Un nou avion
#691
Postat 07 February 2015 - 01:24 PM
#692
Postat 08 February 2015 - 10:48 AM
II. Verifici ca elicea să nu aibă joc pe ax. Dacă are joc, înfășori niște bandă izolatoare pe ax până elimini jocul. Pentru diferențe mari între diametrul axului și gaura din elice există adaptoarele de plastic pe care le primești când cumperi o elice. Dacă nu ai, în ultimă instanță, poți folosi tot banda.
III. Platoul de așezare al elicei. La elicea pusă de mine inițial treaba a fost simplă pentru că butucul elicei avea, din construcție și orificiul hexagonal în care intra perfect piulița de sub ea. La cealaltă elice nu am fost atent. E posibil să nu aibă și atunci se schimbă problema. În cazul în care nu are, pui o șaibă plată potrivită pentru ax și te duci cu elicea până pe clopotul motorului (rotor). Dacă rămâne ax nefiletat la ieșirea din elice, pui tot șaibă, sau șaibe plate în așa fel ca piulița să poată face strângerea elicei.
IV. Echilibrarea elicei. Am înțeles că ai șubler. Măsori distanța din marginea găurii din butuc până în vârful palei. Măsori la fel și la cealaltă pală. Trebuie să fie exact aceeași cotă.
Pui elicea pe o hârtie și trasezi conturul vârfului unei pale, după care suprapui și cealaltă pală pe desen. Trebuie să aibă aceeași formă. Dacă nu, acționezi în consecință: ajustezi palele până sunt identice ca formă și dimensiune.
Echilibrarea propriu-zisă o faci pe un ax. Poate fi un șurub mai lung fără cap. Ți-au mai scris băieții despre asta. Pui elicea pe ax și observi care pală coboară. Înseamnă că e mai grea. Ajustezi cu șmirghel (nu prea aspru) suprafața dinspre vârf a palei (nu pe contur) până va sta în echilibru. Pentru că încă nu ai dispozitiv de echilibrare, la verificarea elicei, dacă observi că nu are tendința evidentă să se încline, împingi ușor o pală și vezi dacă se oprește sau are tendința să continuie mișcarea imprimată. Dacă se oprește, treaba e bună, dacă nu, va trebui să mai ajustezi și să repeți verificarea.
Nu contează viteza de la sol. Contează dacă viteza obținută îi ajunge să se desprindă. Decolarea se face întotdeauna cu motorul în plin. Reducerea motorului o faci după atingerea înălțimii dorite, sau dacă viteza este prea mare. Dacă modelul devine instabil și nu ascultă comenzile, înseamnă că nu are viteză destulă.
:)
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 08 February 2015 - 10:52 AM
#694
Postat 08 February 2015 - 12:48 PM
Parfenov, la 08 February 2015 - 12:05 PM, a spus:
Eu spun că ... din fericire. Cartea nu a omorât pe nimeni, decât dacă era foarte grea şi i-a căzut cuiva în cap de la etajul 10. :D
Vezi ce note iei ! Mă interesez. Dacă nu-mi plac, nu mai primeşti ajutor. :rolleyes:
P.S. 50% glumă. Oricum ai nevoie de matematică şi fizică să calculezi viteza unghiulară la o elice şi forţa centripetă aplicată pe capătul palelor, plus efortul dat de pas. Aşa o să ştii ce elice să-ţi alegi ştiind specificaţiile motorului, chiar dacă nu se recomandă o elice.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 08 February 2015 - 12:49 PM
#696
Postat 08 February 2015 - 06:15 PM
Parfenov, la 08 February 2015 - 02:25 PM, a spus:
Ce armata faceti voi? Parca sunteti la statiune.
Pe noi ne scula la 5:00...indiferent daca ofiterul se certase cu amanta si ne fugarise pana la 4:30....
Multa, multa bafta si sa fii fruncea, zburatorule.
#698
Postat 08 February 2015 - 09:13 PM
Parfenov, la 08 February 2015 - 02:25 PM, a spus:
Nu te mai vaita Razvane !!!
Banuiesc ca a fost alegerea ta sa mergi la liceul militar, deci ti-ai asumat asta http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif
Bafta
#699
Postat 08 February 2015 - 09:18 PM
danysoft32, la 08 February 2015 - 09:13 PM, a spus:
Banuiesc ca a fost alegerea ta sa mergi la liceul militar, deci ti-ai asumat asta http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif
Bafta
Asa-i , nu pot da vina pe nimeni ... Dar cand vrei sa intri undeva toata lumea zice ca ii ok , ca ii super , chestii de astea .. Dupa iti prinzi capu :))
#700
Postat 09 February 2015 - 10:51 PM
Uite ! Ăsta e dispozitivul de echilibrat elice :
Unul similar e aproape gata şi pentru tine. Nu am prea mult timp la dispoziţie pentru că avem de organizat încă o etapă de F3P şi Campionatul Naţional.
#702
Postat 15 February 2015 - 08:32 PM
#703
Postat 17 February 2015 - 12:28 AM
Parfenov, la 15 February 2015 - 08:32 PM, a spus:
Succes ! Mai ţii minte verificările şi ce am făcut înainte de zbor ? Dacă e necesar ţi le reamintesc. Ai grijă pe setările staţiei să-i dai aproximativ aceleaşi procente. Deocamdată nu setezi nimic pe expo. Laşi 0 expo, mai ales că nu ai decât profundor şi direcţie. "Numeri până la 5 şi respiri adânc. " Decolare şi aterizare, întotdeauna cu vânt de faţă. În lipsa unei mâneci de vânt, sau a firului de iarbă, îţi foloseşti urechile (nu e glumă). Fără căciulă, mişti capul până ai aceeaşi senzaţie la ambele urechi. Zona este foarte sensibilă la curent şi te asigur că vei şti cu precizie din ce parte bate vântul. Am făcut asta şi când am fost la tine, dar mai mult ca sigur nu ai observat şi am uitat să-ţi spun de metodă. Ar mai fi metoda fumului, numai că nu e cazul să te apuci de fumat.
Dacă ai vânt ceva mai puternic (cel care era când am fost la tine era moderat) muţi acumulatorul mai în faţă să-l faci greu de bot.
Dacă faci un zbor şi reuşeşti să te menţii relaxat, vei putea menţine şi modelul în aer. Roagă unul dintre prieteni să-ţi ţină o mână pe umăr. Va observa imediat ce apare încordarea. E timpul să aterizezi. După aterizare, indiferent cum s-a făcut (cu bine, sau cu pagube) iei pauză cel puţin 5 minute şi faci altceva - uiţi de zborul tocmai încheiat. Nu faci mai mult de 3 zboruri. Lasă PC-ul din dotare să înmagazineze liniştit noile informaţii, să-ţi poată forma reflexele. Dacă totuşi vrei să zbori mai mult într-o zi, e bine să împarţi ziua în sesiuni de zbor cu pauze de 4 ore între ele. De preferat o sesiune de dimineaţă şi una spre seară când, de regulă, se mai linişteşte şi vântul.
:rolleyes:
#705
Postat 17 February 2015 - 01:11 AM
Travel Air, la 17 February 2015 - 12:50 AM, a spus:
Tot la vreo 60 de km de serpentine depărtare. :rolleyes:
Mi-am făcut un cont aici doar când a fost necesar să preiau o parte din problemele organizatorice ale clubului, dar mai erau băieţi de la noi care erau prezenţi pe site de ceva vreme.
P.S. Pe 21 şi 22 martie, avem etapa de cupă şi Campionatul Naţional F3P la noi. Încheiem sezonul de zbor în sală. Pfff. Abia aştept să ies la câmp.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 17 February 2015 - 01:12 AM
#707
Postat 17 February 2015 - 08:40 AM
ViP_Eol, la 17 February 2015 - 12:28 AM, a spus:
Dacă ai vânt ceva mai puternic (cel care era când am fost la tine era moderat) muţi acumulatorul mai în faţă să-l faci greu de bot.
Dacă faci un zbor şi reuşeşti să te menţii relaxat, vei putea menţine şi modelul în aer. Roagă unul dintre prieteni să-ţi ţină o mână pe umăr. Va observa imediat ce apare încordarea. E timpul să aterizezi. După aterizare, indiferent cum s-a făcut (cu bine, sau cu pagube) iei pauză cel puţin 5 minute şi faci altceva - uiţi de zborul tocmai încheiat. Nu faci mai mult de 3 zboruri. Lasă PC-ul din dotare să înmagazineze liniştit noile informaţii, să-ţi poată forma reflexele. Dacă totuşi vrei să zbori mai mult într-o zi, e bine să împarţi ziua în sesiuni de zbor cu pauze de 4 ore între ele. De preferat o sesiune de dimineaţă şi una spre seară când, de regulă, se mai linişteşte şi vântul.
:rolleyes:
As spune in completare la ce a spus ViP referitor la detectarea directiei vantului..., poti pune cateva "fasiute" din hartie creponata taiate foarte subtire sau mai multe fire de ata (un snop...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif ) legate la cap si lipite cu putin scoch (scoci...)de antena radiocomenzii
E a o metoda rudimentara, "babeasca" dar pe care eu o folosesc cu succes.
Bafta
#708
Postat 17 February 2015 - 08:47 AM
danysoft32, la 17 February 2015 - 08:40 AM, a spus:
E a o metoda rudimentara, "babeasca" dar pe care eu o folosesc cu succes.
Bafta
sunt o gramada de metode de a afla directia vantului .... nu asta e o problema ;)
Dane , daca ajung acasa , asamblez wot ;) desigur nu ii pun inca motor deocamdata . Vreau sa il vad terminat si ce greutate are . Dupa imi recomandati dumneavoastra un motor ;)
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 17 February 2015 - 08:48 AM
#709
Postat 17 February 2015 - 09:42 AM
#711
Postat 17 February 2015 - 11:03 AM
RedDevil, la 17 February 2015 - 10:36 AM, a spus:
Nu rup iarba că mi-s ecologist. :D
Avem giruetă. Ne indică viteza și direcția vântului. E tot timpul în trusa de zbor. :)
#713
Postat 18 February 2015 - 08:32 PM
Parfenov, la 17 February 2015 - 08:47 AM, a spus:
Dane , daca ajung acasa , asamblez wot ;) desigur nu ii pun inca motor deocamdata . Vreau sa il vad terminat si ce greutate are . Dupa imi recomandati dumneavoastra un motor ;)
Salve Razvane !
Ar trebui sa-ti iasa undeva la 800-850 grame. Motorul sa traga minim 1000 g si 1000-1100rpm
Ne auzim cand il finalizazi.
Bafta
Dan
#714
Postat 18 February 2015 - 09:16 PM
danysoft32, la 18 February 2015 - 08:32 PM, a spus:
Ar trebui sa-ti iasa undeva la 800-850 grame. Motorul sa traga minim 1000 g si 1000-1100rpm
Ne auzim cand il finalizazi.
Bafta
Dan
Pe weekend , din cate vad sunt sanse mari sa ajung acasa . De cum ajung ma pun pe treaba .. sambata sper sa zbor si piperul ( doamne ajuta )... si mai iau un coleg cu mine sa ma ajute , si poate il infestez si pe el . Am sa pun poze cu stadiul constructiei . Dane dar pe burta la baterie , nu ar trebuii sa aiba o capota , ceva ?..
#716
Postat 18 February 2015 - 10:53 PM
Parfenov, la 18 February 2015 - 10:12 PM, a spus:
Dacă ai teamă că nu ţine scaiul, poţi face o baretă suplimentară tot din scai. Din două bucăţi, mamă-tată, cu capetele prinse de model şi încheiate peste acumulator.
La modelele mai mărişoare propsaver-ul cedează destul de repede. Dacă cedează la o solicitare cât încă e modelul în zbor ... .
Ai zburat deja, bine. Ai făcut şi o aterizare foarte bună. Ai avut şi înainte câteva zboruri relativ bune chiar dacă nu s-au terminat bine. Trebuie doar să-ţi aduci aminte, să fii calm, să nu iei mâinile de pe comenzi până nu aterizezi, nu opreşti motorul total la aterizare, ci îl păstrezi la o turaţie mică până aproape de sol, nu tragi mult şi brusc de profundor chiar dacă ai impresia că are viteză prea mare. Mişcări fine cu revenire totală, sau menţinere intermediară.
În cazul în care modelul aterizează cu bonturi (atinge pământul şi se ridică din nou) nu-i mai dai nicio comandă. Se linişteşte singur. În caz contrar apar pagube. Viteza este prea mică şi nu va asculta decât de prima comandă ceea ce-l va dezechilibra.
#718
Postat 19 February 2015 - 08:37 AM
Parfenov, la 18 February 2015 - 10:12 PM, a spus:
Daca iti sare acumulatorul in zbor tu iti faci probleme de CG???? Hai sa iti povestesc ceva, avion Drake 2, motor deasupra aripii in bot pusa bateria, nefixata cu arici, usita tinuta doar cu un magnetel, decolare si nebunii, pe la 200 -250 metrii deasupra solului pac bag un zbor inverted, dupa 10 secunde cade bateria, loveste elicia care elicie o smulge din esc, avionu ia o traiectorie spre dreapta si bateria in sens opus. Rezultatul avionul cu botul rupt(taiat bot nou de Dululutu si facut transplant de bot) bateria umdeva la 8-9 metrii de locul avionului infipta jumate in sol!!!! Dupa ce am sesizat lipsa comenzilor problema mea era unde e cutia cu bere, restul era clar ce va fi!
#719
Postat 19 February 2015 - 08:59 AM
RedDevil, la 19 February 2015 - 08:37 AM, a spus:
Normal. Rumânu' , la nacaz își cată "pansamentul". :D
Lasă Răzvane ! Nu lua exemplul ăsta. Berea îngrașă, faci burtă. Nu e bine. Tu rămâi la țuica aia parfumată și curată de-o fac ai tăi. :D
#720
Postat 19 February 2015 - 09:31 AM
Parfenov, la 18 February 2015 - 10:12 PM, a spus:
Stai fara grija "scaiul" tine, daca ti-e frica ii poti pune totusi o bucata de polistiren sau burete peste acumulator si apoi tragi peste 2 benzi de elastic (peste fuselaj si peste polistiren/burete)