Modelism - RHC Forum: engleza - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

engleza

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 07 September 2005 - 07:38 PM

Ma lamureste si pe mine cineva ce inseamna tehnic, in engleza (dictionarul nu a fost de nici un folos :rolleyes: B) )
- sweep back
- chord
- gap
- stagger
Toate se refera la aviatie!
Multumiri
0

#2 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 07 September 2005 - 08:15 PM

sweep back - variatia unghiului aripii la avioanele cu geometrie variabila
chord - coarda (aerodinamica a aripii)
gap - gaura?
stagger nu sunt sigur, se refera la o asimetrie, sau un offset, din cate mi-am dat seama cu "google" e vorba de biplane :rolleyes:
0

#3 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 07 September 2005 - 08:25 PM

Mda, la biplane, staggered wings sunt aripile care sunt prinse intre ele cu o structura de rezistenta.
Stagger ar trebui sa insemne "intarit, asigurat, ramforsat"
0

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 07 September 2005 - 09:02 PM

Nu prea e bine:
- sweep back - variatia unghiului aripii la avioanele cu geometrie variabila. E vorba de avionae din WWI!!!!
- chord - coarda (aerodinamica a aripii). Lamurit!
- gap - gaura? :rolleyes: B)
- staggered wings sunt aripile care sunt prinse intre ele cu o structura de rezistenta.
Stagger ar trebui sa insemne "intarit, asigurat, ramforsat"
. Nu, incorect, nu e vorba de structura de rezistenta!!!
Din datele tehnice: Stagger= 0,22m!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 07 September 2005 - 09:03 PM

0

#5 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 08 September 2005 - 12:03 AM

Din cele a caror traducere ai cerut, te pot ajuta doar cu "gap", care se refera la o distanta mica intre 2 repere. sau mai este si GAP (Generic Access Profile) standard la aparatele DECT :rolleyes:
...audaces fortuna iuvat...
0

#6 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 September 2005 - 02:49 AM

Cautind ceva pe intrnet am dat de....:

Chord Line - The line between the leading edge and the trailing edge of the airfoil

Fisiere atasate


Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#7 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 08 September 2005 - 06:28 AM

Z-mare, la 7 Sep 2005, 21:02, a spus:

Nu prea e bine:
- sweep back - variatia unghiului aripii la avioanele cu geometrie variabila. E vorba de avionae din WWI!!!!
- chord - coarda (aerodinamica a aripii). Lamurit!
- gap - gaura? :rolleyes: B)
- staggered wings sunt aripile care sunt prinse intre ele cu o structura de rezistenta.
Stagger ar trebui sa insemne "intarit, asigurat, ramforsat"
. Nu, incorect, nu e vorba de structura de rezistenta!!!
Din datele tehnice: Stagger= 0,22m!

Wing: * * * *Span Upper * * * * * *9.00m
* * * * * * * *Span Lower * * * * * *8.73m
* * * * * * * *Chord Upper * * * * * 1.50m
* * * * * * * *Chord Lower * * * * * 1.10m
* * * * * * * *Dihedral Upper * * * * 0 deg
* * * * * * * *Dihedral Lower * * * * 1 deg
* * * * * * * *Sweepback Upper * * 0 deg
* * * * * * * *Sweepback Lower * * 0 deg
* * * * * * * *Gap * * * * * * * * * * * 1.47 m
* * * * * * * *Stagger * * * * * * * * *0.22m
* * * * * * * *Total Wing Area * * * *20.56 sq m
:D :D :D :D
0

#8 Useril este offline   stefanc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 12-April 04

Postat 08 September 2005 - 07:48 AM

mobi, la 7 Sep 2005, 20:25, a spus:

Mda, la biplane, staggered wings sunt aripile care sunt prinse intre ele cu o structura de rezistenta.
Stagger ar trebui sa insemne "intarit, asigurat, ramforsat"

stagger = a se clatina
Sal'tare
Nu sunt complet inutil cel putin servesc de exemplu negativ pentru altii.
0

#9 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2005 - 08:11 AM

Nene,

- sweep back nu este variatia unghiului aripii la avioanele cu geometrie variabila. Sweep back inseamna pe romaneste "unghi de sageata". Si poa sa fie al BA, al "liniei de 25% CMA", etc.;

- chord e coarda, e clar;

- gap in cazul tau este distanta pe verticala intre planul superior si inferior. Nu ma intreba care verticala. Uzual, se masoara distanta dintre cele doua CMA-uri. Evident pe o normala la acestea, in ideea ca ele sunt paralele. De fapt nu sunt, dar nici nu e chiar asa de important;

- stagger in cazul unui biplan este decalajul pe "orizontala" a celor doua plane. Uzual se masoara la incastrare (plan de simetrie) intre borduri de atac sau intre "25% CMA-uri".

Capishe?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 08 September 2005 - 06:05 PM

Nene Valteras ai perfecta dreptate mai putin la sweep back (in cazul biplanelor)
- sweep back: profilul aripi vadut de sus arata ca un trapez
- chord: lungimea corzii profilului aripii
- gap:astanta intre bordurile de atac ale celor 2 aripi
- stagger: in trepte, decalat. In cazul nostru se refera la decalajul dintre bordul de atrac al celor doua aripi.

Capishe!
Multumirti tuturor!
0

#11 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 September 2005 - 09:11 AM

Z-mare, la 8 Sep 2005, 18:05, a spus:

Nene Valteras ai perfecta dreptate mai putin la sweep back (in cazul biplanelor)
- sweep back: profilul aripi vadut de sus arata ca un trapez
- chord: lungimea corzii profilului aripii
- gap:astanta intre bordurile de atac ale celor 2 aripi
- stagger: in trepte, decalat. In cazul nostru se refera la decalajul dintre bordul de atrac al celor doua aripi.

Capishe!
Multumirti tuturor!

Faching shaise de bulsitu' ma-sii!

Ma! Bagati la index:
"Swept back wing" inseamna "aripa in sageata". Adecatelea "sweep back", ca valoare numerica reprezita (citez din mine): "unghi de sageata". Si poa sa fie al BA, al "liniei de 25% CMA", etc. In cazul tau e zero si sus si jos! Da' tre sa vezi clar despre ce sageata e vorba. A BA sau a liniei de 25%? Daca faci un desen, te lamuresti.

Si restul ce le-am zis io sunt cu acuratete maxima!!

Ca doar am invatat engleza de pe eM Ti Vii si Descoperii!

.......iar m-am 'nervat!

Ca iar mi-am amintit: ce e aia: "- sweep back: profilul aripi vadut de sus arata ca un trapez"????

Bulsit, Bulsit, RedBull, PitBull, Faching shaise!!!

Sweep back nu are nimic de a face cu FACTORUL DE TRAPEZOIDALITATE!!!!! (tapered ratio - tapered wing)

Fuai sa-mi bag...!

Nu stiu cum se scrie "Sictir" pa engleza, ca as scrie!!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#12 Useril este offline   down 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 225
  • Inregistrat: 24-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 09 September 2005 - 09:49 AM

@Valteras:

Citeaza

ca valoare numerica reprezita (citez din mine): "unghi de sageata". Si poa sa fie al BA, al "liniei de 25% CMA",

Corect!
De obicei se masoara fata de BA. Valoarea este data de unghiul facut de BA cu o perpendiculara pe baza aripii (sau fuselaj).

@Valteras - Concediu placut!
0

#13 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 September 2005 - 09:54 AM

Asa e. Daca nu se specifica, uzual se refera la unghiul de sageata al BA fata de axa Oy a sistemului. Cand e cu minus, e negativ (asta e adanca!). Adica aripile sunt "aduse in fata".

Sencs de urari!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#14 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 10 September 2005 - 11:43 AM

end gap...fanta de deschidere la segmentul unui motor (ramanand la subiect totusi, da pe motoare, nu pe aveoane!!!)
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 10 September 2005 - 03:20 PM

Citeaza

Ca iar mi-am amintit: ce e aia: "- sweep back: profilul aripi vadut de sus arata ca un trapez"????

Bulsit, Bulsit, RedBull, PitBull, Faching shaise!!!

Usurel fratilor, v-am spus ca e vorba de un avion biplan WWI. :) . De unde atita "se refera la unghiul de sageata al BA fata de axa Oy a sistemului" Atentia, bat-o vina!
Spre exemplificare citez: "But the points of differences from the Nieuport are that the wings are not
sweept back, and that the outer edges are very oblique, giving the wings, whether viewed from above or below, a trapezoidal outline with rounded edges"
Iaca si o poza cu aripa aia insageata "fata de axa Oy" :D

Fisiere atasate


0

#16 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2005 - 05:24 PM

Pai si care e probrema? Io-ti zic ca e vorba de unghi de sageata! Care e zero in cazul tau. Ce daca e WW1? Tu ai cumva impresia ca e musai sa fie prezenta si "geometria variabila"? Nu are treaba una cu alta!

Fa-ti un desen!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#17 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 10 September 2005 - 10:26 PM

Citeaza

Spre exemplificare citez: "But the points of differences from the Nieuport are that the wings are not
sweept back, and that the outer edges are very oblique, giving the wings, whether viewed from above or below, a trapezoidal outline with rounded edges"


Z-mare dupa cate inteleg eu este vorba de o comparatie intre Albatros DI si Nieuport 11. Dupa cum vezi in desenul de mai jos aripa de sus de la Nieuport avea oarece unghi in sageata ( sweept back) pe cand la Albatros nu. Dar capetele aripii (de sus) de la Albatros erau inclinate ( a la trapez ) si nu drepte ca la Nieuport 11. Cam asta vrea sa zica textul tau.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Super Pilot: 10 September 2005 - 10:28 PM

Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 11 September 2005 - 10:21 AM

Usurel, nu ma-n pinge ca'metesc?
Hai, ca acum sint mai nelamurit, e vorba de asta:

Fisiere atasate


0

#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 11 September 2005 - 10:24 AM

sau de asta?
Nu de alta, dar engleza mea lasa mult de dorit :( :(

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 11 September 2005 - 10:25 AM

0

#20 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 September 2005 - 11:07 AM

Prima poza aia este (mesajul de la 10:21).

Mai e si termenu (parca?) swept forward. Asta are sageata negativa cum e de exemplu S-37 adica ceea ce voi atasa la mesajul urmator.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 11 September 2005 - 11:09 AM

0

#21 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 September 2005 - 11:08 AM

Uite asta e "swept forward".

MIG-29

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 11 September 2005 - 11:10 AM

0

#22 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 11 September 2005 - 05:50 PM

@Z-mare scuze ca ma bag peste subiectu tau dar nu are rost sa deshid altu pt ce am nevoie
acum imi zice si mie cineva ce inseamna DIMMER :(
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#23 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 September 2005 - 10:00 PM

Z-mare, la 11 Sep 2005, 10:21, a spus:

Usurel, nu ma-n pinge ca'metesc?
Hai, ca acum sint mai nelamurit, e vorba de asta:

Da, e vorba de ala din desenul lui Nieuport.
Ala e unghiul de sageata.
Repet: "uzual se refera la unghiul de sageata al BA fata de axa Oy a sistemului".
Daca chiar vrei, poti sa fortezi nota si sa definesti si un unghi de sageata al CAPATULUI DE PLAN de la Albatros. E tot un soi de unghi de sageata, numa tre precizat clar la ce element de aripa sa refera.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#24 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 September 2005 - 10:03 PM

D3xt3r_Jr., la 11 Sep 2005, 17:50, a spus:

... imi zice si mie cineva ce inseamna DIMMER :D

In mod normal, e vorba despre un dispozitiv de control (electronic) al intensitatii luminoase. Dar mai bine iti raspund electronistii.
Io unul, nu am conostinta de vreun inteles cu conotatii "aero" a termenului.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#25 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 September 2005 - 10:20 PM

conotatie aero nici eu nu stiu... dar dimmer inseamna intensitate "redusa" a luminii.

sunt intrerupatoarele de lumina care au sa zicem cateva pozitii si una dintre ele este "dimmer".

MIG-29
0

#26 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 September 2005 - 12:44 AM

Toate bune si frumoase dar Valteras a avut viata grea in ultima vreme. Si saracul este in vacanta...daca am inteles bine. Dati-i liber un piculet sa-si revina. Ca mai avem nevoie de el.
0

#27 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 September 2005 - 01:01 AM

A luat concediu Valterasu?

Incredibil, are mai mult timp de mesterit avioane si zburat papuci!!!

:D


MIG-29
0

#28 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 12 September 2005 - 01:17 PM

uite aici am intalnit termenu de dimmer sa imi ziceti unde gasesc de cumparat numai ;) si ce sa cer
http://www.loneoceans.com/lo_main/labs/ign...ncoil/index.htm
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#29 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 12 September 2005 - 03:46 PM

Hai ca am inceput sa ma dumiresc: chiar daca Albatros are nitica "sageata" la capatul de plan, Nieuport-ul arte intradevar ceea ce se chiama "sweep back"
Multumesc tuturor pentru ajutor.


"dimmer" nu este acel variator de tensiune folosit la masinile de cusut sau pentru a creste treptat intensitatea luminii la un bec??
Consultati asta:
-http://www.elektronik-kompendium.de/public/wismann/dimmer.htm
-http://www.aaroncake.net/circuits/dimmer.htm
- http://www.web-ee.com/Schematics/LED%20Dim.../LED_Dimmer.htm
- http://www.wenzel.co...iles/dimmer.pdf
- http://ourworld.compuserve.com/homepages/B....htm#dimmer.gif

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 12 September 2005 - 04:11 PM

0

#30 Useril este offline   Jimmy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 927
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj 305500
  • Interests:Aeromodelism

Postat 12 September 2005 - 04:48 PM

Chord Line - The line between the leading edge and the trailing edge of the airfoil
======================================

corect!
SE-5a powered by YS Yamada
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro