throttle turatia pe plaja manetei de gaz
#1
Postat 06 September 2013 - 07:53 AM
ESC de care am intrebat "Mistery 40A" pleaca de la 0% la 100% pe mansa gaz, turatia creste liniar, nu cred ca e tocmai ok.
Multumesc foarte mult pentru atentia pe care mi-o acorzi.
stiganas, la 02 September 2013 - 10:58 PM, a spus:
Asta e genul de nelamurire care se discuta pe forum, caci de asta e forum, in principiu pe mesagerie discut doar chestii private, negociere de pret, trocuri, etc.
Cel mai bine e sa deschizi un topic nou la heli.
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
#2
Postat 06 September 2013 - 02:29 PM
- soft start
- soft cutoff
turatie creste liniar cu gazul. Turatia constanta a motorului o faci din statie nu din regulator la curbele de pitch si throtle. Pentru asta statia trebuie sa stie heli, evident.
ESC-urile meseriase mai au o functie specifica heli si anume modul governor dar nu e cazul la cele chinezesti. Numai Kontronik, YGE si CastleCreation au governor OK. Oricum governorul nu are nici o legatura cu problema ta.
Trebuie sa programezi ESC-ul cu soft start, soft cutoff si restul faci din statie. Daca nu reusesti sa il programezi deloc tot nu e bai, merge si cu orice alte setari, atentie doar sa nu ajungi cu bateria la limita ca iti taie motorul brusc daca esti pe hard cutoff.
Soft start-ul la regulatoaele China e oricum caterinca, trebuie sa pornesti tu cu blandete.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#3
Postat 06 September 2013 - 05:00 PM
stiganas, la 06 September 2013 - 02:29 PM, a spus:
- soft start
- soft cutoff
turatie creste liniar cu gazul. Turatia constanta a motorului o faci din statie nu din regulator la curbele de pitch si throtle. Pentru asta statia trebuie sa stie heli, evident.
ESC-urile meseriase mai au o functie specifica heli si anume modul governor dar nu e cazul la cele chinezesti. Numai Kontronik, YGE si CastleCreation au governor OK. Oricum governorul nu are nici o legatura cu problema ta.
Trebuie sa programezi ESC-ul cu soft start, soft cutoff si restul faci din statie. Daca nu reusesti sa il programezi deloc tot nu e bai, merge si cu orice alte setari, atentie doar sa nu ajungi cu bateria la limita ca iti taie motorul brusc daca esti pe hard cutoff.
Soft start-ul la regulatoaele China e oricum caterinca, trebuie sa pornesti tu cu blandete.
Chiar asa este programat ESC-ul, exact cum ai descris, insa curbele de care vorbesti, in FUTABA T-6EX nu stiu sa le configurez, si sa citesc tot manualul statiei nu am gasit inca timpul necesar.Am citi din el, dar mai mult pe "diagonala" . doar la ce ma interesa pe moment.Am vazut pe-acolo ceva expo (banuiesc ca exponential), si dual rate etc. dar nu stiu cum ar fi mai bine sa le setez.Eu oricum sunt la inceput pe cele cu pas colectiv.Am zburat mult cele coaxiale si cele anticuplu dar pas fix.La capitolul pas colectiv am luat frica.Ca sa fie ceva mai usor de pilotat acum am montat un "flymentor" pe el, nimic de zis a urcat considerabil stabilitatea, si acolo am un capitol unde nu-mi este destul de clar cu chestia pe rotire, e vorba ca se formeaza o miscare in mod sinusoidat la rotirea modelului si la "flymentor" exista o asemenea setare, care reduce acest efect.Dar este atat de mult de bibilit la acele reglaje, incat enorm te oboseste.
intrebari as avea destule, nu stiu timp daca am pentru toate...hai pt. moment sa lamuresc cum pot face, ca turatia si pasul clectiv sa-l modific din statie, ca de pe flymentor l-am tot modificat si nu-mi place cum iese.Plaja pe maneta de gaz, ca sa pot modifica altitudinea este f. mica, pentru ca, creste f.mult si turatia si inclinatia pe pasul colectiv.Ce as putea face?
Multumesc pentru atentia acordata!
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
#4
Postat 06 September 2013 - 07:48 PM
Cauta pe statia aia curba de throttle si poate iti dai seama de ce este insesizabila cresterea de turatie pe 80% din cursa. Daca l-ai cumparat RTF poate a venit cu curba de gaz setata pentru incepatori, adica probabil doar pentru hover...
#5
Postat 06 September 2013 - 07:54 PM
Am scriu si eu si altii destule ghiduri la heli despre asta.
OldDan, la 06 September 2013 - 05:00 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 07 September 2013 - 12:28 PM
alexvid, la 06 September 2013 - 07:48 PM, a spus:
Cauta pe statia aia curba de throttle si poate iti dai seama de ce este insesizabila cresterea de turatie pe 80% din cursa. Daca l-ai cumparat RTF poate a venit cu curba de gaz setata pentru incepatori, adica probabil doar pentru hover...
Probabil nu m-am exprimat destul de clar, cel RTF este ok, cel care l-am ansamblat si pus tot pe el , acela nu este ok... acela are o statie FUTABA T-6EX, pentru ca statia ce a venit pe cel RTF nu mergea pe flaymentor, avnd deja mixaje ce nu puteau fi scoase, dupa cum ati explicat este foarte posibil ca cea din cutia RTF sa fie deja setata (inclusiv curbe si restul), producatorul ma instiintat ca are mixajele facute in statie si nu pot fi dezactivate, este o statie ET6I.
Astfel am fost obligat sa cumpar o statie ce permite configurarea mixajelor (aveam nevoie sa le scot pe toate), am ales FUTABA T-6EX, cu siguranta ca exista acele setari prin ea, am crezut ca stiti unde anume sau cunosteti deja statia FUTABA T-6EX.
Incerc sa ma exprim mai clar, cu ce anume ma confrunt.Cand urc maneta de gaz, se ridica f. bine si frumos elicopterul, sta in hovering cand activez antidrift, insa ca sa pot mentine altitudinea la care doresc sa evoluez, daca coboara sau urca elicopterul, cand intervin, acea plaja este extrem de mica (mai mica de 1 click pe mansa de gaz), deci daca dau un click in sus, urca prea mult (si repede),daca dau un click in jos coboara prea mult, am incercat sa jonglez din limitele din flymentor de la pitch si throttle, insa nu iese mai nimic, se si intelege de ce, eu doar scurtez plaja sau o fac mai dinamica, insa sa o "lungesc putin" nu cred ca se poate decat din statie.
De ce cred aceste lucruri? Pai cred ca atat si inclinatia pitch cat si cea a turatiei rotorului cresc amandoua proportional.Cred ca solutia ar fi din corectia ori a turatiei motorului sa nu mai urce liniar, ori din corectia pitch sa nu mai creasca liniar, ceea ce scriu e daor o presupunere, nu am experienta dumneavoastra.
Multumesc pentru atentia acordata!
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
#7
Postat 07 September 2013 - 12:33 PM
stiganas, la 06 September 2013 - 07:54 PM, a spus:
Am scriu si eu si altii destule ghiduri la heli despre asta.
Cred ca ai dreptate, insa merge asa frumos cu flymentor...si spun asta pentru ca nu-l mai tuflesc...sper sa prind experienta si cu cu cele din clasa 450, apoi voi scoate flymentor de tot...dar ma tem ca mai e destula cale pana acolo..oricum voi incerca sa deslusesc din documentatia statiei ce se poate, apoi o sa intreb...multumesc tuturor pentru tot!
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
#8
Postat 07 September 2013 - 12:50 PM
Trebuie doar sa citesti/inveti cum se programeaza statia Futaba. Eu m-am jucat mai demult cu un 6EX si nu e mare lucru, are meniul putin criptic din cauza ecranului limitat dar se programeaza usor.
In esenta vrei ca in idleup turatia motorului sa fie constanta.
OldDan, la 07 September 2013 - 12:33 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 08 September 2013 - 03:20 PM
Multumesc!
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
#10
Postat 08 September 2013 - 03:35 PM
MANUAL T-REX 450 V2
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#11
Postat 08 September 2013 - 03:49 PM
#12
Postat 08 September 2013 - 09:43 PM
takeoff, la 08 September 2013 - 03:49 PM, a spus:
Nu intreb de distanta care ati precizat-o dumneavoastra, eu intreb de cat de lunga va fi echeia, ma tem ca servourile au avut alta echie si eu am folosit una mai lunga, mai bine zis am pus la ultima gaura, astfel pargia formata pentru actionarea platoului ciclic este foarte mare, acest lucru banuiesc ca duce la reactia foste dinamica a ceea ce am pomenit aici.
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
#13
Postat 08 September 2013 - 09:46 PM
furios, la 08 September 2013 - 03:35 PM, a spus:
MANUAL T-REX 450 V2
Bunule furios, daca eram destept si documentat, nu intrebam deloc aici, crezi ca intuiam ca manualul de la ALIGN explica despre un CopterX cu rotor pus de mine de T-Rex 450, care are servouri luate de pe un alt elicopter?!?! sincer nu cred ca descrie cei de la ALIGN asemenea situatii, oricum e bine sa rapunda cine doreste sa ajute pe cel care intreaba, in concluzie,,,ma ajuta raspunsul dumneavaostra?
Multumesc!
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
#14
Postat 08 September 2013 - 09:55 PM
Aceasta postare a fost editata de emilemir: 08 September 2013 - 09:59 PM
#15
Postat 08 September 2013 - 10:06 PM
OldDan, la 08 September 2013 - 09:43 PM, a spus:
Echia pote sa aiba si 5cm,tu folosesti gaura care-ti trebuie.Folosire de parghii lungi nu este buna,servo lucreaza la forta maxima.
#16
Postat 08 September 2013 - 11:41 PM
Indiferent cum le combini si ce servo pui tot o clona de Trex o sa iasa si tot in manualul de Trex trebuie sa te uiti.
Daca zbori cu flymentor atunci manualul de la flymentor e de baza caci flymentor e cel care comanda heli (si tu dai comenzi la flymentor).
OldDan, la 08 September 2013 - 09:46 PM, a spus:
Multumesc!
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#17
Postat 09 September 2013 - 08:53 AM
takeoff, la 08 September 2013 - 10:06 PM, a spus:
Raspunsul dumneavoastra cred ca este solutia, aceasta este rezolvarea, ceea ce ati descris in raspuns, plaja se micsoareaza extrem, deoarece si unghiul de incidenta este foarte mare si turatia creste odata cu acest lucru.Fie ca folosesc flymentor fie ca nu folosesc, acest aspect tot ramane daca aleg o lungime mare la echie.Sunt un prost predagog, multi in jur spun asta, (restul nu spun pentru ca ar suna a lauda).Daca precizam ca problema pe elicopter, aparea, atunci cand este decuplata camera de la flymentor, si interventia pe stik-uri este setata prioritar (exista corectie pe flymentor ce mareste manevrabilitatea fata de decizia flymentor), atunci banuiesc ca toti cei de aici ar fi inteles imediat despre ce este vorba.Cer scuze pentru lacunele mele in descrierea fenomenelor cu care ma confrunt...si va multumesc mult!
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
#18
Postat 06 October 2013 - 02:11 PM
Este uimitoare diferenta, inainte vibra, insa dupa cum constat flymentor, "zmucea" fiecare corectie avand foarte mare echia.
A devenit foarte docil si usor de stapanit.Pot compara cu un coaxyal stabilitatea, insa mai dinamic in miscari.
Astazi era un vant cumplit, toti au zis sa nu zbor ca il dau de pamant.Am avut toti surpriza, ca nici nu compensam din staite si statea pe loc, nici macar un centimetru nu se misca de acolo.Singurul lucru care nu stiu de unde sa il corectez, este coada, Pleca la vant foarte puternic (doar pe axa), 5 cm apoi revenea in una secunde si nu continuu, uneori.E firesc sau chiar mai e ceva de corectat la flymentor pe coada?Recunosc deja am scazut sensibilitatea de al inceput, e bine sa o mai urc sau altul ar fi motivul ?
Multumesc!
PS.
Am citit acel manual de Trex, nu a ajutat in cazul meu, citisem de ala alte elicoptere manualale, insa cel de la t-rex neavind nicodata unul, nu citisem.Nu vad diferente mari.Multumesc oricum!
Aceasta postare a fost editata de OldDan: 06 October 2013 - 02:16 PM
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
#20
Postat 10 October 2013 - 05:44 PM
takeoff, la 07 October 2013 - 09:24 AM, a spus:
Salut cu respect.
Pe coada este un E_Sky EK2-0508 8G Digital Servo for R/C Helicopters,
Pe paltoul ciclic sunt 3 servo SKYARTEC VTS-05B,
Toate patru au fost E_Sky EK2-0508 8G Digital Servo for R/C Helicopters, pana un servo a iesit fum din el (pe masa fara nici un motiv aparaent), si am inlocuit pe platoul ciclic de la un elicopter ce a fost tuflit in 3-4 secude la incercarea de decolare, de un pusti de 5 ani (cu voia tatalui lui).
Sa fiu sincer dupa cum simt pe mana mai bine merge cu cele 3 servo SKYARTEC VTS-05B, raspunde foarte agil (dinamic), sau probabil doar asa cred eu, nu stiu daca sunt digitale sau nu.Daca cineva stie poate sa-mi si scrie.
Problema mea ma tem ca-ar fi de pe reglajele de la flymentor, am cam umblat la reglajele de la gyro, dupa cum am crezut eu de cuviinta (recunosc ca sunt incepator).
Mai am un E-SKY Belt 450 CX ce are toate cel 4 servo intacte (E_Sky EK2-0508 8G Digital Servo for R/C Helicopters).Daca cineva considera ca e un lucru bun sa le folosesc pe acelea, ma voi munci si voi schimaba, numai cat e de reglat la flymentor si ma apuca groaza.
Ca sa ne intelegm, elicopterul e facut din piese, adica asa au venit de la vanzator, vrac, "Upgrade" capul rotativ principal si capul rotativ coada e dur-Al si e de t-rex 450.Tot sasiul si teva de coada este tot dur-Al, palele de t-rex 450 fibra de sticla, bateria de 3S 2200 mAh cu 40C, daca aveti susgestii, va rog sa nu ezitati.
Multumesc pentru atentia acordata!
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
#21
Postat 25 November 2014 - 03:51 PM
stiganas, la 07 September 2013 - 12:50 PM, a spus:
Trebuie doar sa citesti/inveti cum se programeaza statia Futaba. Eu m-am jucat mai demult cu un 6EX si nu e mare lucru, are meniul putin criptic din cauza ecranului limitat dar se programeaza usor.
In esenta vrei ca in idleup turatia motorului sa fie constanta.
Dupa mai mult de un an de zbor cu "FlyMentor", marturisesc, cu greu, ca cele spuse de unii de pe acest formum, cel putin referitor la "pilotat" elicopter cu "FlyMentor", te face foarte foarte puturos, si iti va lua mult prea mult timp sa poti zbura un elicopter.De cca 8 luni zbor fara "FlyMentor", mainile nu-mi mai sunt legate la spate cand zbor.Mai mult de 2 luni un "FlyMentor" nu cred ca ar trebui folosit.Doar cat sa-ti dea incredere putin, doar atat.Daca mai pot posta undeva acest lucru va rog sa comunicati.
Multumesc!
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
#22
Postat 27 November 2014 - 09:40 PM
Intr-adevar, iti da curaj, dar si cand il dai jos esti zero ca nu mai sta singur in hover...
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback