Concursul a fost unul local cu invitati din cluburile de modelism din alte 4 orase dar cu punctajul care se cumuleaza in campionatul lor national - multe participari = multe puncte => sanse mari de top national. Participare numeroasa - zic eu - adica 32 de persoane inscrise in concurs , majoritatea in 2 categori .
Concurentii , din pacate ,aproape aceiasi ca cei de anul trecut , toti trecuti de 40 de ani , cu o singura exceptie notabila , un competitor de 22 de ani extrem de talentat si care se bucura de indrumarea si experienta “ batranilor ” , cu alte cuvinte …nici la ei tinerii nu mai au orientari inspre acesta ramura sportiva … rau bugat !
Vremea a fost variabila , ieri 2 intreruperi dictate de rafale de ploaie , azi foarte cald …. dar foarte putin vant, catre deloc .
Surpriza placuta au fost … Modelele , in sensul ca Heinrich a pus in vanzare Stork 6 la inceputul lui martie anul acesta iar aici au fost nu mai putin de 4 bucati…
Cehii de la Samba au lansat in februarie - mai rapizi la schimbarea regulamentului FAI - noile nodele “ light” de Pike Perfection….la acest concurs au fost 5 bucati …cred ca ne putem face o impresie despre cat de serioasa este implicarea competitionala la cateva sute de km de noi :( …
Statistic vorbind cele mai multe modele participante au fost dintre cele produse in Slovacia -Stork 6/5/4 , Cehia - Pike Perfection / Perfect si Ypsy , Bulgaria - Xplorer si mai la urma Ucraina - Maxa si Supra , si nu in ultimul rand Ungaria - Respect M
Competitia… un deliciu …
F3J lansari de 1,5 la 3 secunde , timpi peste 9’30” la gramada cu aterizari sub 2 m uzual dar au fost multe de 20-70 cm , desigur cu timpi peste 9’50” si asta in conditii cu vant in rafale - ieri- sau deloc -azi. Abilitatea concurentilor de a “ simti “ termica a fost uimitoare iar planoarele de clasa si-au demonstrat cu varf si indesat caracteristicile , pornind de la lupta de a sta “ agatati in niste termici foarte slabe la abilitatea de a face traversari de multe sute de metri in cateva secunde fara a pierde inaltime inspre locurile unde cei mai “dibaci “ incepeau sa urce si continuand cu intoareri spre aterizare de la distante de peste 1 km in mai putin de 20-30 de secunde …
F5J a fost de distractie , motoare oprite sub 100 de metri , timpi peste 9”30” si aterizari uimitoare din directi dictate de vantul cu directie variabila dar fara a traversa sub 3 m sectiunea de start si cu precizie de neimaginat - diferenta de puncta intre ocupantul locului 1 si 2 a fost de 4 ( PATRU ) puncte iar intre 2 si 3 de 2 (DOUA) puncte care se traduce in 10- 20 metri mai putin timp de utilizare a mototrului in urcare…
F5J 400 inca in grila de concurs la ei a fost subtirel in primul rand datorita suprafetelor mai mici care nu au putut genera timpi de zbor destul de buni si datorita vantului prea puternic ieri si absent total azi .Lupta s-a dat intre Ypsi Daidalos si Respect M , cateva modele usor “no name “ si din pacate nici un model de constructie clasica “ transparentele “ de la Vladimir’s nu au fost prezente desi anul trecut au cules cam tot ce era de luat …. se pare ca au platit pretul omisiuni
Incidente doar 2 minore , o ratare de traversare la aterizare soldata cu sprijinirea planului in scaunul ocupat de arbitrul cronometror , ieri si o ciocnire in aer in timpul testarii termicelor soldate cu un plan central afectat la unul dintre protagonisti si usor afectat la celalalt, azi …asta taman in ultima dintre mansele din finala … bun motiv de reluare a startului ca toti cei nemultumiti de cele 14’si 55” sa incerce sa imbunatateasca ... si chiar s-a intamplat 14’59” cu 20 cm !!!!
Azi randul celor veniti sa isi “ clateasca ochii” si sa “mangaie” modele adevarate precum si sa reinoade firul prieteniilor inchegate cu sportivii vecini , a fost ingrosat de Lajos care a venit din Oradea sa se bucure alaturi de subsemnatul de “show-ul” competitional .
Sunt convins ca are si el pareri despre cele vazute ….
Si acum POZELE
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 07 July 2014 - 12:12 AM