qntt, la 10 October 2014 - 10:00 PM, a spus:
T-rex 250 pro DFC Am nevoie de sfaturi
#61
Postat 10 October 2014 - 10:42 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#62
Postat 25 October 2014 - 12:41 PM
Problema: Am programat totul de la numarul de dinti pe pinion pana la tensiunea minima pe LiPo. Am optat pentru governor cu set RPM conform softului. Problema e ca nu aud nici o schimbare in RPM pe masa la test atunci cand trec dintr-un mod de zbor in altul. Sugestii?
#63
Postat 25 October 2014 - 01:39 PM
Intre 0-50% throtle este primul RPM
Intre 50-99% throtle este al doilea RPM
Peste 99% este ultimul RPM.
Nu mai ai normal, doar trei viteze constante si hold.
In practica se pun trei drepte in statie la throtle curve:
normal - 30% - primul RPM
Idle1 - 70% - al doilea RPM
Idle2 - 100% - cel mai turat RPM
Daca endpointurile nu sunt programte bine e posibil sa nu vada idle2 (turatia mare cu governor)
Evident ca cele 3 plaje sunt stupide, doua foarte largi si ultima foarte ingusta (de la 99% la 100%). Banuiesc ca vine din cine stie ce motive istorice, de mult timp disparute.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#65
Postat 25 October 2014 - 05:47 PM
stiganas, la 25 October 2014 - 01:39 PM, a spus:
Multumesc de sfat :drinks: . Am umblat la end points si acum totul functioneaza corect. Ramane de vazut la camp daca mai trebuie sa umblu si la gyro avand in vedere noile turatii si sa vad cum stau si cu consumul (poate pe governor mai scot 30 de secunde din baterii...).
#66
Postat 25 October 2014 - 06:34 PM
qntt, la 25 October 2014 - 05:47 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#67
Postat 06 November 2014 - 04:10 PM
Sugestii? (pinion mai mic, fire mai groase, alt ESC similar ca greutate?)
#68
Postat 06 November 2014 - 06:05 PM
qntt, la 06 November 2014 - 04:10 PM, a spus:
Sugestii? (pinion mai mic, fire mai groase, alt ESC similar ca greutate?)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#70
Postat 06 November 2014 - 06:53 PM
Incearca 100% fara governor si timing mai agresiv. Trebuie sa fie pe helifreak o gramada de postari legate de setarile ESC pentru 250.
qntt, la 06 November 2014 - 06:22 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#71
Postat 07 November 2014 - 12:49 AM
qntt, la 06 November 2014 - 04:10 PM, a spus:
Sugestii? (pinion mai mic, fire mai groase, alt ESC similar ca greutate?)
Mi se pare foarte ciudat ca doar in inversat face figura, esc-ul n-ar trebui sa simta nicio diferenta intre normal si inversat daca curba de acceleratie este liniara (100-100-100-100-100). Eu de obicei incerc fara governor si experimentez diferite setari de pwm si timing, iar cand sunt multumit activez governor. Experienta cu castle nu am, doar yep, dar principiul ar trebui sa se aplice la toate.
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
#72
Postat 07 November 2014 - 09:16 AM
Mishu-Ptm, la 07 November 2014 - 12:49 AM, a spus:
Am cp negativ 0.5 grade mai mult decat pozitiv (preferinta mea). O sa-l leg de masa si o sa incep sa ezperimentez. Poate ca micsorand limitele CP-ului nu o sa mai am probleme dar nu prea-mi place ideea. Sigur o sa zboare dar o sa fie mai putin agil.
#73
Postat 07 November 2014 - 07:14 PM
stiganas, la 06 November 2014 - 06:53 PM, a spus:
M-am documentat ce si cum cu timing-ul si mi-am dat seama ca intr-adevar motorul dupa schimbarea ESC-ului ajungea jos aproape rece. In soft am "low / medium (default) / high / custom" Am trecut de pe medium pe high si o sa vad la camp cum se misca. "Custom" se poate impinge peste "high" asa ca mai am loc de manevra. Am vorbit cu cineva de pe helifreak si zicea ca are Talon 15 cu pinion de 16 si ca merge fara probleme. Trag concluzia deci ca se poate, cu atat mai mult cu cat eu am pinion de 15.
#75
Postat 09 November 2014 - 04:43 PM
#76
Postat 10 November 2014 - 12:47 AM
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
#77
Postat 10 November 2014 - 09:02 AM
Mishu-Ptm, la 10 November 2014 - 12:47 AM, a spus:
Nu am joc. M-am invatat minte sa verific bine daca exista joc acolo pentru ca afecteaza rau tinuta in zbor. Am cele .5 grade in plus de cp negativ care cuplate cu pinionul care apasa prea tare pe main gear, omora turatiile.
#78
Postat 13 May 2016 - 04:17 PM
Mi-am spart capul cum sa mai dau jos din greutate si am pus un AR6335 pe el. Mare gresala! Am incarcat firmware de 180 si totul a mers bine pana la definirea limitelor mecanice. Spektrum a avut grija sa nu se poata folosi AR6335 decat pe 180. Daca la versiunea pentru avioane poti seta limitele foarte usor, pentru heli softul nu exista. Asa ca a trebuit sa renunt si sa ma gandesc la alta varianta.
uBrain - Pus testat, reglat, placut tare... Destul de greu de gasit setarile corecte dar cu putina rabdare zboara impecabil.
Am mai pus pe el si DS76/DS76tj care se misca foarte bine si sunt incantator de usoare dar de care mi-e frica ca de dracu sa nu-mi crape in zbor. Am umblat in ele sa le schimb cablurile cu cabluri de satelit Spektrum ca sa se potriveasca in uBrain si ca sa fie usoare si m-am luat cu mainile de cap ce lipituri groaznice am gasit, cum a aruncat chinezu' cu un lipici alb pe unde i-a venit si ce calitate indoielnica prezinta totul. Partea buna e ca sunt foarte rapide si ieftine iar micutzul daca-l trantesti cu TH activat pe iarba nu protesteaza prea tare (considerabil mai rezistent fata de 180 in mod surprinzator).
Rezultatul: 285g ready to fly. Nimic expus, totul ordonat si la locul potrivit.
https://c2.staticflickr.com/8/7067/26383644174_08eb9bdeb0_h.jpg
Cred ca se mai pot da jos cateva grame ici-colo dar asta ramane pentru 2017. Pentru moment ma declar multumit.
A... Nu am sesizat nici o diferenta in minus intre uBrain si fratele mai mare. Pentru mine (nu am avut ocazia sa incerc VBar) Brain-ul este controlerul meu preferat.
#79
Postat 13 May 2016 - 08:33 PM
Cat despre 250-ul tau... e fain, dar nu te atasa prea mult de astea mici ca ajungi sa bagi bani in ele fara numar :blush:
Aceasta postare a fost editata de optyqus: 13 May 2016 - 08:33 PM
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
#80
Postat 13 May 2016 - 09:23 PM
optyqus, la 13 May 2016 - 08:33 PM, a spus:
Cat despre 250-ul tau... e fain, dar nu te atasa prea mult de astea mici ca ajungi sa bagi bani in ele fara numar :blush:
Update soft sper ca sa nu-mi dea alta gaura la buget!
Despre astea mici... Sfatul tau e bun dar vine foarte tarziu pentru mine. Blade s-au imbogatit pe spinarea mea cu porcariile pe care le fac dar anul asta am scapat de toate. Le-am vandut unul cate unul. Bietii oameni... LOL Singurul mic care merita tinut si de care m-am atasat e 250-ul asta.
#81
Postat 14 May 2016 - 10:10 AM
Update-ul la Brain si uBrain va fi complet gratuit! Mai mult, chiar azi au anuntat oficial ca in curand scot pe piata Brain V2, o noua unitate: http://www.helifreak...ad.php?t=744600
Aceasta postare a fost editata de optyqus: 14 May 2016 - 10:11 AM
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
#82
Postat 14 May 2016 - 07:28 PM
optyqus, la 14 May 2016 - 10:10 AM, a spus:
:good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good:
Vant si cate un strop de ploaie ici-colo. Vremea perfecta pentru teste. Astea mici imi place sa le fac foarte agile. Poate pentru ca au portanta mai mica si atunci simt nevoia sa ies repede din zona periculoasa. Dupa ce te obisnuiesti cu viteza este o placere. Ce il deosebeste de orice Blade este precizia. In opinia mea nu incape comparatie.
Inca cateva zboruri si e bun de pus in valiza pentru vacanta.
Ce atarna la spate nu e cachi ci portul de USB :blush: . Curand nu o sa mai fie nevoie de el.
https://www.youtube....h?v=hoBUuVjuQvU
#83
Postat 15 May 2016 - 09:55 PM
De ce cu greu? Pentru ca aceasta unitate care zboara fantastic si se cheama Brain are niste setari mai lipsite de... Brain.
Valori mari la "agilitate" reprezinta de fapt agilitate mica! Valori pozitive la expo reprezinta de fapt expo negativ! Asa cand spui chestia asta pare simplu dar daca te apuci sa setezi 3 bancuri de parametri in mod diferit pana la urma uiti sa tii cont de inversari si ajungi sa te intrebi ce draqu are de se comporta asa de ciudat.
Peste toate astea daca treci in campuri valorile dorite si daca schimbi tabul fara sa dai click intr-un camp alaturat inainte de asta, nu ia ultima setare. :pardon:
Pana la urma am reusit. Ce mi-a dat mari batai de cap era pitch-ul la aterizare. Ori urca ca nebunul ori se arunca in pamant (uitasem de expo inversat). Parerea mea este ca expo zero nu e chiar zero la Brain, cred ca e usor pozitiv in sensul normal acceptat.
Si uite asa l-am facut eu sa aterizeze ca un fulguletz frumos si docil. La ultima aterizare fulguletzul a venit jos prea lent pentru gustul meu asa ca am dus throttle in zona in care governorul considera ca motorul trebuie oprit... Tren de aterizare nou.
Partea proasta e ca nu mai am de unde sa cumpar modelul asta de tren de aterizare ultra usor. Nu se mai fabrica. Pe asta l-am gasit uitat intr-o cutie undeva la heli.ro iar pe net sub acelasi cod acum se vinde unul "ultra strong" (+5g).
Deci daca Brain o sa vina si cu o aplicatie noua, tare bine ar fi sa rezolve problemutzele de mai sus.
https://www.youtube....h?v=ZN5MU82bISc
Aceasta postare a fost editata de qntt: 15 May 2016 - 09:56 PM
#84
Postat 15 May 2016 - 10:22 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#85
Postat 15 May 2016 - 10:42 PM
stiganas, la 15 May 2016 - 10:22 PM, a spus:
Multumesc!
https://c2.staticflickr.com/8/7206/26967337701_ac7b9199f0_h.jpg
https://c2.staticflickr.com/8/7550/26967337571_068b96e4a7_h.jpghttps://c2.staticflickr.com/8/7375/26432353563_0e25133f2a_h.jpg
Aceasta postare a fost editata de qntt: 15 May 2016 - 10:45 PM
#87
Postat 15 May 2016 - 11:07 PM
Ai governor pe el? cum e cu puterea fata de 180?
#88
Postat 15 May 2016 - 11:16 PM
daniel_ionut, la 15 May 2016 - 11:07 PM, a spus:
Ai governor pe el? cum e cu puterea fata de 180?
Mie mi se pare compact si bine organizat. Nu am a ma plange de frame. Toata geometria aia complexa pe 180 la servo-uri in opinia mea face exact nimic, doar le expune ca sa poata fi lovite mai cu succes. Si daca sunt servo-uri care sa rupa dinti doar daca sufli pe ele, le gasim pe 180.
Da, am governor pe talon 15.
Acum ca e usor, e mai puternic fata de 180 si sunetul nu mai e de lighean harsait, asta chiar suna a heli. Ca un bondar.
#89
Postat 16 May 2016 - 02:11 PM
Daca vreau sa zbor in spatele blocului, iau 130-u iar daca ma duc la camp...zbor cu alea mari si cam rar simt nevoia sa zbor cu 180-u. Si acum ma trezesc ca il zbor doar cand zic "ba dar hai sa mai zbor si 180-u ca prea a stat mult pe raft"
#90
Postat 16 May 2016 - 03:49 PM
daniel_ionut, la 16 May 2016 - 02:11 PM, a spus:
Daca vreau sa zbor in spatele blocului, iau 130-u iar daca ma duc la camp...zbor cu alea mari si cam rar simt nevoia sa zbor cu 180-u. Si acum ma trezesc ca il zbor doar cand zic "ba dar hai sa mai zbor si 180-u ca prea a stat mult pe raft"
Pai... Nu-l integrez pentru ca l-am dat. De aia ma dau cu 250-ul. Eu nu am unde sa zbor pe langa casa nimic mai mare decat Nano asa ca trebuie sa ma duc la camp in weekend. Dar ai dreptate, nu prea vad rostul sa detii si 130 si 180. Sincer, daca nu vrei cu orice pret sa te dai in sufragerie, nu vad de ce sa ai Blade in general. Si daca vrei ceva care sa zboare cat de cat ok incepi de la 450. 250-ul asta a fost o ambitie a mea si zboara foarte bine dar nu stiu cata lume s-ar baga la un proiect ca asta (nu a fost nici simplu nici ieftin).
In programul meu 450-ul e de baza. E ieftin si capacitatile lui depasesc abilitatile mele asa ca sunt multumit. Am si un Protos 500 stretch dar nu prea-l scot la joaca. In principiu eu merg pe ideea ca ma joc cu ce-mi permit sa tin in aer. 600-le tau e superb, sunt invidios dar as fi prea timorat cand il zbor ca sa-mi foloseasca si sa mai am si curaj sa incerc lucruri noi.