pentru protectie la crash)iar antena de la receptor nu prea sta bine acolo.La un crasc de cele mai multe ori palele lovesc coada,automat forteaza in tijele alea de care ai prins dumitale antena si rup sau ies cu totul din prinderi si ramai fara "mustuc" la antena.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#35
Postat 27 September 2014 - 08:51 PM
Legat de fire...cand o sa merite o sa-i reasez toate firele. Deocamdata, mai mult am insurubat la el decat am zburat. Firul cu pricina - e firul care merge la ESC.
Chestia cu antena la receptor...nu m-am gandit la posibile urmari. O sa-i schimb pozitia.
Multumesc ca va pierdeti timpul cu mine.
#36
Postat 27 September 2014 - 08:57 PM
emilemir, la 27 September 2014 - 05:31 AM, a spus:
...alo...sunt elicopterist...stiu ce-i aia un tracking, si stiu ce e aia miscare de bataie sau de baleaj, si chiar stiu ce e cu asimetria laterala a portanteri la rotorul portant. Normala ca am cantarit palele, si le-am si legat una de alta si l-eam verificat si rasverificat. Totul e ok. Estetic nu sunt ok, dar au exact aceeasi greutate acuma.
#38
Postat 29 September 2014 - 03:06 PM
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
#39
Postat 29 September 2014 - 03:39 PM
Muta bila de pe servo coada o gaura mai departe, sa actioneze mai mult cu aceeasi miscare. Facand asta va trebui sa modifici si end point-urile din gyro ca sa nu fortezi servo-ul.
Apoi miscoreaza gain-ul din statie la 60 sa zicem si verifici cum zboara. Daca nu tine bine, mai maresti 5% si verifici iar, pana in punctul cand incepe sa dea din coada. Cand ai ajuns acolo micsorezi putin gain-ul si gata.
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
#40
Postat 29 September 2014 - 03:51 PM
Ball-ul de pe bratul servoului elicii anticulu e la penultima gaura. Maine testez. Am acces la sala mea de indor, si acolo nu bate vantul, si e destul loc pentru testari...Am citit in manualul gyro-ului cum se face End-Point adjustement.....
Mercic.
Testez maine.
PS - ce am observat e ca atunci cand actionez stick-ul pe giratie nu mai da din coada...(ca astazi am facut si cateva piruete..., in lumea reala se numeau cutiute, adica decolezi, mergi inainte fix 2m, opresti la punct fix, te rotesti 90 de grade, iarasi mergi 2m, si tot asa, pe laturile unui patrat)
#41
Postat 30 September 2014 - 07:23 PM
PS - cand am inceput primele mele puncte fixe cu elicopterul, in lumea reala, credeti-ma ca mi se parea aerodromul foarte foarte mic...cu asta micu...spatiile unde zbor mi se par la fel de mici,...dar se micsoreaza din ce in ce mai mult. Clar ca trebuie sa-mi aiu mai multi acumulatori...
#42
Postat 30 September 2014 - 08:02 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#43
Postat 01 October 2014 - 04:53 PM
Am un amarat de HK 450 GT, luat SH de pe forum, a fost FBL, probabil troznit (mai tare de cat credeam eu), transformat in FB. Majoritatea pieselor sunt acuma Align, dar mai are urme de hk. L-am troznit si eu o data
Daca mi-am mai luat unul, recunosc ca ma cam bate gandul...dar inca nu sunt foarte convins ce-mi place mai mult...sa continui sa exersez rolling-harrier (pana mi-o iesi si pe dreapta), sa urc 30 de secunde si sa planez 10 minute, sau sa strang tarte din b...si sa fac cutiute...E clar ca la primele doua variante nu o sa renunt..cel putin cat m-o tine buzunarul si pana m-o da nevasta afara cu tot cu modelele mele....
#45
Postat 01 October 2014 - 05:14 PM
Incearca sa le separi, una e sa aduci elicopterul in conditie de zbor (pasii sunt descrisi in manualul statiei si al elicopterului), si alta sa ajungi tu in conditie RTF. Daca urmezi un curs, inveti sigur in 10 acumulatori http://dream-models....rs/FlightSchool . Eu am vazut ca functioneaza sigur, fara crash, in 10 lectii, pe toti colegii mei care au invatat sa piloteze heli-rc (pe absolut toti, care au ramas cu elicopterul in cap). Daca o iei singur, vezi ca deprinderea reflexelor necesare, se poate face consecvent (pe rind), si progresiv, pentru ca atit reactia pe orice axa a manselor, cit si feed-back-ul trebuie deprinse, fixate si calibrate, si asta cere timp (ore de zbor).
#46
Postat 01 October 2014 - 10:23 PM
Am mai scris pe la inceputuri..Am fost educat sa zbor la Boboc. Pentru mine, daca turul de pista se face la 400m, atunci acolo se face, nu la 410 si nici la 390. Punctul fix la elicopter - "apoi sa fie punct fix, mama lui de elicopter". Inca un citat (din vechii mei instructori) "P...la mea, ce dracu cauti in cabina asta daca torasca asta face ce vrea ea?...ma!! vezi ca te dau jos...". Ideea e ca invat sa zbor o chestie , care, sincer, nu cred ca asa ar trebui sa zboare...Intotdeauna mi-a placut sa fiu autodidact...cert e ca incep incet incet sa-l stapanesc. Ideea e ca pot sa-l aterizez acolounde vreau eu, nu unde vrea el....(zboruri..pai am un singur acumulator, deocamdata, care-mi asigura cam 6-7 minute de PF. dar vin ele....bateriile...
Glumesc desigur. Ideea e ca mi-am propus sa invat sa zbor dracovenia asta cat mai exact posibil. Tutorialele pe care le-am vazut pe net...m-au ajutat, dar eu am invatat sa zbor un elicopter adevarat dupa alte reguli. A functionat. Se aseamana foarte mult cu ce vad in tutoriale, dar, acolo zice ca la ziua 2 treci la circuite (exemplu), dar hai sa fim seriosi, in a doua zi abia daca aflii ce face pasul general si de ce e nevoie sa corectezi din giratie..Tutorialele nu explica deloc ce e cu asimetria laterala a portantei, si despre miscarea de baleaj...
Am tot intrebat cat de fixe trebuie sa fie palele...si mi-ati raspuns. Va zic ce am facut eu...leam lasat asa cum le are Puma..aproape libere...va zic ca elicopterasul ata a devenit mult mai stabil...Am pus EXPo mult..adica spre 80%, si am tot butonat curbe de pas..acuma am turatia RP aproape constanta....si abia acuma pare ok...
Zbor Rc..uf..de multa vreme...(aveam 9 ani cand am pus mana pe un Kraft si un motor Cox (cine stie...stie) acuma...am sarit de 4 decenii...(SUNT UN MOS)...Asta e primul elicopter RC...dar nu credeam ca e asa de greu sa-l butonezi....si chiar asa de complicat sa-l zbori.
Majoritatea de pe aici m-ati vazut cum zbor...si, ca sa nu ma fac de rusine, nu postez inca un film cu "ventilatorul" meu, nu inca....ca nu vreau sa radeti...Cand o sa cred eu ca il stapanesc...o sa vi-l arat cum zboara...(deocamdata sunt in perioada castravetilor, sper sa fie cineva pe aici care sa stie ce e aia).
PS - am facut prima decolare reala...la voi, la Oradea, intr-o tabara PTAP, cu IS-ul 28...ce vremuri....din pacate de mult apuse...
#47
Postat 02 October 2014 - 07:38 AM
Dupa aia am mai invatat colegi sa zboare. In general erau disperati dupa crash-uri consecutive. Am facut cutiuta (cercul), in sala pe parchet, si am inceput de la lectia 1. Toti care au facut asta, au inceput sa invete, consecvent, consecutiv, si fara crash-uri. Unii si-au abandonat lectiile, dar au reventi dupa primul crash. Astia zbora heli singuri, de placere, toti. Altii, au zis de la inceput ca e o gluma, si nu vor face asta. Realitatea statistica este ca nici unul dintre acestia, nu mai zboara heli. Toti au ajuns la concluzia ca viata lor este mai usoara fara (desi zboara avion de placere).
Acuma, sigur ca in functie de virsta si parametrii psihologici, durata cursului poate fi doi ani (am un coleg in situatia asta). Unii pot crea si fixa reflexele si atitudinea necesara mai repede, altii mai incet.
In orice caz, eu il consider cel mai bun program de invatare pentru heli RC, de asta il recomand. Nu e al meu, nu l-am scris eu, si nu am nici o legatura cu autorul. Rezultatele lui (cursului) insa m-au surprins pe fiecare elev.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 02 October 2014 - 07:40 AM
#48
Postat 02 October 2014 - 09:28 AM
#49
Postat 02 October 2014 - 06:59 PM
Nu ma astept sa zbor pe spate cu ventilatorasul meu, nu inca, dar o sa vina vremea...
Am citit asta noapte cursul recomandat de Vlad. O sa-l incerc, desi inca ma probleme cu aterizarea rapida a elicopterului direct, fara deplasare laterala sau in fata sau in spate. Reusesc, dar catoedata mi-l mai baltacaie vantul. In sala totul e ok cu punctele fixe. Doecamdata invat sa deplasez elicopterul lateral in fata si in spate, doar cu el orientat cu laterala lui spre mine. Cu coada la mine e simplu acuma. Decolez, aterizez, il deplasez in orice directie, tin inaltimea costanta in rotatii, dar inca nu m-am aventurat sa fac tortiri complete la punct fix. Doar 90 de grade stanga si dreapta. Vreau sa fiu foarte exact in zbor, asa cum am fost educat. Nu e usor, si poate de aia incepe sa-mi placa...
#54
Postat 05 October 2014 - 07:33 PM
E pe vine un head Align. Asta are ceva jocuri, iar raspunsul este brusc, si am ipresia ca se incalceste Flubar-ul cu rortoul...(discurile par a se apropia foarte mult..).
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 05 October 2014 - 07:34 PM
#55
Postat 07 October 2014 - 08:18 PM
Executat mentenanta - multe suruburi au fost descacute. Le-am pus theread look si le-am apropiat din nou. Nimic nu e foarte strans...Jocurile incep sa dispara...aterizarile incep sa iasa, zborul devine mai relaxant...incepe incet incet sa-mi palca. (ideea e ca poate fi zburat aproape oriunde, spre deosebire de 30cc-ul..care are nevoie de pista, combustibil....etc..
#56
Postat 08 October 2014 - 07:32 PM
Ideea e ca sunt mult, mult mai exacte realizate piesele Align fata de cele HK. Nu credeam ca e asa mare diferenta....Vedem la zbor. Oricum saptamana asta vrea e nasoala la Buzau, asa ca e timp destul...
#59
Postat 11 October 2014 - 09:35 AM
Aceasta postare a fost editata de Mishu-Ptm: 11 October 2014 - 09:37 AM
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
#60
Postat 11 October 2014 - 06:35 PM
Mishu-Ptm, la 11 October 2014 - 09:35 AM, a spus:
Am vazut asta. Acuma e mult mai fasnet...dar e mai precis.