Un nou avion
#392
Postat 15 January 2015 - 10:38 AM
Revin la modelul tău. Urmează să-l repari și mai poți face niște modificari în geometrie.
Cea mai simplă ar fi la aripă. Unghiul diedru e cam mic, dar poți obține stabilitate sublimentară prin adăugarea de winglet pe capătul planurilor. De obicei winglet-ul este o suprafață curbată adăugată pe capetele aripii. Tu le poți construi simplu. Dintr-o placă de polistiren cu grosimea de 3 - 4 mm confecționezi două triunghiuri echilaterale a căror înălțime să fie egală cu 1/3 din coarda profilulul. Le atașezi simplu, pe capătul aripii, spre bordul de fugă.
Îți recomand să atașezi o patină de placaj sub fuselaj în partea dinspre bot. Îți va oferi o oarecare protecție pentru elice și-ți va mări puțin și înălțimea fuselajului. Fiind o construcție de polistiren (foarte ușoară) nu cred că modelul tău are condiția de echilibru caracteristică modelelor cu aripă parasol.
Trebuie să-ți faci doua cale puțin mai înalte decât fuselajul, pe care să așezi modelul sprijini de aripă. Pui o greutate pe aripă în așa fel încăt aceasta să stea cu bordul de atac și bordul de fugă pe cale. Verifici unghiul pe care-l are stabilizatorul față de masa de lucru. Din simularea făcută cu stop cadru mi s-a părut că stabilizatorul e pe poziția picat. Trebuie să fie pe poziția cabrat. Unghiul nu trebuie să fie foarte mare (maxim 2 grade).
#394
Postat 15 January 2015 - 03:48 PM
Parfenov, la 15 January 2015 - 11:35 AM, a spus:
Nu primeşti încă avionul pentru că nu am apucat să-l pun la poştă. Scuze, dar s-au ivit nişte "urgenţe" care m-au împiedicat să ajung săptămâna asta la club.
Concursurile : F3P - va fi unul pe 25 Ianuarie începând cu ora 14. Nu am reuşit să obţinem sala altfel. Vom mai avea două etape în Februarie, dar nu am stabilit încă data precisă. Ultimele două etape plus C.N. F3P se vor ţine după programul stabilit (14 - 15 Martie). Toate la Bacău.
Este binevenit oricine, legitimat FRMd sau nu, zburăcios ori spectator. La etape poate participa oricine dacă ştie programul "Sport", sau "Master". Rezultatele vor fi raportate doar pentru cei legitimaţi (punctajul), locul obţinut rămâne al sportivului indiferent că e legitimat, sau nu. La C.N. (Campionatul Naţional) nu vor participa decât sportivii legitimaţi.
#396
Postat 15 January 2015 - 05:29 PM
Parfenov, la 15 January 2015 - 05:07 PM, a spus:
F3A 27 - 28 Iunie - va fi doar Cupa AEROSTAR. Cei de la Iaşi vor ţine cupa la ei acasă la o altă dată.
Acrobaţie
F5J 25 Iulie ÅŸi 12 Septembrie
Motoplanor cu aterizare la punct fix.
Datele nu sunt bătute în cuie. Depindem de disponibilitatea participanţilor şi de cea a arbitrilor, dar modificările se comunică din timp.
Am spus că e posibil să ajung eu în Martie pe la tine. Am treabă pe la Suceava. Dacă vei fi liber, îmi pun în maşină şi un model de-al meu. Un Explosion (F3D), sau Xtreme modificat pentru F5J (motoplanor). Poate le iau pe amândouă. Mai vedem. Mi-au făcut cu ochiul dealurile alea de la tine. În funcţie de cum bate vântul, poate vezi şi te învăţ şi un zbor în curent dinamic (zbor la pantă). E mai distractiv decât zborul în termică. :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 15 January 2015 - 05:29 PM
#397
Postat 15 January 2015 - 05:55 PM
ViP_Eol, la 15 January 2015 - 05:29 PM, a spus:
Acrobaţie
F5J 25 Iulie ÅŸi 12 Septembrie
Motoplanor cu aterizare la punct fix.
Datele nu sunt bătute în cuie. Depindem de disponibilitatea participanţilor şi de cea a arbitrilor, dar modificările se comunică din timp.
Am spus că e posibil să ajung eu în Martie pe la tine. Am treabă pe la Suceava. Dacă vei fi liber, îmi pun în maşină şi un model de-al meu. Un Explosion (F3D), sau Xtreme modificat pentru F5J (motoplanor). Poate le iau pe amândouă. Mai vedem. Mi-au făcut cu ochiul dealurile alea de la tine. În funcţie de cum bate vântul, poate vezi şi te învăţ şi un zbor în curent dinamic (zbor la pantă). E mai distractiv decât zborul în termică. :rolleyes:
Ar fi foarte bine daca mai putea anunta cu vreo 2 saptamani sau macar 1 saptamana ca sa cer invoire acasa ;) Ca la liceu nu am cum , doar pe baza sportiva dar e mai complicat ...
Am o gramada de dealuri , fara copaci .. poti sa tragi cu ochiul pe google maps pe Moldovita !!
#399
Postat 15 January 2015 - 06:43 PM
ViP_Eol, la 15 January 2015 - 06:41 PM, a spus:
Ar mai fi versantul din spatele liceului. E foarte bun şi ăla.
:)) da , e super pe bodea . Daca asa cer invoire in oras si mergem cu AlexG pe un deal superb . Desigur daca el e disponibil ;)
#400
#401
Postat 16 January 2015 - 12:08 PM
danysoft32, la 16 January 2015 - 10:37 AM, a spus:
Nu ... vroiam sa stiu programul .. ca parintii mei ar fi deacord sa merg pe 25 la bacau , dar cum este duminica si incepe la ora 14 nu se poate ca eu la 19:00 trebuie sa fiu in unitate ;)
#402
Postat 16 January 2015 - 12:35 PM
Parfenov, la 16 January 2015 - 12:08 PM, a spus:
pai di ce-am citit mai sus parca erau 2 zile, nu pica si sambata?
#403
Postat 16 January 2015 - 12:37 PM
danysoft32, la 16 January 2015 - 12:35 PM, a spus:
in ian doar pe 25 . In martie e si sambata si duminica . Poate ajung atunci ;)
..... si s-a schimbat pe 30 ian si 1 feb... Dar totusi mi-ar place sa merg la un concurs in aer liber cu aeromodele pe masura
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 16 January 2015 - 12:41 PM
#404
Postat 16 January 2015 - 12:54 PM
Concursurile sunt frumoase. F3P nu este pentru Răzvan deocamdată. Este și foarte scump (cel mai scump raportat pe gram de model) și e necesară experiență și mult antrenament.
Un model F3P costă între 200 euro (dacă-l construiești singur și fără mari pretenții) și 1500 euro un model de top. Te poate costa și mai puțin, dar nu ai șanse în competiții, doar de distracție.
Când dă căldurica ieșim și la câmp.:)
#405
Postat 16 January 2015 - 01:18 PM
ViP_Eol, la 16 January 2015 - 12:54 PM, a spus:
Concursurile sunt frumoase. F3P nu este pentru Răzvan deocamdată. Este și foarte scump (cel mai scump raportat pe gram de model) și e necesară experiență și mult antrenament.
Un model F3P costă între 200 euro (dacă-l construiești singur și fără mari pretenții) și 1500 euro un model de top. Te poate costa și mai puțin, dar nu ai șanse în competiții, doar de distracție.
Când dă căldurica ieșim și la câmp.:)
nu cred ca va fii odata f3p de mine , nu prea indragesc avionele de acrobatii dar niciodata nu sr stie cand mi se pune pofta :)) . Poi cand iesiti odata la camp , ( un eveniment mai mare ) chemati-ma si pe mine . Daca pot , am sa vin ;)
Ps : Si de ce sunt asa scumpe ? nu mi se par nush ce sofisticate , 2 bucati de polistiren puse in cruce si electronica ,daca imi dati voie sa ma exprim asa :)
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 16 January 2015 - 01:20 PM
#406
Postat 16 January 2015 - 02:50 PM
Ce bine ar fi.
Nu e polistiren, ci depron. Nu orice depron, ci unul special cu densitate omogenă, destinat pentru aşa ceva şi nu pentru suport de parchet. Merge şi din ăla de izolat parchetul, dar ... .
O placă de depron dedicat (cea mai ieftină) costă 21 de lei fără transport. Pentru un model simplu trebuie 3 plăci. Dintr-una mai rămâne. Pentru SimeTriX-ul (triplan) meu au fost necesare 5 plăci. Pe lângă asta mai ai nevoie de întărituri din platbandă de carbon de 2 x 0,22, ţeavă de carbon de 0,32 şi tije de carbon de 0,22 pentru ancoraje şi hobanare, tijă de carbon de 0,8 pentru trenul de aterizare. Astea sunt destul de scumpe mai ales că intră vreo 8 metri de material. Mai trebuie Mylar de 2 microni, maxim 5 microni pentru foliere, un spray special pentru lipit mylar-ul (costă 78 de lei). Mylarul e 7 lei/metrul. Intră cam 5 metri. Sunt pierderi destul de mari din cauza formei aripilor şi a fuselajului, plus că nu poţi să-l pui corect dacă nu-l pui întâi, întins pe o ramă dreptunghiulară cu care aplici mylar-ul pe suprafaţa dorită. Superglue special pentru depron şi activator la fel. Nu merge orice superglue din două motive. Cel obişnuit topeşte depronul şi are grad de evaporare foarte mic şi rămâne foarte multă greutate de la el. Mai trebuie fir de kevlar pentru comenzi (cca 6 metri).
Până aici ai atins deja aproximativ 100 de euro plus munca.
Urmează electronica: servomecanisme de maxim 2,5 gr. bucata (costă cam 27 de euro/bucata). Sunt necesare minim 4. Mai nou, se pun servo-uri de 1 gr. - 6 buc. (astea costă 34 de euro/bucata). Receptor cu minim 5 canale de 2,5 gr., esc de 0,8 gr., ubec de 0,8 gr., motor de 7 gr., sistem contrarotativ de 5-7 gr., două elici (una pe stânga, una pe dreapta) obligatoriu din carbon, 1,7 gr./bucata, acumulator LiPo de 150 mAh 2S - 11 grame.
Asta ar fi varianta mai ieftină. :rolleyes:
Sau
Construcţie din tuburi de carbon, acoperite cu mylar şi cu echiparea de top ceea ce te duce la costuri între 700 şi 1500 euro.
Jucărie, nu ? :rolleyes:
#407
Postat 16 January 2015 - 03:02 PM
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 16 January 2015 - 03:02 PM
#409
Postat 16 January 2015 - 04:41 PM
Glumesc evident,dar care ma sacaie rau de tot le trag o dunga peste freza si se fac nevazuti.
#410
Postat 16 January 2015 - 04:59 PM
Ciprian97, la 16 January 2015 - 04:41 PM, a spus:
Glumesc evident,dar care ma sacaie rau de tot le trag o dunga peste freza si se fac nevazuti.
Au vazut si ai mei , dupa ce am pornit motorul ila de 3536 le zburau frizurile :))
#411
Postat 16 January 2015 - 06:50 PM
Foarte bine faci Cipriane. Dă-le la freză. :D
Ooops eu nu am spus nimic. Nu recunosc nici în faţa ... . :yahoo:
Cel mai frumos e când oamenii cumpără "jucării" de gen de pe site-urile de specialitate. Nu ştiu nimic despre ele, le montează cum cred ei (că de, Românul se pricepe la tot) şi încearcă să zboare. Finalul e evident. Banii se înfing în pământ. :unsure:
Mai sunt încăpăţânaţii care mai cumpără, încă unul şi încă şi încă ... după care îl sună pe Kelemen de la Phoenix, sau Mira de la Sierra şi încep să înjure să turuie, că au fost păcăliţi, că ... aşa e în România, "bătaie de batjocură dom'le !" :clapping:
Cazurile fericite caută soluţii pe net şi dau de noi. După ce i se repară şi e învăţat să zboare auzi : "Dom'le da' nu e aşa simplu cum am crezut. Nu e jucărie." Dacă omul nu citeşte pe ambalaj !!! Scrie clar : "Aceasta nu este o jucărie !" :rolleyes:
Povestim mai mult când ne vedem. Am nişte întâmplări hazlii generate de chestia asta cu jucărica.
#412
Postat 18 January 2015 - 01:55 PM
https://www.youtube....eature=youtu.be
#413
Postat 18 January 2015 - 02:26 PM
Acum ai plecat prea greu de coada,se vede instant sau ai unghiul motor prea putin in jos(din scurtul timp in care ai oprit motorul nu-mi dau seama daca tot trage in sus).
Intre a constui si a cumpara nu poti zice ca iese mai zburabil intr-un mod,cel mult mai ieftin de construit(la stadiul tau de model trainer fara pretentii),insa un model cumparat are cateva avantaje care zic eu ca vor conta:
-spuma epo e net superioara izolatorului de parchet(parca asta foloseai,oricum nu depron real).O spuma se rupe curat si pe cat posibil in bucati mari,slabe sanse sa ramai cu particele de 1x1 cm decat daca n-ai aterizat intr-un storcator de fructe.Daca s-a tasat se poate aduce cat de cat la forma initiala cu apa fiarta(asta merge cel mai bine cu elaporul original multiplex,nu am incercat pe spuma epo HK).
-gradul de prefabricatie.Un ARF e 70-80% gata de zbor,doar cat lipesti ampenajele (la ceva bixler/ezstar) si eventual servourile(ba chiar si alea-s deja montate uneori).Motor,esc gata puse.Tot ce ai tu de facut e sa verifici cat de bine s-au prins si la nevoie mai dai un bob de mazare de bison ca sa fii sigur.
Insa astea-s vorbe.Am umplut deja 14 pagini de vorbe si tot la stadiul de asta vara-toamna suntem(heh de ar fi si moda asahttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif)Poti sa inveti sa zbori pe un acrobat 3d cu cineva langa tine si statiile in sistem elev-profesor.Daca o sa am timp in vacanta intersemestriala si evident dorinta ta de a continua te pot invata intr-o zi la camp,pe modelul meu cate n-ai putea scrie/invata in 30 pagini de vorbareala.Sa ajungem atunci si vorbim mai multe.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 18 January 2015 - 02:27 PM
#414
Postat 18 January 2015 - 02:52 PM
Ciprian97, la 18 January 2015 - 02:26 PM, a spus:
Acum ai plecat prea greu de coada,se vede instant sau ai unghiul motor prea putin in jos(din scurtul timp in care ai oprit motorul nu-mi dau seama daca tot trage in sus).
Intre a constui si a cumpara nu poti zice ca iese mai zburabil intr-un mod,cel mult mai ieftin de construit(la stadiul tau de model trainer fara pretentii),insa un model cumparat are cateva avantaje care zic eu ca vor conta:
-spuma epo e net superioara izolatorului de parchet(parca asta foloseai,oricum nu depron real).O spuma se rupe curat si pe cat posibil in bucati mari,slabe sanse sa ramai cu particele de 1x1 cm decat daca n-ai aterizat intr-un storcator de fructe.Daca s-a tasat se poate aduce cat de cat la forma initiala cu apa fiarta(asta merge cel mai bine cu elaporul original multiplex,nu am incercat pe spuma epo HK).
-gradul de prefabricatie.Un ARF e 70-80% gata de zbor,doar cat lipesti ampenajele (la ceva bixler/ezstar) si eventual servourile(ba chiar si alea-s deja montate uneori).Motor,esc gata puse.Tot ce ai tu de facut e sa verifici cat de bine s-au prins si la nevoie mai dai un bob de mazare de bison ca sa fii sigur.
Insa astea-s vorbe.Am umplut deja 14 pagini de vorbe si tot la stadiul de asta vara-toamna suntem(heh de ar fi si moda asahttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif)Poti sa inveti sa zbori pe un acrobat 3d cu cineva langa tine si statiile in sistem elev-profesor.Daca o sa am timp in vacanta intersemestriala si evident dorinta ta de a continua te pot invata intr-o zi la camp,pe modelul meu cate n-ai putea scrie/invata in 30 pagini de vorbareala.Sa ajungem atunci si vorbim mai multe.
Incep sa ma mai calmez.. Dar e culmea frate :)) . Cg de greutate era perfect drept si unchiul la motor era acelasi din zborul trecut. In momentul in care a fost aruncat din pana am ramas fara control. Asa de tare trageam de stick spre dreapta sa il indrept ca am crezut ca va crapa :)) dar pe degeaba. Urasc Suceava , din atatia oameni , maxim 5 aeromodelisti :(.... Si totusi in vacanta unde ai vrea sa ne intalnim ?
#415
Postat 18 January 2015 - 03:13 PM
Sau poti cere ajutorul celor din Botosani mai exact Sierra,nu cred ca se supara daca-i rogi sa te ajute sa setezi un model daca le promiti ca mai cumperi de la ei...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/wink.gif
#416
Postat 18 January 2015 - 03:20 PM
Ori ai profundorul stramb din orice cauza(servo/trimaj/echie) ori ai unghiul de incidenta a aripii f mare in raport cu axa longitudinala a fuselajului vezi din urma ce mazgaleala ti-am facut.
#417
Postat 18 January 2015 - 03:47 PM
Din ce-am vazut e clar ca-i greu de coada, nu stiu cum spui tu ca CG-ul era corect, ca se vede de cum pleaca ca-i greu de coada (nu cred ca trageai tu asa tare de profundor...)
Cand il echilibrezi , pt inceput e bine sa fie mai greu pe fata , nu mult o idee sa se aplece spre fata, in nici-un caz sa fie greu de coada. Cat despre comenzi nu aveai cum sa le pierzi decat daca ti-a iesit mufa din reciver
#418
Postat 18 January 2015 - 03:53 PM
danysoft32, la 18 January 2015 - 03:47 PM, a spus:
Din ce-am vazut e clar ca-i greu de coada, nu stiu cum spui tu ca CG-ul era corect, ca se vede de cum pleaca ca-i greu de coada (nu cred ca trageai tu asa tare de profundor...)
Cand il echilibrezi , pt inceput e bine sa fie mai greu pe fata , nu mult o idee sa se aplece spre fata, in nici-un caz sa fie greu de coada. Cat despre comenzi nu aveai cum sa le pierzi decat daca ti-a iesit mufa din reciver
va exact eu am tras de profundor casa il urc cat mai sus , si din cauza ca acceleratia era slaba urca anemic , dupa am accelerat mai tare si s-a indreptat dar pe degeaba...
comanda am pierdut-o din cauza ca au iesit ambele servo din locasul facut de mine din "depron" ....
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 18 January 2015 - 03:54 PM
#419
Postat 18 January 2015 - 03:57 PM
Altfel, incepi sa ma enervezi. Si ca sa te vad zburand in sfarsit, iti trimit gratis trainerul galben j3 cub. Sa-mi dai adresa in PM.
Parfenov, la 18 January 2015 - 01:55 PM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#420
Postat 18 January 2015 - 04:00 PM
Parfenov, la 18 January 2015 - 03:53 PM, a spus:
comanda am pierdut-o din cauza ca au iesit ambele servo din locasul facut de mine din "depron" ....
Uite o poza . Nu are claritate deoarece a fost facuta cu camera de filmat..
http://s2.postimg.org/4ovi1ez45/DSC00603.jpg