Big planor...HELP
#31
Postat 27 September 2005 - 07:52 PM
#32
Postat 27 September 2005 - 07:59 PM
un mosor electric,manufacturat din electromotor de wv luat de pe la dezmembrari ,cu o baterie de auto 12 v ,fir de 1,5 nylon de 2-300 de metri,si te joci toata ziulica cu planoru...numa ai nevoie de un camp :lol:
ca sa il ridici serios cu motor, brushllesul e recomandat dar f scump....e mai ieftin cu un motoras termic cum bine spunea si nitrometan
#33
Postat 27 September 2005 - 08:30 PM
Charly, la 27 Sep 2005, 15:58, a spus:
Speed 550 are Spectra. Anvergura 2 000mm.
Elice 8x4.
Cred ca-i micut pentru 3 000mm.
Vezi ce zic cei de la Great Planes......
Despre eleroane.....s-a discutat mult la subiectul " Spectra ". Acolo vezi tot ce m-au sfatuit si tot ce am facut in acest scop.....
http://www.rhc.ro/fo...t/ST/f/2/t/3735
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 27 September 2005 - 08:46 PM
#34
Postat 27 September 2005 - 08:32 PM
Asa stiu eu, poate stiu gresit...
Cu stima,
Costel
#35
Postat 27 September 2005 - 08:57 PM
Am cautat pe forum just before si am gasit link-ul de care spuneai.
Oricum tare bine ca l-ai pus din nou ca sa-l am la indemina si sa-l mai rasfoiesc.
Io stiu, ar mai fi o posibilitate sa-i pun speed-ul 550 doar asa ca "ajutor" si sa fac un sando cum spunea Silviu.
Vedeti, asta a fost marele motiv pentru care am deschis subiectul : chiar NU STIU ce sa fac !
Dar....trebe sa zboare !!! e MUSAI :D
#37
Postat 27 September 2005 - 09:40 PM
2. la planorul ala merge un 2,5 cmc pus in TURN. gasesti pe la baieti un 2,5 ceva nervos de la lupte sau viteza. Turnul nu se construieste greu si se planteaza intre aripi pe fuselag, in CG.
3. In loc de roata care e pierdere de timp ca oricum aterizezi pe iarba, puneai o patina din placaj si la vreo 3 cm in fata CG puneai si un carlig de remorcare facut din cornier de dural si taiat cu traforajul si prins prin fuselaj cu doua holtzsuruburi care au si un bloc mic de plastic prin interiorul fuselajului ca sa aiba in ce sa se infiga.
4. sandoul inseamna 200 de m de guta groasa. Se prinde un capat in pamant zdravan cu o surubelnita si la celalalt capat se leaga un inel de otel care se prinde la carligul de la planor. Tot acolo se leaga si un fanion ca sa vezi unde cade cablul dupa declansare. Faci un scripete dintr-o rola cam de fi 50-80 mmm la care ii pui un ax si doua fete laterale din sticlotextolit care sa-l imbrace si la care decupezi si o fanta sa-ti intre mana. Remorcarea se face cu scripetele in mana la capatul fix cu surubelnita. Se dubleaza viteza, practic daca bate un pic de vant esti sus imediat. Tu stai cu planorul in mana dreapta si cu cablul intins la maxim faci semn sa traga . dai drumul la planor care pleaca glont si pui mana pe profundor si tragi progresiv de mansa sa-l ti cu botul sus. cand ajunge la verticala celui care trage il pui in picaj brusc si tragi de mansa sa urce. Asa scapa din carlig si mai urca rapid cativa metrii....si zbori! BAFTA.
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#38
Postat 27 September 2005 - 10:55 PM
Am urmarit pe viu la CLN. Si tot asa un planor cam la 1800 cu un motor de 2,5 in gondola. Fain. Pareri mai pot sa dea si ceilalti care au fost acolo, si mai ales BogdanStancu, posesor al unei alte bijuterii cu aripi...
Cu stima,
Costel
#39
Postat 28 September 2005 - 01:05 AM
Charly, la 27 Sep 2005, 20:57, a spus:
Oricand cu placere :D .
Stii nu vreau sa fiu pesimist. Dar oare il "ajuti" punandu-i in carca un motor greu si nu asa de performant?
Motorul meu are 220g plus inca pe atat acumulatorul......face cam 400g....zic si eu...te rog sa nu te superi.... :D
#40
Postat 28 September 2005 - 09:26 AM
1) robbe Power 700 Planeta cu elice de 14.5 x 7" (include reductor planetar 3.7/1)
2) robbe Power700/12 Planeta cu elice de 15 x 13" (include reductor planetar 3.7/1)
in ambele cazuri alimentezi cu minim 12 celule NiCd (sau chiar 14) si ai puterea necesara pt a-l ridica in aer
Cat despre incarcarea aripii si puterea necesara exprimata in Watt/ dm2 poti da un sarci pa gugal dupa legea lui Orm
0728.26.93.19
#41
Postat 28 September 2005 - 12:18 PM
1. Da, se pare ca nu am scapare : trebuie sa fac calapod ! Asa o sa fac dar sa vad cit ramine plastic.
2. Si pavcostel spunea de turn. Adevarul este ca asa vream si eu dar am zis ca este mare bataie de cap. Am vazut un turn care in mom cind opreai motorul rabata pe spate. Cu un sist. de blocare oprea elicea la mare fix si zdup pe spate si inchide trapa. COOL de tot !!! Am si un filmulet cu el !
3. Roata semingropata ! Arata tare bine asa ! Stiu ca este mai multa munca dar...deja am taiat spatiu si in plus chiar vreau sa pun.
4. Cred ca am un motor puternic pe 12V cu care as putea sa fac un sando electric !!! Am si scipete pe rulment !!! Deci....fac unu ca poate mai sunt doritori la cimp sa-si ridice "monstrii"
IlPadrino, multam. O sa studiez si motoarele de care-mi spui. Daca fac turn cred ca totusi pun un motor termic si atunci nici nu mai tai botul, nici nu mai trebuie elicii rabatabile scumpe si predispuse la impact. Daca gasesc un mot. el. puternic( un brushless ) eftin...atunci electric.
Este buna discutia asta ! din multe pareri o sa iasa ceva !
Multam baieti !!! :D
#42
Postat 28 September 2005 - 04:33 PM
Uite asa arata nemontata...
Fisiere atasate
-
Roata_fata_ansamblu.jpg (47.9K)
Number of downloads: 94
#43
Postat 28 September 2005 - 04:36 PM
Nu priviti la pushroad-uri !!! nu le-am sch. inca ! :D
Ce urit arata la "rosu" :)
Acum se usca'n liniste :D
Fisiere atasate
-
Roata_fata_montata.jpg (64.92K)
Number of downloads: 99
#44
Postat 28 September 2005 - 09:48 PM
La anvergura aia eu zic sa pui musai motor seria 600 cu reductor si 10 celule nicd. Eu asa ceva am pe alpha de 2,7m.
Intareste rama cabinei. baga acolo microbalons cu epoxi sau macar bagheta de brad cu epoxi, pentruc a aici este un punct slab la planoarele din fibra.
Roata e buna dar pana la urma unde ai pus-o?
La anvergura aia eu as pune si flapsuri care sa se bracheze la 80-90 de grade in jos. Altfel aterizarile de precizie vor fi extrem de dificile din cauza efectului de sol. Nu recomand flaperoane. Sunt mai usor de construit dar aparatul dotat cu asa ceva se angajaza extrem de rapid. Poate un sisem crow adica eleroanele in sus la aterizare... Dar cel mai ok este cu flapsuri clasice si sanatoase.
Pune si carlig de remorcaj pe burta. iti spun eu exact unde sa-l pui ca e f important!
BigGlider
#45
Postat 29 September 2005 - 12:26 AM
Este clar ca osa-mi trebuiasca motor mai mare. Decomdata chiar ca nu stiu ce sa pun si deci...o sa-mi indrept atentia spre terminarea lui. Las motorul la sfarsit ca poate aduc un brushless. Chiar, vad ca spui de pack cu 10 cel ! Exista asa ceva ? Si regulator pt el ? Vezi...asta inseamna sa nu lucrezi DELOC pe electric ! :D
Multam de pontul cu rama cabinei ! Chiar priveam ca este cam ciobita si vream sa-i pun niste fibra sa refac. Daca pun si bagheta o sa fie si mai ok.
Deci carligul, care era pus, pare ca se gaseste in CG. Roata este mai in fata ca nu puteam altfel. Poza cred ca o sa-ti spuna totul.
Chestia este ca daca fac flapsuri si eleroane pun doua servo pe aripa. In plus chiar trebuie sa modific totul ! Cred ca asa este CEL MAI BINE. Planorul asta pare sa devina proiect de iarna. Vreau sa iasa fain de tot ! Cred ca daca fac toate modificarile...ajung sa-l dau la zapada !!! :D
Si ce daca, asa am si "protectie"
Multam inca o data si astept parei ca sunt ca un burete ! :D
Fisiere atasate
-
Vedere_laterala.jpg (61.11K)
Number of downloads: 92
#46
Postat 29 September 2005 - 09:13 AM
1. lasa motorizarile, ca ingreunezi harabaia si ala nu e planorism: la termic, rezistenta la inaintare, la electric, baterii aiurea; motorul rabatabil
2. flaperoane=buba; fa cum zice Big, flapsuri si gata, adica eleroanele cu p....masii si flapsurile cu a lor: e prea mare sa te joci cu prostii!
3. lansarea o faci fie cu elastic, fie -daca ne iese- cu vinci electric, sau cum zice Dom' Prof, da' pentru aia ai nevoie de un cal bun (la alergat), care sa nu faca fite la mai multe lansari.
4. Cred ca (,) carligul de remorcare (pentru sandou, vinci, etc) trebuie sa fie pus un pic in fata CG, altfet ti se da pe spate prea usor (planoru', nu fetele); daca iti da mana, ia-ti si monteaza-ti SI un declansator in bot, asta in caz ca intr-o buna zi gasim un avion pentru remorcaj.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#47
Postat 29 September 2005 - 10:40 AM
Aripa are 1460mm. 230mm la baza si 130 la varf. Profil semisimetric subtire.
Cit sa fie flaps si cit eleron ? Cit de late sa fie ?
#48
Postat 29 September 2005 - 11:06 AM
latimea ar fi pe la 30-35mm (nu mai mult!)
fa si tu cam 2/5 eleron si 3/5 flaps
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#49
Postat 29 September 2005 - 12:04 PM
Daca ies putin in afara din profilul bordului de fuga este ok ?
Am vazut la planoare ca la capete mai au niste "aripioare" ridicate. Ajuta ? Sa fac ?
Daca da...cum, cit....?
Tot desfac aripa asa ca...spueti TOT ACUMMMM ! After is to late !!! :rolleyes:
#50
Postat 29 September 2005 - 01:10 PM
Ideal ar fi sa nu modifici profilul.....zic si eu.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 29 September 2005 - 01:12 PM
#51
Postat 29 September 2005 - 10:09 PM
1. pozitia carligului de remorcaj nu e tocmai buna. daca folosesti sandou sau mosor mediu, e bine sa pui carligul mai spre inainte, cum bine zice conu Bogdan Stancu. Regula este de 45-55 grade intre coarda profilului si axa de tractiune. Adicatelea, daca tragi o linie din centrul de grutate, spre inainte, si o faci la 45-55 grade fata de coarda profilului, si acolo unde linia aia iese din fuselaj pui carligul... atunci va fi ok. daca nu vrei sa te chinui cu masuratorile pune carligul cam sub bordul de atac al arpii si pace! daca vei folosii sandou f puternic, atunci muti carligul mai in fata.
2. Eu as face pe juma' de anvergura eleronul si pe resul flapsul. Latimile dat de Bogdan sunt aproape ok, numai sa faci flapsul ceva mai lat. Si nu iesi cu ele in afara profilului ca strici !
3. Aripioarele alea de la capatul aripii se cheama Winglet si au rolul de a atenua rezistenta indusa a aripii. daca nu sunt facute calculat -la- fix raman doar cu rol estetic, si chiar strica putin din socoteli.
4. Nu te zgarci si pune 4 servouri in aripa. E pacat sa nu pui. Fire rasucite, tor de ferita langa receptor etc. Fa treaba profi ca merita.
5. Nu uita sa ii faci un lonjeron fals pe bordul de fuga, acolo unde vei taia sa pui flapsurile si eleroanele! Cu coltare si/sau guseuri. Si intareste o leaca nervura dintre eleron si flaps.
6. Scoate comenzile pe intrados si protejaza-le bine ca mai agata prin iarba sau alte balarii.
7. In cabina pune o bucata de placaj sanatoasa pe care sa prinzi servourile, cu accu in fata si receptorul in spate. In felul asta ridigidezi suplimentar zona aia (care e solicitata la aterizarile mai dure) si scapa receptorul in caz de crash
8. Spor la treaba!
big
#52
Postat 30 September 2005 - 12:34 AM
1. Wooooouuuu...am citit de doua ori si am cazut pe spate la ...fix 45 grade :(
Acolo unde este carligul este foarte bine ancorat. Mai in fata inseamna....in fata rotii !!! Sub bordul de atac acum... "zace roata"
( Acum pe bune, miine o sa mai citesc inca o data faza cu gradele ! Acum cred ca sunt prea obosit si beruit ).
Deci...?
2. Deci flaps mai lat dar dim lui Bogdan sunt 2/5 el. 3/5 flps !!! Deci tu spui sa fie egal flps cu el. ?
Ok dar pe toata aripa ? Nu pic in fluter ? Ideea era pe cit % din aripa sa pun suma lor ? Totusi aripa are aproape 1.5m/buc !!!
3. Winglet-urile..au zburat. Pacat, chiar arata bestial si parca-ti da senzatia ca nu se poate intimpla nimic rau ! :(
4. Roger, 4 servo sa traiti ! Este batut in cuie !
5. Nu am inteles prea bine chestia cu lonjeronul fals
6.INTODEAUNA NUMAI pe intrados. Servo culcat ca iese mai putin si, daca tot "indoi" plastic poate fac ceva meserias de protectie.
7. Suportul pt servo este dar nu era pus. Am suport din plastic ( de fabrica din US ) pt 3 servo si este prin pe doi "brazi" mai grosi tocmai ca sa-mi rigidizeze structura pe fata. Nu l-am pus pt ca am zis sa jonglez un pic cu pozitia ca sa-mi fac echilibrarea. Dupa asta rezolv cu comanda.
Rec-ul o sa-l pun intr-un burete gros si fixat bine sa nu joace. Inside totul o sa fie foarte organizat !
8. Big, multam mult. La Ripa, ca tot am reusit sa nu ajung pina acum, dau o bere mare ! O sa port un tricou pe care o sa fie o halba mare de bere intr- mina si dedesubt scris : JUST FOR BIG ! :(
Deci incarc, avione, heli, planor si...lazile cu bere si vin ! Adica vin ..nu vin :(
#53
Postat 30 September 2005 - 05:59 PM
2. Io unu' zic sa faci cam cum vrei . Bogdan zice bine si el asa ca fa cum te taie capul. Ambele variante sunt ok (asta ca sa nu ma pun rau cu Bogdan ca asta-i iute ca fulgerul Baiazid cand se nervozeaza!).
ca sa fii linistit: eu as lasa 2cm la capatul de plan fara eleron. De protectie si de rezistenta structurala. Apoi as imparti restul in doo: jumate eleron, jumate flaps. Si... gata! Flutter faci numai daca ai jocuri mari pe lantul cinematic al comenzilor, sau suprafete de comanda nu prea rigide. oricum la dim astea nu merita sa le compensezi static...
3. si 4 - roger that!
5. Acolo unde tu vei taia din aripa sa faci eleroane si flapsuri o sa ai nevoie de un lonjeron. I se spune si fals dar nu are lagatura cu muzica...
6. ibidem 3 si 4.
7. Pune o bucata de placaj de 4-5 mm decupata, pe care sa pui servourile. E mai gospodareste! Rezistenta botului va fi mult mai buna decat varianta cu grill-ul americanesc!
8. Ce era oare la pct. 8? hmmmm, o fi fost aluzia aia subtila? poate. O lasam in suspensie sau ii dam un raspuns evaziv. Dixit!
BigLuvGlaiders
#54
Postat 01 October 2005 - 01:28 PM
Acum lucrez la corp sa mai intaresc, repar, etc.
In 2-3 incep sa desfac aripile si sa modific.
Multam mult...tin la curent cu poze noi
#56
Postat 07 November 2005 - 01:25 PM
Big, am facut bordura peste tot ( mi-am dat seama ca am uitat sa fac foto.
Am facut "carcasa" dintre aripi ( cum D-zeu se numeste ? ).
Am facut o matrita din lemn ca sa fac canopy-ul.
Reparati pe ici-colo.
Carcasa aia are deja balama si se deschide o frumusete !
Asa arata structura de la ea
Fisiere atasate
-
Cs1.jpg (30.75K)
Number of downloads: 69
#57
Postat 07 November 2005 - 01:26 PM
Fisiere atasate
-
Fuselaj.jpg (40.5K)
Number of downloads: 68
#58
Postat 07 November 2005 - 01:28 PM
Functioneaza TOT pe post de eleron. Din cauza asta nu sta foarte fix ( adica se balangane nepermis ! ) si daca-l string o sa se miste greu.
Solutie : fixez o parte si tai o parte si fac eleron
#59
Postat 07 November 2005 - 01:30 PM
Fisiere atasate
-
Ampenaj.jpg (31.86K)
Number of downloads: 67
#60
Postat 07 November 2005 - 01:34 PM
Am pus poza cu dimensiunile aprox. Linia neagra reprezinta locul de taiere.
Intrebari :
Este suficient de mare eleronul rezultat?
Partea fixa este cam ingusta si lunga. Este ok ?
S-o prind fix (lipit) sau sa fac un sistem cu surub ?
Big, poate-mi spui si mie care sunt dim., la ampenajul orizontal, de la "pasaroiul" tau cel mare....AW22 :D
Multam si astept
Fisiere atasate
-
fin.jpg (19.36K)
Number of downloads: 69