Începator rău de tot în elicoptere RC, zburător înrăit de aripi Doar vreau să văd cum e un elicopter RC.
#303
Postat 01 June 2015 - 10:44 PM
din greseala am montat gripurile coada cu surubul in interior.
am inversat palele si ok...dar o fi ceva problema ca sunt asa ? nu as mai demonta tot tacamu, ca am pus deja lock pe suruburi..
in afara de inertia spre desfiletare..o fi asta problema ?...
#305
Postat 02 June 2015 - 12:53 AM
pai poate m-am exprimat gresit, desi nu cred.
maa refeream la piesele care tin palele coada, nu puneam suruburile dinpre exterior, ci invers.
erau puse dinspre rotor, spre exterior..
Aceasta postare a fost editata de mellbo: 02 June 2015 - 12:58 AM
#306
Postat 09 June 2015 - 08:41 PM
La controlul după zbor surubul care ţine rotorul anticuplu pe ax era puţin desfăcut - rotorul ave puţin ax pe coadă..Am refăcut strângerea prin scoaterea şurubului să reînşuribarea lui cu loktite 243 albastru.
Apoi am luat la puricat tot ce se mişca şi am repus loktite unde s-au mişcat suruburile...aşa, de siguranţă, şi au mai fost cîteva....grav - un şurub care ţine motorul era şi el aproape liber...
Cineva vorbea de mentenanţă...din păcate nu am găsit e niciunde la astea mici...În lumea mare sunt lucrări periodice, la număr de ore de zbor sau zile de stat...aici...nu am văzut pe niciunde. Poate de aia dăm cu ele de pământ mai des...!
#307
Postat 09 June 2015 - 09:30 PM
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 09 June 2015 - 09:32 PM
#308
Postat 09 June 2015 - 10:53 PM
#312
Postat 01 July 2015 - 07:16 AM
Mihai_supy, la 01 July 2015 - 05:59 AM, a spus:
Piese de Align imi iau de aici:
http://www.align-trex.co.uk/
De obicei dau comanda in week-end si vineri le am.
#314
Postat 13 July 2015 - 07:45 PM
mhm...grav. in toate partile. totusi, controlabil. partea urata cand se opreste vantu, pentru ca atunci "cazi" si trebuie sa compensezi.
am facut pe-acolo niste circuite, si dau sa aterizez. oricum ma asteptam la surprize, dar exact cand eram pe punctu sa-l pun jos, vantul se opreste 1 secunda apoi se infoaie, si aproape mi-l da de pamant. in ultima secunda, il ridic, din pacate atinge cu ampenaj coada ceva pe jos. aterizez. inspectez...nimic deosebit, in afara de o micro-julitura pe ampenaj coada, si o micro-julitura pe una din pale coada. sincer nu stiu daca nu era deja.
acasa, in curte vreau sa-l mai ridic o data de proba. dansul gainii. wtf ? nici macar nu s-a atins cu ceva...
verificat strans pale principale, coada, dat jos ...pus din nou...la fel.
se invart palele , apoi brusc, incepe dansu`. dupa ce se opresc palele, una din ele...nu e aliniata. aceasi intotdeauna. nu conteaza cat de tare/slab strang palele, face aceasi miscare.
grrr... nu pare nimic problema , nu am idee.. in afara ca .. pentru ca sa evit cazatura, i-am dat blana s-a ridicat si cam atat. linkuri ok...
va dati o parere ?
Aceasta postare a fost editata de mellbo: 13 July 2015 - 07:49 PM
#315
Postat 13 July 2015 - 07:58 PM
Ax coada?
Nu am inteles care pala nu e aliniata,cea principala sau de coada...
Cum se manifesta acest "dans al gainii"?
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#316
Postat 13 July 2015 - 08:01 PM
stii..momentul ala cand danseaza trenul de aterizare, chicken dance :)
ps: a zburat bine pana azi, si are vreo 40 zboruri de cate 5 minute, azi primul incident. crash nu-l pot numi, pentru ca am vazut clar, a atins doar cu ampenajul de coada, si aia doar a zgariat pe jos cu el...
cam ciudat..
Aceasta postare a fost editata de mellbo: 13 July 2015 - 08:05 PM
#317
Postat 13 July 2015 - 09:48 PM
Pana la urma nu conteaza in prima faza motivul care a dus la descentrarea asta,conteaza sa depistezi cauza problemei si dupaia faci reconstituirea.In cazul vibratiilor ai sanse foarte mari sa apara alte probleme.
Iti recomand sa nu il mai ridici pana nu verifici fiecare surub,pentru ca e posibil din cauza vibratiilor sa iti desfaca ceva suruburi,eventual verifica mufe,fire(sa nu se frece),etc.
Mie personal imi pare vibratie din feathering shaft stramb sau teu stramb...toate de la soc.
Dar mai poate fi si un link slab cea ce e foarte periculos.
Ps.Ca sa verifici featheringul,dai o pala jos,invarti cu un imbus de saft si te uiti la varful celeilalte pale.Daca se ridica de varf sau coboara e clar ca trebuie schimbat featheringul.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#318
Postat 13 July 2015 - 10:04 PM
furios, la 13 July 2015 - 09:48 PM, a spus:
Pana la urma nu conteaza in prima faza motivul care a dus la descentrarea asta,conteaza sa depistezi cauza problemei si dupaia faci reconstituirea.In cazul vibratiilor ai sanse foarte mari sa apara alte probleme.
Iti recomand sa nu il mai ridici pana nu verifici fiecare surub,pentru ca e posibil din cauza vibratiilor sa iti desfaca ceva suruburi,eventual verifica mufe,fire(sa nu se frece),etc.
Mie personal imi pare vibratie din feathering shaft stramb sau teu stramb...toate de la soc.
Dar mai poate fi si un link slab cea ce e foarte periculos.
Ps.Ca sa verifici featheringul,dai o pala jos,invarti cu un imbus de saft si te uiti la varful celeilalte pale.Daca se ridica de varf sau coboara e clar ca trebuie schimbat featheringul.
mersi...o sa incerc cam tot...ce mi-ai zis.
linkurile sunt ok..insa. posibil sa fie feathering shaft daca e asa, inseamna ca este fix OL rahat.. nici macar un soc nu a fost. :)
#319
Postat 14 July 2015 - 01:16 AM
vibratii coada.. cat cuprinde. aveam eu ceva pe coada, dar acum e...ceva serios pe coada.
asta trebuie rezolvat, dar...pot oare genera vibratiile de coada..toata turbarea asta ?...
Aceasta postare a fost editata de mellbo: 14 July 2015 - 01:17 AM
#320
Postat 14 July 2015 - 07:46 AM
Daca scoti si palele de coada si tot vibreaza inseamna ca sa strambat axul tail drive gear(ala din frame),care se verifica printr-o presare usoara a curelei in timp ce ai 5-10% motor si verifici daca oscileaza,daca cureaua oscileaza e ori axul de coada stramb orin tail drive gear stramb(pe care nu il poti verifica decat optic).Axul de coada se verifica tot optic cu foarte putin motor(5%) si cu palele puse pe pas "0" esti atent sa vezi aliniamentul palelor(te uiti pe linia lor),daca au batae e clar din ax sau butoias(hubul dintre gripuri)
La align se mai poate intalni si desfiletarea imbusului din hub(in interiorul gripului),nu sare gripul pentru ca imbusul nu se desfileteaza complet(il tine pale) insa iti dezechilibreaza ansamblul coada si exista riscul sa se blocheze gripul din cauza frecari.Verifica tragand de gripuri cu mana si optic sa nu fie spatiu intre grip si hub plus ca imbusul care e mai desfacut de obicei atinge pala in grip.
Ps.Intai verifici axul de coada si daca ai certitudinea ca e drept(inclusiv hubul) in cazul asta e axul din frame.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#321
Postat 28 July 2015 - 09:14 PM
#322
Postat 28 July 2015 - 09:17 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#323
Postat 28 July 2015 - 09:22 PM
#325
Postat 29 July 2015 - 02:24 AM
furios, la 14 July 2015 - 07:46 AM, a spus:
Daca scoti si palele de coada si tot vibreaza inseamna ca sa strambat axul tail drive gear(ala din frame),care se verifica printr-o presare usoara a curelei in timp ce ai 5-10% motor si verifici daca oscileaza,daca cureaua oscileaza e ori axul de coada stramb orin tail drive gear stramb(pe care nu il poti verifica decat optic).Axul de coada se verifica tot optic cu foarte putin motor(5%) si cu palele puse pe pas "0" esti atent sa vezi aliniamentul palelor(te uiti pe linia lor),daca au batae e clar din ax sau butoias(hubul dintre gripuri)
La align se mai poate intalni si desfiletarea imbusului din hub(in interiorul gripului),nu sare gripul pentru ca imbusul nu se desfileteaza complet(il tine pale) insa iti dezechilibreaza ansamblul coada si exista riscul sa se blocheze gripul din cauza frecari.Verifica tragand de gripuri cu mana si optic sa nu fie spatiu intre grip si hub plus ca imbusul care e mai desfacut de obicei atinge pala in grip.
Ps.Intai verifici axul de coada si daca ai certitudinea ca e drept(inclusiv hubul) in cazul asta e axul din frame.
mi-am facut timp si..hub coada era putin stramb.extrem de putin. dar se pare ca conteaza. verificarea si dupa metoda explicata de tine, si prin introducerea unui hex longitudinal, care pur si simplu refuza sa intre.
am pus altul, am echilibrat tot ansamblu, si-am mai putine vibratii ca niciodata. totusi, am constatat ceva..ciudat.
dupa ce-am turat in blana heli (fara rotor principal), am demontat cu grija, lasand palele in pozitia in care s-au aliniat ele. de strans le-am strans doar cat sa se poata misca la un bobarnac :)
surpriza..palele stau haotic. asa se aseaza. poate in haosul lor definesc o anumita geometrie, poate e normal, sau nu. de-asta pun si intrebarea.
si cum o poza face cat o mie de cuvinte...
Aceasta postare a fost editata de mellbo: 29 July 2015 - 02:24 AM
#328
Postat 30 July 2015 - 06:01 AM
Adica acel gyro de care vorbesti il poti pune cu firele in orice parte, atata timp cat il pui cu eticheta in sus(adica asa cum se vede din poza din link). Sageata aia e de estetica,nu conteaza in ce parte arata.
Dupa ce l-ai montat si conectat, musai sa verifici sensul de compensare si sa setezi capetele cursei, da` cred ca stiai deja astahttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif Crezi ca un gyro nu se invarte 360grade in zbor? Mai conteaza de pe ce pozitie initiala a plecat?
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 30 July 2015 - 06:02 AM
#329
Postat 30 July 2015 - 06:03 AM
Ciprian97, la 30 July 2015 - 06:01 AM, a spus:
Adica acel gyro de care vorbesti il poti pune cu firele in orice parte, atata timp cat il pui cu eticheta in sus(adica asa cum se vede din poza din link). Sageata aia e de estetica,nu conteaza in ce parte arata.
Dupa ce l-ai montat si conectat, musai sa verifici sensul de compensare si sa setezi capetele cursei, da` cred ca stiai deja astahttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif Crezi ca un gyro nu se invarte 360grade in zbor? Mai conteaza de pe ce pozitie initiala a plecat?
Gyro s-o fi învârtind el, dar faţă de hely nu se învârte, şi mă găndeam că e importantă direcţia...mai sutdiem...
La sol pare că funcţionează ok...
#330
Postat 01 August 2015 - 10:06 AM
Dacă se linişteşte vântul ieşim la aer...