furios, la 01 May 2014 - 11:50 AM, a spus:
Eu cu intinsul curelei fac cam asa;o intind cat pot de mult pana vad ca incepe sa mearga greu maingear dupa care slabesc putin,daca la partea din spate poti sa lasi putin mai slab nu pot spune acelasi lucru despre partea din fata unde trebuie sa fie foarte intinsa,nu odata am barbierit cureaua cu pinionul de la motor,in forta si la turati mari cred ca se intinde cureaua sau se flexeaza frame-ul,alta explicatie nu exista mai ales ca suportul ala care ti-am zis mai sus este standard in kitul stretch(cel de upgrade).
Eu nu pot sa il pun pentru ca am kitul cu frame de plastic dar la tine merge si ti-l recomand impreuna cu pinionul de 14.
Astazi m-am batut cu tensiunea pe curea. M-a intrigat faptul ca rolele tacane atunci cand invart cu mana rotorul, in opinia mea deoarece cureaua nu vine chiar paralel cu ele si din cand in cand scapa spre pozitia centrala dupa ce a urcat sau coborat pe ele.
1. Am descoperit ca din unghiul cozii (sus-jos) poti sa urci sau sa cobori cureaua pe main gear si implicit sa aduci cureaua la pozitia corecta fata de role. Habar nu aveam si nic despre asta in manual!
2. Stiu ca in manual spune ca poti sa ajustezi independent tensiunea pe curea fata / spate dar cred ca e gresit. Daca ai tensiune diferita fata/spate, presiunea e preluata de main gear (plastic care se deformeaza) si de rulmentii axului principal. Frecare vibratii etc... Nu e bine! Tensiunile fata / spate trebuie sa fie relativ egale pe cat posibil.
3. Eu nu zbor violent cu schimbari de cp bruste. Daca am reusit sa pun jos Protosul cu rola presoare de langa motor cazuta si nu am barbierit cureaua inseamna (cred) ca in varianta mea cu suport pentru cel de-al treilea rulment si frame de cf nu e nevoie de tensiune foarte mare pe partea din fata. Sper sa am dreptate si sa nu fac vreo prostie cu ultima parte. Furios te rog sa ma contrazici daca gresesc.
Am aplicat toate chestiile astea la reglarea tensiunii pe curea si frecarea a scazut dramatic. Nici rolele nu mai scot nici un zgomot. Inca nu l-am testat la camp dar vine si asta dupa ce mai aud si parerile voastre. Stiu ca toti proprietarii de Protos trec prin dilemele astea mai devreme sau mai tarziu.