profile aripa rezistenta la inaintare,portanta
#1
Postat 15 September 2005 - 08:00 AM
cu aripa cu profilul mai subtire-zboara modelul repede si e nervos.
intrebarea ar suna cam asa:daca punem o aripa cu profil mai gros pastrand forma acestuia (sa zicem un plan-convex) ce efect produce asupra modelului ? scade viteza minima de stall ?
cu cat creste rezistenta la inaintare?
e posibil ca datorita profilului mai gros sa creasca rezistenta la inaintare atat de mult ,incat sa nu prinda viteza ca sa ajunga la portanta necesara decolarii?
#2
Postat 15 September 2005 - 01:42 PM
intrebarea 1:... scade viteza mini de zbor , dar scade si aia maxima
intrebarea 2:... proportional cu suprafata care o adaugi(rezist , ca si portanta e direct proportionala cu suprafata....frontala , la rezistenta )
intrebarea 3:.... cu siguranta ca se poate ajunge si la punctul asta..... dar si din cauza greutatii sporite pe care o implica o aripa mai groasa!
#3
Postat 15 September 2005 - 11:56 PM
2. Nu e asa cum zice Mamutul, dar e pe acolo...
Rezistenta la inaintare creste, dar nu (chiar) datorita "cresterii" suprafetei frontale. Suprafata care intra in ecuatia rez. la inaintare este, paradoxal, tot supr. portanta a aripii. Nu supr. frontala. De supr. frontala "are grija" coef. de rez. la inaintare, Cx sau Cd...
Deci, grosso modo, rez. la inaintare creste cu raportul Cx-urilor celor doua profile, la conditii identice.
3. Acuma stai linistit, ca daca nu cumva pui in loc o catastrofa de profil facut din topor, nu e cazul sa te nelinistesti. Daca initial aveai, sa zicem, un 10% si acum pui un 15% sau chiar 18% cam din aceeasi familie, nu ti se opreste caruta pe loc!
Poate ai si eleroane (2 servouri) si poti sa le faci flaperoane. Ajuta si asta...
Apropo: noi facem aici teorie pura sau vorbim de un caz concret?
#4
Postat 16 September 2005 - 10:27 AM
Valteras, la 16 Sep 2005, 00:56, a spus:
DA!
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#5
Postat 16 September 2005 - 10:43 AM
BogdanStancu, la 16 Sep 2005, 10:27, a spus:
Valteras, la 16 Sep 2005, 00:56, a spus:
DA!
Just!
Abia acum mi-am dat seama!
#6
Postat 16 September 2005 - 11:47 AM
ma gandeam sa ii fac o aripa ceva mai groasa in profil ca asta e subtire rau .
merita sau nu?
avionul zboara bine si repede si asa ,numai jamba de bot nu prea scapa intreaga.adica intreaga scapa dar nu ramane la forma initiala.
nu vrea sa vina deloc incet la aterizare.
ce am acum este:
anvergura 1600 mm
suprafata 32 dm2
incarcare alara 85-90 g/dm2
profil :naca-2415
modelul are undeva spre 2,8 -3 kg
de fapt ma intereseaza doar viteza mai mica la aterizare.daca e profil mai gros vine mai incet sau nu?
#7
Postat 16 September 2005 - 12:14 PM
DAR... viteza mica la aterizare nu o face doar profilul ci si dispozitivele de hipersustentatie... deci ia incearca matale un flaps mai mare ,eventual , incearca sa-i pui o prelungire dincolo de bordul de fuga al aripii , a.i marginile flaperonului sa ramane libere in fileurile de aer... (atunci cand brachezi flapsul... colturile flapsului vor crea vartejuri ce vor micsora viteza automat,.. va crea si o depresiune in spatele flapsului, iar datorita curburiii marite ,vei ramane cu o portanta acceptabila)
sigur nu atzi intzeles ceva din ceea ce am scris asa ca o sa pun o puza mai tarziu.... , ideea a fost introdusa si aplicata de MINE, la easystar ,care saracu dupa ce primise 6-700gr in plus, venea la aterizare ca migu'!
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 16 September 2005 - 12:19 PM
#8
Postat 16 September 2005 - 12:19 PM
#9
Postat 16 September 2005 - 01:12 PM
vlad1, la 16 Sep 2005, 12:19, a spus:
@Vlad1.
Te rog lamureste-ma si pe mine cu bijuteria asta:
http://www.greatplan...s/gpma1360.html
Are o incarcare pe unitatea de suprafata monstruasa. Sau ajuta la poratanta si fundul cocii?
Sau imi scapa ceva?
#10
Postat 16 September 2005 - 02:36 PM
Fisiere atasate
-
flaperon_easystar.jpg (22.51K)
Number of downloads: 74
#11
Postat 16 September 2005 - 06:12 PM
vlad1, la 16 Sep 2005, 12:19, a spus:
efectiv nu am ce da jos.... :(
fuselajul e fibra de sticla tot,aripa si gata.nu are nimik in plus pe el.
motor chiar i-am pus unu mai usurel de 7,5 da asa e el greu.
nu e aeromodel e scale model.
#12
Postat 16 September 2005 - 11:25 PM
vlad1, la 16 Sep 2005, 12:19, a spus:
...ca 85g/dm2 nu e specific aeromodelelor. (poate e bun la kamikadze)
Vladutz, care e dif. dintre unghiul de atac si unghiul de incidenta?
Si tin sa de deziluzionez, 85 g/dmp ESTE specific si aeromodelelor.
Bine-bine, nu slow flyer-elor sau park flyer-elor, dar se poarta...
#13
Postat 17 September 2005 - 01:21 PM
M-ai deziluzionat. Intr-o vreme faceam si eu balene, dar am renuntat sa le ridic. Bravo, la mai grele.
Foarte putinele aeromodele dezvoltate de firme (cu > 70g/dm2) sunt exceptii. Tratate ca atare (cu multe avertismente pentru incepatori), pot fi ridicate si tinute in zbor, nu-i o placere dar zboara.
La 2.8 - 3 Kg, ti-ar trebui un motor mai mare. Problema e ca daca pui un motor mai mare, are sa zboare mai repede (asta se traduce prin structura mai tare, suprafete de control mai bune, si evident tren mai solid). Te rog sa nu ma crezi pe mine. Uita-te ca pune robbe sau graupner la trainerul de 3 Kg. Acepta ideea ca aia macar sunt nemti (sper ca mai putin smecheri).
#14
Postat 17 September 2005 - 01:30 PM
si eu l-am ridicat si tinut de multe ori in aer,singura problema ramane cea a jambei de bot ,din cauza careia(si a approachului de sol) ,modelul capoteaza.
cu motorul asta zboara extrem de repede plus ca daca pun motor mai mare iar il ingreunez....ceea ce nu-mi doresc.
am zis ca daca umblu pe la aripa sa-l mai linistesc un pic...doar la aterizare !
si decat sa incerc sa-i pun flapsuri mai bine fac o aripa noua.de aceea intrebam daca o fac cu profil mai gros am ceva de castigat...
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 18 September 2005 - 05:18 AM
#15
Postat 18 September 2005 - 07:55 AM
In primul rind ar trebui sa te gindesti la o alta aripa (pentru Cessna), cu suprafata mai mare si cu profil portant. Probabil un Eppler sau Clark dimensionat cu profilli pe sectiunea de imbinare (gaura din fuselaj). In al doilea rind la o aripa mai usoara (constructie clasica).