Postat 30 July 2014 - 08:23 PM
Ok, deci voi expune si experienta mea cu acest model. Am folosit toate piesele de harware furnizate in kit cu exceptia balamalelor pe care le-am inlocuit cu robart, balamalele din kit care sunt o ideee mai subtiri in diametru si au urechile de asemenea mai subtiri, totusi eu am facut un test cu una, in sensul ca am montat-o pe doua bucati de balsa de 10 apoi am tras de ea si am abuzat-o pana s-a rupt bucata de balsa pe langa lipitura, deci ar trebui sa tina teoretic. Sorbul l-am schimbat cu un sorb/filtru ceramic de 20 de lei de la magazinul de drujbe din Lizeanu ( nu mai stiu cum se numeste) de unde am luat si niste Tygon original. Atentie au doua dimensiuni, cel mai mare nu intra prin gaura rezervorului. Suruburile capotei si semi profundoarelor sunt din Hornbach cu piulitele acelea cu cauciuc, la care am mai taiat niste saibe din furtun de 2-3mm pentru a nu se desface de la vibratii. Initial folosisem loctite albastru dar tot se slabeau, asa nu a mai existat nici o problema si pot umbla la ele fara sa imi fac griji ca se slabesc dupa ce le remontez. Ca parte electronica folosesc Sbec-ul Turnigy de 15A, pe care insa l-am modificat un pic in sensul ca scotea 5.2V respectiv 5.85V, am anulat switch-ul de selectare a tensiuni si am hack-uit divizorul pentru a scoate 6.25V ocazie cu care am verificat si lipiturile la lupa. Intrerupatorul este de tip electronic deci nu e necesar sa suporte curent mare, pe circuit deschis da drumul la alimentare, pe inchis opreste alimentarea, deci in cazul unui fail al intrerupatorului sau daca firele intrerupatorului se rup RX-ul ramane alimentat(partea de monitorizare a bateriei este On tot timpul dar consuma infim, de altfel la sfarsitul de zbor zilei cand demontez aripile doar scot mufa bateriei. Am ales sa fac un sistem cat mai simplu si eficient eliminand astfel multe variabile din ecuatie. Pe aprindere am tot sbec de 2.5A, aprinderea consumand cam 1A in full throttle si este intrerupta de acelasi switch (care este dublu) cu RX, deci circuitul celor doua este total separat. La receptor am 'ranforsat' ca sa zic asa cablajul pe traseul pinilor de plus si minus pentru a suporta un curent mai mare, nu cred ca ar fi fost absolut necesar dar ca precautie nu strica in cazul in care vreun servo decida ca ii e foame prea mare din diferite cauze si un curent excesiv ar exfolia traseul de pe cablaj dintre alimentare si servouri. Servourile sunt Tgy 1258TG, titanium gear, 13.5kg/6V 0.10s, exista un test pe YT cu o comparatie intre ele si Savox 1258 si se pare ca sunt mai reusite tgy atat din punct de vedere al consumului cat si a performantelor, nici nu se incing. Eu personal sunt foarte multumit de ele si nu regret absolut deloc ca nu am ales altceva.
Baterii 3s 3A respectiv 3s 1A, deoarece folosesc Sbec-uri care sunt mai eficiente decat regulatorul liniar, am zburat si cu 2S dar la 3 zboruri trebuiau incarcate, plus ca imi mai trebuia ceva greutate in bot. In configuratia asta zbor toata ziua fara probleme si am o marja de siguranta daca o celula o ia razna. Bateriile le-am desfacut doar pentru verificari, nemaiavand shrink le-am bagat in scotch (am patit cu un nanotech nou de 6A sa fie o celula prost lipita si nu am vrut sa risc)
Conul este de 102, cel de 86 mi se pare prea mic, la SU26 real este chiar mai mare ca raport. Eu l-am echilibrat dinamic cu un motor de heli 500 pus la 2S, avea vibratii mari. Intai backplaet-ul la care am adaugat saibe de diferite dimensiuni cu CA pana l-am dibuit unde vrea greutate, apoi am polizat in partea opusa, apoi plictisit de polizat si de frica alzheimer-ului care are legatura cu ingestia de Al am ramas doar la o saiba, puteam tine motorul in mana in full throttle fara pic de vibratie. Din fericire dupa ce am montat si conul acesta nu avea vibratii, decat plate-ul a fost varza.
Imbunatatiri, la panoul de foc am dat cate trei gauri pe laterale si am introdus cu epoxy teava de carbon de 5mm cam 2cm lungime, la panoul servoului de directie am lipit cu CA tot teava de 5mm pentru ca flexa in sarcina, acum este perfect. Prelungitoarele motorului sunt facute de mine din teava de AL de 8mm, backplate-ul motorui avea gauri de 4.2mm fara filet, am faut filet de 5 din neatentie cu pas de .6 in loc de .5, dar a prins bine pentru ca este o bariera in plus in fata riscului de desfacere de la vibratii. Suruburile sunt cele negre cu hex de la hornbach. surub>saiba crestata>saiba mare>panou de foc>saiba mare>distantier>filet in backplat-ul motorului>saiba crestata(nu era absolut necesara)> contrapiulita cu naylon. In felul asta am siguranta absoluta la riscul desfaceri fara pic de loctite si poti face service fara probleme oricand doresti fara sa te chinui sa desprinzi surubul.
Folia sigilata cu lac de unghii smecher sau CA pe unde e cazul, gap-urile suprafetelor de control sigilate cu scotch din acele mat, sincer mi se pare necesar, eu personal am vazut imbunatatiri destul de mari, as spune chiar 30-40% in controlul avionului, scaderea considerabila a riscului de flutter, si portanta imbunatatita, si un failsafe pentru situatiile cand balamalele isi dau demisia fara preaviz. Chiar daca gap-ul este foarte mic eu zic ca merita atentie acest aspect. CG pe la 185 de la BA este perfect pentru mine. L-am zburat si pe la 200 dar ridica botul la aterizare de asemenea la 45° sau flat inverted vroia sa urce. Despre deflectii acum fiecre cum se simte mai bine, mie imi place sa am maxim, acum am +55° -50° pe elevator, +40° -40° pe eleroane si 45° pe directie, expo in jur de 50, setari din statie ID0 50%, ID1 75%, ID2 100%, doar pe eleroane si elevator, directia este 100% tot timpul. Cursele facute cu o aplicatie de android care se cheama Smart Protactor.
Am sa incarc niste poze si un filmulet curand, am incercat acum dar nu vrea sa ia pozele si sunt <500kb