Problema se pune in felul urmator :
Definitia exacta este - primul zbor al unui aparat mai greu decat aerul care s-a ridicat de la sol prin mijloace proprii !
Confor definitiei ,primul zbor a fost cel al lui Vlaicu deoarece ,in cazul fratilor Wright,cu toate ca foloseau un motor pentru zbor,acestia decolau utilizand o catapulta.
Intradevar,fratii Wright au fost primii care au realizat un zbor controlat,utilizand comenzi pe cele 3 axe. Si pana in 1906 nu se stiu prea multe lucruri sigure despre zborul lor pentru ca au fost loviti de "secretomanie" ,sa nu se inspire cineva din proiectul lor pana nu reusesc ei un contract. De aceea proiectul lor este repede depasit de europeni.
Avionul fratilor Wright din 17 Dec. 1903 Unde pot gasi niste planuri serioase
#32
Postat 27 January 2015 - 06:34 PM
Avy, fără supărare, dar faci o mică mare confuzie.:) Vuia a fost primul, Vlaicu a zburat ceva mai târziu, în perioada în care începuse deja "bătălia"pe recorduri. Vlaicu a fost primul care a construit în țară spre deosebire de Vuia care și-a făcut construcțiile în Franța.
Nu am dus definiția zborului pentru că o știu toți, inclusiv ce înseamnă mijloace proprii aflate la bord.
Mare atenție cu wikipedia. Are o groază de date eronate. Găsești informații mai exacte pe site-urile franceze, în privința lui Vuia.
Treaba cu "secretomania" este o scuză cel puțin copilărească având în vedere că la vremea respectivă absolut toți depuneau cereri de patentare și mai vorbim și de celebrul și substanțialul premiu pe care l-a luat Dumont.
Comandarea zborului pe trei axe ... alt subiect controversat. Frații Wright au avut un sistem care deforma geometria capetelor de planuri. Sistemul a fost patentat imediat și dădeau în judecată pe oricine încerca să folosească eleroane, fapt ce a întârziat foarte mult dezvoltarea aviației în Statele Unite. Abia după aproape un deceniu de lupte juridice s-a descoperit existența unui patent mai vechi (de prin 1882 parcă) care conținea schema eleroanelor cum le știm și noi în prezent.
Nu am dus definiția zborului pentru că o știu toți, inclusiv ce înseamnă mijloace proprii aflate la bord.
Mare atenție cu wikipedia. Are o groază de date eronate. Găsești informații mai exacte pe site-urile franceze, în privința lui Vuia.
Treaba cu "secretomania" este o scuză cel puțin copilărească având în vedere că la vremea respectivă absolut toți depuneau cereri de patentare și mai vorbim și de celebrul și substanțialul premiu pe care l-a luat Dumont.
Comandarea zborului pe trei axe ... alt subiect controversat. Frații Wright au avut un sistem care deforma geometria capetelor de planuri. Sistemul a fost patentat imediat și dădeau în judecată pe oricine încerca să folosească eleroane, fapt ce a întârziat foarte mult dezvoltarea aviației în Statele Unite. Abia după aproape un deceniu de lupte juridice s-a descoperit existența unui patent mai vechi (de prin 1882 parcă) care conținea schema eleroanelor cum le știm și noi în prezent.
URA şi la zbor fofezelor !
#33
Postat 27 January 2015 - 06:54 PM
ViP_Eol, la 27 January 2015 - 06:34 PM, a spus:
Avy, fără supărare, dar faci o mică mare confuzie.:) Vuia a fost primul, Vlaicu a zburat ceva mai târziu, în perioada în care începuse deja "bătălia"pe recorduri. Vlaicu a fost primul care a construit în țară spre deosebire de Vuia care și-a făcut construcțiile în Franța.
Nu am dus definiția zborului pentru că o știu toți, inclusiv ce înseamnă mijloace proprii aflate la bord.
Mare atenție cu wikipedia. Are o groază de date eronate. Găsești informații mai exacte pe site-urile franceze, în privința lui Vuia.
Treaba cu "secretomania" este o scuză cel puțin copilărească având în vedere că la vremea respectivă absolut toți depuneau cereri de patentare și mai vorbim și de celebrul și substanțialul premiu pe care l-a luat Dumont.
Comandarea zborului pe trei axe ... alt subiect controversat. Frații Wright au avut un sistem care deforma geometria capetelor de planuri. Sistemul a fost patentat imediat și dădeau în judecată pe oricine încerca să folosească eleroane, fapt ce a întârziat foarte mult dezvoltarea aviației în Statele Unite. Abia după aproape un deceniu de lupte juridice s-a descoperit existența unui patent mai vechi (de prin 1882 parcă) care conținea schema eleroanelor cum le știm și noi în prezent.
Nu am dus definiția zborului pentru că o știu toți, inclusiv ce înseamnă mijloace proprii aflate la bord.
Mare atenție cu wikipedia. Are o groază de date eronate. Găsești informații mai exacte pe site-urile franceze, în privința lui Vuia.
Treaba cu "secretomania" este o scuză cel puțin copilărească având în vedere că la vremea respectivă absolut toți depuneau cereri de patentare și mai vorbim și de celebrul și substanțialul premiu pe care l-a luat Dumont.
Comandarea zborului pe trei axe ... alt subiect controversat. Frații Wright au avut un sistem care deforma geometria capetelor de planuri. Sistemul a fost patentat imediat și dădeau în judecată pe oricine încerca să folosească eleroane, fapt ce a întârziat foarte mult dezvoltarea aviației în Statele Unite. Abia după aproape un deceniu de lupte juridice s-a descoperit existența unui patent mai vechi (de prin 1882 parcă) care conținea schema eleroanelor cum le știm și noi în prezent.
Scuze,ai dreptate ,ma refeream la Vuia dar am reusit sa scriu Vlaicu. Upsss !