YAMATO 1/200 Am nevoie de ajutor sa fac un model bun
#31
Postat 27 October 2005 - 07:49 PM
AIRCRAFT CARRIER TYPE 21 1/2 = denumirea vopselei, in clar
MODEL MASTER = firma producatoare
ACRYL = tipul vopselei. MM fabrica si vopsele tip email
Water Wash - up Non - toxic Paint = p mica "reclama"= se spala/dilueaza cu apa, nu e toxic (sanchi, nu are plumb!)
Cit priveste aerograful, nu te "baga" la o duza de 0,2 mm! Una de 0,3 este arhisuficienta. Dar sa sti ca ai nevoie de ceva experienta ca sa-ti iasa din el ce te astepti tu!
Intra pe Google si da cuvintul cheie "air-brush" sau "airbrush" si o sa gesesti o multime de informatii printre care si niste magazine on line. Bani sa ai!
Eu iti recomand un Badger model 150/7 cu trei duze, cea mai mica fiind de 0,3 mm.
#32
Postat 27 October 2005 - 08:37 PM
Pentru slefuire folosesc smirghel de 100 pentru partea mai grosiera si de 280 pentru finisare, eu cred ca e suficient. Voi ce parere aveti ???
Multumesc!!!
Aceasta postare a fost editata de nasa: 27 October 2005 - 08:45 PM
#33
Postat 27 October 2005 - 08:43 PM
Stimate prieten ,
imi esti de mare ajutor, te rog foarte frumos sa imi spui ce parere ai de asta.
http://www.testors.c....asp?itemNbr=50
Multumesc frumos!!!
de sfaturi si de detaliere pentru sticluta de vopsea. Ce e cu plumbul????
O sa transpir nitel cu airbushul pana sa lucru pe acest model, fac un training ceva:)))
#34
Postat 28 October 2005 - 08:12 PM
Citeaza
Cit despre Aztek - A4709, ce sa zic, ....il folosesc de vre-o 5 ani si sint foarte incintat de el!
#35
Postat 29 October 2005 - 02:03 AM
Multumesc de lectii, deja le-am printat si astept sa imi vina scula ca sa ma pot apuca de lucru, iar daca de Aztek A-4709 esti incantat, atunci pe asta il iau si eu.
Multumesc mult!!!
Compresor cred ca iau de la Praktiker undeva pe la 3-5 atm. Ce zici e bun?
Aceasta postare a fost editata de nasa: 29 October 2005 - 02:05 AM
#36
Postat 29 October 2005 - 08:33 AM
@Nasa: hai sa gandim un pic contextul in care ne aflam.
Avem un vapor care merge prin mari si oceane si la care "barba" nu prea avea cand sa se dea jos si refacerea piturarii se face din an in paste. Dar ....dar asta numai ce coca vasului. Puntea si cam tot ce inseamna suprastructura se freaca si se cosmetizeaza aproape zilnic asa ca astea sunt curate de-ti faci mustata in ele.
Revenim la coca vasului - apa de mare si ocean ca si atmosfera sunt destu de saturate cu sare ceea ce imi spune ca avem de jur imprejur conditii corozive ridicate. Desi vopseaua este o vopsea speciala in timp apar urme de rugina.
In realitate, rugina pe vas arata ca in poza :
http://cartula.net/modules/xoopsgallery/cache/albums/album09/Apr23110.jpg(Autor foto - Alexie)
Tot pe coca (zona pescajului) se aduna si se fixeaza o multime de scoici iar pe ele alge ("barba").
Cam asta este situatia reala.
Incepem cu puntea : in cazul tau puntea este lemn. Aici terbuie sa scoti in evidenta scandurile. Daca spatiile dintre scanduri sunt adancituri atunci sunt doua posibilitati, ambele se aplica dupa vopsirea puntii in culoarea lemnului.
1- daca ai un rotring subtire si varful acestuia intra in spatiul respectiv, trasezi cu rotringul.
2- spatiul nu este suficient de larg pentru rotring, sau nu ai unul, atunci aplici o "spalare". Pentru asta folosesti vopsea de ulei umbra arsa.
"Spalarea" se face de regula pe suprafata lucioasa ceea ce inseamna ca daca ai folosit vopsea mata, va trebui sa aplici peste vopsea un strat de lac lucios incolor dupa care faci "spalarea" cu aerograful sau cu pensula. Pigmentul vopselei de ulei va "fugi" pe suprafata lucioasa si se va aduna in adancituri dand inpresia de "umbra".
La coca problema este un pic alta. Nu ai panouri pe care sa le scoti in evidenta in schimb trebuie sa scoti in evidenta murdaria si algele care se depun pe scoici. Pentru asta nu mai merge cu spalarea ci, cu o pensulare semi uscata (pensula se baga in vopsea dupa care se sterge pana raman pe ea vagi urme de vopsea si cu ce ramane pe pensula se da pe suprafata unde lasa vagi urme de vopsea). Repeti in acelasi loc pana culoarea incepe sa para mai evidenta. Eu pentru asta folosesc o pensula lata (din cele pentru ulei) numar mic. Maxim nr.1.
(Am atasat o poza ca sa vezi cam cum arata "scursurile" pe o nava reala)
La suprastructura poti face o spalare tot cu umbra arsa, in zonele de panouri si cam tot ce inseamna muchie interioara dar fara sa insisti prea mult ci doar cat sa ramana o vaga urma de vopsea de ulei.
La final, macheta se "sigileaza" cu lac mat (in general nu sunt adeptul machetelor lucioase cu exceptiile de riguare - auto/moto)
Sper ca nu le-am "aburit" prea rau :)
Pune te rog poze pe masura ce lucrezi ca sa ne mai dam cu parerea din cand in cand.
Am uitat sa-ti spun - nimic din sfaturile pe care le dau nu este litera de lege ci doar tehnici pe care le-am aplicat sau le aplic. Pe parcurs s-ar putea sa-mi vina si alte idei de a realiza acelas lucru folosind alte tehnici dar, mai vedem, mai vorbim. Oricum nu sunt eu "buricul pamantului".
Bafta!
Imagini atasate
#37
Postat 29 October 2005 - 07:36 PM
Citeaza
#38
Postat 30 October 2005 - 10:29 AM
La acest model lemnul de pe punte are 1mm latime, iar pe plasticul din kit nici vorba de santuri ci mai degraba vorbim de mici "bavuri", care aunt un motiv in plus sa fac puntea din lemn.
Multumesc frumos! - si astept cu nerabdare parerea ta despre ceea ce am realizat pana acuma.
Z-mare - foarte adevarat.
Multumesc frumos!
Treaba se complica nitel in sensul ca am mai comandat niste chestii pentru model care imi asigura un nivel foarte inalt de detalii, inclusiv niste decaluri pentru modele la scara asta. Daca tot am intrat in hora macar sa o joc bine pana la capat :(
Azi o sa pun poze cu corpul slefuit si va rog foarte mult sa imi ziceti ce parere aveti, la montare am dat de diferenta de nivel de pana la 1.5mm, necesita mici ajustari prin kituire si umplere de goluri.
Are o influenta la vopsirea cu aerograful faptul ca pe model am unele zone slefuite (smirghel de 280 ) si altele nu????? ma refer in special la uniformizarea vopselei pe model.
Prova:.......
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de nasa: 30 October 2005 - 10:37 AM
#39
Postat 30 October 2005 - 10:42 AM
Totusi cred ca aici si in alte parti ale corpului voi aplica niste rasina pentru etansare.
Imagini atasate
#40
Postat 30 October 2005 - 10:44 AM
Pupa vazuta de sus, chiar am intalnit o asimetrie la prima carma.
:(
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de nasa: 30 October 2005 - 10:45 AM
#41
Postat 30 October 2005 - 03:34 PM
Te rog foarte mult sa imi zici ce parere ai? Cam asa ceva as vrea si eu sa fac.
Multumesc!!
asta e linkul,astept cu nerabdare si parerile altora :
http://members.optushome.com.au/daivdgatt/...-12-30_14-48-26
:D
#42
Postat 31 October 2005 - 10:28 AM
Nu inteleg la ce-ti trebuie superglue. Ai piese metalice?
Finisajul inainte de vopsire se face cu smirghel de apa altfel la vopsire vei ramane surprins cate "ciudatenii" iti apar pe macheta. Gandeste-te ca stratul de vopsea dat cu aerograful este doar de cativa microni. Vopseaua scoate in evidenta toate zgarieturile inclusiv pe alea pe care nu le-ai vazut inainte de vopsire.
In ceea ce priveste simularea lemnului iti mai fac inca o trimitere la un articol scris de Z-mare :Simulare lemn
Am sa revin dupa ce studiez toate pozele din link-ul tau si pozele tale de lucru (fireste).
Bafta!
#43
Postat 31 October 2005 - 11:36 AM
Sau la opera vie o sa dau un strat mai gros nitel de vopsea.
Super Glue imi trebuie sa sa lipesc piesele de plastic impreuna.
Astept cu nerabdare concluzia ta, si bineinteles sfaturile tale.
Multumesc frumos!!!
:D
Aceasta postare a fost editata de nasa: 31 October 2005 - 12:20 PM
#44
Postat 31 October 2005 - 12:12 PM
Pentru lipit piesele, superglue nu este cea mai buna solutie. Ba dimpotriva!
Il poti folosi de regula doar pentru fixarea pe alocuri si in puncte a diverselor piese ca acestea sa nu se miste pana la fixarea finala.
Pentru lipit foloseste un produs similar cu cel din poza (am vrut sa aleg ceva din produsele vandute de RHC dar, n-am gasit la ei nimic similar :D ).
Bafta!
Imagini atasate
#45
Postat 31 October 2005 - 12:20 PM
In lipsa de lipiciul de mai sus (ala cu ac) poti folosi cloroform sau in cel mai bun caz dicloretan, substante care pot fi "ingrosate" cu bucatele de polistiren. Dicloretanul ar fi cel mai bun pentru ca asigura cea mai rapida lipitura (fata de cloroform si chiar fata de "contacta" de care o fi el).
Bafta!
PS Experienta imi spune ca, uneori la socuri, lipiturile facute doar cu superglue, cedeaza.
Imagini atasate
#46
Postat 31 October 2005 - 12:31 PM
O sa lipesc cu ce mi-ai recomandat, desi mi-ar prinde bine sa stiu pe unde gasesc asa ceva (DICLORETRAN), sa nu caut tare mult prin magazine. Ceea ce am lipit pana acum va fi dat la interior cu rasina- sa nu mi se scufunde barca:)))
Da , de slefuit se pare ca o sa slefuiesc corpul cu smirghel umed de 1000.
Multumesc!!! :D
Aceasta postare a fost editata de nasa: 31 October 2005 - 01:11 PM
#48
Postat 31 October 2005 - 06:38 PM
Pana una alta o sa comand ce mi-a recomandat Crios, ca am gasit pe net asa ceva, pacat ca pe site nu se gaseste.
Adezivul "CONTATA" e recomandat pentru modele de plastic.
Multumesc frumos!!!
:D
#49
Postat 31 October 2005 - 06:38 PM
Skyspy, la 31 Oct 2005, 18:05, a spus:
Ideea este ca vorbim despre o macheta care este si RC pe deasupra. Lipiturile trebuie sa fie ferme si sa nu cedeze la socuri si eventuale vibratii.
Poti incerca si acetona dar, fa mai intai o proba de lipire intre doua bucatele taiate din ramele care sustin piesele acestei machete (nu de la o alta macheta).
Daca lipitura, dupa uscare, este rezistenta si nu se rupe decat cu bucata dintr-una dintre parti atunci poti sa faci lipitura si cu acetona, diluant D209 etc.
Orice incercare fa-o pe bucati de rama ca sa-ti dai seama cum se va lipi in final macheta ta.
Acelasi lucru pentru incercarea vopselelor.
Atentie!
Vopselele tale sunt acrilice asta inseamna o degresare mult mai atenta a reperelor inainte de vopsire si vezi ca dupa degresare, unde pui mana nu mai prinde vopseaua asa cum trebuie indiferent cat de bine esti spalat pe maini.
Bafta.
#50
Postat 31 October 2005 - 06:53 PM
Citeodata si acetona sau emaita sau mai stiu si io ce combinatie "comunista" e cu mult mai buna decit un produs capitalist care-si face reclame de sute de ani.
Totdeauna cititi pe eticheta din ce-i compus produsul respectiv si daca ai un pic habar de chimie de fizica etc. iti dai repede seama ca e un produs care are un nume
popular cunoscut la noi. :D
Polistirolul si ABS-ul au cam aceasi compozitie chimica atit ca ABS-ul e rezistent la UV deci cred ca se poate lipi cu acetona.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#51
Postat 31 October 2005 - 06:54 PM
Pana una alta o sa comand ce mi-a recomandat Crios, ca am gasit pe net asa ceva, pacat ca pe site nu se gaseste.
Adezivul "CONTATA" e recomandat pentru modele de plastic.
:D
Aceasta postare a fost editata de nasa: 31 October 2005 - 06:54 PM
#55
Postat 01 November 2005 - 04:58 PM
Daca il iei pe cel de la Revell te va costa cam scump.O ultima incercare ai putea face cu poxipol sau cum ii mai zice pe acolo am vazut la sticlute de 50-100ml.
Rasina epoxidica cam lipeste si ea aproape tot.Chiar daca nu-ti va fi bun la lipit kitul poate daca lipesti ceva subansamble inauntru daca vrei sa-l faci si functional
iti va fi de folos.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#56
Postat 01 November 2005 - 06:37 PM
Skyspy, la 1 Nov 2005, 16:58, a spus:
Daca il iei pe cel de la Revell te va costa cam scump.
Macheta in sine este cam scumpa ca sa se zgarceasca la materiale iefine. Nu stiu daca ai lucrat cu respectivele materiale indicate de mine dar, sa sti ca nici o data nu recomand ceva ce n-am incercat, nici ca tehnica de lucru nici ca materiale folosite.
Daca am sa fac asa ceva sigur am sa mentionez "am auzit ca" sau cutare "spunea ca".
Ceea ce am recomandat eu dizolva superficial plasticul respectiv facand ca lipitura sa devina un fel de sudura. Practic cele doua bucati lipite intra una in cealalta lucru care nu se intampla cu rasina epoxi care asigura doar lipitura, destul de buna (uneori tine pana la 300 kg. forta/cm. patrat ) dar, n-o recomand pentru cazul de fata.
Bafta!
#57
Postat 01 November 2005 - 11:27 PM
Crios - O sa cumpar ce mi-ai recomandat, pana una alta definitia exacta a materialului este :
"The NICHIMO plastic is oily in nature" la slefuire am observat ca e moale si daca folosesc smirghel de 100 si apas mai tare se scamoseaza.
Se lipeste foarte bine cu CA- ce adeziv e asta? si nu cu TOLUENE MODEL GLUE
a spus-o un american care a asamblat trei modele de tipul asta.
O sa folosesc fibra de sticla ca sa etansez gaurile de la pupa, si ca sa intaresc coca, nu cred sa fie problema de greutate la volumul pe care il are modelul.
:o Sorin
Aceasta postare a fost editata de nasa: 01 November 2005 - 11:33 PM
#58
Postat 02 November 2005 - 10:38 AM
nasa, la 1 Nov 2005, 23:27, a spus:
Se lipeste foarte bine cu CA- ce adeziv e asta? si nu cu TOLUENE MODEL GLUE
a spus-o un american care a asamblat trei modele de tipul asta.
Uuuups!
Avem o problema!
Materialul tau nu pare a fi un compus al stirenului deci nu pare sa fie ABS.
CA = CianoAcilat = superglue.
Daca in cartea de montaj zice ca merge lipit cu "TOLUENE MODEL GLUE", cele doua substante pe care ti le-am recomandat sunt inutile la acest kit ca si cliroform, dicloretan, etc.
Iti ramane doar superglue si rasina epoxidica bicomponenta. Asta din urma se gaseste pe piata fabricat de Bison. Exista una cu timp de intarire de 10 mninute si rezistenta 100-150 kg. forta/ cm. patrat.
Tare interesat as fi fost sa am cateva bucatele de rama sa pot face ceva teste sa vad exact cu ce avem deaface.
Bafta!
#59
Postat 02 November 2005 - 11:10 AM
care cred ca e acelasi lucru cu ce ai postat dumneata
CA = CianoAcilat = superglue.
In kitul de montaj nu e specificat clar aceasta, treaba e ca un american care are experienta cu asamblarea acestui model a spus asta, si pare sa aiba dreptate.
Bine ca inca nu am comandat adezivul :D [B]
Si mai zice tipul ca NU trebuie sa lasi nava la soare (si navigare) mai ales dupaamiaza, deoarece soarele puternic afecteaza materialul..... :)
Aceasta postare a fost editata de nasa: 02 November 2005 - 11:12 AM
#60
Postat 02 November 2005 - 06:30 PM
Si super glue-urile astea de ar fi de calitate dat parca vad ca toate-s de china.Daca ai putea sa faci rost de undeva de vreo calitate industriala ar fi ok.
In ce priveste epoxy ti-as recomanda sa faci rost de unul cu intarire la 5 minute ca altfel daca nu poti prinde piesele cu cleme si trebe sa le ti cu mina
iti vine sa...... pina se intareste.Vezi la magazinul rhc daca nu la cel din Piatra Neamt la care nu pot sa-i dau adresa de internet aici.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.