OldMann, la 20 February 2014 - 12:20 PM, a spus:
cred ca-mi scapa ceva...tu ai inmultit cm cu grame, si ti-a dat grame?
Nu cm erau acei 33, ci raportul dintre bratul fortei la trenul de aterizare si un brat de 1cm, cel la care este testat si catalogat orice servo.
Un servo de 5kg/cm inseamna ca la un bratz de 2cm nu mai poate ridica decat 2.5kg, iar la 5cm numai 1kg, samd.
Asa ca daca inmultesti greutatea de 85 grame, probabil piciorul trenului, cu 33, care nu sunt cm, ci raportul 33/1 , iti da 2.8kg (per cm) cat ar trebui sa scrie pe un servo ca sa fie capabil de acest task.
Cel dedicat de retract Hitec HS-75BB, dotat si cu zavoare la cap de cursa, 35 grame si poate 6/8kg alimentat la 4/5 celule nimh, adica 4.8/6V.
Asa ceva se pune pe avioane de 4-5 kg care vin la aterizare cu 30-40 km la ora, cu totul alte forte/socuri decat la aterizarea unui mc...
... cu picioarele pe pamant ...