Un nou avion
#361
Postat 10 January 2015 - 10:13 PM
Povestim despre minute de zbor.: )
Acum ceva mai mulți ani învățam juniorii să zboare cu două stații cuplate cu cablu. O stație instructor, cealaltă elev. Instructorul decola, lua înălțime și efectua trimajele, după care, dintr-un comutator (switch) muta comenzile pe stația elevului. Metoda a dat ceva rezultate, dar tot se rupeau modele. Instructorul putea prelua comenzile cu același comutator, dar de la acționarea lui și pånă intrau comenzile efectiv pe stație trecea exact timpul necesar ca modelul să ia contact cu solul.
Acum procedăm altfel. Decolez, iau înălțime, fac trimaje, stabilizez modelul în zbor orizontal și trec stația rapid elevului. Stau în spate cu mâinile pe umerii elevului. După un minut i se încordează toți mușchii, după maxim 3 minute tremură ca varga. E momentul în care pun mâinile pe comenzi, stabilizez și iau rapid stația. Metoda asta ne-a scutit de multe reparații.
Ideea e că 3 minute de zbor pentru un începător sunt un secol.
#362
Postat 10 January 2015 - 10:17 PM
ViP_Eol, la 10 January 2015 - 10:13 PM, a spus:
Povestim despre minute de zbor.: )
Acum ceva mai mulți ani învățam juniorii să zboare cu două stații cuplate cu cablu. O stație instructor, cealaltă elev. Instructorul decola, lua înălțime și efectua trimajele, după care, dintr-un comutator (switch) muta comenzile pe stația elevului. Metoda a dat ceva rezultate, dar tot se rupeau modele. Instructorul putea prelua comenzile cu același comutator, dar de la acționarea lui și pånă intrau comenzile efectiv pe stație trecea exact timpul necesar ca modelul să ia contact cu solul.
Acum procedăm altfel. Decolez, iau înălțime, fac trimaje, stabilizez modelul în zbor orizontal și trec stația rapid elevului. Stau în spate cu mâinile pe umerii elevului. După un minut i se încordează toți mușchii, după maxim 3 minute tremură ca varga. E momentul în care pun mâinile pe comenzi, stabilizez și iau rapid stația. Metoda asta ne-a scutit de multe reparații.
Ideea e că 3 minute de zbor pentru un începător sunt un secol.
Stiu cum e cu profesor/invatacel :)) . Si ai mare dreptate ; pare o vesnicie , inainte am mari emotii iar in zbor si mai mari :)) . Stiu ca la orice miscare gresita se duce munca mea de 3 zile :(
#363
Postat 10 January 2015 - 11:00 PM
#365
Postat 11 January 2015 - 11:47 AM
Parfenov, la 10 January 2015 - 11:07 PM, a spus:
Razvane nu mai esti pedepsitor?
#367
Postat 11 January 2015 - 01:18 PM
Azi am intrat pe "Colțul începătorului" și ce să vezi ? Deasupra topic-ului tău e un topic " Tutorial aeromodelism" de unde poți descărca un document pdf foarte bine structurat. Deci ... breasla noastră, a modeliștilor este una deosebită.
Asta înseamnă că în continuare îți voi da doar informații constructive și metode simple de construcție, aflate la îndemâna oricui, cât și setările stației în concordanță cu obținerea unghiului necesar de bracare a suprafețelor de comandă.
Asta nu azi pentru că imediat ne pregătim de zbor-antrenament F3P. Vom face poze și vom filma. :) Pentru cei interesați, le veți găsi la "Aeromodelism" -> "Jurnal de zbor" -> "Zboară puiule, zboară ! La Bacău".
#370
Postat 12 January 2015 - 05:49 PM
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 12 January 2015 - 05:49 PM
#371
Postat 12 January 2015 - 09:50 PM
Parfenov, la 12 January 2015 - 05:49 PM, a spus:
Nu-i nimic suspect, ci unii mai sunt şi căscaţi, sau grăbiţi. :rolleyes:
Printre altele, dacă tot strângi bani de ceva model, am să-ţi fac o recomandare. E ultima recomandare cu un model de pe HK.
De obicei nu agreez ceea ce se găseşte acolo, deşi sunt şi câteva lucruri acceptabile, dar modelul ăsta cred că merită.
http://www.hobbyking...533mm_PNF_.html
Uită-te şi la video.
#372
Postat 12 January 2015 - 09:54 PM
Pachetul îl închid mâine. Am printat foaia cu adresa ta pe care o voi lipi pe pachet. Acum nu mai e pericol de pierdut date. :D
#373
Postat 12 January 2015 - 10:30 PM
ViP_Eol, la 12 January 2015 - 09:54 PM, a spus:
Pachetul îl închid mâine. Am printat foaia cu adresa ta pe care o voi lipi pe pachet. Acum nu mai e pericol de pierdut date. :D
Super . Si alt ceva inafara de un bixler nu cumpar :)) m-am "indragostit" de el de la inceput si asta va ramane , poate urmatorul dar mai incolo . Fara suparare , dar asa sunt eu :)).
#377
Postat 13 January 2015 - 10:27 AM
Parfenov, la 12 January 2015 - 10:30 PM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#379
Postat 13 January 2015 - 03:21 PM
Parfenov, la 13 January 2015 - 11:32 AM, a spus:
are...
http://www.rhcforum....si-piper-j3cub/
#380
Postat 13 January 2015 - 03:26 PM
danysoft32, la 13 January 2015 - 03:21 PM, a spus:
Pfff ... 1. si-a trait veacul :)) , e batut de vreme
2 . e bixler 1 .... de la 2 in sus .
3. Nu imi place sa cumpar obiecte importante second hand . Gen primele mele avioane , statii , etc .( nu sunt genul de om )
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 13 January 2015 - 03:29 PM
#381
Postat 13 January 2015 - 03:30 PM
#382
Postat 13 January 2015 - 03:34 PM
ViP_Eol, la 12 January 2015 - 09:50 PM, a spus:
Printre altele, dacă tot strângi bani de ceva model, am să-ţi fac o recomandare. E ultima recomandare cu un model de pe HK.
De obicei nu agreez ceea ce se găseşte acolo, deşi sunt şi câteva lucruri acceptabile, dar modelul ăsta cred că merită.
http://www.hobbyking...533mm_PNF_.html
Uită-te şi la video.
e misto zephyrul desi eu i-as schimba turbina cu una de la vasi, cu 12 celule, ceva de 110mm sau 120mm, iti dai seama ce viteza o sa ai pe fasneata asta?, o turbina daia trage avioane de cateva kile :D
#384
Postat 14 January 2015 - 10:28 AM
Am avut ocazia să zbor unul. În filmarea de pe HK nu-i dă gaz maxim. Fără motor se comportă ca un planor și zboară liniștit. Cu motor, aproape ca spui că e un F3A. I-am dat maxim și are viteză de te uimește. Urcă la verticală. Din păcate, proprietarul a vrut și el cu maxim, dar a zburat cu setările mele (curse mari pe comenzi) și a dat cu el de pământ. :) Deși e din elapor, nu am mai avut ce alege din el în afară de electronică.
#385
Postat 14 January 2015 - 10:39 AM
Fără tonouri, zbor în cuțit, sau alte giumbușlucuri ?
Pff ... nu rezist să zbor așa. Mă sugrum ca Pițigoiul. :D
Și cu motoplanorul de F5J și tot îi trag un tonou. :)
În altă ordine de idei, eleroanele îți măresc durata de zbor. Nu mai pierzi multă înălțime în viraje, dar știi și tu asta. :)
#386
Postat 14 January 2015 - 10:42 AM
ViP_Eol, la 14 January 2015 - 10:28 AM, a spus:
Am avut ocazia să zbor unul. În filmarea de pe HK nu-i dă gaz maxim. Fără motor se comportă ca un planor și zboară liniștit. Cu motor, aproape ca spui că e un F3A. I-am dat maxim și are viteză de te uimește. Urcă la verticală. Din păcate, proprietarul a vrut și el cu maxim, dar a zburat cu setările mele (curse mari pe comenzi) și a dat cu el de pământ. :) Deși e din elapor, nu am mai avut ce alege din el în afară de electronică.
Ceva de gen :)
#387
Postat 14 January 2015 - 10:49 AM
ViP_Eol, la 14 January 2015 - 10:39 AM, a spus:
Fără tonouri, zbor în cuțit, sau alte giumbușlucuri ?
Pff ... nu rezist să zbor așa. Mă sugrum ca Pițigoiul. :D
Și cu motoplanorul de F5J și tot îi trag un tonou. :)
În altă ordine de idei, eleroanele îți măresc durata de zbor. Nu mai pierzi multă înălțime în viraje, dar știi și tu asta. :)
Am si cu si fara, si fara sa fiu ardelean, zbor ... ardeleneste, numai planoare, nu am mana de mai mult :(
Cred ca cele mai perfecte viraje le iau cu Bird of Time, fara eleroane :) Are coada aia un design genial in ea, nu am vazut nicaieri sa se sublinieze faptul asta... ca datorita inclinarii, in viraj are si un mic efect partial de profundor, exact cat trebuie ca sa faca virajul perfect. Este singura zburatoare la care nu trag si de profundor in viraj ;)
#388
Postat 14 January 2015 - 10:57 AM