CN F4C / F4H 2014 Campionat National Machete
#121
Postat 08 September 2014 - 02:25 PM
Meritul tau vine de la montaj,care nu e simplu deloc,decorare,accesorizare,reglare de zbor si zbor.Poti face modelul nu dupa ce da TopFlite,(exp. la Cessna aceeasi poza arhicunoscuta si urata a lui N 735PE).
La intrebarea a doua ma asociez si eu ca ,la RAF de exemplu,am facut desene dupa planurile lui Davies-deoarece iubiteii de la Vintage Aviator au intarziat sa-mi trimita desenele in 3 planuri la scara ,avizate ca sunt conforme cu originalul ,facute de mine si trimise prin posta in Noua Zeelanda( 23 euro transportul dus intors si 40 euro avizarea)
Inteleg ca la Federatia Romana de Modelism se pot aviza desenele ca,,,,,,,conforme cu originalul.Banuiesc ca si ei o fac pe
baza unui set de documentatii(poze ,fise tehnice,planuri ).
Sigur Silviu ne lamureste deoarece e un lucru esential .
#122
Postat 08 September 2014 - 02:29 PM
Problema este ca va trebui sa declari ca este kit,ce modificari ai adus ,etc- si vei puncta mai slab decat un scratch build.Dar te poti scoate la zbor.
Certificarile le ceri de la cei de unde ai cumparat planurile,schitele,etc.
#123
Postat 08 September 2014 - 02:33 PM
SILVIU66, la 08 September 2014 - 02:29 PM, a spus:
Problema este ca va trebui sa declari ca este kit,ce modificari ai adus ,etc- si vei puncta mai slab decat un scratch build.Dar te poti scoate la zbor.
Certificarile le ceri de la cei de unde ai cumparat planurile,schitele,etc.
Pai atunci cel mai cinstit este la F4H cu kituri.
Daca planurile le-ai desenat singurel cine le certifica?
Multumesc pentru raspunsuri
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 08 September 2014 - 02:34 PM
#124
Postat 08 September 2014 - 02:45 PM
Planul de constructie ti-l poti mari, scala , desena cum vrei, cel de dosar sunt minim 3 vederi cum scrie in regulament si daca Federatia le poate aviza, e perfect.
Daca spre exemplu avionul a fost restaurat , s-au facut replici, avizul il obtii de la cei care s-au ocupat de constructia prototipului.
Totusi pana la dosar e cale lunga, ar fi ultimul lucru de care sa te ingrijorezi... poti construi dupa planurile pe care le ai fara probleme.
Vezi exemplu de dosar al lui Andreas, l-am gasit si postat intr-un alt topic.
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 08 September 2014 - 02:46 PM
#125
Postat 08 September 2014 - 06:02 PM
Zippo, la 08 September 2014 - 02:45 PM, a spus:
Planul de constructie ti-l poti mari, scala , desena cum vrei, cel de dosar sunt minim 3 vederi cum scrie in regulament si daca Federatia le poate aviza, e perfect.
Daca spre exemplu avionul a fost restaurat , s-au facut replici, avizul il obtii de la cei care s-au ocupat de constructia prototipului.
Totusi pana la dosar e cale lunga, ar fi ultimul lucru de care sa te ingrijorezi... poti construi dupa planurile pe care le ai fara probleme.
Vezi exemplu de dosar al lui Andreas, l-am gasit si postat intr-un alt topic.
Asta am inteles dar ce inseamna a le aviza, de exemplu, la ce lucrez eu acum am cele 3 vederi dar nu sunt semnate, avizate, stampilate, certificate si nici nu am de unde le procura sau cumpara sau da la certificate ca nu stiu unde deci ..... ce fac, abandonez macheta? Avionul la care muncesc nu exista pe nicaieri, tot ce am sunt niste carti cu desene, poze alb-negru de pe vremea aceea si atat.
#126
Postat 08 September 2014 - 06:13 PM
Daca in schimb lucrezi dupa niste desene ridicate de tine, trebuie sa faci un dosar cu materialele (carti, desene, fotografii) care au fost baza documentarii si bineinteles desenele (cele trei-cinci vdderi) facute de tine. Pe aceste desene se pune stampila si semnatura de la federatie.
Desenele aeromodelului nu intereseaza pe nimeni.
Succes,
Adrian
#127
Postat 08 September 2014 - 07:46 PM
Teo-Costin, la 08 September 2014 - 06:02 PM, a spus:
Daca nu ai vederile luate dintr-o lucrare de specialitate, cum spune si Atro, s-ar putea sa mergi pe o cale gresita asa ca poate ar fi mai bine sa incerci acum sa avizezi desenele pe care le ai. Totusi chiar nu exista desenele publicate? Ce avion este?
#128
Postat 08 September 2014 - 07:55 PM
MADA, la 08 September 2014 - 07:46 PM, a spus:
Am desenele dintr-o carte foarte buna si este vorba de Henschel 126 ..... dar cum se face cu avizarea asta ca partea asta nu am inteles-o .....
Asta este cartea ..... cica ar fi cea mai buna despre Henschel 126.
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 08 September 2014 - 07:57 PM
#129
Postat 08 September 2014 - 08:03 PM
.. adica sa reiasa din antet cine a dat avizarea, sa se vada in ce fel a fost autentificata .. prin stampila, semnaturi, numar de inregistrare sau .. notariat .. etc .
P.S.
Sau merge una " facuta bine " ca la dosarele retrocedarilor de paduri, sate, orase ??
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 08 September 2014 - 08:05 PM
#130
Postat 08 September 2014 - 08:07 PM
Planurile sunt problema ta si nu intereseaza pe nimeni, trebuie doar ca avionul construit sa fie identic cu ce vor vedea arbitrii in cele 3-5 vederi din cartea aia.
Era bine sa ai si planuri de specalitate pentru ca orice abatere te va depuncta corespunzator in cazul unui concurs.
Vezi ca pe Traplet gasesti planurile lui Dennis Bryant + un short kit.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 08 September 2014 - 08:12 PM
#131
Postat 08 September 2014 - 08:15 PM
MADA, la 08 September 2014 - 08:07 PM, a spus:
Planurile sunt problema ta si nu intereseaza pe nimeni, trebuie doar ca avionul construit sa fie identic cu ce vor vedea arbitrii in cele 3-5 vederi din cartea aia.
Era bine sa ai si planuri de specalitate pentru ca orice abatere te va depuncta corespunzator in cazul unui concurs.
Asa as fi dorit si eu sa am planuri de specialitate dar nu estem ..... dar in carte sunt o gramada de desene ale fuselajului original si a aripilor si multe altele precum si multe poze alb-negru ale avionului si cockpit si diverse alte acareturi ..... stiu ca poate vor spune unii ca "ce naiba ti-ai ales modelul asta" dar mie imi place asa "ciudat" cum este si ete o provocare ..... in curand o sa deschid si aici un topic lucrarea.
#133
Postat 08 September 2014 - 08:45 PM
REAL DESIGN, la 08 September 2014 - 08:36 PM, a spus:
merge si ca " independent " ..
HAHAHA ..... asta sa fie ultima mea problema ca o rezolv, o sa gasesc eu un club sa ma adopte dar pina atunci mai este cale lunga, oricum mergem inainte .....
#135
Postat 09 September 2014 - 06:04 AM
multi constructori sa aiba temeri.Se face o cerere,un dosar cu sursa,desenele,fotografii,alte documente.Contra cost ca munca cere efort si timp.
Cine sa aiba mai multa experienta decat cei ce lucreaza in federatie ?
#136
Postat 10 September 2014 - 11:13 PM
flypol, la 09 September 2014 - 06:04 AM, a spus:
multi constructori sa aiba temeri.Se face o cerere,un dosar cu sursa,desenele,fotografii,alte documente.Contra cost ca munca cere efort si timp.
Cine sa aiba mai multa experienta decat cei ce lucreaza in federatie ?
Foarte corect .. si daca tot s-au adus multumiri gazdelor , poate se va ocupa cineva si de cresterea masurilor de securitate la CN-ul urmator ..
Fratilor .. prea s-a stat pe marginea pistei si modele chiar pe pista ... m-a gandeam ce s-ar fi intamplat daca degajarile pe stanga la decolarile ratate se " mutau " pe dreapta direct in modelele parcate pe pista ... ??
Woauuuuu ! .. un Zero "scos" din competitie prin " tamponare frontala " de o chestie ... rosu cu alb inainte de mansa a doua ... naspa ..
Ca un model a mai trecut pe deasupra noastra , d'alde gura casca ca mine, se trece cu vederea ca eram pe picior de fuga si nu numai eu ... de fapt alti colegi m-au pus in garda .... " N'ea Gigiiii .. la zborul asta sa fii atent .. ai grija ! "
Nu de alta dar fata de conditiile deosebite create de gazde, alte terenuri parca au si o zona de siguranta ... cu gardulet, umbrar, prize pentru incarcat pack-uri , tinut o apa rece la frigider , bancute .... chestii trestii socoteli ...
da daca lumea a fost multumita ... inseamna ca sunt eu prea pretentios .. carcotas ...
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 10 September 2014 - 11:15 PM
#139
Postat 11 September 2014 - 07:25 AM
Am lansat solicitarea de a organiza noi CN F4C,H 2015 si daca se aproba,vom renunta la HotSummerFlight pentru un concurs
reusit si bine finantat. Acum am curaj si ma agit!
#140
Postat 11 September 2014 - 07:38 AM
#141
Postat 11 September 2014 - 07:49 AM
Teo-Costin, la 11 September 2014 - 07:38 AM, a spus:
DA DA !! .. o luam de pe EBAY gata de zbor ... lasa .. la anul sa vina cei care se pricep la construit si parca vad ca nu o sa ajunga o singura zi pentru probe ... daca mai dispar si din orgolii si nemultumiri si se face PACE .. o sa fie o competitie de vis ... pe un teren cu toate conditiile caci sunt destule net peste Strejnic .. ala o fi bun pentru 1:1 ..
P.S.
Don Flypol .. nu la zborul dumneavoastra am fost atentionat , si nu de colegul AdyC care era preocupat cu reglaje, sfaturi , glume ..
ci de altcineva .. vechi in F4C ...
#143
Postat 01 October 2014 - 06:37 PM
SILVIU66, la 07 August 2014 - 04:29 AM, a spus:
Noutatea consta in introducerea clasei F4H de catre organizator.
Nu credeti ca ar fi util si necesar un subforum despre F4H ?
Cer senin !
Aceasta postare a fost editata de aeromax: 01 October 2014 - 06:38 PM