duza
#2
Postat 25 March 2009 - 08:53 PM
#3
Postat 26 March 2009 - 08:33 PM
Tza rocket, la Mar 25 2009, 08:53 PM, a spus:
mersi mult
#5
Postat 26 March 2009 - 11:53 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#7
Postat 27 March 2009 - 08:15 PM
tudor64, la Mar 27 2009, 10:03 AM, a spus:
totusi.. clopotul nu este prea mare?
Aceasta postare a fost editata de Lordareol: 27 March 2009 - 08:16 PM
#9
Postat 28 March 2009 - 12:03 AM
Scorpionu', la Mar 26 2009, 11:48 PM, a spus:
Hei copii,
Inainte de a incerca, puneti capu’ la contributie ptr. ca e cel mai bun lucru pe care modelismul va poate invata: sa ganditi bine inainte de actiona.
De ce produce motorul forta? Din cauza fenomenului de “reactie†(conservarea impulsului, etc.). Reactia e cauzata de substanta aruncata cu viteza de presiunea cauzata in motor datorita expansiunii gazelor fierbinti. Usor de vorbit, mai greu de facut.
Ati vazut pe santiere cum se toarna cimentul: in cofraje din lemn, metal, etc. Cand cimentul se intareste, cofrajul se scoate destul de usor ptr ca cimentul se contracta putin prin uscare si nu adera suficient de bine la pereti. Voi aveti presiune destul de mare in carcasa, sa zicem ca fara 20 atm. nu iese cine stie ce motor. Asta inseamna ca pe fiecare centimetru patrat de suprafata transversala a ajutajului sau capacului actioneaza o forta de 20 kilograme. Cimentul ala nu va adera suficient la pereti, mai ales din PVC. astfel incat capacul sau ajutajul sa reziste. De presat , cata vreme este umezit, nu se poate. De aceea, trebuie niste gauri in pereti, astfel incat cand turnati cimentul, gaurile se umplu de ciment. De aici incolo e problema de marimea gaurilor si rezistenta cimentului si a petetilor. La motoare cu diametru mic, din carton, se poate ca cimentul sa adere mai bine dar nu e sigur intotdeauna. Daca insa presati praful, fara nici un pic de apa, obtineti o aderenta si rezistenta mult mai mare. Praful nu trebuie sa fie foarte fin, in schimb “presat†inseamna presa ca lumea (surub, cric) si matrita ca sa nu se umfle tubul. Cautati ciment refractar, caolin, oxid de aluminiu sau praf de samota. Daca motorul e cu zahar cu functionare f. scurta, duza nu are timp sa se largeasca din cauza jetului (dar de rupt se poate, ca e forta f. mare) deci nu trebuie cine stie ce ciment savant.
Sa stiti ca daca folositi presarea, ajutajul se poate face si din hartie.
Nu va jucati cu presiunea, ca aia ucide prima, nu focul!
#10
Postat 28 March 2009 - 03:14 PM
Presam argila dar lasam o buza de 3-4mm de la marginea tubului. Buza apoi o taiam pe niste generatoare si scoteam cateva bucati din ea astfel incat sa ramana doar 4 "gheare" care apoi le incalzeam cu o bricheta si le indoiam astfel incat sa "tina" dopul de argila.
Argila o presam cu o menghina in care strangeam motorul. O presam in pasi, strangeam, lasam 10-15 minute, mai strangeam putin, mai lasam si tot asa.
Ideea am abandonat-o pentru ca era destul de greu de turnat combustibilu'.
#11
Postat 05 April 2009 - 01:01 PM
#13
Postat 05 April 2009 - 11:11 PM
tudor64, la Apr 5 2009, 01:01 PM, a spus:
nu stiu prea bine decat sa incurc mai bine nu iti spun cauta si tu prin forum sau poate e dex amabil :) sa ne lamureasca
#14
Postat 06 April 2009 - 05:12 PM
se calculeaza in funtie de dimensiunile motorului, combustibilul folosit si performantele dorite.
cautati ca exista documentatie si pe forum si in restu internetului.
daca vrei teorie si spreadsheet-uri pentru calculat dimensiuni la motoare nakka-rocketry.net
#15
Postat 20 April 2009 - 06:23 PM
Dexter_Jr, la Mar 28 2009, 04:14 PM, a spus:
Presam argila dar lasam o buza de 3-4mm de la marginea tubului. Buza apoi o taiam pe niste generatoare si scoteam cateva bucati din ea astfel incat sa ramana doar 4 "gheare" care apoi le incalzeam cu o bricheta si le indoiam astfel incat sa "tina" dopul de argila.
Argila o presam cu o menghina in care strangeam motorul. O presam in pasi, strangeam, lasam 10-15 minute, mai strangeam putin, mai lasam si tot asa.
Ideea am abandonat-o pentru ca era destul de greu de turnat combustibilu'.
Inca o intrebare Dex cum presai combustibilul in cazul in care era in stare de praf(amestecul de KNO3 carbune si sulf e sub forma de praf? asa stiu) cu duza turnata. Daca presezi cu ciocanul se desprinde duza si n-ai facut nici o treaba. Va rog sa ma ajutati. Multumesc
#16
Postat 20 April 2009 - 07:17 PM
tudor64, la Apr 20 2009, 07:23 PM, a spus:
E o neintelegere la mijloc. Daca se alege metoda presarii, atunci este nevoie de matrita care sa formeze ajutajul, golul care este “camera de ardere†si in acelasi timp sa tina carcasa sa nu se umfle la presare, mai ales daca este din carton rulat. Ajutajul se formeaza deci si el prin presare din praf , doar ca praful nu arde ci este rezistent la foc. Nici nu trebuie scoasa carcasa (tubul) din matrita ca sa se preseze combustibilul, toate merg succesiv: mai intai se preseaza praful ptr ajutaj, de obicei o singura incarcatura (presare), apoi se preseaza combustibilul, in 3-4 incarcaturi, apoi intarzierea( si apoi eventual capacul din acelasi material ca si ajutajul, urmand a fi gaurit manual dupa aceea). La sfarsit se scoate motorul din matrita. Trebuie deci niste scule speciale, care au fost discutate aici pe forum nu demult, indiferent daca se preseaza incet sau se bate cu ciocanul (evitati ciocanul pe cat posibil, desi am observat ca daca s-ar proceda asa peste tot, toata industria romaneasca ar inceta sa produca…) :unsure:
Serios, daca folositi baterea cu ciocanul trebuie poanson gaurit, din bronz, sa nu apara scantei. Altfel e aproape ca si cand ati bate un cui in capsa unui cartus plin! Procedeul este deci foarte productiv, in 10 minute e gata motorul dar presupune ceva dotari si creier in stare foarte buna de functionare. Musai 18+, supraveghere si daca se poate afara in aer liber. Asigurarile nu acopera nazbatii de genul asta.
Nu se pune deci problema sa fie o carcasa cu ajutajul facut, in care sa fie apoi batut sau presat combustibilul. Odata scos din matrita nu mai merge pus inapoi sau in alta matrita iar presarea va scoate afara ajutajul sau il va sfarama. Doar daca se toarna apoi comustibilul (deci nu BP), atunci merge, nu e legatura intre fazele de lucru.
#18
Postat 28 June 2011 - 01:51 PM
tudor64, la 21 April 2009 - 07:30 PM, a spus:
Cea mai buna metoda pe care am experimentat-o eu a fost sa folosesc Poxilina
(amestec format din 2 substante, care o data amestecate intra in reactie si se intaresc
in doar cateva minute) Ca sa fiu sigur, prind inainte 4 suruburi, cu piulitele spre inteiorul motorului, la circa 5 mm
distanta fata de partea de jos. SOlutia este in special buna cand e vorba de motoare mai marisoare, de minim 30 mm diam. interior.
Aceasta postare a fost editata de MadMe: 28 June 2011 - 01:51 PM
Cea mai buna lansare de pana acum !
Romanian Rocketry pe Facebook - Dati un LIKE, ca nu va faceti de ras :D
#19
Postat 29 June 2011 - 06:24 PM
Bafta
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#20
Postat 29 June 2011 - 07:32 PM
Skyspy, la 29 June 2011 - 06:24 PM, a spus:
Bafta
Salut Skyspy.
Am postat si la topic-ul asta , am testat deja motorul, poxilina e intacta, pentru ca a stat la intarit cam 5 zile, si era beton...
Cea mai buna lansare de pana acum !
Romanian Rocketry pe Facebook - Dati un LIKE, ca nu va faceti de ras :D
#21
Postat 28 July 2014 - 07:50 PM
Am incercat si eu poxilina. Am folosit in tuburi PPR cu diametru interior aproximativ 28mm. Primul motor a ars fara probleme, dar s-a largit putin ajutajul. In urmatoarele trei am folosit saibe si ajutajul nu a patit nimic. In schimb in doua din cele trei am avut scapari de gaze printre poxilina si perete tub. Poxilina am fixat-o doar cu niste holsuruburi insurubate direct in tubul de PPR. Folosesc PPR pentru ca nu am gasit tub de PVC care sa corespunda cu dimensiunile "schedule 40". Cel gasit era gros cam cat ar trebui sa fie "schedule 80". Acum ma gandesc sa folosesc totusi acel tip de PVC si sa lipesc pe interior doua "C"-uri din PVC care sa isi acopere reciproc punctul slab(vezi "retaining ring" http://www.jacobsroc...les_headers.htm ).
Inainte de a face asta ma gandeam sa intreb daca pentru motorul testat sa folosit ceva tehnica specifica poxilinei pentru problema scaparii de gaze.