Un nou avion
#1081
Postat 03 June 2015 - 12:36 AM
Nush ce tot aveti voi cu simulatorul ca nu ajunge nici la 50% la standardele din realitate . Ii banal dupa 10 minute ma plictisesc . Fac orice pe simulator , acolo avionele sunt puse la punct , nu tu stricaciuni etc . Pe degeaba eu zbor 10 ore pe simulator ca dupa iau avionul si cand il arunca el se da de 3 ori peste cap .. o data sus jos , si dupa ii mai sare si aripa . Asta ii doar asa o comparatie sa vedeti si voi cum ii . Simulatorul ii pt cei care vor sa invete acrobatii si alte mescherii ..
#1082
Postat 03 June 2015 - 07:07 AM
Parfenov, la 03 June 2015 - 12:36 AM, a spus:
Nush ce tot aveti voi cu simulatorul ca nu ajunge nici la 50% la standardele din realitate . Ii banal dupa 10 minute ma plictisesc . Fac orice pe simulator , acolo avionele sunt puse la punct , nu tu stricaciuni etc . Pe degeaba eu zbor 10 ore pe simulator ca dupa iau avionul si cand il arunca el se da de 3 ori peste cap .. o data sus jos , si dupa ii mai sare si aripa . Asta ii doar asa o comparatie sa vedeti si voi cum ii . Simulatorul ii pt cei care vor sa invete acrobatii si alte mescherii ..
Simulatorul nu se compara cu realitatea, DAR, iti formeaza reflexele si finetea. Ai vazut ca nu folosesc DR la nici un model. Si nu am probleme cu comenzile indiferent de pozitia si directia modelului si asta pentru ca am facut MULTE ore pe simulator. Poate din cauza conditiilor meteo, sau poate incercand manevre noi, dar conteaza foarte mult, mai ales la inceput. Unui model trantit pe simulator ii dai reset si de la capat, la unul real pana se intareste bison-ul se face maine :wacko:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#1083
Postat 03 June 2015 - 08:31 AM
Parfenov, la 03 June 2015 - 12:36 AM, a spus:
Nush ce tot aveti voi cu simulatorul ca nu ajunge nici la 50% la standardele din realitate . Ii banal dupa 10 minute ma plictisesc . Fac orice pe simulator , acolo avionele sunt puse la punct , nu tu stricaciuni etc . Pe degeaba eu zbor 10 ore pe simulator ca dupa iau avionul si cand il arunca el se da de 3 ori peste cap .. o data sus jos , si dupa ii mai sare si aripa . Asta ii doar asa o comparatie sa vedeti si voi cum ii . Simulatorul ii pt cei care vor sa invete acrobatii si alte mescherii ..
Simulatorul este foarte important pentru reflexe. Baga tu niste vant puternic pe el si vei vedea ca nu mai este asa banal, incearca niste manevre la joasa inaltime, nu acolo unde abia vezi modelul si vei vedea ca il trantesti in mai putin de 10 minute. Simulatorul iti "face mana" pentru camp unde intr-adevar sunt cu totul alte conditii si chestii neprevazute. Dar lasand la o parte extremele cand te lasa o piesa in aer si atunci nici un profesionist nu mai reuseste de cele mai multe ori sa-l aduca intreg jos, modelul se comporta si trebuie sa raspunda la fel pe camp ca si in simulator. In momentul cand in simulator faci fata la orice manevra si decolezi , aterizezi fara greseala, ai 80% sanse de a efectua corect comenzile si in realitate.
Aceasta postare a fost editata de Radubv: 03 June 2015 - 08:31 AM
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#1084
Postat 03 June 2015 - 08:41 AM
Parfenov, la 03 June 2015 - 12:36 AM, a spus:
Nush ce tot aveti voi cu simulatorul ca nu ajunge nici la 50% la standardele din realitate . Ii banal dupa 10 minute ma plictisesc . Fac orice pe simulator , acolo avionele sunt puse la punct , nu tu stricaciuni etc . Pe degeaba eu zbor 10 ore pe simulator ca dupa iau avionul si cand il arunca el se da de 3 ori peste cap .. o data sus jos , si dupa ii mai sare si aripa . Asta ii doar asa o comparatie sa vedeti si voi cum ii . Simulatorul ii pt cei care vor sa invete acrobatii si alte mescherii ..
De aceea il folosesc campionii simulatorul, ca nu e bun de nimic. Daca folosesti simulatorul prost e alta chestie. Daca faci orice pe simulator pune si tu un filmulet cu un jet, vant lateral si aterizare fara flapsuri, fix pe pista in fata ta dar schimba si CG-ul un pic pe coada. Daca ai stii cate ai putea sa inveti pe simulator...Chiar sunt curios sa vad filmuletul, dar jet pe turbina. Ia si un warbird, redu motoru complet si la fel dar cu vant din fata puternic. Inchid prin a spune, de aia la 1-1 folosesc aia simulator de le vine acru. Cauta pe net sa vezi ca sunt simulatoare care se apropie mult de realitate, dar nici macar nu vrei sa te documentezi.
#1085
Postat 03 June 2015 - 10:07 AM
bogdan.motrici, la 03 June 2015 - 08:41 AM, a spus:
Foloses Phoenix rc 5 si Aerofly simulator... pentru ce imi trebuie jeturi ??? nu imi plac avioanele rapide si cele de acrobatii ... mi-e imi place sa urmaresc avionul cand e in aer nu sa fiu stresat tot timpul ca la o manevra gresita se duce totul de rapa .... mai ales cu un jet de 300km/h ...
#1086
Postat 03 June 2015 - 10:18 AM
Parfenov, la 03 June 2015 - 10:07 AM, a spus:
Nu ai inteles nimic :(, esti doar un copil incapatanat care nu va invata sa zboare cum trebuie probabil niciodata. Sorry dar ce ti-am cerut eu a fost sa iti demonstrez ca nu faci orice vrei tu pe simulator asa cum zici si sa inveti sa aterizezi cum ti-am cerut te invata sa aterizezi foarte usor alte modele in realitate, pe scurt nu vrei sa intelegi ori nu intelegi :(, sa zbori aermodele nu inseamna sa tragi de bete si sa speri ca merge, treaba ta, nu ma mai bag, am vrut doar sa te ajut. Eu bagam simulator la inceput si 3 ore intr-o zi, am facut cu jet-ul cum ti-am zis tie aterizari si cu trainer si cu warbird si cutoate de pana si nevasta ma intreaba de ce naiba nu fac si altceva, pentru ca asa se invata dar tu nu vrei... Zburam si aterizam pana imi venea acru, nu faceam altceva. Cand mi-am luat WOT in realitate, m-am dus pe simulator si de frica am decolat si aterizat de cel putin 100 de ori ca sa fiu sigur ca nu o fac de oaie in realitate. Simulatorul face diferenta dar tu esti prea incapatanat sa vrei sa intelegi, drept urmare o sa zbori cum trebuie cand o fi. E bine totusi ca tragi deja concluzii cum trebuiesc facute lucrurile ca sa fie bine.
#1087
Postat 03 June 2015 - 10:25 AM
bogdan.motrici, la 03 June 2015 - 10:18 AM, a spus:
Sa stii ca sunt incapatanat , ca asa am fost eu de mic ... dar eu nu am rabdare frate sa stau atatea ore .. Cand nu am ce face pe acasa , si nu am ce mai juca bag simulator ... am incercat o gramada de avioane mai mult sa vad cum zboara ele .. decolam , faceam 2 ture si aterizam ( intreg sau mai putin intreg) ... Inca nu i-am bagat dificultate , dar am sa o fac si pe aia . De cand am zburat piperul nici nu am pus mana la simulator , si vad ca a mers pana la un moment dar , unde a fost greseala mea ca am zburat pe un vant asa de puternic , si mai ales ce anapoda zboara acest Piper..
#1088
Postat 03 June 2015 - 10:47 AM
Nu are cine să stea lângă tine şi în consecinţă simulatorul îţi va fixa reflexele necesare, iar dacă tu nu ai setat simulatorul cu condiţii meteo aproape de realitate e normal că poţi zbura orice model din program. Ia din program un biplan, oricare ar fi el şi zboară-l fără setări meteo şi cu siguranţă vei reuşi să-l zbori, după care setează programul cu vânt de numai 3 m/s, cu ceva curenţi termici şi rafale de până la 4 m/s şi să vedem dacă-l mai ridici măcar. Setările astea sunt moderate şi orice aeromodelist poate zbura în asemenea condiţii fără probleme.
La tine sunt condiţii meteo deosebite din cauza reliefului, dar uită-te şi tu pe la jurnale de zbor să vezi în ce condiţii se zboară uneori, sau la concursuri unde nu poţi rămâne la sol când toţi ceilalţi zboară chiar dacă e frig, burniţă şi un vânt turbat cu rafale de 10 - 12 m/s şi mai mult.
Ceea ce faci tu acum seamănă mult cu ce ţi-am povestit de câţiva colegi de-ai mei din şcoala de zbor care-şi trasaseră cu creta pe trening până unde să tragă de manşă. Normal că a observat instructorul şi i-a scos de la zbor. Pe tine nu te scoate nimeni de la zbor (în afară de tine). Ai primit şi primeşti o mulţime de sfaturi de valoare de la toţi cei care scriu aici. E bună şi încăpăţânarea, dar nu extremă. Până la urmă o să ajungi să te plictiseşti de mulţimea de "dezastre" şi reparaţii şi vei renunţa la zbor. Asta e cauza pentru care toţi încearcă să-ţi dea sfaturi. Suntem puţini şi ne bucură ... (am mai spus).
Singurul lucru pe care trebuie să-l discerni sunt orgoliile şi să nu iei în seamă polemicile pe diferite teme, ci să alegi de unde vezi că sunt similitudini.
Hai, baftă.
ViP
#1089
Postat 03 June 2015 - 10:52 AM
#1090
#1091
Postat 03 June 2015 - 10:56 AM
danysoft32, la 03 June 2015 - 10:53 AM, a spus:
Sa stii ca Bogdan are dreptate
face balans mai tot timpul ... are dr la 60% .. dau de mansa 2-4 mm si nu se intampla nimic (foarte putin) inca 1 mm si vireaza brusc ... ii greu de coada , mereu are tendinta sa urce .. Acum l-am reparat dar in urma accidentului s-a dus axul de la motor si trebuie sa comand altul.
#1092
Postat 03 June 2015 - 11:00 AM
Nu trebuia echilibrat mai intai si abia dupa sa-l zbor...?
P.S
Razvane nu vreau sa fiu rautacios dar inca o data iti spun ca Bogdan are dreptate, esti incapatanat si nu-i bine. Tot zici ca ai facut si aia si cealalta dar de fapt neglijezi lucruri marunte dar foarte importante
#1093
Postat 03 June 2015 - 11:06 AM
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 03 June 2015 - 11:08 AM
#1094
Postat 03 June 2015 - 11:11 AM
Parfenov, la 03 June 2015 - 11:06 AM, a spus:
Ai cautat singurel pe net cum se face un CG si cum stii unde este CG-ul? NU NU NU, deci tinete de carte macar ca poate ai sanse sa ajungi pilot 1:1 dar la cat de incapatanat esti, te vor exclude la psihologic mai mult ca sigur.
Bafta,
#1095
Postat 03 June 2015 - 11:14 AM
http://www.eaa62.org/technotes/cg.htm
#1096
Postat 03 June 2015 - 11:18 AM
bogdan.motrici, la 03 June 2015 - 11:11 AM, a spus:
Bafta,
Vrei sa ne certam ? Eu in fiecare an dau cate un tesr psihologic si vad ca pana acum le-am trecut pe toate .
Pe degeaba imi dai acuma linkuri si de astea ca sunt la liceu .. Acasa pe 18 cand termin scoala . Si chiar daca nu ajung pilot 1:1 , nu stii care ii problema voastra ...
Am sa rog un moderator sa stearga topicul sau mai bine sa il inchida , sa vada si alti incepatori ca mine diferite probleme . Si chiar daca nu mi se va raspunde tot ma voi descurca , ca sunt inca aeromodelist care te ajuta indiferent de situatie. ( nu neaparat pe forum , nu cred ca Vip, Dany , Renato , Ciprian si alti nu imi vor raspunde la telefon ) .
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 03 June 2015 - 11:22 AM
#1097
Postat 03 June 2015 - 11:33 AM
Parfenov, la 03 June 2015 - 11:18 AM, a spus:
Pe degeaba imi dai acuma linkuri si de astea ca sunt la liceu .. Acasa pe 18 cand termin scoala . Si chiar daca nu ajung pilot 1:1 , nu stii care ii problema voastra ...
Am sa rog un moderator sa stearga topicul sau mai bine sa il inchida , sa vada si alti incepatori ca mine diferite probleme . Si chiar daca nu mi se va raspunde tot ma voi descurca , ca sunt inca aeromodelist care te ajuta indiferent de situatie. ( nu neaparat pe forum , nu cred ca Vip, Dany , Renato , Ciprian si alti nu imi vor raspunde la telefon ) .
Nu-i vorba ca nu te va mai ajuta nimeni, cei care au facut-o o vor face in continuare, sfaturi si critici deopotriva o sa mai primesti, pt ca toti care citim si scriem aici in accest topic, vrem sa te vedem zburand
Nu te critica nimeni din rea vointa ci pt. ca tu esti grabit sau uiti ceea ce ti se spune
Bafta
#1098
Postat 03 June 2015 - 11:38 AM
Parfenov, la 03 June 2015 - 11:18 AM, a spus:
uite vezi la ce ma refer... adica omul iti da calea(link-ul) sa nu mai stai sa cauti ci doar sa te informezi si tu cum raspunzi...:blink:
Ce treaba are ca acum esti la scoala...?
Ce-i scris ramane scris si cand ai timp si chef stii unde sa cauti dai un click pe link si citesti (asta daca vrei...)
P.S
Daca-mi aduc bine aminte ti-am dat un programel cu care poti afla printre altele si CG-ul (ca sa nu stai sa-l calculezi...)
Doar introduci datele si iti spune unde-i CG-ul
L-ai deschis macar de curiozitate sa vezi ce si cum...?
Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 03 June 2015 - 11:42 AM
#1099
Postat 03 June 2015 - 11:41 AM
danysoft32, la 03 June 2015 - 11:38 AM, a spus:
adica omul iti da calea(link-ul) sa nu mai stai sa cauti ci doar sa te informezi si tu cum raspunzi...:wacko:
Ce treaba are ca acum esti la scoala...? Ce-i scris ramane scris si cand ai timp si chef stii unde sa cauti dai un click pe link si citesti (asta daca vrei...)
Si cand ajung acasa ma apuc de avion si nu mai dau pe forum ...
O fi linkul bun dar s-ar putea sa iasa un mare rahat la mn... Nu vezi in ce unitati de masura sunt ?Ma apuc de transformat si vad ca la urma nu a dat nimic bun..
Am sa incerc acesta , pare mai usor
http://adamone.rchom...com/cg_calc.htm
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 03 June 2015 - 11:45 AM
#1100
Postat 03 June 2015 - 12:16 PM
Parfenov, la 03 June 2015 - 11:18 AM, a spus:
Pe degeaba imi dai acuma linkuri si de astea ca sunt la liceu .. Acasa pe 18 cand termin scoala . Si chiar daca nu ajung pilot 1:1 , nu stii care ii problema voastra ...
Am sa rog un moderator sa stearga topicul sau mai bine sa il inchida , sa vada si alti incepatori ca mine diferite probleme . Si chiar daca nu mi se va raspunde tot ma voi descurca , ca sunt inca aeromodelist care te ajuta indiferent de situatie. ( nu neaparat pe forum , nu cred ca Vip, Dany , Renato , Ciprian si alti nu imi vor raspunde la telefon ) .
Dar timp sa scrii pe forum CanCan ai, nu? :)
Daca tu l-ai deschis, poti sa il inchizi, ai buton in dreapta jos parca, inchidere topic.
#1101
Postat 03 June 2015 - 12:20 PM
bogdan.motrici, la 03 June 2015 - 12:16 PM, a spus:
Daca tu l-ai deschis, poti sa il inchizi, ai buton in dreapta jos parca, inchidere topic.
Da ma .. Ca nu ii problema nimanui ce fac eu la scoala si cand fac !
Ps : versiunea mobila nu imi detaliaza prea mult pagina ...
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 03 June 2015 - 12:20 PM
#1102
Postat 03 June 2015 - 12:50 PM
Era vorba de o listă de verificări obligatorii înaintea fiecărui zbor. Am spus că-ţi aduc un carneţel, dar spuneai că ai citit tutorialele şi sfaturile şi ştii ce e de făcut. Ceea ce faci tu nu se numeşte numai încăpăţânare cum spunea Bogdan, ci şi superficialitate. Mai ales subiectul ăsta nu poate fi tratat cu "merge şi aşa" pentru că nu merge. Trebuie să devii conştient că indiferent ce zbori, că e doar de plăcere, sau la nivel competiţional, cerinţele şi condiţiile sunt cam aceleaşi. Singura diferenţă este faptul că la competiţii se cere acurateţe în executarea manevrelor (la acrobaţie) şi manevre corecte în cazul planoarelor că altfel nu le ţii în aer cât ar trebui.
Nu există nicio diferenţă între ce face Bogdan, Dany, Dan Mitea (aplică aceleaşi reguli) şi cei care sunt sportivi legitimaţi cum e cazul lui Cosmin, sau al meu. Cu siguranţă, dacă vor să intre într-o competiţie vor face faţă cu succes provocării, aşa cum e cazul lui Bogdan (TravelAir) care nu a avut nicio problemă în a se adapta la atmosfera competiţională şi a obţinut rezultate excepţionale scoţând tot ce se putea din modelul cu care a concurat.
În niciun caz afirmaţia ta că vrei să zbori doar "jucărele" şi nu acrobaţie, sau alte năzdrăvănii nu are un suport real, ba mai mult, "jucărelele" necesită mult mai multă muncă şi atenţie în pilotare decât un model de competiţie care e super de centrat, stabil şi ascultător.
Dacă vei trata în continuare subiectul la modul de până acum ... .
Un lucru să ţii minte : Radiocomanda e în mâinile tale şi modelul va face ce-i "spui" tu. Dacă nu-i "spui" corect, va asculta de legile fizicii.
#1103
Postat 03 June 2015 - 12:57 PM
#1104
Postat 03 June 2015 - 01:00 PM
Să-ţi povestească juniorul Iulian ce a păţit la concurs. O singură dată m-am "înfipt" în el şi pe urmă s-a concentrat la ce avea de făcut. Rezultatul: a luat cupa. Ai impresia că sunt foarte blând cu ei tot timpul ? Hm. !!! Când fac ce trebuie sunt lăudaţi, când nu ... e vai.
#1105
Postat 03 June 2015 - 01:07 PM
Parfenov, la 03 June 2015 - 12:57 PM, a spus:
Dacă vorbeşti de modelul de la mine, la coş cu el. Scoate electronica de pe el şi ... tomberonul. A fost trântit de cel puţin două ori aşa că ... altul.
Poţi singur să-ţi faci un Izy.
Axa de zbor (cum i-ai spus tu) e generată, sau paralelă cu coarda profilului de aripă. De la linia aia pleci cu celelalte unghiuri. Stabilizatorul cu 20 pozitiv (adică pe cabrat), motorul cu 3-40 negativ (în funcţie de putere şi turaţie) şi 2-30 dreapta (privit din spate).
#1106
Postat 03 June 2015 - 01:18 PM
Parfenov, la 03 June 2015 - 12:57 PM, a spus:
Deci nu esti om de cuvant, ai zis ca inchizi topicul si ti-am zis cum poti face asta, deci doar CanCan sa inteleg? Acea pagina merge accesata si de pe mobil :good: .
#1107
Postat 03 June 2015 - 01:18 PM
Multa, multa bafta.
#1110
Postat 03 June 2015 - 01:22 PM
Parfenov, la 03 June 2015 - 12:57 PM, a spus:
Mai Razvane, nu esti de ieri de azi nici pe forum si nici acum nu-i prima data cand vezi un aeromodel, nu-i mai spune axa 0.
Chiar daca ai fi nou in acest domeniu tot ar fi trebuit sa inveti la scoala de axa transversala, longitudinala, etc, banuiesc ca faceti geometrie sau desen tehnic pe la scoala...
Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 03 June 2015 - 01:23 PM