Wilga PZL 104 scara 1/3 de la planseta la zbor
#1
Postat 26 August 2014 - 07:47 AM
Amavia Models Slovacia.
Dat fiind pasiunea mea pentru acest avion si sprijinul colosal primit de la Teo-Costin care a cumparat planuri de constructie nemtesti la scara 1/4,am decis inceperea lucrarilor la:
PZL 104-35 Wilga scara 1:3 anvergura 3,75 m
Motorizare EME 120 boxer 12,8CP
Tinta de greutate sub 15 Kg ! ( dupa toate calculele -se poate )
Buget de pornire: 400 euro pentru constructie
Buget dotare : 650 euro motor si 500 euro comenzi
Materiale : placaj sapeli 3 mm,mesteacan 2,6 si 12 mm
baghete si profile : abachi ales la densitate 0,4 max.
Termen de executie : realist : 1.09.2015
Etape : refacerea planurilor la scara 1:3 manual pe planseta
reproiectarea aripii pe structura styro-abachi
reproiectarea modelului cu fuselajul demontabil(2 buc)
reproiectarea imbinarii segmentelor de aripa cu lonjeron
sectiune dreptunghiulara din carbon
taierea elementelor -nervurile prin frezare de copiere
-fuselaj manual
confectionare dispozitive de asamblat-foarte importante
Scopul lucrarii :
1. Construirea unui model capabil de performanta la CN F4C
in anul 2015 sau ....2016
2. Realizarea unui zbor tandem cu o Wilga 1/1 YR-VLH cu
pilotare din avionul mare si simultan control de la sol
#2
Postat 26 August 2014 - 07:51 AM
Fisiere atasate
-
Diploma vara 1.JPG (152.04K)
Number of downloads: 75
#3
Postat 26 August 2014 - 08:29 AM
planurile originale din manualul originalului
planurile de baza de la Gordons Aviation
planurile KIT-ului scalate la 1/3
lista de componente readymade
Caietul va fi prezentat comisiei de specialitate a Federatiei Romane de Modelism
pentru verificare si aprobare in luna decembrie 2014.
Fisiere atasate
-
WG 2.gif (77.38K)
Number of downloads: 155 -
rsz_wg_4.jpg (142.1K)
Number of downloads: 134 -
rsz_wg_1.jpg (111.56K)
Number of downloads: 141 -
WG 3.jpg (140.79K)
Number of downloads: 152
#4
Postat 26 August 2014 - 08:43 AM
Din experienta cu EME 55-ii starter am incredere in acest motor.In plus exista si posibilitatea livrarii cu starter (167 USD)
controlor de pornire si limitator turatie/cuplu(habar n-am ce e dar suna bine). Elice scale 30x 8 se poate procura de la Herbies( scumpa 80 euro) dar nu cred ca merita.Facem manual una. Roti gasim 150 mm iar amortizoare Stabilum pe dimensiunea dorita se fabrica la Brasov. Comenzi pe servouri Savox de 20 kg la 7,4V si placa de alimentare MAC de 3 x 8 canale.
Emitator Futaba 14 cu receptor 8 canale.
Fisiere atasate
-
WG 6.jpg (341.51K)
Number of downloads: 84
#5
Postat 26 August 2014 - 09:20 AM
Cand se inchide un emitator sau pierde raza de actiune se cupleaza automat al doilea emitator `cu o comanda simpla da/nu alimentare pe un canal.Nu e complicat ,am incercat figura si functioneaza.
De ce? Pentru zborul in tandem YR-VLH cu mini YR-VLH filmat totul din elicopter. Aici trebuie sa conving un mare modelist si
as in pilotaj elicopter.
Comunicare radio obligatorie intre cei doi piloti de aeromodel si pilotii de 1: Wilga si Heli.
Visam frumos!
Si ca de obicei pictura posterului de incurajare:
Fisiere atasate
-
pin 13.JPG (91.05K)
Number of downloads: 83
#6
Postat 26 August 2014 - 09:30 AM
#7
Postat 26 August 2014 - 09:32 AM
#8
Postat 26 August 2014 - 09:40 AM
flypol, la 26 August 2014 - 07:47 AM, a spus:
2. Realizarea unui zbor tandem cu o Wilga 1/1 YR-VLH cu
pilotare din avionul mare si simultan control de la sol
Vorba unui cantec : "do it like they do on the Discovery Channel :-)" - acolo am vazut o faza similara, avionul real era un Cessna iar avionul pilotat RC era un Boeing parca pe care testau un crash... Si statia era FUTABA 8FG :rolleyes:
E imensa provocarea asta cu pilotarea aeromodelului din avionul real !
#9
Postat 26 August 2014 - 10:41 AM
Incepand din octombrie voi face teste de comanda dubla pe Cessna de 3 m cu doua statii Futaba Tx6 AE si doua receptoare R617,
Daca merge figura in zbor incercam,altfel e pacat de model( implica munca destul de multa.
Nu e usor insa figura a mai fost incercata cu Pilatus Porter si replica de 3 m la Vaisceaux in Elvetia.Poate fi inca omologat ca performanta deosebita.
Unii vor spune ca e inca o nazbatie de-a lui FlyPol . Este ,dar ar fi al naibi de frumos !
Mai e cale lunga .Orice dezbatere e deschisa deoarece merita :rolleyes:
#11
Postat 26 August 2014 - 04:45 PM
Succes!
Fisiere atasate
-
MARILYN_EN_CHANTEE___Blonde_Dynamite_1.jpg (205.66K)
Number of downloads: 43
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#12
Postat 26 August 2014 - 05:00 PM
as vrea io pt fiica-mea :pardon:
stima,
#13
Postat 26 August 2014 - 06:53 PM
Sandu draga, mici nu am ! E mult mai usor sa zbori una mare....macar la 62 de ani o vezi pe cer! Spune-i tinerei ca poate sa o zboare cand va fi gata!
#14
Postat 27 August 2014 - 10:16 AM
Culorile au fost identificate dupa cum urmeaza:
Fisiere atasate
-
W G culori.JPG (205.02K)
Number of downloads: 72
#15
Postat 27 August 2014 - 11:46 AM
Wilga si IS28 sunt cele mai frumoase amintiri pe vremea cand zburam la Aeroclubul Sv, abia astept sa-ti urmaresc evolutia.
Mult succes si rabdare, e un avion dificil de realizat scale dar avantajul este ca ai acces la cea mai completa documentatie.
#16
Postat 27 August 2014 - 12:33 PM
(sau a facut si nu stim noi :pardon: )
Prinde-te la un IS 28D2 scara 1/3 ,pun si eu umarul la 4 kg.balsa si 10 kg.abachi plus rasinile si fibra .Fac si cupola la specialist in mulaje . Ce vis frumos ,mama !!!
Wilga trage un IS 28 scale,mor chinezii,se sinucid japonezii,lindi se desfiinteaza,great planes ne cumpara licenta,ne imbogatim(spiritual si cultural educativ) si plecam in Bahamas unde damele merg pe strada dansand de satisfacute ce sunt ! :drinks:
#17
Postat 28 August 2014 - 06:26 PM
flypol, la 27 August 2014 - 12:33 PM, a spus:
(sau a facut si nu stim noi :pardon: )
Prinde-te la un IS 28D2 scara 1/3 ,pun si eu umarul la 4 kg.balsa si 10 kg.abachi plus rasinile si fibra .Fac si cupola la specialist in mulaje . Ce vis frumos ,mama !!!
Wilga trage un IS 28 scale,mor chinezii,se sinucid japonezii,lindi se desfiinteaza,great planes ne cumpara licenta,ne imbogatim(spiritual si cultural educativ) si plecam in Bahamas unde damele merg pe strada dansand de satisfacute ce sunt ! :drinks:
Este un SUPERPROIECT realizabil, multa sanatate si mult succes.
Fisiere atasate
-
planor6.jpg (141.27K)
Number of downloads: 75
#18
Postat 12 September 2016 - 07:17 PM
#20
Postat 13 September 2016 - 09:16 AM
#21
Postat 13 September 2016 - 09:25 AM
flypol, la 13 September 2016 - 09:16 AM, a spus:
Chinezii au fost surprinzatori ...pret decent .Comandasem EME 120 la 680 dolari. Mi-au propus sa testez prototipul de 140cmc la acelasi pret cu conditia sa il arat in Romania la cat mai multi aeromodelisti....firma e in expansiune si pentru ca fac componente pentru Roto au prins curaj.Dupa esecul avut cu demarorul de pe RAF...si cateva reclamatii au inceput sa fie atenti la ce livreaza in RO si in Europa in general. Oricum EME 120 pe care l-am rodat pentru Gelu...e surprinzator de bun. Urca linistit la 7300 cu elice 28x10 si porneste la 2 plus 4 pale.
#24
Postat 14 September 2016 - 11:37 AM