Fiind acum recent nebunit dupa masinute cu telecomanda, am pus ochii pe un FTX Vantage, dar pe urma, vorbind cu cineva de la alt magazin, mi-a spus sa nu il cumpar, plus nici piese nu prea sunt pentru el.
Ca urmare, am ajuns sa pun manutele pe un LRP si anume un Twister Buggy S10 RTR. Aceasta ar fi cutia. In prezent se vede un TV de 80 cm asa pentru idee cam ce ar fi.
http://i873.photobucket.com/albums/ab294/Nagy_Steve/IMG_20131223_0258131_zps425aa2b0.jpg
Hai sa vedem idei rapide, generale...
Totul este montat, nu mai este nevoie de nimic, gen plug-and-play. Cam asa arata in fata unui laptop de 17".
http://i873.photobucket.com/albums/ab294/Nagy_Steve/IMG_20131212_205858_zpsfe62f2a8.jpg
Primele idei exterioare:
- pentru a porni opri mica bestie, e nevoie sa dai jos tot lexanul, sa il opresti, si sa pui inapoi lexanul.
- daca ai degete subtiri functioneaza si fara sa il dai jos dar te chinui mult prea mult
- lexanul in sine, in spate nu e taiat bine, si ori il ciobesti, ori il lovesti, ori il zgarii ca sa il scoti... trebuie taiat!
- eleronul arata misto dar, da in suspensii, sta deformat... trebuie sa il tai si pe asta... eu dupa 3 zile nu am mai ajuns acolo, am reusit sa il rup... comandat proline high downforce wing 6"
- full plastic... http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif
- telecomanda arata bine, dar aceasi parere... plastic... eventual in unele cazuri daca invarti prea mult de roata de rezerva, mai pusca si scartaie...
Hai sa il vedem in de mai aproape
http://i873.photobucket.com/albums/ab294/Nagy_Steve/IMG_20131220_1747521_zpsbfde3821.jpg
- Roti fata VTEC Groove, roti spate VTEC Kamikaze, parerea mea ca poate fi el functional super pe off road, dar estetic, arata dezastruos, cel putin pentru mine.
- vopseaua de pe arcuri se cam da jos incet
- la eleron dupa cateva sarituri, la fel se da jos vopseaua de pe lexan din cauza rotii din spate, care vine in contact cu ea.
Partea din fata:
http://i873.photobucket.com/albums/ab294/Nagy_Steve/IMG_20131218_2230331_zps36fd70bf.jpg
- SKID plate... foarte urat gandit, prins in doua suruburi, latimea in fata unde prinde hinge-ul sa nu fuga este mai mare, iar partea ce merge sub masina, este mai mica.
Trecerea de latimi nu se face oblic, si se face direct, gen treapta, in unghi de 9 de grade. Acolo deja a crapat, deja am fost nevoit sa comand altul, dar sunt si eu mai neastamparat, si o ranforsare cu tabla AL isi face treaba in curand.
- linkage full plastic, ce nu ma deranjeaza, dar nu sunt reglabile iar in pozitii inchise ale telescoapelor, freaca in arcurile supsensiilor.
Partea din spate
Simplu... dupa astea, daca e vorba sa ma las pe mana nemtilor... mai degraba le declar razboi...
http://i873.photobucket.com/albums/ab294/Nagy_Steve/IMG_20131220_1505421_zpsca8726ce.jpg
- Toata partea din spate, e prinsa intreaga doar de cutia de transmisie... daca scoti cutia, iti flambeaza tot spatele... Foarte prost gandit ca ranforsarea sa fie facuta insusi de cutia de transmisie...
- Linkage balls... pai... am spus ca nu imi place cum stau rotile din spate, inclinate spre interior, am spus ca voi soate distantierul de sub surubul cu cap de bila, care e prins pe fuzeta... proasta idee...
acel distantier are rol, nu de a regla casterul ci altceva... si anume sa nu cumva sa ajunga surubul in shaft... pai sa vezi, am scos distantier, dai tura, motorul plange... nu stiam ce e cu el... pai surubul era in shaft si mi-a belit tot shaftul...
- Transmisia... sa fim serios, avem spur de metal, avem pinion de metal, avem diferential de metal... avem shaft destul de gros, prins in patru puncte, din plastic, ce pentru mine pare mai ok decat o bucatica de dogbone...
dar sa vad rulmenti, pe ax metalic, iar rotile dintate de pe el sa fie din plastic, m-a cam durut... comandat set metalic...
Suspensiile... of mai... eu care saream ca tampitul cu ea, faceam bashing in modul extrem precum e si in video, imi dau seama ca nu sunt ok telescoapele...
Primul lucru dupa ce ai scos masinuta din cutie, scoti telescoapele, le speli si bagi ulei... al meu nu avea deloc rebound, ce mai, scuipa ulei un telescop... acum toate patru dupa ce le-am testat bine... capacul nu prea poti sa il strangi mai tare... rezolvare, comandat telescoape aluminiu spate...
Partea electronica
Hai sa vedem... servo, 9kgf*cm, waterproof - super, dar angrenaj plastic... la 9 kg plastic? :( iar ma doare putin la inima ingineria nemteasca...
Telecomanda... dragut, super pentru stangaci... eu sunt stangaci si imi cade super pe mana... vad ca pentru dreptaci e cam ciudat controlul pentru masinute, dar, scartaie... invart de roata si nu sa mi se blocheze la maximul cursei si scoate un sunet ca si cum ar rupe un dinte de plastic, si un arc care sare cu el...
ESC
Fail safe integrat... da... am zis ca incerc... pornesc telecomanda, pornesc masinuta... trag de throttle, opresc telecomanda... masina se opreste... ok...
Hai sa vedem... ma joc cu ea, toate bune... aduc masina la picioare... stop cu ea... sting telecomanda si masina o i-a din loc full speed...
Reclama spune artificial intelligence... sa stiti... trebuie sa mergem pe v3... ca autobotul asta din el, sau fumul magic inteligent, nu prea gandeste ok...
hm... pe site scrie la Runner Reverse ca e WATER PROOF... de aia am in mijlocul ei o gaura sa vad si eu ledul de ON... mersi... bye si la acest waterproof concept...
Reciever... la fel se spune ca e Waterproof... dar asta deja se prezinta cu 2 gauri...
Sincer nu am avut curaj sa incerc intr-adever daca sunt waterproof... in pozele pe site arata ca nu sunt gauri, in pozele de la manualele lor au gauri... iar eu la ce preturi au si astea stock... nu ma risc sa fac un submarin macar pe moment...
Am lovit o balta mai lunga asa, dar nu s-a intamplat nimic... poate ca are ceva lac sau ceara pe placa electronica... dar care nu are ce face cu banii, e bine venit sa incerce...
Opinie finala
Iesim in oras, pe bike park, sarim de la 2 metri, nicio problema... dam de o bordura si crapa tot spatele... pai e normal?
http://i873.photobucket.com/albums/ab294/Nagy_Steve/IMG_20131222_2255001_zpsb84e1f81.jpg
Am zis sa vad, oricum am nevoie de skid plate si in fata si in spate... pai daca ar fi asa grupate, ar fi super... adica skid plate-urile sa vina de odata, cu un singur part number... dar nu... germanii nu fac asta sa fie viata mai usoara...
Daca crap skid plate in fata, sunt nevoie neparat sa imi cumpar cutia aparatoare pentru ambreiaj, plus plasticul peste motor... si pinii pentru suportul de bateri... vezi cod 124017
Daca crap skid-ul din spate, sunt nevoit neaparat sa il i-au cu tot cu cutia transmisiei, plus arm hinge-uri etc... sunt de acord cu arm hinge... dar chiar toata cutia de transmisie?... vezi cod 12010...
Concluzie
- e un automobil bun pentru un novice, daca e folosit pentru ceea ce a fost facut... folosindu-l ca pe un animal in care doar dai cu biciul, normal sa il crapi. costa 600 de roni, deci cred ca nu e o avere.
- daca totusi pui atatia banuti, nu fi rau si selfish, mai bine mai baga manuta inca in buzunar, mai cumpara un ulei de suspensii in plus, eventual niste piese de rezerva :)
- bateria cu care vine, 1600mAh wolfpack isi face treaba pentru 20 de minute, fara nicio problema... in schimb cu chargerul de 250mAh, mori pana il incarci...
- waterproof nu stiu, nu m-am incumetat sa incerc, pe cutie nu scrie nici splah nici waterproof... dar la splash rezista... spun eu...
- daca tot il cumperi, nu strica sa mai cumperi niste telescoape aluminiu, sa fie sigur, si niste roti dintate din metal, eventual niste eleroane, sa arate totusi bine... acum, cum eu mi-am rupt eleronul destul de repede, arata ca un sobolan... pacat ca nu e antena de jumate de metru, ca arata chiar cute...
Finalmente, e o jucarioara destul de draguta, la un pret chiar super accesibil, si cred, ca raman fidel LRP. Arata bine, merge bine, mai da rateuri, e ceva normal, dar e OK.
Pot spune ca e chiar ieftina, avand in vedere ca m-am plimbat prin Auchan, si la 500 de roni am vazut o plasticarie chinezarie la o scara ceva 1:8, dar fara suspensii, roti de plastic etc... eu spun ca acei 600 de roni, sunt o investitie pentru weekenduri superbe, mai ales daca mergi intr-o excursie si mai ai si incarcator de masina pentru... masina :) si daca sunteti doi... e si mai ok :)
P.S.
Inca astept rotile dintate, si inca astept suspensiile... azi la crash cand mi-am rupt plate-ul, mi s-a deschis si un telescop... am pierdut ulei... pai... deocamdata, floarea soarelui e chiar super OK Am citit pe forum aici asta... vedeti ca se intareste cu timpul, conform tatei, care e mecanic, iar eu doar un inginer... dar ca rezolvare de problema temporara, e ok.
skid plate-ul spate va fi ranforsat cu aluminiu in curand... voi reveni...
Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 23 December 2013 - 03:59 AM