EME 55-II Un fortos cu pornire onboard
#1
Postat 14 July 2014 - 12:34 PM
http://www.sdshobby....1cd16100fa6f530
De ce EME? arata bine in filme si recomandarile de la prietenii mei austrieci au fost bune.Forma si performante ca un DL50 insa mai usor.
Toate motoarele vin semirodate( pornite si reglate 5 -7 minute, nu glumesc) si cu instructiuni de rodare si setare la diferite altitudini.
Ce e interesant e demarorul : 140 $ si switch-ul de 50A 23$. Practic am cumparat motorul ca sa vad cum e facut demarorul in ideea sa fac la noi
unul pentru naravasul de Mintor 110 care porneste destul de greu.
Incerc sa va tin la curent cu date despre rodaj si parametri.
Expeditia a fost prin EMS cu tracking foarte bine anuntat,32 $ in 6 zile.
#3
Postat 14 July 2014 - 12:46 PM
https://www.youtube....h?v=7LQo4mg7ANY
#4
Postat 15 July 2014 - 08:32 AM
#5
Postat 15 July 2014 - 10:14 AM
incepatoru, la 15 July 2014 - 08:32 AM, a spus:
uite aici si pentru varianta de 35 cc
http://www.milehighr...tart_30_35.html
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#6
Postat 15 July 2014 - 11:21 AM
incepatoru, la 15 July 2014 - 08:32 AM, a spus:
Nu schita,proiect de executie pentru fiecare motor,realizabil in orice atelier mecanic cu strung si freza. Gandesc chestia asta de vreun an.Am nevoie numai de tipul motorului si cotele exacte ale capului carcasei ,pozitia senzorului si cotele flansei de prindere. Se poate.Angrenajele se calculeaza usor dupa manualul prof.Horovitz.
Ce trebuie schimbat este motorul.Merge usor orice brushless >900,expl.3536 sau echivalent ieftin,ESC de 40-50A.
Daca statia nu are buton push se poate monta unul in paralel cu orice comutator.
#7
Postat 15 July 2014 - 12:13 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#8
Postat 15 July 2014 - 12:19 PM
#9
Postat 15 July 2014 - 12:31 PM
flypol, la 15 July 2014 - 12:19 PM, a spus:
Nu ai nevoie de mai mult de 10 A pt. pornire. Daca vrei sa fi "jmecher " pana la capat, pui un mosfet de 60A in loc de buton mare. Furnizez si schema la cerere. Ideal ar fi sa ai doar un pack pt. starter si aprindere.
PS: mi se pare initil oricum, prefer un singur starter extern care merge la toate modelele: o singura investitie (ala de la Align care merge pana la 55cmc e 100 euro), nu car greutate suplimentara la bord, nu complic instalatia electrica.
#11
Postat 15 July 2014 - 01:16 PM
La RAF SE5a ,desi am incercat sa echilibrez punand "totul in fata",inca mai e nevoie de 250 gr. si starterul pica bine.
#12
Postat 15 July 2014 - 02:57 PM
Nu cred ca e o problema,daca e bine reglat,sa-l pornesti la pala, si sa nu mai pui o gramada de accesorii care pe langa ca te penalizeza la greutate se mai si strica, (mai ales cele facute artizanal) ,ca orice lucru mai complicat.
Dar pana la urma daca asta e placerea ta fa-l, ca daca te razgndesti si nu vrei sa-l mai folosesti il dai jos.
Poate ar fi innteresant ca dupa ce functioneaza ca demaror sa functioneze in continuare ca generator, nu stiu zic si eu nu cunosc motoarele astea pe benzina nu am avut pana acum, si nu stiu daca au ceva pe post de generator(dinam alternator).Sa nu haleasca prea mult din puterea motorului.
Motoarele mai mari cu care sunt obisnuit au, de exemplu la Continental ul meu de 3,2 Litri 100CP , sunt 2 variante cu starter si generator sau fara starter si generator ambele variante sunt folosite, in mica aviatie.
Eu am cu starter si generator, dar de obicei il pornesc la pala, o ia din prima maxim a doua pala.
Bafta la realizare daca te hotarasti sa-l faci.
Ciao Sorin
#13
Postat 15 July 2014 - 04:51 PM
flypol, la 15 July 2014 - 12:19 PM, a spus:
..ca nenea ista??
https://www.youtube....h?v=cpqmK_YQm-Q
#14
Postat 15 July 2014 - 05:04 PM
Oricum - sistemul ar fi foat bun cand am incercat JUMATE DE ZI sa repornesc panarama aia de GF 26IV2...dupa RK...asa descarcam un lipo, si nu mai aveam febra musculara!!!...
#15
Postat 15 July 2014 - 06:37 PM
Sorine, nenea acesta:
http://www.sullivanuav.com/home.html
face generatoare, demaroare sau combinatia intre ele.
Multa, multa bafta.
PS. In curand compania romano-canadiana va avea un nou avion: Stick-ul FlayPol 02.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 July 2014 - 06:37 PM
#16
Postat 15 July 2014 - 10:23 PM
Despre greutate, aici Flypol are dreptate, demarorul e bun la un model ce necesita multa greutate in bot.
PS: Postul lui Adyc de mai sus e , de fapt, al meu; nu am observat ca era el logat pe calculatorul de la munca.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#17
Postat 16 July 2014 - 11:46 AM
#18
Postat 16 July 2014 - 11:56 AM
dan_mitea, la 15 July 2014 - 06:37 PM, a spus:
Sorine, nenea acesta:
http://www.sullivanuav.com/home.html
face generatoare, demaroare sau combinatia intre ele.
Multa, multa bafta.
PS. In curand compania romano-canadiana va avea un nou avion: Stick-ul FlayPol 02.
Nu onorat, mandru nevoie mare. Si ca replica,schimbam inscrisurile de pe RAF SE5a pilotat de un neozeelandez cu unul pilotat in 1918 de un...canadian, F 5820 cred.Fratilor ,demarorul e de fitze,chestie tehnica faina facuta pentru lenesi .De-ati sti voi
cat muncesc eu sa pornesc Ferrari-ul de Mintor,moft si ala. Bucuria e ca si italienii s-au dat batuti; nu stiu ce are de porneste numai incalzit.Dupa ce porneste e cuminte si-si vede serios de treaba :rolleyes:
#19
Postat 16 July 2014 - 12:01 PM
Vama? Intreb.Vine factura peste doua saptamani. Asa ceva n-am vazut si nu cred ca se poate intampla decat...."la noi,sunt codrii verzi de brad si campuri de matase"( legionarul Goga).Mi-am facut socotelile la bani,am calculat si eventuale incurcaturi in vama,am pus banet deoparte pentru surprize si...surpriza.Oare cu cat ma vor factura?
#20
Postat 16 July 2014 - 07:33 PM
1 Ambalat bine,protejat corect.Continut surprinzator,carburatorul nu e eme e Walbro446,ultima generatie cu tot ce-i trebuie la locul lui.
2.Aprindere Rxcel de 8,4 V max. Si iesire pentru turometru.Compacta si pare tobusta.Cabluri mansonate in silicon.
3.Carburatorul cu valva in spate si carenate frumos in suportul carterului.Parghia acceleratie lunga foarte bine pozitionata.
4.Acces usor la soc si la jiglere.
5.Prima probema: bujia si pipa bujiei puse la 45 grade spre toba de esapament( cam aproape).Ce e bine ,in caz de crash toba previne lovirea
Pipei si ruperea bujiei.
6.Totul turnat in dural,bine finisat,fara bavuri,senzorul aprinderii solid bine fixat
7.Demarorul frumos finisat,rotile dintate executate cu precizie.Angrenaj clasic in 3 trepte cu dantura dreapta,Rulmentul unisend lucreaza
Fin,fata zgomot.
8.Rulat in gol,uns,demarorul cere 14 amperi maxim. alimentat cu un LiPo 3 celule,cam 11,8 V.
9.Compresia mare.Bujie DL,cm6.
10.Masa totala cu switch. 1735 gr. 5,6 CP la 7500 rot/ min. Tractiune 14 kg. Cu elice 22x8.
Tinand cont de surpriza cu vama ,costul total a fost: 447 usd. adus la usa.
#23
Postat 17 July 2014 - 12:36 PM
Suna a doi timpi. Il asteapta reprize de cate 20 min. la 2000 rot/min. Porneste usor si la mana. 2 pale soc si cam 4 fara.
Se tureaza constant ,nu se zgaltaie.Dupa prima repriza temperatura cam de 70 gr.La a doua repriza a scazut la 67. Benzina 95/1/30 Bixxol mineral.
#24
Postat 17 July 2014 - 12:54 PM
plata taxelor vamale si a TVA-ului,importurile de motoare de aeromodel ,cate unul macar pe an de persoana,ca sa ajutam
necajitii de zburatori sa se mai doteze si ei cu cate o jucarie si sa nu faca alte prostioare ca bautura spirtoasa,berea in exces,femeile prea multe,vinul fara masura,furtisagurile din fabrici,comertul cu fier vechi,etc,etc.
Va asigur de toata consideratia mea indiferent ce zice balaurul din dealul Cotroceniului" :rolleyes:
Ce fain ar fi!
#25
Postat 17 July 2014 - 01:11 PM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 July 2014 - 01:12 PM
#26
Postat 17 July 2014 - 01:27 PM
Si suntem fericiti :rolleyes:
#27
Postat 17 July 2014 - 01:32 PM
Vestea trista e ca demarorul,asa cum il vad,facut la noi va fi mult mai scump( manopera e de vina)insa merita incercat.
#28
Postat 17 July 2014 - 01:35 PM
#29
Postat 17 July 2014 - 03:45 PM
Fisiere atasate
-
rsz_eme_1 (1).jpg (313.76K)
Number of downloads: 66