ATM 342 - aeromodel romanesc Aripi de istorie pe cerul patriei ...
#1
Postat 15 October 2013 - 08:55 PM
Vizionare placuta :
#2
Postat 15 October 2013 - 09:30 PM
Modelele astea au antrenat aparatorii cerului patriei...inainte de caderea comunismului. Chiar ma mir ca ati gasit unul intreg....
PS - chiar mi-a pacut chestia aia cu "da-i de bot"...
#3
Postat 15 October 2013 - 10:07 PM
Bravo Marius pentru reusita, cred ca au trecut cam 12 ani de cand nu am mai vazut si auzit un motor de IPL tandem.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#4
Postat 16 October 2013 - 07:03 AM
Turnigy 9x -Er9x
#6
Postat 16 October 2013 - 09:16 AM
Am si eu unul si colegul meu are unul in stare destul de buna dar mai trebuie lucrat la ele sa arate bine.
Am avut si motorul original dar l-am facut cadou la cineva.
Ma bate gandul sa pun pe el un benzinar de vreo 40-50 de cm cubi .Voi ce ziceti l-ar duce mai bine ca motorul original?
Ciao Sorin
#7
Postat 16 October 2013 - 11:32 AM
Filmulet
http://www.youtube.c...h?v=xb_IwdxjUfA
#8
Postat 16 October 2013 - 12:37 PM
Aceasta postare a fost editata de Radu_: 16 October 2013 - 12:38 PM
#9
Postat 16 October 2013 - 01:46 PM
Pune si tu o poza cu benzinarul tau sunt curios.
Asa m-am gandit sa fac si eu s-i tai botul sa intaresc panoul parafoc si sa fac prinderea motorului pe el.
Mai precis ce motor ai montat cilindree putere turatie?
Ciao Sorin
#10
Postat 16 October 2013 - 08:10 PM
Ideea este ca cei care care suntem cu modelismul, cred ca suntem mai profunzi, mai sensibili, si ne iubim mai mult tara si neamul, in consecinta apreciem si produsele noastre asa cum sunt ele . Important este ca am fabricat un aeromodel la vremea respectiva - motorul inclus- ceea ce nu este de neglijat .
Deci potential am avut mereu ...doar ca blestemul urmareste in continuare tara aceasta . IN alte conditii de dezvoltare si guvernare respomsabila am fi ajuns foarte departe in acesti 23 de ani !
Na ...ca am dat-o iara pe politica !!!
Oricum ar fi :" TRAIASCA ROMANIA !
Stima
Aceasta postare a fost editata de marius11: 16 October 2013 - 08:11 PM
#11
Postat 16 October 2013 - 08:20 PM
Scuzati erorile de tastatura din text ...nu am mai putut reedita !
Aceasta postare a fost editata de marius11: 16 October 2013 - 08:20 PM
#12
Postat 17 October 2013 - 11:26 AM
http://hobbyking.com...Warehouse_.html
Oare l-ar duce sucient de bine? Mai bine ca motorul original cu 2 cilindrii sau cel cu 1 cilindru?
Intrebarea e si daca ar putea remorca planoare sau motorul e prea slab?
Poate e cineva in cunostiinta de cauza.
Mersi .
Ciao Sorin
#13
Postat 17 October 2013 - 04:58 PM
Sper sa nu se supere initiatorul topicului.
Primul model, cel cu motorul pe benzina, l-am primit de la un modelist din Brasov. Eu am montat motorul,dar motorul este tot de la el. Zicea ca este de trimer cositoare. Sa pastrat toba de esapament, doar pentru teste, caci este enorma iar silentiozitatea ei nu-si are rostul aici.Alta nu am avut la vremea respectiva. Rezervorul de benzina a fost demontat de pe motor si s-a pastrat filtul de aer, datorita curentilor de aer care practic faceau suctiune la intrare in carburator, motorul oprindu-se la turatie mare.
Langa benzinar, se afla si al doilea model, nezburat, la care lipseste capota motorului. Modelul l-am cumparat de la NIca John la un pret foarte rezonabil. Jos am pus si aripile celui nou, unde se poate vedea nr de inmatriculare (oare asta reprezinta??)
Candva...voi relua proiectul, cu mai multa atentie la montaj. Modelul zboara la un sfert de gaz, si decoleaza tot asa cu motorul de pe el. Nu stiu nimic despre motor. Asa l-am primit.
Fotografiile sunt facute in beci, intr-o pozitie anacronica, cele doua modele fiind agatate de tavan, dar le-am intors sa arate mai bine.
.
Fisiere atasate
-
ATM01 TINTA001.JPG (90.35K)
Number of downloads: 278 -
q-ATM01 TINTA002.JPG (98.78K)
Number of downloads: 285 -
q-ATM01 TINTA003.JPG (98.47K)
Number of downloads: 262 -
q-ATM01 TINTA004.JPG (97.08K)
Number of downloads: 244 -
ATM01 TINTA005.JPG (92.44K)
Number of downloads: 238 -
ATM01 TINTA006.JPG (92.58K)
Number of downloads: 271
#14
Postat 17 October 2013 - 08:56 PM
#15
Postat 17 October 2013 - 09:14 PM
Originalul are 26 cmc deci 50 cmc e puternic rau !
Asta original are vreo 5- 600 de grame maxim - asta in doi cilindri !
Si eu am studiat mult problema cu motorul - am gasit de 29 cmc tot pe zeama dar destul de scump !
Ideea este ca cel de 50 sigur il rupe asa il va trage de la sol - CATEGORIC -
Nu ai de ce sa iti faci probleme, cu o elice adecvata !
Doar ca stiti voi ca turatia le benzinar este limitata pe cand la NITRO a-ti vazut ce regim de turatii avem .
Trebuie bine optimizat motorul, greutatea, si elicea daca treceti pe benzinar .
Eu daca as schimba, as baga tot NITRO eventual cel de 29 cmc de pe HK ca sa nu afectez greutatea toatala, dar si centru de greutate al avionului, pentru ca va spun sincer daca ai motor pe care sa te bazezi e o placere de nedescris sa zbori acest PASAROI - ATM !
Am si eu o toba lunga de termic daca va intereseaza pe careva ...gratuit!
Radu, am vazut arhiva ta de ATM , nu cumva ai pentru mine un HELP ?
Unul dintre picioarele trenului este fisurat - l-am reparat eu etc ...de nu se vede - dar nu cred ca va tine mult timp la aterizari ...nu ai pentru mine vreun brat in plus din acela negru?
Va multumesc - nu uitati de toba aia rezonatoare pe care o am !
#16
Postat 18 October 2013 - 08:16 AM
Eu sunt convins ca motorul original de 23 cubi bicilindric nu are mai mult de 3 CP ( nu a fost prea grozav contruit si asta afecteaza performantele)si un cuplu la turatie mare , iar elicea nu poate avea un diametru prea mare ca sa dezvolte tractiune mai mare.
De aceea cred ca avionul e putin submotorizat, in acelasi timp un motor pe benzina la aceeasi capacitate cilindrica e mai slab ca unul pe metanol.
Prefer un motor care are turatie mai mica si cuplu mai mare deoarece poti folosi o elice cu diametru mai mare si diametrul si cuplul asigura tractiunea deci avantajul ar fi net in favoarea benzinarelor la aceeasi putere .
Nu stiu daca motorul de 29 cubi daca e pe benzina are mai mult de 3CP asa ca ar fi tot acolo.
Tinand cont ca modelul e greu si are vreo 9-10 kg m-am gandit ca motorul care il echipeaza ar trebui sa aibe vreo4-5 CP ca sa-l duca cat de cat rezonabil eventual sa poata tracta un planor, poate pentru remorcaj de planor nici 5 CP nu ar fi destul, habar nu am mai trebuie studiat.
Poate asta ar fi mai bun http://hobbyking.com...Warehouse_.html
Dar sa vedem ce zic si altii care zboara termice si care au modele cu motoare mari.Poate ne spune cineva, ce putere ce greutate si ce anvergura au modelele lor,asta probabil ne-ar edifica putin.
Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 18 October 2013 - 08:18 AM
#17
Postat 18 October 2013 - 08:32 PM
Link-ul ala cu motorul e valabil, dar trebuie modificat sistemul de prindere radical pentru un benzinar .
Numai bine
#18
Postat 18 October 2013 - 10:04 PM
marius11, la 17 October 2013 - 09:14 PM, a spus:
Originalul are 26 cmc deci 50 cmc e puternic rau !
Cel de pe modelul meu este maricel. Are 1,8Kg si culmea...se echilibreaza perfect, cu rezervorul in spatele peretelui de foc (1L).
"bucata" de lemn din bot, dupa ce am taiat-o, mi-am dat seama ca era foarte grea, si masiva. Nu am cantarit-o dar avea o greutate considerabila.
Un motor de 50 daca vrei, sigur va face si remorcaj si va lansa si "parasutistii" pe trapa. :rolleyes:
Intentia mea era sa fac un remorcher, dar cum am spus, pentru moment proiectul este abandonat. Poate la iarna. Dar dupa cum se vede in una din fotografii, mai am si un cesna (2,2m) care asteapta sa fie montat.
Oricum, serile de iarna sunt...lungi.
Cat despre jamba in plus...nu am. Dar nici nu recomand cele de la origine, decat pentru aspect si istorie. Eu am facut doua din dural, dupa cum se vede, prinse de peretele lateral, cu o intaritura de rigoare. Este si mai inalt, permite si roti mai mari (de carucior de copil :blush: ) dar incredibil de usoare, plus ca "inoata" foarte bine si pe teren mai accidentat.
#19
Postat 19 October 2013 - 09:05 AM
Mersi de informatie, din filmarile pe care le-am vazut mi s-a parut ca avionul e usor de bot, poate ma insel.
La cel pe care il am eu aici trebuie pus greutate in bot, daca nu pui un motor mai mare si mai greu ,asta e foarte clar .
Ampenajele sunt teribil de grele , ma gandesc sa le mai usurez gaurindu-le.
Oricum deocamdata nu fac nici o restaurare la el am de terminat un planor si oricum nu prea am timp nici de ala.
Pana atunci mai adun informatii sa vedem ce concluzii tragem si ce iese la urma.
Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 19 October 2013 - 09:06 AM
#20
Postat 19 October 2013 - 05:40 PM
SORIN CAIUS, la 19 October 2013 - 09:05 AM, a spus:
Mersi de informatie, din filmarile pe care le-am vazut mi s-a parut ca avionul e usor de bot, poate ma insel.
Ciao Sorin
Din filmari asa reiese este adevarat. Dar nu este pasaroiul meu acolo. Filmare sau foto in zbor cu al meu nu mai am. Am avut pe telefon dar ....s-a sters cu telefon cu tot.
#21
Postat 19 October 2013 - 06:00 PM
Sorin, daca tot este benzinar si de 50cc, de ce nu un boxer?
http://hobbyking.com...Gas_Engine.html
http://amr-rc.com/in...=1360&langue=en
http://amr-rc.com/in...=1361&langue=en
Pe cel de 40cc il am pe Superdecathlon. Atat cat a mers a fost ok.
Multa, multa bafta.
#22
Postat 20 October 2013 - 10:14 AM
Da ar fi fain un boxer dar mi se pare cam scump si nu stiu daca se merita investitia.
Diferenta e de minim 150 $, daca nu si 250$, care poate fi investita in altceva dupa parerea mea ca de zburat cu boxer sau monocilindru tot aia e la aceesi putere.
Oricum pana ii vine randul la facut mai trece ceva timp si ne mai hotaram pana atunci.
Inca nu sunt in clar daca un 50 de cubi de 5 CP poate duce ATM ul in asa fel incat sa remorcheze si un planor.
Are cineva habar?
Mersi.
Ciao Sorin
#23
Postat 20 October 2013 - 10:32 AM
Problema va fi la viteza. Consider ca este destul de lent, iar unele planoare sunt mai "fasnete" astazi.
#24
Postat 20 October 2013 - 11:07 AM
a zburat cu 25 cmc pe benzina? cam cu ce viteza?
Daca da, atunci cu 50 cubi va merge bine si va avea si viteza mai mare , folosind si o elice adecvata.
Marius 11
cam cu ce viteza zboara al tau? ca din filmare nu-mi pot da seama.
In plus la planoare mai exista flapsuri care se pot folosi si la decolare.
Ciao Sorin
#25
Postat 20 October 2013 - 08:05 PM
Daca nu ma insel, acum motorul este de 38cmc (cel din foto) si se desprinde repede, urca binisor.
De aceeia spun ca un 50cmc cred ca este ideal.
#26
Postat 20 October 2013 - 09:21 PM
Ceasuri bune
#27
Postat 10 January 2014 - 03:21 PM
Fisiere atasate
-
05.jpg (63.38K)
Number of downloads: 150 -
anexa12.jpg (92.64K)
Number of downloads: 170
#28
Postat 17 February 2014 - 11:36 AM
Radu_, la 17 October 2013 - 04:58 PM, a spus:
Sper sa nu se supere initiatorul topicului.
Primul model, cel cu motorul pe benzina, l-am primit de la un modelist din Brasov. Eu am montat motorul,dar motorul este tot de la el. Zicea ca este de trimer cositoare. Sa pastrat toba de esapament, doar pentru teste, caci este enorma iar silentiozitatea ei nu-si are rostul aici.Alta nu am avut la vremea respectiva. Rezervorul de benzina a fost demontat de pe motor si s-a pastrat filtul de aer, datorita curentilor de aer care practic faceau suctiune la intrare in carburator, motorul oprindu-se la turatie mare.
Langa benzinar, se afla si al doilea model, nezburat, la care lipseste capota motorului. Modelul l-am cumparat de la NIca John la un pret foarte rezonabil. Jos am pus si aripile celui nou, unde se poate vedea nr de inmatriculare (oare asta reprezinta??)
Candva...voi relua proiectul, cu mai multa atentie la montaj. Modelul zboara la un sfert de gaz, si decoleaza tot asa cu motorul de pe el. Nu stiu nimic despre motor. Asa l-am primit.
Fotografiile sunt facute in beci, intr-o pozitie anacronica, cele doua modele fiind agatate de tavan, dar le-am intors sa arate mai bine.
.
Ma bucur ca modelul meu inca mai exista. Cel motorizat cu benzinar l-am vazut zburand la Ghimbav cu multi ani in urma si mi-a facut o impresie buna. In cuda greutatii sale si a vechimii, zbura foarte bine in acea vreme. Merita refacut.
#29
Postat 07 June 2014 - 07:07 PM