120m limita de zbor legala implicatii
#1
Postat 03 April 2014 - 08:11 AM
Cei de la MT nu vor sa cedeze aici invocand legislatie de ordin superior. Ce implicatii practice o sa aibe asta pentru noi ?
Cine si cum va masura inaltimea ?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 03 April 2014 - 08:23 AM
#3
Postat 03 April 2014 - 09:25 AM
Nu masoara nimeni. Dar daca se intampla ceva si esti mai sus, sa poata sa aplice o lege, oricare ar fi ea, ca sa se poata delimita un vinovat.
#4
Postat 03 April 2014 - 09:29 AM
As vrea sa accentuez ca aceasta inaltime este in concordanta cu cei 400ft = 122m la care se aliniaza toata lumea de mult timp, nu de ieri, este reglementare FAA.
Argumentati "ca in Germania, unde este 300-700m" le consider pur si simplu rastalmaciri care nu isi au rostul, atat or avea acolo voie para(moto)pantistii si unii interpreteaza ca aeromodelul ar trebui sa aiba drepturi egale cu ei, ceeace nu comentez.
Cum stim noi ca am atins plafonul... daca ai statie cu telemetrie, un vario este 25$
Daca nu, poti lua un altitude limiter la 40$, taie motorul la altitudinea programata.
De venit cineva sa verifice sincer nu cred, daca nu vor fi rapoarte de la ULM-isti, de vazut cum vor proba ei acest fapt fara un dispozitiv de inregistrare la bord.
Oricum, trebuie sa existe intre noi autocenzura, chiar daca unora nu le va place.
Relatari triumfaliste ca la ratarie se fac recorduri de altitudine cu multicopterul, in weekendul trecut de exemplu s-a inregistrat 700m, si si-au propus 900m pentru urmatorul, mi se par pura inconstienta si pot demola tot ce face ARA...
#5
Postat 03 April 2014 - 09:38 AM
Daca stie cineva ceva despre aceste norme il rugam sa le posteze aici sa le putem discuta.
#6
Postat 03 April 2014 - 10:10 AM
Practic cred ca acest plafon nu inseamna decat ca MT e acoperit legal. Daca se intampla un accident (ceea ce nu a fost in RO pana acum) vinovat e ala care nu a respectat plafoanele de zbor legale.
Ma intreb ce se intampla in cazul unor zboruri (sa zicem concurs planoare F3J) desfasurate pe un aerodrom adevarat ca la Sanpetru. Se mai aplica acolo restrictia legala de 120m ?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 03 April 2014 - 10:35 AM
stiganas, la 03 April 2014 - 10:10 AM, a spus:
Practic cred ca acest plafon nu inseamna decat ca MT e acoperit legal. Daca se intampla un accident (ceea ce nu a fost in RO pana acum) vinovat e ala care nu a respectat plafoanele de zbor legale.
Ma intreb ce se intampla in cazul unor zboruri (sa zicem concurs planoare F3J) desfasurate pe un aerodrom adevarat ca la Sanpetru. Se mai aplica acolo restrictia legala de 120m ?
Cand zbori pe un aerodrom adevarat, cu turn de control, poti cere aprobare pt. depasirea celor 120m de la turn, mai ales in cadrul unui concurs. Cei 120m se refera la zonele fara CRT
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#8
Postat 03 April 2014 - 10:37 AM
stiganas, la 03 April 2014 - 10:10 AM, a spus:
Practic cred ca acest plafon nu inseamna decat ca MT e acoperit legal. Daca se intampla un accident (ceea ce nu a fost in RO pana acum) vinovat e ala care nu a respectat plafoanele de zbor legale.
Ma intreb ce se intampla in cazul unor zboruri (sa zicem concurs planoare F3J) desfasurate pe un aerodrom adevarat ca la Sanpetru. Se mai aplica acolo restrictia legala de 120m ?
Stefan , dupa 6 posturi deja o luam razna . Pai mai frate.. daca te autodenunti spunand in gura mare ca ai zburat la peste 120 m ce oi fi vrand sa faca statu ?
Cu F3J va trebui sa vorbesti cu federatia . Mi-as fi dorit sa aiba o pozitie oficiala in negocierile cu MT, mai ales ca puteau sa o faca prin Miniserul Tineretului si Sportului...banuiesc ca aveau ceva legaturi acolo. Citez din statutul lor " federatie sportiva nationala subordonata ministerului tineretului si sportului" . O discutie interministeriala s-ar fi desfasurat altfel.
Dar sa nu inflamam. Poate nu am avut eu destulde informatii sau poate au motivele lor.
#9
Postat 03 April 2014 - 10:56 AM
Eu unul o sa ma straduiesc sa zbor in zona legala (cu elicopterele nici nu o pot depasi) cu atat mai mult cu cat vad tot mai prost si nu mai zaresc modelul ca in tinerete.
Am facut pe camp mini experimente si am intrebat pe cate unul la ce inaltime crede ca se afla modelul. Am descoperit ca in genere oamenii evalueaza destul de departe de realitate, in ambele directii.
Acelasi model aflat pe la 90m unii il vedeau la 40-50m si altii la peste 150m. Perceptia e si mai tare alterata de distanta la care se afla (mie imi pare mai sus cand e mai departe)
Nu degeaba prima intrebare a unui gura casca e: nenea, cat de sus zboara? Acum stiu raspunsul: 120m.
Cine e COAP ?
ZOD, la 03 April 2014 - 10:37 AM, a spus:
Cu F3J va trebui sa vorbesti cu federatia . Mi-as fi dorit sa aiba o pozitie oficiala in negocierile cu MT, mai ales ca puteau sa o faca prin Miniserul Tineretului si Sportului...banuiesc ca aveau ceva legaturi acolo. Citez din statutul lor " federatie sportiva nationala subordonata ministerului tineretului si sportului" . O discutie interministeriala s-ar fi desfasurat altfel.
Dar sa nu inflamam. Poate nu am avut eu destulde informatii sau poate au motivele lor.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 03 April 2014 - 11:26 AM
De aceea nici nu am comentat/facut propuneri, etc. legat de discutiile cu MT.
Din tot ordinul modificat am retinut 20kg (bun) si 120m (nu chiar bun).
ZOD, la 03 April 2014 - 11:09 AM, a spus:
Mai tu ai citit propunerea noastra de ordin ? Daca intrebi acum de asta inseamna ca n-ai citit ordinu propus.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 03 April 2014 - 11:30 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#12
Postat 03 April 2014 - 01:02 PM
stiganas, la 03 April 2014 - 10:10 AM, a spus:
Nu se aplica pentru ca, daca ai ajuns la concurs, se presupune ca esti sportiv legitimat la un club afiliat FRMD si nu "beneficiezi" de restrictia plafonului de 120 m.
Altfel, pentru categoria hobby, la un eventual antrenament pentru f3j sau f5j nu iti ramane decat sa te rogi sa gasesti termica pe la 50m ca sa poti intelege ceva pana ajungi la 120m.
#13
Postat 03 April 2014 - 01:22 PM
Un motiv mai mult pentru ARA sa va ilumineze unde ar trebui sa fie interesul vostru. Sper doar ca de la MT nu citeste nimeni aici se constate ca parca nu se vrea integrare nicidecum.
rhc@born.ro
#14
Postat 03 April 2014 - 02:12 PM
Daca se aproba atunci vom face instructiuni clare pentru cei ce doresc sa depaseasca limita de 120 m, dar repet , inca nu stim daca este acceptabil din partea MT sau chiar a COAP-ului si vom vedem cum evolueaza treaba.
#15
Postat 03 April 2014 - 02:31 PM
stiganas, la 03 April 2014 - 10:56 AM, a spus:
Foarte tare asta !!! O sa devina un fel de "cod secret" de recunoastere a aeromodelistilor prigoniti.
#17
Postat 03 April 2014 - 05:34 PM
14_04_03_EZG.gif (555.17K)
Number of downloads: 64
Am fost mai atent si intradevar deasupra capului parea ca este mult mai jos decat la distanta. Oricum variometrul nu este foarte precis, el indica bine diferentele de inaltime dar inaltimea absoluta nu prea. La sol, functie de cum il initiezi poate sa zica si -20m si + 20m.
Adevarul e ca in afara de planoare si competitii F3A nu prea ai motiv sa zbori peste 120m.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 03 April 2014 - 07:46 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#18
Postat 04 April 2014 - 12:03 PM
Cind ii deranjam cu inaltimea? :
- la orice transmisie retur. Practic 100 mw cu care transmite receptorul nostru download, este de mii de ori mai mare (puternica) decit orice semnal (ecou) pe care il asteapta toata aparatura lor radar. Pentru radarul lor, e ca un bec de 10.000 ori mai tare decit se asteapta care li se aprinde in fata.
- la fiecare intilnire (vedere) cu 1/1, cind pilotul raporteaza incident de zbor cu aparat neidentificat (deocamdata neinregistrat). A fost caz la Iasi cu un charter austriac care a facut zona pina l-au coborit pe Dragut, a fost caz la Bucuresti cu elicopter smurd... or mai fi fost intilniri cu ULM la care pilotul a fost speriat/surprins si a comentat ceva in radio (de ex. raporteaza o intilnire cu OZN). Nici nu stiti ce grija are COAP de zburatoarele fara transceiver.
Pur si simplu ni se intimpla sa intram in spatiu controlat. Daca o facem, eu cred ca va trebui sa respectam regulile din spatiul respectiv (G sau C). (nu exista exceptii in codul aerian)
#19
Postat 04 April 2014 - 12:31 PM
Chiar si asa, un bluetooth de celular in cabina pilotului emitand cu 10mW are aceasi tarie ca un Rx/Tx RC emitand cu 100mW de la o distanta de 3.3x mai mare, adica pe la coada avionului :)
Sau vilele de pe marginea pistei care au routere wifi in casa ? 25-60mW au, nu mult, dar multe ;)
Ce sa mai zicem atunci de FPV-isti care emit cu 700mW in 1080MHz, drept in mijlocul banzii DME, ar trebui sa pice avioanele ca mustele... Din fericire nu se mai aterizeaza cu DME decat cand e plafon de zbor extrem de jos care blocheaza satelitii de GPS.
Avand in familie persoana lucrand la controlul frecventelor, nu mai zic de 3 generatii de radioamatori, pot sa va zic ca daca astea v-au fost servite de la un turn de control, este pentru ca va simpatizeaza in mod deosebit ;)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 April 2014 - 12:32 PM
#20
Postat 04 April 2014 - 12:35 PM
renatoa, la 04 April 2014 - 12:31 PM, a spus:
Chiar si asa, un bluetooth de celular in cabina pilotului emitand cu 10mW are aceasi tarie ca un Rx/Tx RC emitand cu 100mW de la o distanta de 3.3x mai mare, adica pe la coada avionului :)
Sau vilele de pe marginea pistei care au routere wifi in casa ? 25-60mW au, nu mult, dar multe ;)
Ce sa mai zicem atunci de FPV-isti care emit cu 700mW in 1080MHz, drept in mijlocul banzii DME, ar trebui sa pice avioanele ca mustele... Din fericire nu se mai aterizeaza cu DME decat cand e plafon de zbor extrem de jos care blocheaza satelitii de GPS.
Avand in familie persoana lucrand la controlul frecventelor, nu mai zic de 3 generatii de radioamatori, pot sa va zic ca daca astea v-au fost servite de la un turn de control, este pentru ca va simpatizeaza in mod deosebit ;)
Subiectul se numeste " 120 m limita de zbor legala".
#22
Postat 04 April 2014 - 01:36 PM
renatoa, la 03 April 2014 - 09:29 AM, a spus:
Argumentati "ca in Germania, unde este 300-700m" le consider pur si simplu rastalmaciri care nu isi au rostul, atat or avea acolo voie para(moto)pantistii si unii interpreteaza ca aeromodelul ar trebui sa aiba drepturi egale cu ei, ceeace nu comentez...
Cu tot respectul,chiar atita e.Dar se mai specifica ceva clar in lege in Germania,ca ORICE OBIECT ZBURATOR CARE ARE OM LA BORD(fie si o parapanta) ARE PRIORITATE ABSOLUTA SI NECONDITIONATA in ORICE SPATIU DE ZBOR APROBAT AEROMODELELOR.Raspunderea pentru siguranta zborului la vedere revine exclusiv pilotului rc respectiv, iar in cazul cluburilor in primul rind conducatorului de zbor(care are sarcina de a monitoriza constant spatiul de zbor aprobat) si dupa aceea si a pilotului.Cu alte cuvinte,daca numai ni se pare ca un obiect zburator se apropie de zona in care zburam,coborim jos imediat indiferent ce pilotam si unde,chiar crash-uim modelul daca trebuie astfel incit sa nu intersectam traiectoria de zbor a respectivului aparat de zbor purtator de oameni.Daca esti singur la zbor pe terenul clubului,nici nu ai voie sa faci teste la sol sau alte ectivitati pe terenul clubului pina nu te-ai trecut in LOG ca si Conducator de zbor,in primul rind si apoi ca pilot in al doilea rind.Ca sa nu mai vorbesc de tipul de aeromodel,propulsia,masa,dim aproximative si frecventa aparaturii radio.
In cazul in care se doreste un plafon mai mare de zbor acesta poate fi obtinut numai dupa cererea adresata scris autoritatii aeronautice unde e arondat clubul respectiv.Perioada de timp este de obicei limitata la maximum citeva zile(cind se desfasoara de exemplu concursuri) si atentie:POATE FI ANULATA IN ORICE MOMENT.Toate acestea sunt publicate pe DMFV,departamentul juridic.
#23
Postat 04 April 2014 - 01:46 PM
stiganas, la 03 April 2014 - 05:34 PM, a spus:
Eu personal nu am posibilitati financiare mari, dar zbor in club alaturi de colegi care au avioane de 3-4 metri anvergura,Jet-uri,pulso-reactoare,si alte dracii de viteza cu jde celule la bord si va spun cu mina pe inima ca si 700 de metri sunt cam strimti pe inaltime...(in Germania)
Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 04 April 2014 - 01:49 PM
#24
Postat 04 April 2014 - 01:58 PM
nitrometan, la 04 April 2014 - 01:36 PM, a spus:
Care e statutul "maidanului" ?
#25
Postat 04 April 2014 - 02:25 PM
renatoa, la 04 April 2014 - 12:31 PM, a spus:
Chiar si asa, un bluetooth de celular in cabina pilotului emitand cu 10mW are aceasi tarie ca un Rx/Tx RC emitand cu 100mW de la o distanta de 3.3x mai mare, adica pe la coada avionului :)
Sau vilele de pe marginea pistei care au routere wifi in casa ? 25-60mW au, nu mult, dar multe ;)
Ce sa mai zicem atunci de FPV-isti care emit cu 700mW in 1080MHz, drept in mijlocul banzii DME, ar trebui sa pice avioanele ca mustele... Din fericire nu se mai aterizeaza cu DME decat cand e plafon de zbor extrem de jos care blocheaza satelitii de GPS.
Avand in familie persoana lucrand la controlul frecventelor, nu mai zic de 3 generatii de radioamatori, pot sa va zic ca daca astea v-au fost servite de la un turn de control, este pentru ca va simpatizeaza in mod deosebit ;)
Eliminarea (ecranarea) surselor de la sol (de semnal si reflexii) este unul din motivele pentru care radarul nu 'bate' de jos chiar la cimpie, unde curbura terestra ar permite (ar fi util).
Cu privire la radare, pot sa dau urmatorul exemplu:
- INMH, are in exploatare 4 radare long range (Iasi, Bucuresti, Timisoara, Oradea). Astea sunt facute sa vada o abureala de la mare distanta. Chiar mai mult, fiind doppler vad si directia si viteza aerului (si o afiseaza), si privind in diverse spectre vad compozitia atmosferica (au urmarire de diverse gaze). 4 le sunt suficiente, se pot vedea pe pagina oficiala INMH. Radarele astea (bila alba pe turn metalic), sunt complet independente de radarele locale INMH (bila cu dungi rosii pe cladire), pornesc cind vor ele, scaneaza cit considera necesar, si transmit imaginea vazuta prin satelit acasa (eu am niste rezerve, ca sunt donatie americana). La mod concret, ele pornesc si fac una-doua scanari cam la o ora. Ei bine, atunci cond zboara careva cu download (la ailalti nu!), al nostru (ma rog, cel de linga noi, se poate vedea in maps) porneste si merge in continuu. Semn ca ceva il deranjeaza, pe el sau mama lui.
#26
Postat 04 April 2014 - 02:39 PM
Fisiere atasate
-
Clipboard.jpg (79.65K)
Number of downloads: 92
#27
Postat 04 April 2014 - 03:01 PM
vlad1, la 04 April 2014 - 12:03 PM, a spus:
... or mai fi fost intilniri cu ULM la care pilotul a fost speriat/surprins si a comentat ceva in radio (de ex. raporteaza o intilnire cu OZN). Nici nu stiti ce grija are COAP de zburatoarele fara transceiver.
Era doar o chestiune de timp pana cand ajungea si categoria asta din forum (ARA) la capitolul comedie.
#28
Postat 04 April 2014 - 03:07 PM
renatoa, la 04 April 2014 - 01:58 PM, a spus:
Care e statutul "maidanului" ?
Prima si ultima data cind am zburat romineste in Germania a fost in 2004 cind zburam un Mefisto de la Reichard.Cimp cit vedeai cu ochii si nimeni imprejur(doar soseaua muult in spate.E-planor ridicat ,zburat 5 minute,venit una bucata echipaj (aparut de niciunde) de politie administrativa(traducerea mea adaptata),rugat respectuos sa dau jos minunea in siguranta,legitimat subsemnat,decartat 60 euro pt activitate neautorizata(chitanta,PV,etc) pe un teren privat,de atunci zburat never ever aiurea.
Vedeti,asta e diferenta intre roman si neamt,orice activitate recreativa se desfasoara organizat,mai mult sau mai putin si in 99% din cazuri nu e moka si de-an p...lea asa cum vrea romanul(si cum bineinteles as vrea si eu si poate si alti nemti).Aici NU se zboara pe maidan de nici o culoare.O faci pe terenul tau privat sau al altuia cu incuviintarea in prealabil a proprietarului/lor cu respectarea legii.Ai incalcat-o,ai belit-o.Exemplu:da copilul tau cu cu spuma de 500 gr in ochi la unul care se plimba pe maidan cu ciinele si nu e atent ca cineva se joaca cu o zburatoare.Pierde ochiul.Parintii ii voi plati aluia o renta consistenta pentru incapacitate de munca plus alte cheltuieli (asta in cazul in care au salar barosan,daca nu pleaca casa,masina ,banii din banca si tot ce au mai adunat bietii oameni)si de indata ce vinovatul devine major si poate munci i se retine din venituri renta.Daca nu ramine nimic din salar,ghinion,sa isi ia 2 joburi sau 3,sa devina om al strazii cu venit oficial 0 sau sa emigreze in Bolivia sau Ghana.
Romanul respinge ideea de a respecta ceva in general si mai ales de a plati pentru a practica un hobby intr-o forma organizata si legala.
De aia la RR de exemplu venea lume buluk,ca nu erau reguli.La HF au fost,sunt si vor fi conditii de zbor de vis chiar si pentru multe cluburi nemtesti(de exemplu zgomotul produs de zburatoare).De ce nu mergea lumea?Desi accesul e mai usor,loc de campare,apa,WC-uri,etc...Fiindca sunt reguli STRICTE si de altfel normale.
Se va bate mult timp apa in piua si se vor scrie mii de pagini fara rost pina va intelege fiecare din noi ca Libertatea de a zbura asa cum o intelegem noi e inteleasa fals...
In Germania sunt aproape 80000 de membri individuali numai ai DMFV-ului,mai sunt o gramada de alte cluburi cu modelisti inregistrati doar in cluburile respective dar afiliate la DMFV.Pai cind ai peste 200000 de oameni in spate ,se poate organiza ceva,nu?
Deci cum ar zice neamtul Maidan?Nein Danke!
#29
Postat 04 April 2014 - 03:21 PM
Totusi, daca aveati acordul proprietarului politia nu va facea nimic.
Mai greu cu acordul proprietarului, ca daca stia cu ce se mananca te intreba daca esti asigurat :)
Atunci cum comentati ca la noi cei 120m vor fi totusi destul de liberi... nu maidan, dar pe orice ogor daca esti departe de civilizatie se pare ca ai totusi 120m de libertate deasupra capului... e rau ? :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 April 2014 - 03:21 PM
#30
Postat 04 April 2014 - 03:48 PM
Altfel, da, sunt convins ca un pilot de ULM sau elicopter daca vede ceva in aer in fata lui nu ii pica bine. La Chitila pe deasupra si pe langa noi e activitate destul de intensa, elicoptere si avioane mici. Cand auzim bazait caboram.
Elicopterul SMURD care a reclamat a zburat la distanta mare de noi. De aceea am fost surprinsi. S-a intamplat sa zboare fix peste pista si la inaltime mica elicoptere care nu erau de la SMURD (si nu ne-au reclamat, de altfel sunt convins ca stiu de noi si ne privesc cu simpatie)
Dar cum zice nitrometan, si daca zbor la 50m si ma lovesc de un ULM tot nu e bine.
Ma intreb cum o sa fie cu zborul liber. Am vazut planoare de zbor liber urcate la peste 200m.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/