Modelism - RHC Forum: viteza sau putere - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

viteza sau putere

#1 Useril este offline   dululutu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1476
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 12 April 2014 - 11:51 AM

salutare!

un prieten vrea sa puna pe un jet doua motoare identice cu regulatoarele aferente
intrebarea este urmatoarea:
va: va creste viteza sau puterea.
datele problemei: teoretice

1. avem un aeromodel jet cu greutatea gata de zbor 500g, un motor avand tractiunea 1000g care atinge viteza de 100kmh
pentru zbor folosim doua astfel de motoare pe un jet
2. acelasi jet dar de 1000g cu doua motoare cu tractiune de 500g fiecare

astept raspunsuri de la colegi pentru ambele cazuri.

multumesc

Aceasta postare a fost editata de dululutu: 12 April 2014 - 11:52 AM

0

#2 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2014 - 12:18 PM

Vezi postareadululutu, la 12 April 2014 - 11:51 AM, a spus:

salutare!

un prieten vrea sa puna pe un jet doua motoare identice cu regulatoarele aferente
intrebarea este urmatoarea:
va: va creste viteza sau puterea.
datele problemei: teoretice

1. avem un aeromodel jet cu greutatea gata de zbor 500g, un motor avand tractiunea 1000g care atinge viteza de 100kmh
pentru zbor folosim doua astfel de motoare pe un jet
2. acelasi jet dar de 1000g cu doua motoare cu tractiune de 500g fiecare

astept raspunsuri de la colegi pentru ambele cazuri.

multumesc


Nu e asa de simplu. Un Ducted fan asigura tractiunea din doua surse: portanta palei ventilatorului si reactiunea jetului de aer. Pe masura ce creste viteza avionului, tractiunea motorului scade. Ca sa cresti viteza, sa zicem de la 100 la 200 km/h ai nevoie de o putere de 4 ori mai mare, dar si de un ventilator care sa transmita acea putere de la motor catre aer.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#3 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2014 - 12:19 PM

Aici poti face niste simulari: http://ecalc.ch/fanc...p?ecalc&lang=en
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 April 2014 - 01:14 PM

Si nu e totul putere... peste Vpitch al elicii nu treci decat in picaj.
Asta o gasesti in ecalc sau alte calculatoare.
Cu titlu informativ un 2836 de 3200kv cu elice APC-E de 5x5, alimentat din 3s, are tractiune 740 grame, Vpitch 200kmph si pentru asta trage 50A/500W.
Poate sa fie 4 motoare ca mai sus, tot la 200kmph vei ramane, daca vrei mai mult ori maresti pasul elicii, ori kv, ori treci pe 4s. Oricare din cele variante va trage si mai multa putere din baterie, evident.

Adaugarea unui al doilea motor nu ajuta decat daca cel deja existent este subdimensionat si ajungi in limitare de putere inainte de limita de viteza a elicii. Scaderea greutatii modelului la fel, ajuta numai decat daca e prea greu.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   dululutu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1476
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 12 April 2014 - 02:02 PM

Vezi postarearenatoa, la 12 April 2014 - 01:14 PM, a spus:

Si nu e totul putere... peste Vpitch al elicii nu treci decat in picaj.
Asta o gasesti in ecalc sau alte calculatoare.
Cu titlu informativ un 2836 de 3200kv cu elice APC-E de 5x5, alimentat din 3s, are tractiune 740 grame, Vpitch 200kmph si pentru asta trage 50A/500W.
Poate sa fie 4 motoare ca mai sus, tot la 200kmph vei ramane, daca vrei mai mult ori maresti pasul elicii, ori kv, ori treci pe 4s. Oricare din cele variante va trage si mai multa putere din baterie, evident.

Adaugarea unui al doilea motor nu ajuta decat daca cel deja existent este subdimensionat si ajungi in limitare de putere inainte de limita de viteza a elicii. Scaderea greutatii modelului la fel, ajuta numai decat daca e prea greu.

sta am vrut sa citesc ca s nu zic aud
merci mult
0

#6 Useril este offline   Marius Catalin 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 17-June 14

Postat 24 June 2014 - 11:12 AM

Nu stiu cat e mare ajutor este ce voi spune dar imi dau si eu cu parerea:

Ca sa zboare are nevoie doar de ~35% Tractiune/Masa; la un model de 500g cu 2x1000g tractiune ai raport de 400% T/M; iar la cel de 1000g cu 2x500g tractiune ai raport de 200% T/M;

Varianta optima daca e sa aleg dintre cazurile astea 2 ar fi varianta cu modelul de 500g echipat cu doua motoare cu tractiune de 1000g (desi mi se pare mult prea mult).

Alta optiune ar fi echiparea pe modelul de 500g a 2x500g tractiune, asa avionul este tot overpowered dar nu extrem de ineficient de overpowered.

Varianta cu 2x1000g tractiune va consuma la o tractiune de 100% mult mai mult decat va consuma varianta cu 2x500g tractiune pentru aceeasi tractiune de 100% din greutatea modelului.

Sper sa fie util, macar orientativ.

Aceasta postare a fost editata de Marius Catalin: 24 June 2014 - 11:15 AM

0

#7 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 24 June 2014 - 04:13 PM

Vezi postareaMLGore, la 12 April 2014 - 12:18 PM, a spus:

Nu e asa de simplu. Un Ducted fan asigura tractiunea din doua surse: portanta palei ventilatorului si reactiunea jetului de aer.

Nu sunt 2 surse, sunt doar 2 modele teoretice (ambele corecte si echivalente) pentru a explica acelasi lucru, faptul ca apare o forta. Nu e valabil doar pentru Ducted fan ci pentru orice fel de elice.
Si pentru aripi: aripa genereaza portanta datorita diferentei de presiune cauzata de curgerea pe profil (Bernoulli) SAU datorita aerului care e accelerat in jos (Newton) ?

Raspunsul: ambele, poti alege varianta pe care o intelegi mai usor sau care e mai convenabila la calcule.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 24 June 2014 - 04:18 PM

It's difficult to make things simple!
0

#8 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 24 June 2014 - 04:20 PM

Edit:
Este insa incorect sa se ia in calcul fortele generate de ambele modele simultan. Rezultatul final ar fi thurst (sau portanta) de 2 ori mai mare decat valoarea reala.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 24 June 2014 - 04:21 PM

It's difficult to make things simple!
0

#9 Useril este offline   dululutu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1476
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 24 June 2014 - 04:39 PM

foarte tare! dar nu am inteles nimic. mai concret?
0

#10 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 24 June 2014 - 04:51 PM

Raspunsul meu nu e tocmai relevant in legatura cu problema ta, ci mai degraba o observatie generala de aerodinamica.

Pentru ceva mai concret avem nevoie sa definesti problema mai concret. Eu unul nu am inteles daca vrei sa te lamuresti in legatura cu vreun principiu sau sa determini vreo configuratie optima (in functie de care cerinte??).
It's difficult to make things simple!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro