Ciprian97, la 15 January 2015 - 03:25 PM, a spus:
Sigur trebuie sa fie o scadere de turatie pentru ca eu nu scad pasul.
acum câteva pagini băteam apropoul despre aerodinamica rotorului portant al elicopterului, o chestie deloc simplă.
Daca bate vântul şi elicopterul este la punct fix, şi se întâmplă ca curgerea prin rotorul portant să treacă de la oblic la vertical - iacătă scăderea înălţimii de zbor, odată cu scăderea randamentului rotrului...
Cinva scria, pe undeva, că dacă faci mici circuite acumulatorul tine mai mult...idee demonstrată tocmai de faptul că la curgere oblică prin rotor randameul e mai bun decât la curgerea verticală.
Eu am observat lucrul ăsta la alea mari, dar si la astea ale mele...mai ales când condiţiile au fost de stat lângă sobă, şi nu cu telecomanda în mână. Ideea că o rafală de vânt, mai tare poate unfla bine de tot jucăria asta...tocmao pentru că rotorul trece la curgere oblică!.
Am ami observat ceva în zborurile mele. Tot mă chinui să fac o pantă de aterizare, aşa cum se face, şi de multe ori am simţit efectul "inelului turbionar", şi nu odată era să dau cu modelul de pământ. Asta pentru că am tot exersat ca să aterizez direct, adică panta de aterizare să se termine cu contactul cu solul, iar scăderea de viteză să fie proporţională cu scăderea de înălţime, în aşa fel încât elicopterul să se oprească la punc fix în imediata apropiere (câţiva cm) de locul de aterizare.