Altis V4 altimeter logger review altimetru de competitie (si fun)
#1
Postat 08 September 2014 - 03:18 PM
IMG_1483.JPG (439.32K)
Number of downloads: 84
Mai interesant pentru mine (si cei ca mine) e cat de OK este in utilizare. Concluzia e ca e destul de OK dar nu m-a dat pe spate. Adica face cam ce facea si cel de la hobbyking.
Unitatea este mica si are un ecran OLED. Ecranul e bun, destul de luminos dar pe chestia asta unitatea e mai mare decat cea de la hobbyking. Peste asta pe unitate nu sunt butoane asa ca programarea se face cu un device care contine 4 butoane mari si late care e cam ciobanesc, cam mare si cam greu (pentru ceea ce face). Eu l-am pus tot in planor (se vede in poza) ca sa il am la indemana.
Unitatea are mai multe mufe (la una se leaga chestia cu butoane) pe una poate da semnal de telemetrie pentru unele statii, rarisime la noi asadar iar neinteresant.
Comunicare cu PC-ul se face printr-o mufa micro USB pusa total neinspirat asa ca legarea la PC e un chin, si de aici marea functie de logare nu face mare branza (exact ca si la unitatea hobbyking).
Solutia moderna e un cablu serial (care se poate prelungi usor, gen cablu de servo) la care se leaga intefata USB pentru PC, chestie care deja e fara nici un haz sau, mai destept, o interfata bluetooth de 5 USD care sa comunice cu telefonul/tableta. Am asemenea dispozitive RC (la elicoptere) si tot ce este cu mufa USB e depasit/terminat, nimeni nu mai vrea asa ceva.
In practica Altis se foloseste cam asa:
- pe PC programezi cum se comporta (cand/cum taie motorul, cu sau fara repornire, etc.)
- programezi ce apare pe ecran (cateva informatii utile si cateva informatii inutile)
- zbori
- modifici parametrii de baza cu claviatura (inaltimea maxima, timpul de motor, chestii din astea)
- zbori
- te uiti pe ecran si te minunezi ce bine ai zburat.
Dupa zbor/zboruri decojesti unitatea din locul in catre ai pus-o cu mare atentie, bagi mufa USB si descarci datele, mai modifici parametrii dupa care o pui cu grija inapoi.
In PC logul zborului e misto. Nu e la nivelul lui Skyassistant (variometru) dar mult peste hobbyking.
Altis Radian 08_09_14.jpg (138.29K)
Number of downloads: 85
inaltimea e in picioare pentru cine intreaba, noi respectam ordinul 8/2014 :)
Ce ii mai lipseste/nu imi place:
- poate afisa pe dispay timpul total de cand e pornita, informatie fara nici o relevanta. Preferam sa afiseze timpul total al ultimului zbor (de la lansare pana ajunge din nou la sol) - era simplu dar nu au facut-o.
- poate afisa/loga tensiunea - iarasi fara relevanta, vorbim de motoplanoare care au ESC cu BEC, tensiunea e constanta de 5-6V pana crapa bateria. Preferam sa poata fi montat cumva sa citeasca tensiunea pakului(mai ales ca suporta pe alimentare pana la 3s). Poate fi utila sa vezi daca sug prea mult curent servo si ai caderi de tensiune.
Una peste alta o unitate eleganta, bine facuta la pret dublu fata de cea de la hobbyking. Pentru cine nu participa la competitii FAI (adica mai nimeni) cred ca cea de hobbyking e mai potrivita (daca nu moare).
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 16 September 2014 - 07:48 PM
am efectuat un zbor de incercare cu altimetrul ALTIS V4, montat pe ORION si reglat la 30 '' de motor, obtinind o inaltime de279,5 metrii.
Vintul destul de puternic m-a fortat sa aterizez, pacat deoarece am prins o termica puternica. (vezi graficul atasat )
ALTIS V4 FUNCTIONEAZA CORECT.
#3
Postat 17 September 2014 - 01:11 PM
Omologarea lui de catre FAI nu suna exact a asa ceva...
#4
Postat 17 September 2014 - 05:25 PM
renatoa, la 17 September 2014 - 01:11 PM, a spus:
Omologarea lui de catre FAI nu suna exact a asa ceva...
Aceasta a fost sursa de informatii, si provenienta lui ALTIS V4
OcsiRC Location:Satu Mare Postat 26 July 2014 - 10:45 AM
Logger F5J
Pentru cei care doresc sa se antreneze in conditii de concurs , respectiv sa concureze in competitii oficiale in categoria F5J , am o oferta tentanta de loggere agreate FAI marca Altis V4 ( http://www.hyperflig...d-flight-logger )
Oferta este valabila pentru 5+ bucati, pretul de vanzare in magazinele de profil din Europa este intre 70-80 Eur , eu le cumpar/dau la pret de achizitie 59 Eur.
Pentru 4 bucati sau strans comenzi cine mai doreste rog sa ma contacteze cu un PM.
#5
Postat 18 September 2014 - 12:27 PM
Voi posta in scurt timp "instructiuni " detaliate de utilizare precum si fisierul care v-a permite afisarea pe display a tuturor informatilor in limba romana , este in lucru …..mai trebuie mici adaptari pentru a inlatura interpretarea eronata a acestora...... apoi se v-a fi inclus in pachetul care se poate descarca de pe site-ul producatorului ;)
#6
Postat 18 September 2014 - 02:58 PM
Apropo, uitasem, altimetrul HobbyKing ii da clasa lui Altis la comunicare. Are interfata bluetooth si app de android. Asa se face treaba acum.
Considerand si interfata bluetooth altimetrul de la HobbyKing e superior. Mai mult programatorul lui cu display LCD e mai usor de citit si folosit. La Altis ai nevoie de bagheta cu 4 butoane (care e mai scumpa decat interfata bluetooth !!)
Ii lipseste doar altitudinea F5J (adica masurata 10s dupa oprirea motorului, un spanac usor de programat in firmware daca chinezii isi misca fundul). Eu cu al meu am avut ghinion dar un exemplar cu probleme nu inseamna nimic.
Aparent in competitiile internationale are un statut incert. Banuiesc ca, din nou, producatorii chinezi sunt de neabordat.
renatoa, la 17 September 2014 - 01:11 PM, a spus:
Omologarea lui de catre FAI nu suna exact a asa ceva...
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 19 September 2014 - 10:17 PM
- in primul ecran arata inaltimea de lansare F5J, inaltimea maxima (astea sunt de la ultimul zbor) si inaltimea maxima atinsa in sesiunea respectiva (adica de cand ai pus bateria)
IMG_1624.JPG (278.25K)
Number of downloads: 57
- ecranul al doilea e mai de umplutura, am pus timpul total de cand are curent, tensiunea si presiunea atmosferica.
IMG_1622.JPG (265.19K)
Number of downloads: 58
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#8
Postat 04 October 2014 - 10:34 AM
#9
Postat 31 October 2014 - 09:50 AM
http://www.rcgroups....d.php?t=2274407
#10
Postat 31 October 2014 - 10:04 AM
FAI a introdus in F5J inaltimea variabila (care aduce puncte) pentru ca au considerat ca lansarea de la inaltimea de 200m nu e destul de competitiva, adica la un campionat mondial s-ar face mult prea usor timpii si diferentierea ar veni numai dupa aterizare (ceea ce se intampla deja la F3J daca vremea nu e mizerabila).
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 31 October 2014 - 12:52 PM
stiganas, la 31 October 2014 - 10:04 AM, a spus:
FAI a introdus in F5J inaltimea variabila (care aduce puncte) pentru ca au considerat ca lansarea de la inaltimea de 200m nu e destul de competitiva, adica la un campionat mondial s-ar face mult prea usor timpii si diferentierea ar veni numai dupa aterizare (ceea ce se intampla deja la F3J daca vremea nu e mizerabila).
Exact asa se si intampla :pardon: mai ales la lansarile la vinci ... de asta se tot insista pe lansari cu tractori umani .... desi de multe ori ies chiar mai bune decat cele la vinci ...cu conditia ca echipa sa fie bine sincronizata si rodata , dar asta implica munca in echipa si de fapt duce la un plus de diferentiere in competitie .
Diferenta majora in regulamentul real de competitie F5J este ca concurentul porneste de fapt cu punctaj negativ , adica fiecare metru pana la 200 m este contorizat cu -0,5 puncte si pentru fiecare metru ce depaseste 200 m cu -3 puncte !
Asa se face ca pe vreme prielnica concurentii din grupa mare RAR fac lansari mai inalte de 50 m !!! ...si asa se aleg cu -25 puncte din start :angry2: , de asemenea nu se limiteaza inaltimea de lansare ( doar timpul de utilizare al motorului ,la 30 secunde ) ... daca presupunem ca cineva doreste o lansare inalta ca sa nu fie nevoit sa caute termici ..... ci doar sa pluteasca si urca la 250 m de unde cu un planor de competitie poti plana in tihna 10 minute ...porneste cu un - 300 puncte ,care ii asigura un loc sigur in coada clasamentului chiar daca face aterizarea fix in cercul de 40 cm :good:
Aceasta postare a fost editata de OcsiRC: 31 October 2014 - 12:57 PM
#12
Postat 03 May 2015 - 09:59 PM
stiganas, la 08 September 2014 - 03:18 PM, a spus:
Vreau sa cumpar un altimetru si am in atentie chiar altimetrul de la HK care de fapt cred ca este altimetrul de la Flydream.
Din ceea ce am mai citit cred ca altimetrul HK ( Flydream) are cel mai bun raport calitate/pret.
http://www.fd-rc.com....asp?boardid=42
Aceasta postare a fost editata de AlexC: 03 May 2015 - 10:03 PM
#13
Postat 09 April 2016 - 09:56 PM
Dupa ce am intercalat un Altis V4, observ ca nu mai am frana la cut-off.
Aveti careva habar daca odata introdus Altis V4 in sistem, acesta reseteaza controlerul la setari default? Putin probabil, dar am zis sa va intreb...
#14
Postat 09 April 2016 - 09:58 PM
#15
Postat 09 April 2016 - 10:07 PM
Am urmatorea banuiala. Altis preia semnalul de trotle de la receptor si da un alt semnal de trotle la motor (zero, maxim sau proportional). Poate ca semnalul de trotle de la Altis cand taie motorul e un pic prea sus, ESC-ul nu il vede ca throtle zero (ci ca un throtle foarte mic) si nu activeaza break-ul.
As reseta capetele de cursa ale ESC-ului cu punctul de pornire putin mai sus (sau poate se poate asta programa din Altis da nu mai tin minte).
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#16
Postat 09 April 2016 - 10:39 PM
Valteras, la 09 April 2016 - 09:56 PM, a spus:
Dupa ce am intercalat un Altis V4, observ ca nu mai am frana la cut-off.
Aveti careva habar daca odata introdus Altis V4 in sistem, acesta reseteaza controlerul la setari default? Putin probabil, dar am zis sa va intreb...
Nu resetează nimic, dar am o întrebare. Dacă scoți logger-ul, controlerul dă comandă de frână la cut-off, la fel ca înainte ?
Am avut Altis V4 (împrumutat) pe 3 planoare cu 3 motoare diferite, controlere de fabricații diferite. Nu s-a schimbat nimic din setările controlerului.
#17
Postat 10 April 2016 - 12:38 PM
Urmeaza sa mai sap si revin.
Sencs!
#18
Postat 10 April 2016 - 03:17 PM
Am facut un firmware update, m-am mai jucat cu setarile din device manager si... franei i-a revenit mintea la cap...
Nu am inteles nimic, dar e de bine.
Intrebari:
1. Pentru competitia de weekend-ul urmator (F5J ALES), d.p.d.v. setari de device, este suficient daca la "Competition tipe" se seteaza "ALES 200", nu?
Adica setarile din captura de ecran atasata:
ALTIS v4 settings #1.jpg (196.39K)
Number of downloads: 17
2. Pentru ca display-ul sa fie mai usor de citit de catre arbitri, cum ar trebui sa fie configurate informatiile ce se afiseaza?
ALTIS v4 settings #2.jpg (199.25K)
Number of downloads: 18