Începator rău de tot în elicoptere RC, zburător înrăit de aripi Doar vreau să văd cum e un elicopter RC.
#241
Postat 04 March 2015 - 11:23 PM
Dai un semn daca vrei sa schimbam impresii :)
#242
Postat 04 March 2015 - 11:57 PM
#244
Postat 24 May 2015 - 09:35 AM
Dacă e aşa, am un programator pentru YEP, şi ă sî încerc cu el. Mecanic e bine reglat. Să-l vedem astăzi la câmp.
PS - poate-l recunoaşte cineva, şi mă luminează.
Câteva poze:
#246
Postat 24 May 2015 - 09:47 AM
Cate piese Align are heli-ul ? Daca are si servo Align e posbil sa fie si ESC-ul Align. Foarte simplu de aflat. Un ESC Align e usor de identificat, la armare face un set de bipuri care indica exact cum a fost programat.
Sa incerci niste autorotatii cu pas pozitiv :) , d-alea adevarate.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#247
Postat 24 May 2015 - 10:19 AM
Motorul e Turnigy H3736 - 1330KW. ESC-ul...ce pot spune despre el, că e opto, iar condensatorii de pe intrare sunt de 330microf şi 35V.
ESC-ul la armare scoate 3 bip-uri şi atât.
După pozele pe care le-am tot văzut pe net, pare un T-rex 600 ESP...dar la câte variante sunt...
Legat de autorotaţiile cu par pozitiv, eu aşa le-am învîţat în lumea reală. Cu s-or face cu hely RC - la 450-ul meu nu aveam pas negativ deloc. Făcea autorotaţiile excelent, dar foarte puţine le-am terminat pe sol, de regulă opream elicopterul în zbor orizăntal cam la 1m.
#248
Postat 24 May 2015 - 10:36 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#250
Postat 24 May 2015 - 12:28 PM
stiganas, la 24 May 2015 - 10:36 AM, a spus:
esc-ul pare un Align de 70 a (dupa radiator,condensatori)
frame-ul este varianta 600 CF ,printre primele aparute
grije mare Mihai la swashplate ,sa nu aiba joc (este si el ..batran) Spun asta ptr ca eu am vreo 3 buc din acel model,toate varza !
Cat despre autorotatile cu pas pozitiv,mai bine iarta-l.Este pacat de canopia aceea..
Aceasta postare a fost editata de florin_953: 24 May 2015 - 12:30 PM
#251
Postat 24 May 2015 - 01:00 PM
Starea mecanica si electronica a pieselor era exceptionala - in sensul ca toata mecanica era absolut noua - caseu-ul de coada este HK la fel si blade holderele de coada dar sunt super ok
Motorul era nou iar ESC-ul cu pricina este Align de 75A pe care am montat al 2 lea radiator de upgrade de la Align - il recunosc dupa mufele CT4 rosii cu galben la termocontractibil
Servo si giro coada sunt super meseriase si erau absolut noi.
Acum depinde cat a zbirat de atunci si ce evenimente a avut dar de la mine a plecat impecabil.
Sa-l zbori cu placere si daca ai intrebari poti sa ma suni
ESC-urile Align trebuie sa scoata 5 bipuri sau 5 perechi de bipuri la plecare. Sa nu il fi pus in mod programare adica rev din statie pe canalul 3.
Atentie la slideru-ul de coada - daca este HK - culoare negru sau gri schimba-l (la vremea aceea nu stiam ca sunt de belea - se desfac in aer) pune unul Align costa 50 lei dar nu prabusesti heli
Ma bucur ca am rezolvat enigma cu ESC-ul :D
florin_953, la 24 May 2015 - 12:28 PM, a spus:
frame-ul este varianta 600 CF ,printre primele aparute
grije mare Mihai la swashplate ,sa nu aiba joc (este si el ..batran) Spun asta ptr ca eu am vreo 3 buc din acel model,toate varza !
Cat despre autorotatile cu pas pozitiv,mai bine iarta-l.Este pacat de canopia aceea..
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#252
Postat 24 May 2015 - 01:29 PM
Este Align BL70G. Curent nominal 70A, maxim pentru 5 secunde 110. La programare a făcut exct ca şi în manual. Este cam mic pentru motorul meu. Numai să nu se prăjească.
Legat de jocuri, nu mi se pare că are joc mare. Are totuşi, dar foarte mic. Nu e din swsh, ci din toate îmbinările, de la braţul servoului până la pala rotorului portant.
Am reuşit să programez ESC-ul ..Plec la câmp...până nu se strică vremea de tot!
#254
Postat 24 May 2015 - 01:52 PM
Mihai_supy, la 24 May 2015 - 01:29 PM, a spus:
Este Align BL70G. Curent nominal 70A, maxim pentru 5 secunde 110. La programare a făcut exct ca şi în manual. Este cam mic pentru motorul meu. Numai să nu se prăjească.
Legat de jocuri, nu mi se pare că are joc mare. Are totuşi, dar foarte mic. Nu e din swsh, ci din toate îmbinările, de la braţul servoului până la pala rotorului portant.
Am reuşit să programez ESC-ul ..Plec la câmp...până nu se strică vremea de tot!
Poti zbura linistit modelul cu acest ESC ,eu l-am avut montat pe un 600 streched, cu pale de 700 si chiar cu un stil de zbor agresiv, (adica..tras de hely..)nu am reusit sa-l capotez !!
...Si daca f. putin probabil, se intampla sa intre in protectie !!!!!!.ai ubec separat.Adica servourile functionale. Minus 4-5 grade negativ ,hely coboara aproape ca o gloaba,iar pe la cativa matri de sol cresti usor pasul,eventual tragi usor elevatorul il pui un pic in coada ,dupa care se aseaza singur pe pamant si e toata lumea fericita !!
Bafta.
Aceasta postare a fost editata de florin_953: 24 May 2015 - 01:54 PM
#255
Postat 24 May 2015 - 08:53 PM
Cel de 70A de care zici tu - e cel mai nou si venea stock cu Trex 500 - ca noutate avea si al 6-lea mod de programare pentru iesirea de BEC 5-5,5-6v setata din ESC
Asa cum au spus si altii 75A ar trebui sa fie deajuns dar motorul fiind mai puternic decat cel standard Align (are 2700W fata de 1700 motoarele mai vechi Align) ar fi bine sa tragi cu moderatie de el.
Faptul ca are si radiatorul de upgrade - zic ei - creste eficienta racirii cu 20-25%
Mihai_supy, la 24 May 2015 - 01:29 PM, a spus:
Este Align BL70G. Curent nominal 70A, maxim pentru 5 secunde 110. La programare a făcut exct ca şi în manual. Este cam mic pentru motorul meu. Numai să nu se prăjească.
Legat de jocuri, nu mi se pare că are joc mare. Are totuşi, dar foarte mic. Nu e din swsh, ci din toate îmbinările, de la braţul servoului până la pala rotorului portant.
Am reuşit să programez ESC-ul ..Plec la câmp...până nu se strică vremea de tot!
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#256
Postat 24 May 2015 - 09:25 PM
Concluziile...
- acumulatorii nu merg încărcaţi la câmp, nu cu încărcătoare de 50W. Se rezolvă cu mai mulţi acumulatori, dar nu prea sunt ieftini. E drept că nici clasa asta nu e ieftină
- Gyro-ul Logitech - mai am mult de învăţat. L-am apropiat cât de cât, dar tot mai bâţâie coada, iar la mişcări bruşte de pas colectiv nu ţine capul de zbor. E drept că trebuie câteva curbe de pas şi de throttle...dar toate la timpul lor.
- ESC-ul se încălzeşte, dar e doar cald, motorul e rece. la puncte fixe, un lipo 6S5000 ţine cam 10 minute. Totuşi, pornirea e brutală, mai brutală decât la alea mici. Până prinde ceva turaţie...mi-a adus aminte de Puma, la care, la pornire dacă nu te ştii cu manşa te puteai răsturna. Ăsta, se bălăngăne rău de tot până se echilibrează palele..apoi totul e ok;â
- mici vibraţii pe coadă (se vede pe ampenajul vertical, mai ales la turaţii mici. Am slăbit puţin palele anticuplului, şi s-au micşorat considerabil.
#257
Postat 24 May 2015 - 09:30 PM
Mihai_supy, la 24 May 2015 - 10:19 AM, a spus:
ESC-ul Align nu porneste brutal, cred ca inca nu l-ai programat cum trebuie (sau nu e Align)
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 24 May 2015 - 09:31 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#258
Postat 24 May 2015 - 09:35 PM
stiganas, la 24 May 2015 - 09:30 PM, a spus:
Bibanul tot biban... adică eu, care eram mult prea încântat de jucărie!
Primele bip-uri pe care le face...3 scurte. Apoi, când cuplez recepţia (adică cuplez BEC-ul extern) apar şi bip-urile de care vorbeam...
programarea - ca aici!
Scuze de confuzii...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 24 May 2015 - 09:39 PM
#261
Postat 24 May 2015 - 09:51 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#262
#264
Postat 24 May 2015 - 10:10 PM
Mihai_supy, la 24 May 2015 - 10:08 PM, a spus:
Setările sunt cele cu steluţă...
programare ESC.jpg
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#265
Postat 24 May 2015 - 10:23 PM
stiganas, la 24 May 2015 - 10:10 PM, a spus:
Willco.
Încerc şi aşa...Ideea care mă nelinişteşte este bălăngăneala de la pornire...Totuşi, poate mi se pare doar mie că porneşte violent. Celălat ESC, de pe 450, tot Aling, porneşte foarte lent...E drept că masele sunt altele, şi tensiunile diferă...
#266
Postat 25 May 2015 - 09:04 PM
Am creat un nou model. Am resetat totul, cam de genul ăsta.
modul 1: decolare ÅŸi aterizare.
Pas negativ -1;
Pas pozitiv - 10 grade.
motor curbă liniară de la zero până la 60% unde are 2 grade pas, şi unde stă în hover. (cam pe acolo...)
Modul Idle up.
curbă moror 75...60 la mijloc...şi apoi din nou la 75...
pasul e liniar, de la -11 la +11 grade. la cam 2 grade acem aceeaşi turaţie, 60", în aşa fel (sper) la schimbarea modurilor de zbor, care ar trebui să o fac la punct fix, turaţia şi pasul să fie aceleaşi...sper...
În ambele moduri am setat un comutator de "Throttle cut", asta pentru urgenţe...
Cu motorul la 75% totul s-a schimbat, doar că e brtutal de tot în evoluţii, rapid, zvelt. Numai că după 5 minute, după aterizare, toate erau calde, iar ESC-ul chiar fierbine. E drept că am cam tras de el puţin, adică ceva viteză, câteva coborâri mai rapide, bruscarea pasului....
PS - astăzi am făcut prima coborâre mai spre autorotaţie...(nu mă întrebaţi ce pas aveam, negativ sau pozitiv că nu ştiu), şi e mult mai docil decât 450-ul. L-am redresat sus, şi s-a bălăngănit de coadă rău de tot...dovadă că am stat prost curbele de throttle şi de pas...că la manevre bruşte de pas, coada oscilează, chiar violent, dar revine...Totuşi cu ceva EXPo, (eu zbor cu -75% de regulă), adică -50% e mult mai docil, şi mult mai previzibil.
#267
Postat 25 May 2015 - 10:56 PM
Nea Mihae ce zici daca cineva iti recomanda sa faci anumite setari...le-ai face?
Eu pot sa iti spun unde e gresit dar nu cred ca vei face cum zic eu(nu prea ai facut nici pana acum)...totusi poate incerci.
Ti-am zis de mai multe ori sa folosesti curba de gaz lineara de genul 0-80-80-80-80.Dai turatie calumea pentru ca un heli turat e mult mai stabil ca unul subturat.
Renunta momentan la idle pentru ca te incurci in pich,daca insisti poti face o combinatie de normal si idle pe acelasi mod de zbor.
Consideram ca ai turatia constanta(aia de mai sus) si pui pich +11 cu -11 in felul asta faci si inverted daca vrei.
Problema e ca ai facut mai multe moduri de zbor insa gresite iar la schimbarea din normal in idle heli are pas diferit(total gresit)
Pasul pozitiv ramane identic pe toate modurile de zbor,respectiv N=25-25-50-75-100,Idle (1.2.3)=0-25-50-75-100
Heli se zboara intr-un singur mod ca setari de giro(celalalt mod e pentru altceva),nu iti spun modul corect pentru ca te-as jigni,ai atata zboruri cu heli si nu sti in ce mod se zboara...pacat,sunt pagini intregi pe forum cu discutia asta si modul de reglare al giroscopului...cu ceapa cu tot(stie Stefan).Fara sa exagerez e cazul sa citesti putin pentru ca e FOARTE important sa sti cum se regleaza/seteaza o coada la heli(cauta pe forum ca e documentatie garla)
Daca ai comenzi prea brutale nu scazi turatia in head ci scazi cursele servourilor din DR sau SWASH-MIX
Sunt foarte critic pentru ca nu se poate altfel la clasa asta,totul e FOARTE periculos daca nu ai mare grija la detali.
Inca un sfat daca crezi ca te ajuta,nu incerca sa faci JUMATATI DE AUTOROTATI,adica sa pornesti motorul in aer dupa ce l-ai taiat si ai turatie mica in head,nici macar daca ai 10m si esti in cadere pentru ca heli se va invarti NECONTROLABIL de coada cam de 2-3 ori rapid si risti sa dai coamenzi total gresite la 2-3m de sol(pe cadere),deci daca ai facut bladestop la mai putin de 10m nu mai pornesti motorul ca iesi mai ieftin.
Ps.Sunt comvins ca o sa incerci o autorotatie,daia ti-am dat sfatul.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#268
Postat 26 May 2015 - 05:36 PM
De data asta o sa fac cum ziceti voi. Adica o sa maresc turatia headhlui la 80%. Pasul va fi de la -2 la +11. Gyro pe normal, cu 60%. Numai cred ca o sa zbor pe spate curand.
Multam de info.
Ps...zborurile cu hely rc le-am facut cum am crezut ca e ok. Am citit destul, desi cu unele chestii nu am fost de accord...si nu le-am aplicat.
#270
Postat 26 May 2015 - 06:14 PM
De asemenea am setat un throttle cut...cum am fost învîţat, adică la aterizare motorul să fie decuplat...
Sper să fie ok acuma...(cu setările astea am zburat până acuma, şi era cât de cât ok. modificarea a fost turaţia head-ului).
Dacă e ceva in neregulă, spuneţi-mi, că nu mă supăr. Valoarea jucăriei e mare, şi chiar nu e chiar ok să-l ştiu aiurea setat pe lângă mine!!!...