Modelism - RHC Forum: YAMATO 1/200 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

YAMATO 1/200 Am nevoie de ajutor sa fac un model bun

#1 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 September 2005 - 11:10 AM

Salut!
In octombrie imi ajunge kit-ul YAMATO 1/200 in tara , si vreau sa il fac super elegant, de aceea vreau sa imi cumpar un aerograf (oare care o fi cel mai bun si potrivit pentru mine?)si poate ma indrumati si pe mine cum sa fac o treaba de calitate superioara, cu mentiunea ca am mai facut modele de plastic (tot nave de lupta).
Asta vreau sa iasa superb!!!
help me!!! plese! please! please!
P.S. Modelul este si navigant. ;) :D
0

#2 Useril este offline   Olaf The Viking 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1259
  • Inregistrat: 17-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete statice, Feteasca Neagra

Postat 13 September 2005 - 12:36 PM

Compresor ai? Ca asta e problema spinoasa, nu aerograful. Oricum aerograful nu rezolva mare lucru, cel mai important lucru e mana care il foloseste. Am vazut lucrari de jurai ca s-a folosit aerograful si de fapt era folosita pensula.
Intai da cu toporu' si pe urma intreaba-l ce-a vrut!
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
0

#3 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 13 September 2005 - 02:39 PM

O simpla cautare dupa cuvantul "aerograf" mi-a dat peste asta:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/show.php/act/S...853/hl/aerograf
Mai citeste o data ce zice Z-mare.
Dupa asta, citeste-l si pe asta:
Folosirea aerografului. Elemente de baza./Invatati "aerbrusitul" in 6 lectii
Ca sfat: cand o sa ai aerograf si compresor, nu te arunca direct la vopsit macheta cu el ca-i de rau. Incepi prin a invata sa lucrezi cu el pe orice altceva decat macheta. Cand incepi sa-l "ti bine in mana" abia atunci te poti da la macheta.
Parerea mea este sa incepi prin achizitionarea unui aerograf ieftin (rusesc). Este mai usor de manevrat si se preteaza la asa marime de nava.
Cu timpul iti poti lua si unul mai pricopsit daca vei simti ca rusnacul nu mai face fata.
Bafta!
0

#4 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 September 2005 - 10:17 PM

Mersi mult de sfat am cautat si eu pe net si am mai gasit ceva interesant despre aerografe, cred ca unul cu duza de 0.5 ar fi ideal pentru mine. Ce zici?
Acum imi fac temele, si vreau sa mi le fac bine, cu modelul nu ma grabesc asa de tare , imi place calitatea nu cantitatea.
Va rog daca gasiti ceva sfaturi idei tehnici sa imi dati linkul.
Multumesc mult!
0

#5 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 14 September 2005 - 08:07 AM

Aerograful rusesc are doua duze din care una este de 0,5. Pretul este de ~100RON (1000000 lei vechi).
Mai sus (nu stiu daca ai citit articolul), Z-mare are postat un interesant si util articol - Folosirea aerografului. Elemente de baza./Invatati "aerbrusitul" in 6 lectii (daca dai clic pe scris te duce direct la articol - la postarea mea de mai sus).
Cand vei stapani bine ce zice Z-mare acolo, atunci vei fi OK.
Pana atunci ....
Bafta!
0

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 15 September 2005 - 05:09 PM

Citeaza

....ca am mai facut modele de plastic (tot nave de lupta).
Asta vreau sa iasa superb!!!

Din pacate nu te pooate ajuta nimeni decit ....propriata experienta! Sfaturile sint bune dar ...nu suficiente!
Spor
0

#7 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 September 2005 - 07:29 PM

da stiu asta da anumite tehnici de suflare, trucuri de utilizare a aerografului imi scurteaza timpul de experimentare, intelegi mata ce vreau eu, sa economisesc timp.
:(
mersi Z-mare de sfaturi :(

Aceasta postare a fost editata de nasa: 16 September 2005 - 07:31 PM

0

#8 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 17 September 2005 - 10:53 AM

In principal nu este vorba doar despre experimente ci despre antrenament.
Ca sa poti optine ceea ce-ti doresti de la vopsirea cu aerograful, trebuie sa te antrenezi.
Poti optine o linie mai subtire si mai accentuata fiind aproape de macheta, sau una mai groasa, dar difuza pe margini, vopsind de la distanta mai mare. Nimeni nu-ti poate spune cu exactitate si nici tu nu vei masura distanta optima dintere macheta si aerograf.
Inainte de vopsire, macheta trebuie sa fie decapata, iar inbinarile trebuie sa fie foarte bine finisate.
Stratul de vopsea este foarte subtire si dupa uscare va scoate in evidenta toate greselile (zgarieturi, mini bavuri, etc.).
Tu, facand nave, te vei folosi mai mult de masti cu care vei izola partile gata vopsite. Vei incepe vopsirea cu culoarea cea mai deschisa si vei termina cu cea mai inchisa culoare, in cazul tau, linia de plutire care este neagra.
Cand folosesti masti, nu vopsi dinspre exterior spre masca ci dinspre masca spre exterior pentru ca altfel se va aduna la linia masti un strat de vopsea mai gros decat restul si asta se va vedea al dracului de bine.
La final vei optine o macheta curata.
Patinarea, scoaterea in evidenta a detaliilor, umbirea, astea sunt alte tehnici pe care daca vrei le folosesti, daca nu, nu.
In general nu sunt foarte folosite la nave si tin de ceea ce vrea fiecare sa iasa in final.
Bafata!
0

#9 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 September 2005 - 12:20 PM

mersi mult de sfaturi,
ideea e ca imi vin si vopselele, nu tin neaparat, sa fac minuni doar o munca curata si bine facuta
dar te rog sa explici mai pe larg urmatoarele :

Cand folosesti masti, nu vopsi dinspre exterior spre masca ci dinspre masca spre exterior pentru ca altfel se va aduna la linia masti un strat de vopsea mai gros decat restul si asta se va vedea al dracului de bine.

la ce te-ai referit cand ai zis astea, nu prea inteleg exact?
Cum pot face umbrele?
Sau sa realizez portiuni mai deschise si mai inchise?
Cum pot sa fac acele pete de rugina care apar pe modele, mie unul mi se par tare dragute sa si autenticitatea modelului, sti cumva?
multumesc!

:D

Aceasta postare a fost editata de nasa: 17 September 2005 - 12:22 PM

0

#10 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 September 2005 - 03:29 PM

cam asa ceva vreau eu sa fac, asa ca sa va faceti o idee.

http://www.steelnavy...ber/Yam23MG.jpg

va multumesc!!!
0

#11 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 19 September 2005 - 08:56 AM

Dupa ce am vazut cam ce vrei sa faci, mi-am amintit o faza asa ca am sa incep prin a fi off topic.
Intra cineva intr-un magazin de calculatoare si zice " Vreau un calculator, dar nu cine stie ce. Unul pe care sa-mi mearga jocurile astea de sunt la moda acuma. Altecva nu fac pe el ca doar vreau sa ma joc."
Cam asa si cu tine :) .

Voi avea mult de scris asa ca am s-o fac in episoade, episoade la care probabil (sper eu) voi fi ajutat si de alti colegi mai ales ca nu sunt dintre cei mai priceputi in explicatii.
Masti
Voi incepe cu coca la care partea de deasupra liniei de plutire pare sa fie gri, linia de plutire este neagra, iar partea de sub linia de plutire este rosie.
Vei vopsi cu gri fara grija pana sub linia de plutire direct cu aerograful, iar pe partea de la linia de plutire nu te intereseaza daca linia de gri va fi dreapta ci doar sa depasasca linia de plutire.
Dupa uscarea vopselei, conform reguli (se vopseste de la culoarea deschisa pana la cea inchisa) vei vopsi cu rosu.
Asta inseamna ca va trebui sa-ti trasezi, cu un creion cu mina foarte moale, jumatatea liniei de plutire.
Maschezi cu un schoci care sa nu aiba lipiciul prea puternic (din cel de hartie sau si mai bun, daca gasesti, din cel siliconic) zona vopsita cu gri pana la semnul trasat. Astfel ai izolat zona deja vopsita si poti vopsi cu rosu.
Masca va fi mai sus creand un prag unde vopseaua se poate aduna asa ca nu trebuie ca jetul de vopsea sa vina spre acel prag ci dinspre el spre exterior. Asa ca incepi vopsitea dinspre masca spre chila.
Dupa uscarera rosului, urmeaza linia de plutire.
Dai usor masca jos si incepi prin a trasa cu acelasi creion, partea de sus si partea de jos a liniei de plutire. Tine cont ca linia creionului sa fie la interiorul liniei de plutire ca in final sa fie acoperit de vopseaua neagra.
Maschezi zona gri pana in linia de plutire si acelasi lucru faci cu zona rosie.
Vopsirea o vei face directionat in lungul mastilor pentru ca zona de vopsire este mica iar pregurile (mastile apropiate).
Dupa uscare, indepartezi usor mastile si ai optinut coca vopsita ca iesita din fabrica.
Puntea nu ridica probleme deosebite. Este toata maro "lemn". O vopsesti fara masti. Mai departe la punte nu ma pot pronunta pentru ca nu stiu kitul. Este posibil ca scandurile sa fie delinmitate cu sentulete sau cu ridicaturi. Scoaterea in evidenta a acestora este diferita asa ca partea asta de discutie o vom continua dupa ce-ti soseste macheta.
Episodul unu incheiat.
Daca mai ai intrebari vis-a-vis de acest episod, astept, daca nu atunci vom continua "serialul" cu alte tehnici.
Bafta!

Aceasta postare a fost editata de Crios: 19 September 2005 - 04:39 PM

0

#12 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 September 2005 - 08:59 PM

ioi ce mare bine imi faci!!! mai domnule draga.
:wacko:
no in sfarsit un domn care vrea sa imi explice ce si cum.
Treaba e simpla am dat pe KIT 421 de USDOLLAR si nu vreau sa il stric, asa ca te invit ca tot ce iti trece prin cap sa scri, pentru ca numai asa imi pot si eu clarifica problemele astea, si sa imi insusesc cele necesare creari unui model de inalta calitate.
Cand o sa imi vina chitul o sa postez fotografii cu el.
Te rog foarte frumos si ii invit si pe colegii de forum sa ma "educati " la capitolul asta ca sunt cam bata.
Vopselele imi vin odata cu kitul, sunt cele recomandate de producator, vopselele originale ale navei.
multumesc frumos!
si astept cu nerabdare continuarea serialului :D
0

#13 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 October 2005 - 04:22 PM

cand apare episodul 2 la serialul asta???
pls!!!! :D
0

#14 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 11 October 2005 - 04:38 PM

Cat de curand doar ca inca nu sunt eu prea lamurit cu ce sa continui ca sa se poata numi continuare.
Imi pun un pic gandurile in ordinea operatiilor si-ti spun si mai departe.
Revin in subiect zilele aste mai ales ca si tu ai revenit :D
Pe altcineva n-a mai interesat. Cred ca pana la urma scriu toata teoria si ti-o trimit pe e-mail.
Bafta!
0

#15 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 October 2005 - 07:32 PM

Inca un trick pe care l-am citit undeva dar nu l-am incercat inca.La vopsirea cu masti sau scoci pentru delimitare.Inainte de a vopsi cu urmatoarea
culoare se da un strat de lac incolor peste scoci sau masca astfel ca lacul sa "fuga" sub eventualele neetanseitati dintre piesa si scoci si se lasa
la uscat.Cind se vopseste cu a doua culoare scociul e "incarcat" deja de lac care e incolor si nu se vede si astfel vopseaua a doua nu poate sa fuga pe sub scoci.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#16 Useril este offline   Olaf The Viking 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1259
  • Inregistrat: 17-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete statice, Feteasca Neagra

Postat 12 October 2005 - 09:37 AM

Crios, la 11 Oct 2005, 17:38, a spus:

Cred ca pana la urma scriu toata teoria si ti-o trimit pe e-mail.

Eteeeee ..... trimiti pe mail. Nu trimiti nimic pe mail , pui aici sa invatam si noi.
Intai da cu toporu' si pe urma intreaba-l ce-a vrut!
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
0

#17 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 October 2005 - 03:56 PM

Citim mai multi dar tacem.....ca nu putem spune nimic.
Dar invatam.
0

#18 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 12 October 2005 - 06:11 PM

Skyspy, la 11 Oct 2005, 19:32, a spus:

Inca un trick pe care l-am citit undeva dar nu l-am incercat inca.La vopsirea cu masti sau scoci pentru delimitare.Inainte de a vopsi cu urmatoarea
culoare se da un strat de lac incolor peste scoci sau masca astfel ca lacul sa "fuga" sub eventualele neetanseitati dintre piesa si scoci si se lasa
la uscat.Cind se vopseste cu a doua culoare scociul e "incarcat" deja de lac care e incolor si nu se vede si astfel vopseaua a doua   nu poate sa fuga pe sub scoci.

Metoda este cu dus si intors. Vopseaua nu poate patrunde sub scoci dar .... daca vopseaua este depusa peste lac, iar lacul este si peste scoci si putin sub vopsea cam ce se va intampla cu vopseaua cand se indeparteaza scociul?
Nu cumva are toate sansele sa se ia o data cu scociul si bucatele mici de vopsea si marginea care ar trebui sa fie dreapta va fi franjurata?
Parerea mea este ca poti sa incepi sa te bucuri ca n-ai incercat.
Bafta!
0

#19 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 October 2005 - 08:52 PM

Eu sunt mic si cam pitic in ale machetelor statice, dar ma bucur nespus ca va expuneti parerile, si poate facem un serial serios pe tema asta.
Saptamana care vine imi ajunge modelul in tara si o sa pun poze, vreau ca toti sa invatam cate ceva de urma experientei mele, ASA CA VA ROG FOARTE MULT SA VA EXPRIMATI OPINIILE.
MULTUMESC MULT!!!!
Stimabili Prieteni

Aceasta postare a fost editata de nasa: 12 October 2005 - 08:57 PM

0

#20 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 October 2005 - 08:55 PM

Crios, astept cu nerabdare teoria de la tine.
Multumesc!!!

Aceasta postare a fost editata de nasa: 21 October 2005 - 08:42 PM

0

#21 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 October 2005 - 08:50 PM

Fratilor veste mare, o ajuns barca la mine, asta e cel mai important lucru, faptul ca si-au bagat vamesii romani nasu in cutie e evident din poza:(((((
Maine pun poze cu tot kitul pe net.
0

#22 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 26 October 2005 - 08:42 AM

OK. Se pare ca trebuie sa ma pun repede pe scris. :lol:
Bafta!
0

#23 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 October 2005 - 04:38 PM

primele poze asa cum a ajuns coletul la mine si cam ce contine el.
Crios astept cu mare nerabdare teoriata, o sa ma ajute mult. multumesc!
poza 1

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1130337504.jpg

0

#24 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 October 2005 - 04:40 PM

acum va pun pe site doua poze cu continutul chitului, modelul are 1315mm lungime.
Vopselele sunt Model Master ACRYL.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1130337620.jpg

0

#25 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 October 2005 - 04:41 PM

Imi poate da cineva niste sfaturi in ceea ce priveste aceste vopsele? pls!!!
poza 2 :

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-7-1130337683.jpg

Aceasta postare a fost editata de nasa: 26 October 2005 - 04:53 PM

0

#26 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 26 October 2005 - 05:02 PM

nasa, la 26 Oct 2005, 16:41, a spus:

Imi poate da cineva niste sfaturi in ceea ce priveste aceste vopsele?

Fa o poza ma de aproape la una din sticlutele de vopsea in asa fel incat sa vad ce scrie pe sticluta de vopsea.
Este posibil sa se dilueze cu alcool izopropilic dar, nu ma pronunt pana nu vad ce scrie pe sticluta.
Cu MM Acryl n-am lucrat asa ca trebuie sa vad ce srie pe eticheta.
Z-mare are un interesant articol despre vopselele cu care de regula lucram noi.
Asta este link-ul spre articol.
Scrie acolo ceva si despre vopselele pe care le-ai luat.
Bafta!
0

#27 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 26 October 2005 - 05:32 PM

cit a costat?daca nu este secret,bineinteles.
Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#28 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 26 October 2005 - 07:25 PM

Sper sa nu-l supar pe Crios, dar aveam la indemina urmatorul articol "publicat" pe un site ce cu onor ne-a fost hacuit!
Cit despre vopseaua intrata sub masca....ce sa zic, lucrez de vre-o 8 ani cu aerograful si nu am patit niciodata asa ceva!
Cu pensula e alta problema, se mai intimpla!
Iata articoluil cu pricina.

Masti, contramsti, gazare si cirnati

Nu, in cele ce urmeaza nu va fi vorba despre Auschwitz sau, cumva, de o plimbare vara, prin Bucuresti, pe jos sau cu mijoacele de transport in comun, ci de ceva mult mai simplu, adica realizarea camuflajelor in mai multe culori, specifice mai ales avioanelor Germane din timpul WW II dar si mai modernelor jet-uri.

Gazare, termen auzit la un workshop si adoptat ca atare, se refera la intrepatrunderea culorilor in zona de demarcare, efect care pe macheta "da bine la ochi", cu toate ca nu intotdeauna este necesara.Daca privim o fotografie din timpul WWII (sau chiar a unui jet modern) in care, de cele mai multe ori, avionul apare la o marime mai mare decit ar fi la scara l/72 sau 1/48, linia de demarcatie dintre culori apare NETA, fara "gazare".Nu am avut posibilitatea sa consult vreun "Luft Druckvorschiften", "Oberfl_chenschultzliste" sau "Sammelmitteilung", dar reproductibilitarea desenului de camuflaj ma face sa cred ca acesta era realizat folosind masti si nu direct, din mina.Exceptie fac vinatorii din perioada de dupa mijlocul verii anului 1940 (Batalia Angliei - camuflarea sa facea "din mers", pe aerodromul de campanie) precum si o parte din camuflajele din ultima parte a razboiului.

Gazarea se poate obtine asfel:
- pulverizind vopeaua "din mina" daca scara modelului este mare sau aveti un aerograf bun
- folosind Blu-Tac (seamana cu masticul, gutaperca sau plastilina, dar e fara ulei).Se face un fel de "cirnacior" cu diametrul mai mare (7 - 8 mm) si se lipeste in spatele liniei de demarcatie.Vopseaua pulverizara va "fugi " sub acest "obstacol", realizind efectul asteptat
- scoci cu fata dubla.Acesta se roluieste pentru a obtine un "cirnacior", de data acesta cu diametru mai mic.Acesta se lipeste intre macheta si masca pe care o inalta putin, permitind vopselei pulverizate sa "fuga" sub masca.
- pe spatele mastii se lipesc "inaltaoare" ( 3-4 mm) din carton.
- si, ca titlu informativ, o metoda publicata intr-o revista britanica de prin anii 80: se amesteca 50% din prima vopsea cu 50% din cea de a doua vopsea iar cu amestecul obtinut se pensuleaza zona de demarcatie.Nu recomand metoda decit celor care vor sa... arunce macheta!

Masti. Lasind deoparte metodele pretentioase si scumpe de mascare [masti "de-a gata" gen Eduard, Mascol, parafilm (ATENTIE, nu este compatibil decit cu vopsea acrlica) sau banzi adezive sofisticate, etc.], va propun o metoda simpla, eficienta si "low cost", bazata pe ...hirtie de ziar si lipici de tip "Pelicanol" (un lipici de doi lei, ce zace prin rafturile papetariilor, intr-o cutie alba cu capac albastru pe care scrie, printer altele, CMP)
Deci:
- se ridica la scara schema de camuflaj din prospectul ce insoteste macheta, sau desenul de camuflaj "zarit si placut" prin fotografii
- se alege culoarea care se va "masca" si din petice de ziar (de preferabil fara tiparitura) se realizeaza mastile prin copierea schemei de camiflaj, bucata cu bucata.
- se vopsesc suprafetele ce urmeaza a fi mascate, depasind putin aria acestora
- dupa uscarea complecta a vopselei (cam 12 ore, in cazul emailului, 6 ore in cazul vopselurilor acrilica), mastile confectionate mai sus se lipesc cu ajutorul "pelicanolului", in conformitate cu desenul de camuflaj, avind grija ca pe linga marginea mastii sa mai ramina vopsea neacoperita.
- se pulverizeaza cea de a doua culoare.Se recomanda ca vopseaua sa acopera cit mai putin din masca de hirtie.
- dupa uscare , tot cam 12 ore respectiv 6 ore, mastile de hirtie se indeparteaza cu ajutorul apei caldute.Nu fortati dezlipirea mastii tragind de ea, acesta se va deslipi singura!Urmele de ziar sau lipici se indeparteza frecind usor locul respectic cu degetul.
In ultimul timp am mai folosit banda adeziva din hirtie, din aceea folosita de zugravi. Este foarte eficace!
- contururi "deosebite"se pot obtine arzind controlat margine hirtiei.
Camuflajele de "noapte", gen He-219 sau Ar 234 (pete de RLM 75 peste RLM 76) sau desert (RLM 80 peste RLM79), se pot obtine astfel:
- cu aerograful, daca aveti unul bun, si/sau scara machetei este 1/48 sau mai mare.Atentie, cind pulverizati petele de culoare, nu o luati incet, mestesugareste, de la extremitatea aripii stingi, pata cu pata spre extremitatea aripii drepte!Veti obtine mai mult ca sigur o "katastroffen": pete tot mai mari si mai "aliniate" pe masura ce va apropiati de extremitatea celeilalte aripii!Pentru a preveni acest lucru, pulverizati petele aleator, pe o aripa, pe fuselaj, pe directie, pe cealalta aripa, pe fuselaj, etc.In unele cazuri, o marcare usoara a locului petelor cu un creion moale (HB), va fi de un real folos!
- daca nu aveti un aerograf bun, se pot alege trei cai:
1.vopsiti in intrgime macheta in culoarea de baza (ex.RLM 76), apoi inveliti-o in folie de aluminiu alimentar. Intepati folia din loc in loc (tinind cont de sfatul de mai sus) cu un ac, largind usor gaurile obtinute.Atentie insa, nu zgiriati macheta!.Pulverizati apoi cea de a doua culoare (ex RLM 75), plimbind aerograful sub diferite unghiuri fata de suprafata vopsita.Marginile gaurilor vor asigura astfel "gazarea" mult dorita!.(metoda aflata la un workshop si aplicata cu success)
2. vopsiti in intregiem macheta in culoarea de baza.Faceti "bilute" din Blu-Tac (daca averi!) pe care le lipiti aleator pe macheta, turtindu-le sub duferite forme.Pulverizati apoi cea de a doua culoare peste intreaga macheta, de data aceasta tinind aerograful perpendicular pe suprafata vopsita.Dupa uscare indepartati "bilutele".Forma "bilutelor" asigura si "gazarea"
3.cu ajutorul unei lupe puternice (marire de 8 - 10 ori), ardeti pe o foaie de hirtie mici gaurele dispuse aleator cu forme si marimi cit mai deosebite."Pete" mai mari se pot arde si cu o bricheta.Obtineti astfel o masca pe care o puteti folosi cu success.

"Cirnatii" din unele camuflaje (ex Ju188D2) mai ales la scara 1/72 si avioane mici este o reala problema.Este nevoie de un aerograf foarte bun si de multa, multa prectica.Se pot face si cu o pensula fina si vopsea diluata (nu sinteti departe de realiatate, pe front se folosea si bidineaua!).ATENTIE, in cazul utilizarii pensulei, vopseaua, daca este prea diluata, are tenditnta de a "fugui" pe "santurile" gravarii.(de, capilaritatea bat-o vina, de data acaste nu ne mai ajuta, din contra...!).Inainte de a trece la traba, fie cu pensula fie cu aerograful, exersati desenul, cu un creion, pe o bucat de hirtie.Si in acsta caz un "ghidaj" facut pe macheta cu un creion cu mina moale, va fi util!
O metoda laborioasa si cu rezultate cam incerte (da cind n-ai alta cale, tre' san-cerci!): Se vopseste macheta in culoarea "cirnatilor" (ex. RLM80).Din Blu-Tac sau plasilina, se fac niste "cirnati" subtiri (va aduceti aminte?, ca la gradinita!) care apoi se lipesc pe macheta, dupa care se pulverizreaza vopseaua de baza, tinind aerograful perpendicular pe suprafata de vopsitDupa uscare Blu-Tac-ul se indeparteaza si se cerceteaza...rezultatul.
creion cu guma
Ca veni vorba de capilaritate, daca banuiti ca vopseaua pulverizata se va "suge" sub masca, no problem, pensulati pe marginea masti putin lac(Clear Cote).Acesta va bloca eventualele canale de acces.
Si pentru ca am vorbit de utilizarea unor lucruri simple, "mascati" baia trenului de aterizare (sau alte asemenea cavitati, in prealabil vopsite), nu cu fisii de banda adeziva, (pierdere de timp si material, cu rezultate incerte), ci infundati-le cu ...hirtie igenica umezita!Simplu, ieftin, rapid si eficace!
Nelamuritii pot pune intrebari!
Alexandru
0

#29 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 26 October 2005 - 07:38 PM

sorry...postare gresita

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 October 2005 - 07:39 PM

0

#30 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 October 2005 - 08:42 PM

Multumesc frumos! pentru articole.
STAMY - in total 450 de dolari iar cu modificarile mele cred ca ajung undeva pe la 600. Modelul a venit din Canada, da vamesi romani si-au bagat brisca in el - ca de nu avem detectoare de alea alea:(((

Pe cutia de vopsea scrie asa:

4256 AIRCRAFT CARRIER TYPE 21 1/2

MODEL MASTER
ACRYL
Water Wash - up Non - toxic Paint

Cine imi zice de unde pot lua un AEROGRAF cu duza de 0.2 pls!!!
am mare nevoie de unu.
multumesc!!!

[B]

Aceasta postare a fost editata de nasa: 26 October 2005 - 08:43 PM

0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro