Proiect nou Izicraft
#1
Postat 13 July 2014 - 08:53 PM
In primul rand stiu ca exista mai multe topicuri deschse despre Izicraft, drept pentru care nu am stiut unde sa postez si am deschis acest topic. Mii de scz pt acest lucru si sper ca moderatorii sa nu-l stearga inainte de a afla raspunsul la problema mea http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
Deci...
Pt. ceva timp am "abandonat" reconstructia BB-ului meu (cei care ati citit si raspuns la topicul "constructie BB" stiti despre ce-i vorba) si am inceput constructia unui Izicraft (la sugestia colegilor de pe forum)
Pana aici nimic deosebit. Am purces la constructia lui, si in final l-am caonstruit.. Am verificat si am fost atent sa respect toate "subtilitatile" planului.
Avand experienta cu BB-ul, am fost foarte atent la pozitionarea directiei, unghiul motorului etc.
si cand a sosit ziua marii incercari (adica azi) cu nerabdare am plecat pe perenul de zbor...
Tot azi a venit si a 3 dezamagire. eva timp zburat si... CRASH
Am observat ca finalul a fost din aproximativ aceiasi cauza ca si la BB
Viraj si picare in "bot".
Va urma ... (si cu poze & video)
#2
Postat 13 July 2014 - 09:10 PM
Deci aceleasi probleme...ca la BB
Vira dreapta excesiv de mult (la sol)
am incercat remedierea acesteia prin schimbarea unghiului de la motor (2 grade inspre dreapta) in 2 grade spre stanga. Rezultat la sol = mers drept
Am zis ca-i OK merge drept la sol inseamna ca merge drept si in aer, asa ca hai cu el la camp.
La camp cu foarte putin vant (zic eu) am incercat decolarea de jos. Rezultat = DEZASTRU
Am incercat decolarea din mana = zbor putin cam haotic si CRASH = BOT RUPT.
Nu stiu ce sa mai fac (pana refac fuselajul, pt ca nu ma las) am respectat planul intocmai, unghiuri, verticalitate,trimaj, reverse (pt ca a fost cazul la servouri)
Am cantarit modelul si echipat cu totul nu depaseste 400 grame.
Motorizarea este EMAX POWER THE WORLD CF 2812
Acumulator (incarcat full) 2S - 7,5 V, 1300MAh
ESC 20A
Servouri 2 buc x 9 grame
Poze
Urmeaza link cu video (in cca 5 min)
Bafta
Dan
#3
Postat 13 July 2014 - 09:20 PM
http://youtu.be/crbR41J8Cok
http://youtu.be/5iVCAPMVrs4
http://youtu.be/bcMlqV9w7eo
http://youtu.be/oNQiFQS2Sf8
Pareri (constructive) si rezolvare...
#4
Postat 13 July 2014 - 10:04 PM
danysoft32, la 13 July 2014 - 09:20 PM, a spus:
http://youtu.be/crbR41J8Cok
http://youtu.be/5iVCAPMVrs4
http://youtu.be/bcMlqV9w7eo
http://youtu.be/oNQiFQS2Sf8
Pareri (constructive) si rezolvare...
Imi pare rau, capul sus, o sa reusesti. Tu ai lonjeroane in aripi? Ca vad ca nu ai nimic sub ele de suport iar in ultimul film mi se pare ca se indoaie. La ambele capete ale aripilor ai masurat si ai aceeasi inaltime? Lipeste botul si il trimezi din prima sa contracarezi trasul in dreapta si dupa aia il zbori. Sa ti-l arunce cineva. Nu am vazut, cat trage motorul tau? Ai axul stramb? Fuselajul? Si pune curse mici ca atunci in zbor sa nu tragi de el in stanga, dreapta si sa il pierzi.
#5
Postat 14 July 2014 - 06:51 AM
foarte misto lucrat, imi adduce aminte de aldoilea model al meu
ai grija si la cg, ca tot nu l-ai enumerate
dar cred ca in primul rand este vorba de experienta. este bine sa te ajute cineva cu experienta
bafta si persevereaza
acu am vazut si filmuletele
o problema ai si la motor. ar trebui sa traga maibine. poate ai pus elicea invers
Aceasta postare a fost editata de dululutu: 14 July 2014 - 06:54 AM
#6
Postat 14 July 2014 - 08:39 AM
bogdan.motrici, la 13 July 2014 - 10:04 PM, a spus:
Am masurat la varfurile aripilor este aceiasi distanta, cu trimatul mai putin (nu prea stiu cum...)
Axul la motor nu pare stramb dar are o oarecare bataie pe care am incercat s-o atenuez cu un prop saver (home made)
dululutu, la 14 July 2014 - 06:51 AM, a spus:
foarte misto lucrat, imi adduce aminte de aldoilea model al meu
ai grija si la cg, ca tot nu l-ai enumerate
dar cred ca in primul rand este vorba de experienta. este bine sa te ajute cineva cu experienta
bafta si persevereaza
acu am vazut si filmuletele
o problema ai si la motor. ar trebui sa traga maibine. poate ai pus elicea invers
Merci.
CG-ul l-am verificat de vreo 3 ori inainte de a-l zbura si zic ca e bine (e aproximativ la 1/3 distanta de botul de atac in spre spate)
Motorul si mie mi s-a parut ca nu are forta, cand am decolat prima data cu BB-ul motorul tragea mult mai tare.
Elicea indiferent in ce pozitie o pun trage identic. Este Elice GWS SlowFly 8 x 4.3
Unghiul motorului prima data a fost inclinat spre dreapta (cum te uiti la avion din spate) si apoi am schimbat unghiul spre stanga ai a mers drept la sol.
Refec fuselajul, ajuta-ma te rog. Ce sai fac sa zboare? pana la urma ii pun unghi spre dreapta cum te uiti din spate (dinspre directie spre botul avionului), motorul trebuie sa se invarta spre dreapta (uitandu-te tot din spate), folosind elicea ce am mentionat-o mai sus degeaba ii schimb pozitia pt ca nu se schimba nimic.
Merci
Dan
#7
Postat 14 July 2014 - 12:47 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#8
Postat 14 July 2014 - 12:52 PM
pccdtk, la 14 July 2014 - 12:47 PM, a spus:
Salut Robert
dupe ce am vb cu tine m-am dus glont si am schimbat elicea invers. Rezultat = 0
Daca las motorul sa se invarta spre dreapta pot pune elicea in ambele sensuri ca are acelesi efect. Dupa cum spui tu ar trebui sa fie diferenta dar credema nu exista diferenta. Poate la alt tip de elice...
#9
Postat 14 July 2014 - 01:08 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#10
Postat 14 July 2014 - 01:10 PM
#11
Postat 14 July 2014 - 01:21 PM
Multa, multa bafta.
PS. Caderea pe o aripa, din cauza vitezei insuficiente, se cheama ,,roata tiganului''. O stiu si-mi reuseste de minune. Uite ultima reusita:
http://www.rhcforum....post__p__680719
#12
Postat 14 July 2014 - 04:14 PM
Elicea neaparat pusa corect - desi pare ca are aceeasi tractiune, este posibil sa te inseli
Motorul - treci pe 3S . Daca greutatea acumulatorului este o problema , ia unul de capacitate mai mica - mai bine zbori mai putin dar macar zbori linistit
Felicitari pentru constructie - arata foarte bine.
PS:Din ce imi aduc aminte ti-am lasat numarul meu de telefon si chiar ai spus ca nu este o problema cu drumul pana in Ploiesti. Inca consider ca o sa te ajute sa ne intalnim intr-o seara 30 de minute (pot doar in timpul saptamanii).
#13
Postat 14 July 2014 - 04:31 PM
eellaa, la 14 July 2014 - 04:14 PM, a spus:
Elicea neaparat pusa corect - desi pare ca are aceeasi tractiune, este posibil sa te inseli
Motorul - treci pe 3S . Daca greutatea acumulatorului este o problema , ia unul de capacitate mai mica - mai bine zbori mai putin dar macar zbori linistit
Felicitari pentru constructie - arata foarte bine.
PS:Din ce imi aduc aminte ti-am lasat numarul meu de telefon si chiar ai spus ca nu este o problema cu drumul pana in Ploiesti. Inca consider ca o sa te ajute sa ne intalnim intr-o seara 30 de minute (pot doar in timpul saptamanii).
Refac fuselajul (pt ca nu-mi place deloc cu lipituri) si cand este gata te sun sa-i facem proba
Merci frumos
#14
Postat 14 July 2014 - 04:56 PM
Inca ceva ce ar trebui verificat - unghiul de incidenta al aripii care eu zic ca e mult mai mare decat normal., si unghiul diedru, care ar trebui sa fie ceva mai mare si nu vor mai fi probleme...
Cu modelul reparat, arunca-l din mana, cu motorul oprit, in usoara panta de coborare. Ar trebui sa zboare drept, in usoara coborare(ca sa incerc sa fiu mai exact, cam 10-15 grade cu botul in jos, cam cum ar plana el...), fara nici o interventie. Abia atunci o sa poti sa-l zbori...sau abia atunci e un model bine construit.
#15
Postat 14 July 2014 - 05:05 PM
#16
Postat 14 July 2014 - 05:10 PM
danysoft32, la 14 July 2014 - 04:31 PM, a spus:
Merci frumos
Eu am avut un mig29 care l-am tot busit si lipit pana cand ajunsese doar lipicicu polistiren, si apoi crash si rupt tot botu, prins cu o tona de lipici si tot zbura, apoi iar rupt botu si zbura si fara bot, centrat corespunzator. asa ca baga mare la lipeala si fuga la zbor. din experienta iti zic ca ce e frumos nu zboara bine, decat daca e din fabrica, sau de la dululutu :)
#17
Postat 14 July 2014 - 07:41 PM
eellaa, la 14 July 2014 - 05:05 PM, a spus:
RedDevil, la 14 July 2014 - 05:10 PM, a spus:
Multumesc tuturor de raspunsuri. O sa fac cum zicetidesi nu stiu daca va iesi buna treaba din urmatoarele motive:
1. Cred ca pana centrez resturile din bot si le voi lipi va dura mai mult decat sa lipesc alt fuselaj (care l-am taiat deja azi in proportie de 50% adica partile laterale)
2.Nu cred ca voi putea centra placuta motorului pe un fuselaj (sau pe botul avionului mai bine spus) plin de lipituri
3. Ce rezistenta va avea cand voi pune motorul + regulatorul
Oricum incercarea "moarte n-are" asa ca maine voi incerca sa lipesc botul si cat timp va sta la lipit voi continua cu celalalt fuselaj.
P.S
De lasat nu ma voi lasa chiar de-ar rade toti de mine, de zburat va zbura ceva (oricum i-ar spune) facut de mana mea.
Imi pare rau ca nu pot pune acum o poza cu fuselajul rupr, dar revin mai tarziu sau maine (am acumulatorul de la camera la incarcat)
#18
Postat 14 July 2014 - 07:57 PM
dan_mitea, la 14 July 2014 - 01:21 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
PS. Caderea pe o aripa, din cauza vitezei insuficiente, se cheama ,,roata tiganului''. O stiu si-mi reuseste de minune. Uite ultima reusita:
http://www.rhcforum....post__p__680719
Sincer sa-ti spun poate era mai bine sa nu-mi fi dat calea spre acest filmilet
Parca a inceput sa ma intepe inima cand am vazut frumusete de aeromodel cum pica in padure (da doare sufletul de al meu si e din depron...)
Sper ca nu a suferit daune majore si mai zboara inca. Te felicit pt acest avion si nu numai pt asta
Sper sa ajung si eu vre-o data macar sa zbor un astfel de aeromodel daca nu pot avea unul ca el.
Merci
Bafta
Dan
#19
Postat 15 July 2014 - 07:27 PM
danysoft32, la 14 July 2014 - 07:41 PM, a spus:
1. Cred ca pana centrez resturile din bot si le voi lipi va dura mai mult decat sa lipesc alt fuselaj (care l-am taiat deja azi in proportie de 50% adica partile laterale)
2.Nu cred ca voi putea centra placuta motorului pe un fuselaj (sau pe botul avionului mai bine spus) plin de lipituri
3. Ce rezistenta va avea cand voi pune motorul + regulatorul
Oricum incercarea "moarte n-are" asa ca maine voi incerca sa lipesc botul si cat timp va sta la lipit voi continua cu celalalt fuselaj.
P.S
De lasat nu ma voi lasa chiar de-ar rade toti de mine, de zburat va zbura ceva (oricum i-ar spune) facut de mana mea.
Imi pare rau ca nu pot pune acum o poza cu fuselajul rupr, dar revin mai tarziu sau maine (am acumulatorul de la camera la incarcat)
Iata pozele...
#20
Postat 15 July 2014 - 08:55 PM
La primul filmulet se vede cum ai tras prea tarziu de profundor
La filmuletul 2 il ridicasei apoi ai impins de profundor
La nr 3 ai aruncat insa din cate vad ai dat drumu la motor dupa ce ai aruncat..
Si la filmuletul 4 ai lansat frumos si a zburat frumos cateva secunde insa lipsa de experienta sa vazut...
Nu te lasa,este greu dar frumos...Aterizari linehttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
Aceasta postare a fost editata de NAVOMARIUS: 15 July 2014 - 08:56 PM
#21
Postat 16 July 2014 - 06:52 AM
NAVOMARIUS, la 15 July 2014 - 08:55 PM, a spus:
La primul filmulet se vede cum ai tras prea tarziu de profundor
La filmuletul 2 il ridicasei apoi ai impins de profundor
La nr 3 ai aruncat insa din cate vad ai dat drumu la motor dupa ce ai aruncat..
Si la filmuletul 4 ai lansat frumos si a zburat frumos cateva secunde insa lipsa de experienta sa vazut...
Nu te lasa,este greu dar frumos...Aterizari linehttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
Nu esti rautacios, opiniile/sugestiile constructive sunt binevenite
Merci
Bafta
Dan
#22
Postat 16 July 2014 - 09:45 AM
Cred ca primul pas e sa schimbi acumulatorul cu unul 3 S si asa cum a zis Mihai, mai intai arunca-l fara motor sa vezi comportamentul, echilibrat fata-spate, stanga-dreapta, CG la locul lui, si abia apoi poti sa incerci cu motor.
Cred ca ar trebui sa mai incerci si putin simulator inainte, ca sa te mai obisnuinesti cu comenzile.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#23
Postat 16 July 2014 - 10:36 AM
#24
Postat 16 July 2014 - 11:33 AM
oachidori, la 16 July 2014 - 09:45 AM, a spus:
Cred ca primul pas e sa schimbi acumulatorul cu unul 3 S si asa cum a zis Mihai, mai intai arunca-l fara motor sa vezi comportamentul, echilibrat fata-spate, stanga-dreapta, CG la locul lui, si abia apoi poti sa incerci cu motor.
Cred ca ar trebui sa mai incerci si putin simulator inainte, ca sa te mai obisnuinesti cu comenzile.
la un acumulator 3S, cred ca va trebui sa schimb si esc-ul care are 20 A
aripa nu aplauda ,are lonjeroanele in ea cf. plan
simulator bag in fiecare seara cand nu construiesc (lipesc, tai, etc http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif )
cred ca ar trebui sa incerc zborul cu cineva experimentat langa mine, dar negasind pe cineva din acelasi oras cu mine si din dorinta de a zbura, nu prea am rabdare...
Merci mult de sfaturi :drinks:
Ciprian97, la 16 July 2014 - 10:36 AM, a spus:
easystar sau clona poate era mai bine..., dar am mai spus ca am zburat (e adevarat nu foarte mult) cu ceva asemanator cu motor pe spate deasupra aripii. Este vorba de sky runner (nu are anvergura f mare dar totusi am zburat cu el, inca il mai am, e putin botit dar zboara)
O sa incerc sa tin cont de toate sfaturile primite
Merci
:drinks:
Dan
#25
Postat 16 July 2014 - 02:04 PM
danysoft32, la 13 July 2014 - 09:10 PM, a spus:
Deci aceleasi probleme...ca la BB
Vira dreapta excesiv de mult (la sol)
am incercat remedierea acesteia prin schimbarea unghiului de la motor (2 grade inspre dreapta) in 2 grade spre stanga. Rezultat la sol = mers drept
Am zis ca-i OK merge drept la sol inseamna ca merge drept si in aer, asa ca hai cu el la camp.
La camp cu foarte putin vant (zic eu) am incercat decolarea de jos. Rezultat = DEZASTRU
Am incercat decolarea din mana = zbor putin cam haotic si CRASH = BOT RUPT.
Nu stiu ce sa mai fac (pana refac fuselajul, pt ca nu ma las) am respectat planul intocmai, unghiuri, verticalitate,trimaj, reverse (pt ca a fost cazul la servouri)
Am cantarit modelul si echipat cu totul nu depaseste 400 grame.
Motorizarea este EMAX POWER THE WORLD CF 2812
Acumulator (incarcat full) 2S - 7,5 V, 1300MAh
ESC 20A
Servouri 2 buc x 9 grame
Poze
Urmeaza link cu video (in cca 5 min)
Bafta
Dan
Salut,
Modelul lucrat ingrijit. Bravo!
Unghiul de incidenta al axului motorului trebuie sa fie spre dreapta ( max 2 grade ). Daca modelul cabreaza exagerat atunci cind acceleratia este la maxim, va fi nevoie si de o incidenta negativa a axului.
Motorul E-Max 2812 este produs in doua versiuni: 1534kv, 1600kv, cu o tractiune 200-600g. La un acumulator Li-Po 2s, elice: 9x5 sau 8x4. O elice 9x5 ar fi fost mult mai OK, tinind cont de faptul ca nu este un model de viteza ci un park flyer.
Pentru a zbura corect, un model trebuie sa fie echilibrat si lateral (semi aripile trebuie sa aibe aceeasi greutate, diedrul corect repartizat.)
Verifica unghiul de bracare al profundorului care, pentru inceput, nu trebuie sa fie mare. Poti folosi DR pentru a avea doua valori.
Analizind filmarile pot spune ca: Exista o oarecare lipsa de experienta in a pilota ( folosesti stick-urile de comanda intr-un mod -zic eu- necorespunzator iar bracarea este excesiva ceea ce face ca modelul sa cabreze violent si sa aibe traiectorii greu de controlat.)
Nu iti recomand alimentarea cu 3s deoarece trebuie sa reduci diametrul la max. 7x6. Acest lucru nu iti va avantaja modelul.
O zi buna !
#26
Postat 16 July 2014 - 02:53 PM
danysoft32, la 16 July 2014 - 11:33 AM, a spus:
pai din datele de pe net pentru motorul asta, curentul maxim pare a fi 15.5A, deci cei 20 ai ESC-ului ar trebui sa fie suficienti..
zic si eu :pardon:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#27
Postat 16 July 2014 - 02:54 PM
aeromax, la 16 July 2014 - 02:04 PM, a spus:
Modelul lucrat ingrijit. Bravo!
Unghiul de incidenta al axului motorului trebuie sa fie spre dreapta ( max 2 grade ). Daca modelul cabreaza exagerat atunci cind acceleratia este la maxim, va fi nevoie si de o incidenta negativa a axului.
Motorul E-Max 2812 este produs in doua versiuni: 1534kv, 1600kv, cu o tractiune 200-600g. La un acumulator Li-Po 2s, elice: 9x5 sau 8x4. O elice 9x5 ar fi fost mult mai OK, tinind cont de faptul ca nu este un model de viteza ci un park flyer.
Pentru a zbura corect, un model trebuie sa fie echilibrat si lateral (semi aripile trebuie sa aibe aceeasi greutate, diedrul corect repartizat.)
Verifica unghiul de bracare al profundorului care, pentru inceput, nu trebuie sa fie mare. Poti folosi DR pentru a avea doua valori.
Analizind filmarile pot spune ca: Exista o oarecare lipsa de experienta in a pilota ( folosesti stick-urile de comanda intr-un mod -zic eu- necorespunzator iar bracarea este excesiva ceea ce face ca modelul sa cabreze violent si sa aibe traiectorii greu de controlat.)
Nu iti recomand alimentarea cu 3s deoarece trebuie sa reduci diametrul la max. 7x6. Acest lucru nu iti va avantaja modelul.
O zi buna !
Merci de sfaturi
Explica-mi te rog 2 termeni pe care nu-i prea inteleg: Bracare si cabrare...
Ms
Bafta
Dan :good:
#28
Postat 16 July 2014 - 03:30 PM
danysoft32, la 16 July 2014 - 02:54 PM, a spus:
Explica-mi te rog 2 termeni pe care nu-i prea inteleg: Bracare si cabrare...
Ms
Bafta
Dan :good:
Deci:
Bracare - Inclinarea suprafetelor de comanda, profundor, eleron, directie, flaps, etc. la anumite unghiuri.
Cabrare, Cabraj - Este manevra de urcare a unui aparat de zbor si este opusul manevrei de picaj. Se executa cu ajutorul suprafetei de comanda numita PROFUNDOR. Profundorul este articulatia stabilizatorului si amindoua alcatuiesc ampenajul orizontal. In momentul in care profundorul are unghi bracare negativ (in sus ) modelul isi va cobori coada din cauza deficitului de portanta a ampenajului, botul se va ridica , incidenta aripii va creste iar aeromodelul va avea o traiectorie ascensionala, va cabra. Unghiul de cabrare va fi mai dulce sau mai acut in functie de cum vom actiona asupra unghiului de bracare a profundorului.
Succes!
#29
Postat 16 July 2014 - 06:22 PM
aeromax, la 16 July 2014 - 03:30 PM, a spus:
Bracare - Inclinarea suprafetelor de comanda, profundor, eleron, directie, flaps, etc. la anumite unghiuri.
Cabrare, Cabraj - Este manevra de urcare a unui aparat de zbor si este opusul manevrei de picaj. Se executa cu ajutorul suprafetei de comanda numita PROFUNDOR. Profundorul este articulatia stabilizatorului si amindoua alcatuiesc ampenajul orizontal. In momentul in care profundorul are unghi bracare negativ (in sus ) modelul isi va cobori coada din cauza deficitului de portanta a ampenajului, botul se va ridica , incidenta aripii va creste iar aeromodelul va avea o traiectorie ascensionala, va cabra. Unghiul de cabrare va fi mai dulce sau mai acut in functie de cum vom actiona asupra unghiului de bracare a profundorului.
Succes!
ok am inteles
Merci
#30
Postat 16 July 2014 - 06:26 PM
oachidori, la 16 July 2014 - 02:53 PM, a spus:
zic si eu :pardon:
Din ce am citit la caracteristicile unuiacc 3 S 1300mAh, intensitatea curentului descarcat(curent max absorbit continu = 32-35 A), deci cred ca nu-i suficient ESC-ul de 20 A
Poate ma insel, poate nu am citit bine sau poate nu-i asa...
Cert este ca daca nu-s sigur ca-i bun pt ESC-ul pe care-l am nu vreau sa risc sa le stric si sa dau banii aiurea.
Ma mai documentez
Merci
Dan