T-rex 250 pro DFC Am nevoie de sfaturi
#32
Postat 31 August 2014 - 03:42 PM
A doua oara in sezonul asta (prima a fost cu 450-ul) mi se intampla sa uit sa comut pe flight mode 1... Da, rusinica mare!!! La primul flip evident ca l-am impamantat pe micut dar nu a patit NIMIC! Nu a trebuit decat sa curat verdeata din pale si sa continui sa zbor (multumiri deosebite unei tufe de coada soricelului :blush: ). Ori sunt eu foarte norocos avand in vedere ca sunt la al patrulea crash cu 250-ul fara damage ori e mai rezistent decat zice lumea pe forumuri.
Marti schimb motorul si calibrez ESC-ul. Abia astept sa vad cat de nervos o sa fie vindecat de presupusa anemie. Sper ca si voi ati prins o zi buna de zbor astazi.
#33
Postat 31 August 2014 - 05:22 PM
stiganas, la 30 August 2014 - 04:19 PM, a spus:
Lightweight 250 pro dfc
http://www.helifreak...ad.php?t=574372
Asadar as incerca servo DS76 inaintea celor MKS, nu sunt foarte scumpe si daca nu iti plac pot fi vandute.
O mica observatie. Am realizat ca 250 este ultimul heli Align cu fuselaj clasic, ca primele 450.
Am citit discutia respectiva. Mie nu mi se pare greu in momentul asta 250-ul si sindromul de "rotor greu" de care vorbesc respectivii in opinia mea apare din cauza dead band-ului prost reglat pe AR7200BX. Si al meu se comporta bizar pana am cazut prin incercari succesive pe setarea corecta pentru servo-urile Align. Super stupida si enervanta lipsa de informatii despre specificatiile lor! Nu schimb inca servo-urile de CP pentru ca sunt acceptabile in aplicatia asta si nu in ultimul rand pentru ca am un stoc de vreo 6 acumulate in timp care-si asteapta randul pe heli.
E-flite... sorry dar nup! Am luat prea multe tepe de la astia. Recunosc insa ca greutatea lor foarte mica e tentanta.
Acum greutatea mai mare nu are doar efecte negative daca nu exageram. Da... Suna contraintuitiv dar daca motorul face fata, pentru mine e ok: rezista mai bine la vant, inertie la manevrele largi (power loop etc), viteza mare la zborul in linie dreapta si dupa parerea mea poate ca este si un pic mai previzibil. Nu ma intelegeti gresit, nu sunt avocatul unui heli greu dar nu tot tabloul e negativ in situatia asta.
Cand voi trece la manevre mai rapide si cand "talentul" meu imi va permite poate ca o sa-mi schimb parerea si o sa incerc sa-l usurez. Ma gandeam sa scurtez cablurile dar am nevoie de mufe si cleste special de sertizat. Sa desprinzi de pe placa de baza cablul, sa-l tai si lipesti la loc la servo-urile astea e foarte dificil. Mai intai trebuie sa dezlipesti cei 3 pini ai potentiometrului ca sa ajungi la punctele de lipire si nu cred ca pentru cateva grame merita munca.
250 - fuselaj clasic. Asa e dar are totusi fuselajul e facut din doua bucati, una superioara si una inferioara fata de 450-ul clasic si vreau sa va spun ca ajuta mult chestia asta si la organizarea cablurilor si la service in general.
#34
Postat 31 August 2014 - 07:06 PM
#35
Postat 31 August 2014 - 07:06 PM
Deadband-ul este pentru radio, nu pentru servo (dar se simte in final in servo). Firele de servo se scurteaza la mufa (si intradevar iti trebuie cleste de sertizat), sa le dezlipesti de pe placa e super riscant, oricum nu salvezi prea multe grame din asta, e mai mult de look.
Poate zbura bine si mai greut, daca are power destul, am vazut un clip cu 5500 in head, era de necrezut.
Frame-ul (frame am vrut sa zic, nu fuselaj) clasic de 450 e exact asa, din doua bucati, de la pro in sus au trecut la sandwich din doua bucati, si mie imi place mai mult frame-ul clasic.
Te inteleg cu servo e-flite (sunt de fapt vechile servo esky cu alta electronica), la HK costa 2 USD (analogice nu digitale). Eu am fost foarte multumit de servo inolab vandute si de robbe, sunt usoare.
Si servo JR sunt foarte bune, DS287
http://www.horizonho...sx-JRPS287MG#t1
Servo MKS sunt foarte bune dar se uzeaza (radulp are si s-au uzat, vorbesc de cele de platou). Peste asta eu prefer (mai ales la cele mici) gear din plastic. E mult mai precis, fara joc, si ramane fara joc in timp. La crash se rup dintii si inlocuiesti gear-ul, la metal dupa crash poti sa ai surprize.
Ai inceput sa ma starnesti cu 250, poate il desprafuiesc pe al meu si il fac FBL.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#36
Postat 31 August 2014 - 07:23 PM
stiganas, la 31 August 2014 - 07:06 PM, a spus:
Deadband-ul este pentru radio, nu pentru servo (dar se simte in final in servo).
Ai inceput sa ma starnesti cu 250, poate il desprafuiesc pe al meu si il fac FBL.
Ha! Ha! Nu mai stiu exact ca am incercat cam tot ce se poate dar stiu ca specificatiile pe care le-am gasit pe net erau o treapta peste cele reale in AR7200BX. O sa fac o recapitulare a setarilor ca sa le notez si eu si iti spun exact atunci (curand). F. important pe dial 1 trebuie scazuta sensibilitatea ca e setata pentru 450 si o sa tremure ca un nebun cu servourile stoc.
Sper sa scotii 250-ul de la naftalina ca sa facem schimb de experienta. Daca e bine setat nu e cu nic mai prejos fata de cele mari. ;)
#39
Postat 31 August 2014 - 09:31 PM
Daca pui o frecventa mai mica fata de specificatii nu e mare belea dar daca o depasesti se incinge. Corect?
#40
Postat 31 August 2014 - 10:40 PM
Cea mai clara explicatie din ce am citit pana acum:
http://www.helifreak...ad.php?t=263175
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#41
Postat 31 August 2014 - 11:21 PM
stiganas, la 31 August 2014 - 10:40 PM, a spus:
Cea mai clara explicatie din ce am citit pana acum:
http://www.helifreak...ad.php?t=263175
Merci! Trag concluzia ca schimbarea frecventei nu afecteaza sensibilitatea setata pe giroscoape ne fiind vorba de viteza de reactie a servourilor. Deci daca am trecut pe 200hz restul setarilor raman neschimbate.
#42
Postat 02 September 2014 - 05:36 PM
Am calibrat ESC-ul cu alt receptor si a mers ca uns.
Main gear avea "opturi" asa ca am luat altul nou si dupa ce l-am montat am constatat ca si cel nou e deformat desi pe masa statea perfect drept. Pana la urma suportul de aluminiu al rulmentului cu sens unic care intra in lacasul din main gear era 0.25mm prea mare in diametru. L-am bagat la strung si am remediat problema 100%. Cred ca nu au luat in calcul grosimea vopselei.
Inapoi la zbor! A... Saptamana viitoare plec pe munte cu el si daca totul merge bine fac un ciclu de poze "Cu 250-ul in Carpati" :D .
#43
Postat 02 September 2014 - 08:49 PM
qntt, la 31 August 2014 - 03:42 PM, a spus:
Si eu pateam asa la fbl100 (clona mcpx) pentru ca aveam curba 0-80-80-80-80 si fiind turatie stabila ai mai multe sanse sa nu realizezi, in schimb daca ai liniar iti dai seama imediat ca trebuie sa comuti. Nu stiu cum merge la 250 dar la 450 e perfect, bun pentru decolat, eu asa am ca sa nu fac prostia de o faceam cel putin odata pe zi (cand ieseam la zbor) cu mcpx-ul :)
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
#44
Postat 04 September 2014 - 05:18 PM
Mai tarziu mi-am amintit ca eu am si Fubar, intors acasa am verificat repede si fubar-ul intra in frame, ramane si loc.
Cu alte cuvinte e un semn de sus asa ca nu am mai ezitat si am cumparat headul. Echiparea e cu servo analogice (de tip eflite) de jur imprejur. Sa vedem cum o merge.
250-ul meu e foarte vechi pe curea (dar am curea de kevlar). E vorba de acest heli:
http://www.rhcforum....-cnc-si-carbon/
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#45
Postat 04 September 2014 - 05:45 PM
stiganas, la 04 September 2014 - 05:18 PM, a spus:
Mai tarziu mi-am amintit ca eu am si Fubar, intors acasa am verificat repede si fubar-ul intra in frame, ramane si loc.
Cu alte cuvinte e un semn de sus asa ca nu am mai ezitat si am cumparat headul. Echiparea e cu servo analogice (de tip eflite) de jur imprejur. Sa vedem cum o merge.
250-ul meu e foarte vechi pe curea (dar am curea de kevlar). E vorba de acest heli:
http://www.rhcforum....-cnc-si-carbon/
Prietene, cel putin pentru mine care ma simt inca intimidat de heliurile mari 250-ul este tot ce mi-am dorit. Cred ca daca ai servo-uri de CP ok si unul bun pe coada nu e cu nimic mai prejos fata de cele mari. Mie imi place un heli rapid si pentru ca sunt obisnuit sa zbor in clasele mici atunci cand trec pe 500 mi se pare ca se misca in reluare. Nu ma pot obisnui cu lentoarea lor si in mod paradoxal pierd orientarea. Sunt sigur ca daca as avea mai mult ore de zbor pe cele mari s-ar schimba situatia. Deocamdata asta micul e foarte portabil si daca-l scap de sub control nu dau jos jumate de Chitilisburg si nici nu ma baga in faliment. Cred ca 250-ul este un sweet spot intre costuri si performante. Ma face sa ma simt in largul meu si sa ma distrez la zbor, nu sa tremur in papuci. Insufla destul respect ca sa-l zbor cu grija (nu ca pe 130 pe care-l zburam la caterinca) dar nici nu ma sperie in asa fel incat sa nu am curaj sa incerc lucruri noi si sa progresez.
Dupa cum stii eu folosesc un AR7200BX si sunt curios de ce l-ai dat tu jos de pe 700-le tau? Avea ceva ce nu-ti place sau pur si simplu vroiai sa incerci altceva?
#46
Postat 04 September 2014 - 06:48 PM
AR7200BX am doar unul ca e scump (de fapt acum am doua ca unul a venit cu 600pro), vbar am luat de nou tot unul. Restul sunt clone si nu ma vad dand mai mult de 50 USD pe un controler FBL in viitorul apropiat. As da 200 USD acum pe un controler cu bailout destept gen Skokum.
qntt, la 04 September 2014 - 05:45 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#47
Postat 06 September 2014 - 09:53 PM
#48
Postat 01 October 2014 - 06:11 PM
https://farm3.staticflickr.com/2947/15223709527_fbb6ff3155_b.jpg
#49
Postat 01 October 2014 - 06:24 PM
#50
Postat 01 October 2014 - 07:24 PM
L-am facut si eu pe al meu FBL cu Fubar. Totul e in burtica, nimic pe afara. Din pacate coada se balangane rau si nu imi vine sa bag mana in buzunar pentru un MKS 95i. O sa iti poluez topicul cu cateva poze mai incolo.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#51
Postat 01 October 2014 - 07:55 PM
stiganas, la 01 October 2014 - 07:24 PM, a spus:
L-am facut si eu pe al meu FBL cu Fubar. Totul e in burtica, nimic pe afara. Din pacate coada se balangane rau si nu imi vine sa bag mana in buzunar pentru un MKS 95i. O sa iti poluez topicul cu cateva poze mai incolo.
Da si da. Nu poluezi nimic! Astept cu interes toate pozele!
#52
Postat 02 October 2014 - 05:39 PM
Oricum tari chinezii ca au reusit sa copieze atat de bine MiniV-Bar-ul incat sa foloseasca in mod parazit softul de la Mikado.
#54
Postat 03 October 2014 - 08:20 PM
Daca alea sunt suruburile din gripuri verifica si teul....daca mai exista bineinteles ca la cum arata piesele din poze sigur ai dauna totala.Imi pare rau pentru tine.
Aceasta postare a fost editata de furios: 03 October 2014 - 08:23 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#55
Postat 03 October 2014 - 08:33 PM
furios, la 03 October 2014 - 08:20 PM, a spus:
Daca alea sunt suruburile din gripuri verifica si teul....daca mai exista bineinteles ca la cum arata piesele din poze sigur ai dauna totala.Imi pare rau pentru tine.
Spre marea mea uimire dupa 2 ore de verificari piesa cu piesa doar ce vezi in poza e stricat, restul sunt ok! Inclusiv palele!!! Cred ca mai am nevoie de simulator pentru zborul cu spatele pe spate... :pardon:
#56
Postat 09 October 2014 - 11:07 PM
Am cumparat si un Talon 15 pe care urmeaza sa-l instalez dupa ce fac rost de niste conectori (poate stiti in Romanica unde gasesc conectori mama pentru motorul de 250?). E ridicol de mic, cam un sfert cat cel de la Align! Nici nu stiu unde sa-l montez in sasiu. Initial am crezut ca am gresit eu cand am facut comanda si am recitit specificatiile sa ma asigur ca e ok. E OK! Partea misto e ca are programare pe USB, governor cu set RPM, si data log exact ca pe fratele mai mare de pe Protos. Sunt foarte curios sa-l testez la camp sa vad cum tine fiind asa de mic.
http://www.castlecreations.com/images/gfx-talon/talon15-product-pix4-large.jpg
Stiganas... Ai promis niste poze!
#57
Postat 10 October 2014 - 08:53 PM
Cu pinionul de 12 era prea bleg, am pus pinion de 15 si a inviat. Cred ca se poate si mai mult dar nu am pinion de 16 (pentru ax de 2.3mm).
Pe ciclic e cum e dar coada e varza (cu servo analogic) si nu prea am chef sa bag bani intr-un servo adevarat. Mai astept. Ma mai gandesc. Intradevar Talonul pare extrem de mic. ESC-ul meu e urias (si e de 18A parca).
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#58
Postat 10 October 2014 - 09:43 PM
stiganas, la 10 October 2014 - 08:53 PM, a spus:
IMG_1701.JPG IMG_1702.JPG IMG_1706.JPG IMG_1709.JPG
Cu pinionul de 12 era prea bleg, am pus pinion de 15 si a inviat. Cred ca se poate si mai mult dar nu am pinion de 16 (pentru ax de 2.3mm).
Pe ciclic e cum e dar coada e varza (cu servo analogic) si nu prea am chef sa bag bani intr-un servo adevarat. Mai astept. Ma mai gandesc. Intradevar Talonul pare extrem de mic. ESC-ul meu e urias (si e de 18A parca).
Da stiu ca ai inghesuit ceva la el ca sa incapa totul inauntru! In mod bizar imi aduci aminte de nevasta-mea cand face bagajele :D . Zi-mi si mie te rog de unde ai luat Fubarul. E tot aia cu Kbarul?
#59
Postat 10 October 2014 - 09:51 PM
qntt, la 10 October 2014 - 09:43 PM, a spus:
Nu e de fapt greu sa lucrezi la 250 si sa bagi totul inauntru. Am prins smecheria de pe helifreak, ca sa pot lucra demontez bottom plate-ul (pe care de altfel e lipit Fubar-ul)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#60
Postat 10 October 2014 - 10:00 PM
stiganas, la 10 October 2014 - 09:51 PM, a spus:
Nu e de fapt greu sa lucrezi la 250 si sa bagi totul inauntru. Am prins smecheria de pe helifreak, ca sa pot lucra demontez bottom plate-ul (pe care de altfel e lipit Fubar-ul)
Ce sa zic... Foarte tentanta o clona d'asta mai ales ca am ramas cu 450-ul fara stabilizare. Preturile la Mikado sunt obscene asa ca e posibil sa ma bag si eu sa vad cum zboara un Vbar fara sa platesc pret de Vbar. Recomanzi vre-o clona in mod deosebit sau tot aia e?