sfat constructie quadro
#1
Postat 25 June 2014 - 04:14 PM
in urma cu putin timp voiam sa trec de la phantom la hexa. gratie colegilor de pe acest forum, carora le multumesc de sfaturi, am renuntat la idee.
insa nu am renuntat in a construi un quadro. si daca tot nu renuntasem la asta inevitabilul s-a produs.
prostul prostilor, adica eu, am dat cu zburatoarea de pamant in timp ce avea atasat gimbal, gopro si fpv. crash-ul s-a produs din cauza neatentie mele. mi-am luat ochii de la ea pret de cateva secunde in timp ce era destul de aproape de creanga unui copac. m-am bazat mult prea mult pe gps.
daune:
camera
gimbal nu mai porneste desi motoarele par sa se invarta lejer la mana
o elice rupta
2 motoare cred ca au nisip in ele. sau oricum asa se simt la mana. unul pare sa aibe si un mic joc in ax.
acum, injurati-ma, faceti ce vreti numai ajutati-ma va rog frumos sa fac in continuare ceea ce e mai bine.
stiu ca as putea sa repar phantom-ul insa nu sunt convins ca vreau sa fac asta. daca vor trebui motoarele si/sau naza inlocuite ma costa mai mult decat unul nou.
problema e ca acum nu stiu cu ce sa incep si cu ce sa termin. stiu sigur ca am ramas cu un remote functional si 6 packuri 3s.
evident mi-ar placea sa construiesc unul care sa faca cel putin ce facea phantom-ul si sa stea mai mult timp in aer. desi m-am descurcat si cu cele 17 minute de zbor.
era cineva pe aici care zicea ca poti face unul "de sta ghimbal-ul in coada" si zboara si mai mult. :)
#2
Postat 25 June 2014 - 04:53 PM
Oricum, in tot ce vei face, cheia este cat mai USOR !
Daca greutatea totala estimata trece de 1 kg, nici nu te apuca. O masina de gopro nu are voie sa fie mai mult. Si in general nu are voie sa fie mai grea de 4x decat sarcina utila.
Deci o platforma care vrei sa duca o camera de 100 grame daca a trecut de 500 grame total deja cari chestii inutile.
Alte repere numerice utile...
Puterea consumata in medie, la o motorizare decenta cum are phantom este cam 130W/kg, adica 31-32W pe bratz. Asta la hover, la full consuma dublu sau mai mult, hai sa zicem 65W.
Cand estimezi ce motor ai nevoie, exista o regula empirica ca fiecare gram de metal/magnet/cupru din motor duce cam 2W, sau mai mult 3W daca nu ai utilizare continua ca la un multicopter. Deci vei avea nevoie de motoare de 65/2 = 32 grame maxim, orice e mai greu este sarcina carata degeaba, adica pentru un kg utilizarea unui 2830 popular azi este deja prea mult, din alea pui daca vrei sa te duci spre 1.5kg
Cat va sta in aer rezulta simplu tot din cifra de mai sus 130W/kg. Un pack 3s de 5000 stocheaza 5*11.1 = 55W. Imparting 55 la 130 ne da 0.42 care inmulti cu 60 minute ne da cele 25 minute care sunt in reclama de la Phantom II, deci probabil ca sunt pe bune daca are un kg si bateria are 5200mAh.
Daca ai inteles toare relatiile astea o sa iti poti estima singur ce va putea zburatoarea ta, partea grea este aia cu "cat mai usor" :) dar nu e nici aia grea daca folosesti componente potrivite ;)
#3
Postat 25 June 2014 - 05:10 PM
asta inseamna ca ar cam trebui sa uit de urmatorul calcul:
f450 - 282g
legs - 15g
h3-3d - 190g
gopro - 74g fara baterie.... cred
naza - 95g
miniosd - 31
fpv - 30
motos - 4x75=300g calculat pt mt226 1100kv
esc - 4x25 = 100g
props - 2x11.1 = 22g
receiver - 10g
baterii 380g - 2* 2400 3s
TOTAL = 1529 g
momentan nu am facut decat acesta configuratie care cu siguranta nu e cea mai buna.
mi-a mai placut platforma talon v2 dar mi se pare prea mare totusi pt un gopro brushless.
Aceasta postare a fost editata de crashmx: 25 June 2014 - 05:12 PM
#4
Postat 25 June 2014 - 05:28 PM
ESC la fel... sunt esc de 20A la 12 grame, inca 50 salvate.
Cadrul si el poate fi scos mai usor, chiar sub 200 grame.
#5
Postat 25 June 2014 - 05:34 PM
Talon V2 scurtat, pale de 10x3.8, cu 8000mAh 3S zboara (nu hover) 30 minute. Motoarele sunt antigravity. Mai poate fi slabit cu 100g. Auw 1325g ( cu monstrul ala de baterie). :) cu fpv si camera Mobius zboara 28 minute.
Fisiere atasate
#6
Postat 25 June 2014 - 06:15 PM
mi-au confirmat inclusiv cei de la tmotor ca cea mai buna combinatie sunt cele de 9" pt 1100kv.
apropo de pale, motor, esc si baterie ori sunt prost ori nu ma duce capul cum sa caut pe forum. cert e ca nu am gasit cum sa aflu combinatia perfecta intre pale-motor-esc-baterie-greutate.
@Ciprian - frumoasa jucaria. sa o stapanesti sanatos. cat ai taiat din brate? ca stoc are 55cm intre axe daca nu ma insel.
ps: phantom-ul meu are 1340g cu amsolut totul (frame, fc, gimbal, camera, lipos, etc) si zbura (nu hover) maxim 17 minute (recordul meu) cu motoare antigravity 920kv cu palele de 9" de la dji si 2 baterii in paralel de 3s 2400 35c
daca se pot scoate performante mai bune cu alte componente deja ma gandesc sa nu il mai repar. sau sa il tin de backup.
#7
Postat 25 June 2014 - 06:40 PM
#8
Postat 25 June 2014 - 07:01 PM
Cel mai usor cadru si ieftin care cred ca se poate face la ora actuala, fara nici un rabat la calitate, este dupa mine ceva custom din componente Talon V1, cred ca l-as scoate sub 100 grame, la 450mm. 2*27=54 grame doua boom-uri si 39 grame placa centrala, unica.
Referitor la usurare... ce parere ai daca ti-as zice ca am aceleasi elici pe un cadru de 400mm motor la motor, 1080kv la jumate din greutatea anti-fass-urile alea :p, doar ca din optimizare in optimizare are 580 grame cu 2200mAh si ca atare sta 23 min, te las sa socotesti cat ar ajunge cu mai mult :)
Deci, inca odata greutatea este totul... cele 17 minute ale tale cu 1340 grame sunt alea 25 daca ai slabi la un kg. Asta e antigravity, slabitul, nu eticheta de pe motoare :p
Daca facem un calcul rapid la configuratia lui Ciprian... 8Ah*11V = 88W ... 30 min... 176W pe ora, impartit la greutate 1.34 ne da 131W/kg, cat are si phantom 2. Deci nici o minune motoarele alea, cu rctimer 2830 de 100" si elici de 10" se poate scoate 120W/kg. Chestiile serioase incep sub 100W/kg, dar nu cred/stiu sa fie asa ceva fara elici de 12" minim :unsure:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 June 2014 - 07:05 PM
#9
Postat 25 June 2014 - 07:01 PM
de aceea intrebam de o platforma din comert.
plus ca pana acum era phantomul si nu ma grabeam sa o fac insa acu'......
#10
Postat 25 June 2014 - 08:10 PM
Bratele le-am taiat aproape la jumatate.
Antigravity sunt motoare excelente la filmari, vin foarte bine echilibrate din fabrica. Pentru joaca nu se justifica, pentru filmari da.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian Dughir: 25 June 2014 - 08:12 PM
#11
Postat 25 June 2014 - 08:18 PM
In poza era cu alte pale.
Fisiere atasate
-
image.jpg (128.04K)
Number of downloads: 62
Aceasta postare a fost editata de Ciprian Dughir: 25 June 2014 - 08:20 PM
#12
Postat 25 June 2014 - 09:33 PM
plus ca lipourile mele sunt 3s si as vrea momentan sa le mai folosesc.
#13
Postat 26 June 2014 - 06:07 AM
#15
Postat 26 June 2014 - 12:45 PM
Dar una mi-e clara si nu e buna: throttle 78%, imens !
Repet, nu se zboara in asemenea conditii ! Adica peste 60% hover.
Vad ca elicea este de 9" refa simularea cu elice de 10".
Pasul elicii iar e dubios... eu vad 3 acolo, de unde ai asemenea elice ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 June 2014 - 12:47 PM
#16
Postat 26 June 2014 - 01:19 PM
gasisem la tmotor elice 9*3, 10*3.3, 11*3.7. adica pe acelasi site cu motorul pus in calcul.
dupa noul calcul hover e la 55%
dar totusi flight time ala nu e prea mic la 6 minute?
Fisiere atasate
#17
Postat 26 June 2014 - 01:32 PM
Dar si 15 minute hover imi pare cam putin pentru 2*2500, eu as fi zis 20 min fara sa consult eCalc.
#18
Postat 26 June 2014 - 03:01 PM
renatoa, la 26 June 2014 - 12:45 PM, a spus:
Dar una mi-e clara si nu e buna: throttle 78%, imens !
Repet, nu se zboara in asemenea conditii ! Adica peste 60% hover.
Vad ca elicea este de 9" refa simularea cu elice de 10".
Pasul elicii iar e dubios... eu vad 3 acolo, de unde ai asemenea elice ?
Asa zboara Phantom-ul, cu throttle la 70-75% (incarcat cu inca o baterie, camera si gimbal). Asta e marea problema la Phantom ca nu poti sa-l zbori cu 3S decat batraneste. Cum il loveste un vant mai puternic, cum cade jos.... Eu am recomandat dintotdeauna la Phantom 4S, dar ca sa o faci, trebuie sa cam schimbi toata electronica din el...
#19
Postat 26 June 2014 - 03:04 PM
renatoa, la 26 June 2014 - 01:32 PM, a spus:
Dar si 15 minute hover imi pare cam putin pentru 2*2500, eu as fi zis 20 min fara sa consult eCalc.
Ecalc da uneori niste erori grosolane. la constructiile noi iau ce zice eCalc la hover, imnultesc cu 1.4 si ala e timpul de zbor efectiv. Nu stiu cu ce naiba de formule calculeaza....
crashmx, la 26 June 2014 - 01:19 PM, a spus:
gasisem la tmotor elice 9*3, 10*3.3, 11*3.7. adica pe acelasi site cu motorul pus in calcul.
dupa noul calcul hover e la 55%
dar totusi flight time ala nu e prea mic la 6 minute?
Ia 15 minute ca referinta la zbor.
#20
Postat 26 June 2014 - 03:22 PM
Ciprian Dughir, la 26 June 2014 - 03:01 PM, a spus:
E fizica, nu ai de unde cu elici de 9" si rpm-ul ala...
Solutia este cura de slabire, nu incarcarea :)
#21
Postat 26 June 2014 - 03:32 PM
#22
Postat 26 June 2014 - 03:39 PM
Iti inchipui ca e un pic mai vioi, si am alta marja sa il incarc...
#23
Postat 26 June 2014 - 08:32 PM
renatoa, la 26 June 2014 - 03:39 PM, a spus:
Iti inchipui ca e un pic mai vioi, si am alta marja sa il incarc...
Il stiu, cum sa nu, si zboara fain. Frame-ul e foarte usor. Motoarele la fel.
#24
Postat 26 June 2014 - 10:57 PM
http://electronicarc...df31bca5b2667b3
dar e al dracu de scump.... si greu...
oare cat de mult se pot scurta bratele? si pe la ce greutate o iesi? :)
#25
Postat 26 June 2014 - 11:20 PM
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 June 2014 - 11:20 PM
#26
Postat 26 June 2014 - 11:24 PM
renatoa, la 26 June 2014 - 11:20 PM, a spus:
deci sa inteleg ca nu e ceea ce trebuie.
o recomandare pt receiver? al meu numai porneste dupa crash :(
asa ceva e ok? http://sierra.ro/Rec...HSS-p6230p.html sau http://sierra.ro/Rec...SST-p5970p.html sau http://sierra.ro/Rec...try-p6011p.html
#27
Postat 27 June 2014 - 12:02 AM
Aceasta postare a fost editata de EBA: 27 June 2014 - 12:06 AM
#28
Postat 27 June 2014 - 10:19 AM
EBA, la 27 June 2014 - 12:02 AM, a spus:
scuza-ma ca te contrazic dar bag in seama absolut tot ce se zice pe aici. imi pare rau daca am lasa gresita impresie ca nu vreau sa va ascult sfaturile.
am mai zis in alte posturi ca sunt incepator si nu ma prea pricep; asa e ai dreptate. problema e ca imi place si vreau sa invat.
m-am uitat inca de atunci la exemplul dat de tine. probabil poate fi scos sub 200g. partea cu modificatul nu prea ma incanta pt ca nu ma pricep, recunosc.
exemplul dat de mine cu tarod stiu ca e aberant. am zis doar ca imi place si voiam sa vad ce pareri sunt.
mi-a zis un coleg de aici ca ma poti ajuta cu reparatul unui phantom sau macar sa vedem ce se mai poate recupera. e adevarat? pot apela la tine?
multumesc
#29
Postat 27 June 2014 - 11:16 AM
crashmx, la 27 June 2014 - 10:19 AM, a spus:
am mai zis in alte posturi ca sunt incepator si nu ma prea pricep; asa e ai dreptate. problema e ca imi place si vreau sa invat.
m-am uitat inca de atunci la exemplul dat de tine. probabil poate fi scos sub 200g. partea cu modificatul nu prea ma incanta pt ca nu ma pricep, recunosc.
exemplul dat de mine cu tarod stiu ca e aberant. am zis doar ca imi place si voiam sa vad ce pareri sunt.
mi-a zis un coleg de aici ca ma poti ajuta cu reparatul unui phantom sau macar sa vedem ce se mai poate recupera. e adevarat? pot apela la tine?
multumesc
Cu cea mai mare placere te ajut.Ne putem intani ,evalua pagubele, trage concluzia.
#30
Postat 27 June 2014 - 03:21 PM
http://electronicarc...df31bca5b2667b3 are 230g la 480 diagonala. banuiesc ca se poate ajunge sub 200g daca s-ar mai scurta din brate.
sau acesta?
http://electronicarc...df31bca5b2667b3