Hawker Hurricane MK2 1/5 Scale
#1
Postat 22 August 2014 - 09:56 AM
Nu ma intrebati de ce nu continui ce am inceput, Glosterul iese mult peste 15 Kg si Ni 17 are multe erori de constructie, ambele esuand dupa ce am folosit planuri incomplete. Totusi Ni17 va zbura ca si model de antrenament.
Initial nu doream sa scriu despre noul model pana nu il aduc la o forma completa insa m-ar ajuta mult orice resurse din partea voastra (desene, schite, idei, fotografii) .
Am facut rost de planurile la scara 1/4 de la yke rusticus plans de la un membru de pe RcScalebuilder si l-am scalat la 1/5.
Desenele sunt complete, foarte detaliate pentru constructia modelului insa am corectat niste erori cum ar fi numarul de lise de pe fuselaj, care erau mai putine decat la original si cateva alinieri.
Planul l-am vectorizat manual, am taiat majoritatea pieselor la CNC, restul manual la traforaj.
Sunt constient ca la un warbird greutatea este cel mai mare inamic si voi incerca sa tin cont de toate detaliile.
1.png (155.66K)
Number of downloads: 188 2.png (149.81K)
Number of downloads: 182 3.png (154.92K)
Number of downloads: 175
#2
Postat 22 August 2014 - 10:01 AM
#3
Postat 22 August 2014 - 10:02 AM
#4
Postat 22 August 2014 - 11:32 AM
Nu pot decat sa te sprijin cu sfaturi despre tinuta de zbor si echilibrari ca sa nu ai probleme la prima incercare.
Eu am avut un HH -DTOA de la ESM cu corp compozit si singura problema a fost greutatea cozii ,mult prea mare.
La executie se impune sa creezi spatii interne generoase de la bordul de atac pana in bot unde sa aduni tot ce e aparatura de comanda,baterii,si servourile pentru comenzi de spate.Fata de recomandari Hurricanul zboara bine cu centrul de greutate intre 25-27% din latimea aripii la imbinare cu fuselajul. Avionul real are CG la 22%. Insist la materiale cat mai usoare pentru sectiunea de spate.
A doua problema este schimbarea centrului de greutate la coborarea trenului de aterizare.
Succes !
#5
Postat 22 August 2014 - 01:18 PM
Este printre putinele warrbird-uri zburabile, sper sa-mi iasa usor, stiu ca la coada este problema. Unii pe un forum din afara precizau inlocuirea liselor de pe coada cu balsa (1 lisa de pin la 4 din balsa).
Oricum am inceput cu capota motor, asta poate fi un pic mai solida :)
Multa bafta cu SE5A, urmaresc de ceva timp evolutia proiectului.
Teo, adun tot ce se poate, iar diferentele intre MK1, 2...., sunt mici, in special la motor si armament.
#6
Postat 22 August 2014 - 01:52 PM
De 4 ani,cu pauze de cate 6 luni :rolleyes: Mult succes!
#7
Postat 17 September 2014 - 08:18 AM
Detaliile le voi aplica separat in alte matrite mici si pentru un grad de finisaj mai bun voi incerca sa aplic tabla de aluminiu peste capota din fibra de sticla.. astfel voi putea realiza mai realist niturile si imbinarile vizibile.
Conul va fi turnat prin aceiasi metoda.
IMG_1355.JPG (182.69K)
Number of downloads: 90 IMG_1677.JPG (182.84K)
Number of downloads: 89
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 17 September 2014 - 08:18 AM
#8
Postat 19 September 2014 - 08:18 AM
am si dimensiunea mare a pozei si cartea de unde provin .....
Fisiere atasate
-
Image001-1.jpg (49.22K)
Number of downloads: 90 -
Image002-1.jpg (49.44K)
Number of downloads: 95 -
Image003-1.jpg (54.81K)
Number of downloads: 98 -
Image004-1.jpg (48.44K)
Number of downloads: 105
#9
Postat 21 September 2014 - 11:49 AM
Am turnat si capota, cu toate ca e prima a iesit foarte bine si o voi folosi pe asta. Mai sunt unele ornamente de aplicat insa ca si suport e foarte ok.
Fibra este in 3 straturi (2 de 110g si una de 160 twill), imbinarea in matrita.
IMG_1724.JPG (346.82K)
Number of downloads: 133
Fisiere atasate
-
capota.jpg (135.13K)
Number of downloads: 131
#10
Postat 21 September 2014 - 11:55 AM
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 21 September 2014 - 11:56 AM
#11
Postat 21 September 2014 - 04:39 PM
#12
Postat 21 September 2014 - 06:11 PM
engine and will pull the model very well.
if you have the dimensions of the cowling we can work out if the engine
will fit without sticking out.
360 mi se pare cam mult insa depinde de buget.
Pana la inmatriculare creste barba, deocamdata iau in considerare singurul Hurricane restaurat care inca zboara, R4118 si de la care pot procura niste semnaturi si cartea publicata.
http://www.hurricanedisplay.co.uk/
#13
Postat 21 September 2014 - 08:04 PM
Zippo, la 21 September 2014 - 06:11 PM, a spus:
engine and will pull the model very well.
if you have the dimensions of the cowling we can work out if the engine
will fit without sticking out.
360 mi se pare cam mult insa depinde de buget.
Pana la inmatriculare creste barba, deocamdata iau in considerare singurul Hurricane restaurat care inca zboara, R4118 si de la care pot procura niste semnaturi si cartea publicata.
http://www.hurricanedisplay.co.uk/
cam mare ala de 360V si la bani cam mult dar fiecare stie ce si cum ..... oricum este un motor de cursa lunga si pe care il poti folosi ulterior la alte proiecte
de pe site-ul acela sa nu uiti sa procurisi ceasul ca este tare frumos .....
#14
Postat 23 September 2014 - 12:51 PM
#15
Postat 23 September 2014 - 01:11 PM
Deocamdata motorul va fi ultimul pe lista, dimensiunile batiului vor fi in asa fel incat sa pot adapta si la alt tip de motor.
Decat sa decupez capota, prefer sa il aduc la varianta MK II D .
HurricaneIID.jpg (48.15K)
Number of downloads: 52
#16
Postat 23 September 2014 - 02:54 PM
Daca nu te deranjeaza ai aici cateva exemple:
- hurri blackhorse arf, 2.2 m anvergura, 9 kg, motor recomandat de minim 50 cc, dar am vazut un review si cu motor de 40 cc
- hurri mick reeves kit, 2.7 m anvergura, 15 kg, motor recomandat 60-80 cc
Alt exemplu care poate te ajuta este cel al machetei de Zero cu care a concurat Dragos Marinescu: anvergura 2 m, greutate peste 11 kg, motor laser 300v.
In plus, racirea la 240 este foarte sensibila, inclusiv producatorul spune clar acest lucru, iar capota de la hurricane nu te ajuta deloc in acest sens. Am vazut ca ei iti recomanda laser 360 si probabil ca ar putea fi ok chiar si laser 300.
Atentie si la cotele de gabarit pentru ca ce vezi in schita de pe site-ul lor (la 300 si cred ca si la 360) nu prea reflecta realitatea: tobele ies in afara cilindrilor desi din poze nu se vede lucrul acesta. Vezi poza atasata, la care cota de 168 mm este mai mare cu 10-12 mm. Daca cumva ai luat sau iei in calcul dimensiunea aia (cum am facut eu :angry2: ) iti ramane doar varianta sa montezi tobele pe panoul de foc cu remote kit: alti bani, alta distractie, cam 90 lire.
Pentru o racire eficienta, indiferent ce tip de motor vei folosi, ai varianta sa decupezi o parte din capota inferioara si sa realizezi o trapa care sa se deschida doar la zbor, pentru a evita depunctarea la stand.
Aerisirea de la Mk II D era specifica doar avioanelor folosite in Africa si daca nu gasesti poze, inclusiv cu detalii, nu prea te ajuta sa reproduci modelul respectiv. Si oricum cred ca aceea ar fi practica doar daca folosesti un motor cu un singur cilindru.
De fapt, daca vrei o macheta competitiva (chiar daca nu din primul an) ai nevoie de un model la care sa gasesti cat mai multe poze. Cu o simpla schema de inmatriculare nu prea ai la ce sa punctezi.
Fisiere atasate
-
laser 300 v.jpg (21.31K)
Number of downloads: 22
Aceasta postare a fost editata de MADA: 23 September 2014 - 02:59 PM
#17
Postat 23 September 2014 - 04:47 PM
poate ne vedem la o bere sa-mi explici si mie mai multe de F4C-ul asta ca la cele doua machete care le am in lucru ..... poate vad ca muncesc degeaba .....
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 23 September 2014 - 04:48 PM
#18
Postat 23 September 2014 - 04:51 PM
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 23 September 2014 - 04:52 PM
#19
Postat 23 September 2014 - 05:07 PM
oricum ai face mai ai pina acolo dar trebuie sa gandesti motorizarea de la inceput.
bafta si hai cu poze ......
Fisiere atasate
-
M360_200.jpg (12.57K)
Number of downloads: 18
#20
Postat 23 September 2014 - 05:49 PM
Teo-Costin, la 23 September 2014 - 04:47 PM, a spus:
poate ne vedem la o bere sa-mi explici si mie mai multe de F4C-ul asta ca la cele doua machete care le am in lucru ..... poate vad ca muncesc degeaba .....
Tot ce reproduci pe o macheta trebuie sa fie identic cu ceea ce exista pe un singur avion, care zboara sau a zburat.
Nu poti combina schema de inmatriculare de la un avion cu pozele de detaliu de la acelasi model de avion, insa inmatriculat diferit.
Pentru Hurricane-ul romanesc s-ar putea folosi pozele respective, desi sunt niste reproduceri, doar pentru schema de vopsire si inmatriculare si eventual pentru pozele de ansamblu cu conditia ca ele sa respecte si schitele avionului prezentate in dosar.
Pentru detalii insa este nevoie de pozele de epoca, daca exista publicate undeva, sau de poze muzeu care din pacate nu exista.
Pe scurt, pentru un punctaj care sa conteze si la stand ai nevoie de documentatie (poze) de la acelasi avion atat pentru vederile generale, cat si pentru detalii, culori si inmatriculare.
In plus este necesara autentificarea culorilor folosite, pentru ca de multe ori culorile din poze sunt mai luminoase sau mai intunecate decat cele reale.
#21
Postat 23 September 2014 - 05:52 PM
Am mai zis, se poate modifica motorul de catre ei la cnc pentru a intra perfect sub capota, mI-au solicitat doar schitele si probabil vor debita un pic aripioarele de racire ca altceva nu vad ce.
Pentru racire unii se folosesc de radiatorul de sub aripa, insa va trebui realizat un labirint pentru directionarea si evacuarea aerului catre ci,indru. Sau cu un mic fan electric ce sufla direct spre cilindru... Solutii sunt, este aceiasi problema intalnita si la Spitfire.
Deocamdata lucrez, foto vor veni insa multa rabdare :)
#22
Postat 23 September 2014 - 06:05 PM
gata, ma opresc aici caci poluam postul lui Zippo si nu-i frumos, putem continua pe F4C la discutii generale.
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 23 September 2014 - 06:07 PM
#23
Postat 23 September 2014 - 06:18 PM
Teo-Costin, la 23 September 2014 - 06:05 PM, a spus:
gata, ma opresc aici caci poluam postul lui Zippo si nu-i frumos, putem continua pe F4C la discutii generale.
Proctor Enterprise are listat un set de poze de la Nieuport 11 original la 33 USD, deci nu cred ca ar trebui sa il arunci.
Vezi ca au si pentru Bebe (ala este posibil sa fie replica) si pentru inca o inmatriculare, de la francezi.
Pentru Henschel s-ar putea sa gasesti documentatie la cybermodeller.
#24
Postat 23 September 2014 - 06:20 PM
#25
Postat 23 September 2014 - 07:10 PM
Teo-Costin, la 23 September 2014 - 06:20 PM, a spus:
Eu zic sa citesti si regulamentul de pe site-ul federatiei .. posibil acolo sa gasesti ceea ce trebuie pentru concurs, pui cap la cap cu ce mai spun si ceilalti colegi si gata ..
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 23 September 2014 - 07:11 PM
#26
Postat 10 October 2014 - 12:07 PM
Inca nu prea arata a Hurricane dar ma apropii incet.
IMG_1946.jpg (238.24K)
Number of downloads: 62
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 10 October 2014 - 12:08 PM
#27
Postat 13 October 2014 - 09:54 AM
Momentan am unul de 700cc pentru metanol cu 3 stuturi (daca folosesc un motor twin, atunci o conectare in T pe un singur furtun e ok?).
Nu vreau sa fac o gresala si apoi sa sparg totul pentru a schimba.
Din pacate capacul de acces poate fi intre zona cabinei si a capotei sus, deci va trebui cumva sa maschez imbinarile.
Si o ultima intrebare, pozitia rezervorului este un pic mai sus peste linia mediana a motorului... pot aparea probleme daca nu se afla exact pe linia cu carburatorul ?
#28
Postat 13 October 2014 - 07:04 PM
furtunului, oricand se poate deteriora dopul asa incat sa traga aer fals .. si cum ghinionul nu are carte multe asta se poate intampla
si in prima luna dupa finalizare ..
Deci ....
#29
Postat 13 October 2014 - 08:04 PM
#30
Postat 13 October 2014 - 08:37 PM
1. la capota faci o trapa (capac de access) asa cum este in poze .....
2. daca il faci cu aripa dintr-o bucata atunci mai poti face accesul prin zona care ramine libera dupa ce scoti aripa
Fisiere atasate
-
hurricane_iia_28_of_31.jpg (321.08K)
Number of downloads: 82 -
Hurricane build 5 001.jpg (39.46K)
Number of downloads: 84 -
Hurricane build 4 004.jpg (45.66K)
Number of downloads: 87 -
Hurricane build 4 003.jpg (33.5K)
Number of downloads: 83