Un nou avion
#661
Postat 05 February 2015 - 11:04 AM
#662
Postat 05 February 2015 - 11:16 AM
danysoft32, la 05 February 2015 - 11:04 AM, a spus:
da , dar ti-am explicat de ce am patit chestia aia ...
Ps: pentru toti care nu stiti (dar sunt sigur ca stiti ) nu bagati apa in tubul de la bison :)) .... o sa faca ca spuma care se da pe la tocuri ..... o sa iasa din tub , si nu o sa puteti oprii....
#663
Postat 05 February 2015 - 11:25 AM
M-am tot gândit cum să încep povestea excursiei de ieri. Să scriu tot, sau să povestesc scurt că Răzvan a învățat să zboare, a făcut prima aterizare de succes (chiar mai bună decât a mea :D) ?
Am hotărât să scriu tot. Prea frumos să fie trecut cu vederea.
Am plecat din Bacău cu întârziere de o oră din cauză că tigaia de mașină a făcut figuri (mașina finului meu).
Nu mai fusesem în zonă de aproape 30 de ani și eram curios să văd ce transformări au suferit locurile și oamenii după 1990. Am avut plăcuta surpriză să constat că în ciuda greutăților și a distrugerilor, mai puține decât în restul țării, calitatea oamenilor de acolo nu s-a schimbat. Din nefericire au rămas puține locuri de calitatea asta prin țară, în zone destul de izolate de prin Hațeg, Banat și Dobrogea. Asta nu înseamnă că nu mai există oameni de calitate și în alte zone, numai ca sunt pe cale de dispariție, sufocați de majoritatea celor care și-au schimbat sistemul de valori în rău.
Am avut fericirea să găsesc o familie puternică de bucovineni, în echilibru cu ei înșiși și natura, rămași verticali și demni în ciuda greutăților vieții. Cuvintele mele nu trebuie înțelese ca o laudă, ci doar ca apreciere la justa valoare. Sper ca Răzvan să înțeleagă și să nu uite odată cu trecerea anilor că ce are el, oamenii de acolo, este adevărata și singura comoară pe care ne-o putem dori. Banii sunt doar un instrument.
Am fost lăsați cam jumătate de oră cu Răzvan să-i explicăm câteva lucruri, după care am fost invitați la masă, fără posibilitatea de a refuza. Păcat că ne cam stricasem foamea pe drum cu ceva biscuiței și alte chestii de ronțăit. Sper că mama lui Răzvan a înțeles că stomacurile noastre de orășeni "leneși" (mai ales al meu, chiar dacă am aproape 130 de kg :D) nu sunt obișnuite cu abundența unei mese bune și naturale.
Gata ! Am scris destul despre asta, chiar dacă nu-mi vine să mă opresc, trebuie.
În puținul timp avut la dispoziție am reușit să-i explic lui Răzvan câte ceva din ceea ce trebuie să urmărească în construcția unui model, cum să repare Piper-ul (servo-uri de calitate, dar supradimensionate), izzi-ul și modelul adus de mine pe care l-am rupt personal în boscheții de pe marginea terenului. :D Modelul trimis de Dany este super și se potrivește perfect condițiilor de zbor din zonă și faptului că Răzvan e începător. La fel și Piper-ul care așteaptă să fie reparat. Răzvane să nu depășești valorile de alimentare specificate pe eticheta regulatorului și să nu uiți treaba cu apa caldă pentru elicele de plastic. Ți-ar mai trebui un dispozitiv de echilibrare pentru elice. Chiar noi, nu sunt echilibrate, dar asta mai târziu.
La modelul adus de mine o să-i trebuiască o elice puțin mai mare decât cea montată, posibil cealaltă elice adusă. Să nu uiți să verifici servo-urile de pe fuselaj. Mai mult ca sigur unul dintre ele are dantura bărbierită în urma luptei cu boscheții. Ar fi trebuit să probez modelul acasă, dar nu a mai fost timp.
Setările de pe stație ar trebui să se potrivească și cu alte modele, cu excepția profundorului, valori care vor trebui micșorate pentru alt model. Expo îl menții pe 0 deocamdată.
A trebuit să-l forțez puțin pe Răzvan pentru că era necesar să obțin rezultatul care vine de obicei după câteva sesiuni de zbor (căteva zile). Îi cam tremurau genunchii la sfârșit, dar a făcut o aterizare perfectă ceea ce, pe viitor, îi va da siguranța necesară. Normal că asta nu înseamnă că nu va mai avea ceva evenimente.
Înălțimea la care am zburat este minimul necesar. Pentru alte modele va trebui s-o mărești, iar pentru prizele de aterizare și pentru decolări faci aceleași exerciții pe care le-am făcut cu Bixler-ul. Simulezi aterizarea la o înălțime mai mare, pentru a te alinia și a observa rata de coborâre a modelului, după care pui motor și "decolezi". Un fel de touch and go, dar la o înălțime de siguranță.
E posibil să mai trec pe la tine prin Martie, ai tot timpul să mai evoluezi, având în vedere că acum știi să zbori și evenimentele vor fi din ce în ce mai rare. Poate aflu că ai evoluat și în celelalte aspecte (cele spuse de mama ta) pentru că trebuie să fii convins că-ți sunt imperios necesare pentru zbor.
Succes și mulțumesc din nou pentru primire.
P.S. Flaconul de rășină de la Bison are mănuși atașate. De ce nu le folosești ?
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 05 February 2015 - 11:27 AM
#665
Postat 05 February 2015 - 11:31 AM
Ps: ai zis tu asta , dar eu am facut altceva .. cine stie unde ma gandeam atunci ....
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 05 February 2015 - 11:31 AM
#667
Postat 05 February 2015 - 01:16 PM
#668
Postat 05 February 2015 - 01:21 PM
Parfenov, la 05 February 2015 - 01:14 PM, a spus:
Elicea de la mine se potriveşte pe modelul pe care ţi l-am adus. La Piper ai nevoie de un 9 x 4, sau 9 x 4,7 .
#669
Postat 05 February 2015 - 02:25 PM
ViP_Eol, la 05 February 2015 - 01:21 PM, a spus:
Exact cu ce a venit de la Travel ;
Vip , ce as putea sa fac , elicea ii asa de mare ca distanta dintre sol si ea este 1 cm ... cum as putea sa cobor trenul , sau sa fac altceva ?
#670
Postat 05 February 2015 - 02:44 PM
Parfenov, la 05 February 2015 - 02:25 PM, a spus:
Vip , ce as putea sa fac , elicea ii asa de mare ca distanta dintre sol si ea este 1 cm ... cum as putea sa cobor trenul , sau sa fac altceva ?
Trenul are suport "U" prins în şuruburi. Scoate şuruburile, trage suportul "U" mai jos şi introduci şuruburile în noua poziţie. O să-ţi rămână spaţiu între suport şi fuselaj. Trebuie să introduci o pană mică în spaţiul rămas. Poţi modifica puţin şi elicea, dar trebuie să fii foarte precis. Tai din fiecare pală exact 5 mm şi ajustezi zona. În felul acesta câştigi aproape 20 mm, ceea ce ar trebui să fie de ajuns.
Părerea mea este că trebuie să mai ai puţină răbdare cu modelul adus de mine. Mai întâi încearcă să zbori Piper-ul. De data asta sigur reuşeşti. Ai văzut cum se face proba de tracţiune a motorului, dar nu e concludentă pentru că la efortul motorului apar şi influenţele generate de rezistenţa la înaintare a profilului şi fuselajului. Chiar dacă la aşa-zisa probă de hovering pare totul în regulă, în realitate, la zbor nu se verifică în totalitate, aşa cum ai observat că s-a întâmplat.
#671
Postat 05 February 2015 - 02:44 PM
Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 05 February 2015 - 02:46 PM
#672
Postat 05 February 2015 - 03:00 PM
Servourile sunt mari da bune, m-am gandit chiar sa le folosescc la altceva la un moment dat, dar n-am apucat - norocul lui Razvan. Modelul oricum e unul da carausie, nu il incurca greutatea servourilor.
Am un pumn de elicii de alea acasa, nu m-am gandit ca de aia le am, ca le tot rupeam la inceput :)
Vorba ta:
Bafta si la zbor fofezelor!! :yahoo:
ViP_Eol, la 05 February 2015 - 02:44 PM, a spus:
Părerea mea este că trebuie să mai ai puţină răbdare cu modelul adus de mine. Mai întâi încearcă să zbori Piper-ul. De data asta sigur reuşeşti. Ai văzut cum se face proba de tracţiune a motorului, dar nu e concludentă pentru că la efortul motorului apar şi influenţele generate de rezistenţa la înaintare a profilului şi fuselajului. Chiar dacă la aşa-zisa probă de hovering pare totul în regulă, în realitate, la zbor nu se verifică în totalitate, aşa cum ai observat că s-a întâmplat.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#673
Postat 05 February 2015 - 03:47 PM
Travel Air, la 05 February 2015 - 03:00 PM, a spus:
Servourile sunt mari da bune, m-am gandit chiar sa le folosescc la altceva la un moment dat, dar n-am apucat - norocul lui Razvan. Modelul oricum e unul da carausie, nu il incurca greutatea servourilor.
Am un pumn de elicii de alea acasa, nu m-am gandit ca de aia le am, ca le tot rupeam la inceput :)
Vorba ta:
Bafta si la zbor fofezelor!! :yahoo:
La piper totul e in regula , ma refer la inaltimea de la sol...
Elicea de la Travel avea 10x4.7 iar cea de la Vip are 11x4.7 , ceea ce rezulta ca voi taia din ea ...
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 05 February 2015 - 03:47 PM
#676
Postat 05 February 2015 - 05:59 PM
danysoft32, la 05 February 2015 - 11:04 AM, a spus:
Eu personal nu folosesc manusile alea, dupa ce iau un tub nou de bison manusile alea ajung fix la gunoi. Ca sa nu te murdaresti trebuie doar sa fi atent cand il aplici, foarte important VEZI CA DE PE TEXTILE NU SE MAI IA!!!! iar daca tot te murdaresti pe maini cum si eu mai patesc nu e bai, eu pur si simplu smulg pielea cu lipici ori cu dinti ori cu cutter, si acum vorbesc serios, nu e neaparata nevoie sa amesteci lipiciul cu apa, eu am o sticluta cu pulverizator cu apa si spreiez peste lipitura ca sa activez lipiciul, car acum unde stau nu mai e nevoie, am permanent in casa o umiditate de 70-80%(masurata cu higrometru) pentru echilibrat elicii am cautat sa iti trimit vechiul meu instrumet dar din pacate nu il mai gasesc dar iti explic cum sa faci, ai nevoie de un surub lung de 3mm lung circa 70-80mm, daca nu gasesti poti taia dintr-o bara filetata sau o bagheta de 3mm metalica ii dai filet folosind o filiera, doua piulite de 3mm si doua saibe mai groase in carne dar cu gaura de 3mm, dupa asta ori iti faci un suport din lemn mai innaltut dar nu e neaparat nevoie ori folosesti doua pahare identice ca innaltime(eu asa am folosit mult timp si e super ok) iar metodologia echilibrarii eliciilor e simplu pui scoci pe partea mai usoara, gasesti pe gogu tutoriale garla. spor la bricolat.
#677
Postat 05 February 2015 - 06:25 PM
RedDevil, la 05 February 2015 - 05:59 PM, a spus:
Ms de ajutor . Eu in general nu prea m-am murdarit cu bison ,ca eram foarte atent , dar aseara am pus apa in tubul de la bison , si dupa ce am aplicat pe avion nu mai vroia sa se opreasca ... ce naiba , am pus degetul pe gaura , dar a trebuit sa ii dau drumul ca se umfla sticla . Poi pana am ajuns la baie , fara sa murdaresc clantele/peretii , mainile mele erau pline cu bison . Si dai cu apa , cu prosopul , cu hartie .... dupa fuga afara si arunca tubul ila nenorocit . Dupa dai cu diluant sa se duca .. sa dus cat sa dus , dar tot a mai ramas .
Dany , maine ma duc la zbor , azi batea vantul si era un frig de iti inghetau mainile daca stateai 2 minute afara...
#678
Postat 05 February 2015 - 07:22 PM
RedDevil, la 05 February 2015 - 05:59 PM, a spus:
Daca tu nu le folosesti si le arunci direct la gunoi e problema ta, dar nu incuraja si pe altii sa faca asemenea. Recunosc ca nici eu nu le folosesc de fiecare data dar nici nu incurajez pe altii sa faca asa. Noi poate suntem mult mai atenti dar fara sa fiu rau (si Razvan stie asta) atunci cand vine vorba despre Razvan, mai bine nu-l incurajezi sa faca asa. Uite ca cineva i-ar fi zis sa combine bison-ul cu o picatura de apa, iar el ce a facut..., ne-a spus mai sus
In consecinta poti folosi manusile (nu-s chiar incomode) iar daca te incomodeaza atunci si aici ca si in orice alta activitate trebuie sa fii ATENT!!!
Bafta
#679
Postat 05 February 2015 - 09:41 PM
danysoft32, la 05 February 2015 - 07:22 PM, a spus:
In consecinta poti folosi manusile (nu-s chiar incomode) iar daca te incomodeaza atunci si aici ca si in orice alta activitate trebuie sa fii ATENT!!!
Bafta
Odata ce am patit , sigur nu o mai repet , si cum ziceti si voi , cea mai buna solutie ar fi cu un pulverizator ..
#680
Postat 05 February 2015 - 11:05 PM
Cea mai bună soluţie nu este să foloseşti un pulverizator, sau cel puţin nu la orice tip de operaţie. Cea mai bună soluţie este să foloseşti mânuşile că nu le dau producătorii de proşti şi să fii atent la explicaţiile şi îndrumările pe care le primeşti.
Toate lucrurile trebuie făcute după reguli. Mai ales în acest domeniu este imperios necesar să respecţi regulile şi indicaţiile întocmai (nu mai este necesar să spun de ce pentru că aş repeta ce am mai spus). E o vorbă veche ... "graba strică treaba".
Să-ţi dau explicaţii suplimentare asupra răşinii din tubul de Bison. O să-ţi folosească şi ţie şi celor care, posibil, nu ştiu.
Văd că se ştie că polimerizează mai rapid în contact cu apa, dar depinde de concentraţiile de apă folosite. Se poate folosi şi fără, sau cu diferite cantităţi de apă în funcţie de scopul urmărit.
Dacă vrei o lipitură mai dură nu foloseşti deloc apă. De obicei lipiturile dure se folosesc pentru lemn din gama esenţelor tari, aluminiu, dural, oţel, plastic ... lipeşte bine foarte multe lucruri.
Pentru lipiturile la care doreşti să obţii şi o oarecare elasticitate se amestecă cu foarte puţină apă (cca 0,5 ml apă la 50 ml de Bison. E vorba de lipirea depronului, polistirenului, lemn de brad, placaj, cât şi a sandwich-urilor de genul polistiren + lemn.
Pentru lipiturile cu stres mare, forţe de forfecare, întindere, comprimare, ... se creşte cantitatea de apă (cca 1-2 ml apă la 50 ml de Bison). Folosind procentul ăsta zona lipită capătă ceva elasticitate care preia şi amortizează o parte mare din solicitări şi nu întăreşte excesiv zona de lângă lipitură. Nu se va rupe lângă, cum se întâmplă de cele mai multe ori. De fapt zona lipită va fi foarte aproape de caracteristicile materialelor lipite. Se foloseşte pentru depron, polistiren, elapor, etc.
Pentru zone de umplere şi rigidizare (goluri în urma greşelilor în construcţie, sau umplere structurală) se foloseşte o cantitate de cca 5 ml apă la 50 ml de Bison. Acest amestec va expanda rapid, rezultatul fiind o umplere a spaţiului dorit, rigidizare/lipire cu un câştig minim de masă. De obicei se foloseşte la umplerea şi rigidizarea flotoarelor, deşi mai există soluţia spray-ului cu spumă. Avantajul este acela că răşina Bison polimerizează şi expandează şi în spaţiu închis, spre deosebire de spuma expandabilă care va rămâne lichidă la interior.
Se foloseşte şi pulverizarea, dar sunt ceva neajunsuri şi nu poţi pulveriza suprafeţe de lemn pentru că lemnul se umflă de la apă. Totuşi, dacă doreşti să lipeşti două plăci de lemn, cu o suprafaţă mai mare, se poate aplica Bison cu o racletă, se pulverizează apă, după care se aplică deasupra cealaltă placă plus ceva greutăţi.
Se mai foloseşte pulverizarea la confecţionarea aripilor din polistiren. După tăierea cu fir cald a aripii se face armarea cu lonjeroane, după care trebuie placate cu balsa. Se taie fâşiile de balsa să se potrivească pe mulajul de polistiren, se ung cu Bison (se foloseşte o racletă pentru o mai bună uniformizare a stratului şi eliminarea surplusului) şi se aplică o ţesătură subţire de fibră de sticlă. Polistirenul se pulverizează cu apă (este mai simplu şi mai rapid) după care se realizează suprapunerea cu plăcile de balsa, cu fibra de sticlă între balsa şi polistiren. Tot ansamblul se bagă în pungă şi se videază pentru a se obţine o lipire uniformă şi a nu se pierde profilul obţinut prin tăierea la fir cald. În loc de vidare se pot folosi şi reviste (multe, foarte multe). Pe vremuri foloseam cărţile de telefon. :D Cea mai simplă şi la îndemână metodă, rămâne vidarea.
Pentru echilibratul elicelor o să-ţi trimit, sau aduc un dispozitiv simplu, dar foarte bun. Mi-am făcut şi mie şim-am apucat azi de unul pentru tine. Se face pe strung. O să-ţi pun o poză să vezi cum arată.
Puteţi să vă supăraţi, dar nu-l mai învăţaţi pe Răzvan să fie superficial. Nu vrea să fie, dar îşi doreşte aşa de mult să zboare încât va folosi orice "scurtătură" oferită, numai să ajungă mai repede la câmp. Nu are destulă experienţă pentru "scurtături".
#681
Postat 06 February 2015 - 12:01 AM
danysoft32, la 05 February 2015 - 07:22 PM, a spus:
In consecinta poti folosi manusile (nu-s chiar incomode) iar daca te incomodeaza atunci si aici ca si in orice alta activitate trebuie sa fii ATENT!!!
Bafta
Na ce sa fac si eu, am uitat ca ai o experienta vasta de zeci de ani si noi restu suntem prea marunti pe langa tine!!!!!!:drinks:
#682
Postat 06 February 2015 - 08:16 AM
RedDevil, la 06 February 2015 - 12:01 AM, a spus:
Nu-i vorba de cata experienta am eu sau tu (se pare ca nu intelegi nimic din ce spun sau nu vrei...:pardon: )
Nu trebuie sa " indrumi" pe cineva sa fie asa cum spune ViP " Puteţi să vă supăraţi, dar nu-l mai învăţaţi pe Răzvan să fie superficial. Nu vrea să fie, dar îşi doreşte aşa de mult să zboare încât va folosi orice "scurtătură" oferită, numai să ajungă mai repede la câmp. Nu are destulă experienţă pentru "scurtături".
P.S
Nu stiu ce ai cu mine, de cate ori spun cate ceva tu esti contra...
Cat despre experienta..., nu stiu cata experienta ai tu si nici nu prea ma intereseaza sa comentez despre ea, eu la "bruma" de experienta care o am incerc ca-i ajut pe altii din propria experienta sa nu faca macar aceleasi greseli pe care eu le-am facut.
Dar tu fiind un " expert" in constructia de aeromodele si un pilot desavarsit iti permiti sa dai sfaturi de genul "taie crusta cu flexul sau roade-o cu dintii" :rofl: :drinks:
Bafta
#683
Postat 06 February 2015 - 09:52 AM
Părerea mea e că Red e și glumeț. E posibil să fi făcut referire la mine. :D Postarea mea era mai lungă așa ca a citat-o pe a ta. :)
Răzvane, vezi ? Ce-ți povesteam despre oamenii din acest domeniu ? Sunt foarte săritori și mândri de ceea ce fac (asta pe bună dreptate), dar am uitat să-ți spun de orgolii. Mdeh. Nimeni nu e perfect. :)
Așa că domnilor, nici să nu vă treacă prin cap că este cineva de aici superior. Nu umbriți faptul că ajutați un începător cu sentimente nepotrivite. Tot ce au făcut cei de aici este lăudabil, fiecare după propriile puteri și posibilități. Fapta și calitatea sunt lăudabile. Cantitatea și posibilitățile nu dau dreptul la superioritate, ci numai la o mai mare responsabilitate din partea celui care oferă.
#685
#686
Postat 06 February 2015 - 12:59 PM
Razvane, baga mana pe carte si fate pilot militar in paralel dai si de bete la statie. Daca nu inveti, sansele sa ajungi pilot militar/commercial sunt mici asa ca lasa vorba :) si treci la treaba.
Bine zic batranii - bate fierul cat e cald ca dupa plangi.
#688
Postat 06 February 2015 - 11:35 PM
ViP_Eol, la 06 February 2015 - 11:02 PM, a spus:
Ei lasă, că tot e vremea potrivnică, te mai antrenezi la mate. :rolleyes:
asa-i ... azi am apucat sa montez servo pe aripa de la Wot si sa ii montez trenul de aterizare , sa vad asa cum arata :D
#689
Postat 07 February 2015 - 12:06 AM
Parfenov, la 06 February 2015 - 11:35 PM, a spus:
:D :D :D :D
Dacă puneam un pariu cu băieţii îl câştigam. Eram sigur că te apuci de Wot de cum te-am văzut că-l priveai când l-ai primit. :rolleyes:
Mate ? Ce-i aia şi la ce foloseşte ? :pardon:
:D :D
#690
Postat 07 February 2015 - 10:47 AM
ViP_Eol, la 07 February 2015 - 12:06 AM, a spus:
Dacă puneam un pariu cu băieţii îl câştigam. Eram sigur că te apuci de Wot de cum te-am văzut că-l priveai când l-ai primit. :rolleyes:
Mate ? Ce-i aia şi la ce foloseşte ? :pardon:
:D :D
Poi nu stiu daca am lucrat la el mai mult de 20 de minute in toata ziua . cat mi-a luat sa ii pun 2 servo la aripa sa vad cum se misca eleroanele si rotile la trenul de aterizare . Atata tot , nu am bison si nu pot lipii..
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 07 February 2015 - 10:47 AM