Salut din nou.
Un link interesant in problematica CVT (Continuously Variable Transmission):
http://cvt.com.sapo.pt/
LEGO ratcheting CVT
http://lego.roerei.n.../ratcheting.htm
George CONSTANTINESCO
Inertial Transmission
http://www.rexresear...n/1constran.htm
(asta e piesa de rezistenta, cele mai multe detalii tehnice :-) )
Pai, cuplajele unisens din cate imi mai aduc eu aminte se cheama clichet... nu? :-D
http://en.wikipedia....et_%28device%29
Dar da, acolo este una dintre problemele conceptuale care contribuie la "slabiciunea" acestui convertizor de cuplu.
In primul rand, este vorba de fiabilitate (uzura rapida, functionare defectuoasa la uzura mare, nu suporta puteri/cupluri mari).
Iar clichetul acela mai are un defect, daca privim prin prisma producatorilor de autovehicule: nu opune rezistenta la schimbarea turatiei, adica "merge in gol", si ca atare, nu permite "frana de motor".
Daca ne referim la automodele, sau biciclete, etc, atunci convertizorul de cuplu al lui Constantinescu este o solutie.
Nu cunosc detalii legate de fiabilitatea concreta a acestui mecanism, dar se pare ca rezultatele practice nu sunt foarte incurajatoare.
Poate lipsa de fiabilitate a clichetului este si explicatia faptului ca Gogu Constantinescu a inlocuit pe sasiul primului model experimental motorul de 45CP cu cel de 10CP.
Citat: "George first successfully tested a Torque Converter in a car in May l 923, using an experimental model that had been built only for bench tests. He obtained an old Sheffield Simplex chassis and replaced the big 45 hp engine with a 10 hp "light car'' Singer engine, and built a platform on the chassis. This car was driven around the outskirts of London loaded with 10 people, including the inventor at the wheel, fig. 21, and later towed a lorry up a steep hill. As a further demonstration of the capabilities of the car, six inch wooden blocks were placed in front of the wheels. When the accelerator was depressed the car climbed over the blocks smoothly and without hesitation, to the astonishment of the bystanders. This test was merely to demonstrate the possibilities of the Torque Converter, because even a 10 hp engine was much larger than necessary for the production car envisaged."
Iarasi, daca nu ma insel, GC a elaborat niste "valve mecanice" pentru acel clichet, dar din cate stiu detaliile s-au pierdut (un incediu ce a distrus documentatia tehnica??)
Inca ceva: mecanisme de tip CVT exista destule. Avantajul convertizorului sonic de cuplu al lui GC este "alegerea corecta automata a raportului de transmisie optim." Din cate am inteles eu (este posibbil sa ma insel), nu toate mecanismele CVT fac acest lucru.
Am zis convertizorul sonic de cuplu, pentru ca asta este denumirea oficiala. Acest mecanism functioneaza pe baza unor ecuatii teoretice elaborate de GC privind sonicitatea, anume, transmiterea energiei prin sunet.
Sper sa va mentin interesul despre acest subiect. :-)
Poate ar trebui studiate cu atentie schitele tehnice de la ultimul link. :-D