Nu stiu de ce are tantar probleme dar pot spune de ce YEP (poate sa) umfle acumulatorii.
In primul rand un ESC e ca un robinet, deschide si inchide total curentul catre motor. Tot ce face in mod inteligent e sa decida cand/ce faza deschide si pentru cat timp.
Un ESC care e subdimensionat (sa zicem e de 30A si treci prin el 40A) o sa lase 40A dar o sa se arda. Un motor insa o sa suga doar atat curent cat ii da voie rezistenta interna. Ce vedem noi pe Wattmetru e un curent mediu absorbit care depinde si de cat de mult timp suge acel curent. Evident ca acest curent depinde de sarcina motorului dar este un prag peste care orice sarcina ar avea motorul nu o sa suga mai mult. Un ESC supradimensionat nu face nimic, lasa doar sa treaca cat curent cere motorul.
Asadar cu un YEP motorul poate sa suga mai mult curent decat cu un CC din cauza ca sta mai mult timp deschis. Asta ar putea sa se traduca in putere mai mare cu conditia ca algoritmul de deschidere sa fie la fel de bun la YEP precum e la CC. Daca algoritmul e mai slab diferenta de putere supta se poate transforma in pierdere/caldura.
Parametrul care regleaza puterea este timingul. De pilda la Align pe hard puterea e mai mare dar la fel si consumul si temperatura motorului.
Regulatoarele moderne destepte (precum CC) au algoritmi de comutare sofisticati (nu mai e pur si simplu inchis/deschis) de aceea senzorul de turatie analog, Hyperion folosit la V-bar nu merge cu ESC CC.
De aceea ESC CC de ultima generatie (Edge) au un port care da direct turatia la V-bar.
YEP se pare ca e o furaciune dupa YGE facut de nemti dar e o furaciune dupa o varianta mai veche de YGE.
Daca am gresit pe undeva pot fi corectat fara jena ca nu sunt electronist.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 20 March 2014 - 04:13 PM