Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#2551
Postat 16 September 2015 - 08:42 PM
Jocurile sunt facute la alt nivel, ARA si orice alta "structura" de acest gen e depasita si pe dreapta si pe stanga si pe deasupra si pe dedesubt. Interesele si presiunile financiare, politice si de lobby sunt mult prea mari ca sa poata fi contracarate de o mana de entuziasti (toată stima pentru ei).
Daca mama Merkel (aka Germania) care conduce efectiv UE spune ca nimic mai greu decat aerul nu are voie sa se ridice de la sol, putem sa ne tavalim in chinuri degeaba, nici macar musca Ţeţe nu va mai decola fără plan de zbor, asigurare şi alte porcării. Lupta e pierdută de mult. Discuţiile, negocierile sunt doar de formă, să nu zică ţugulanu' român că n-a fost băgat şi el în seamă. Părerea mea...
Alea acta est!
#2552
Postat 16 September 2015 - 08:43 PM
Orice asemanare este intamplatoare :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 September 2015 - 08:43 PM
#2553
Postat 16 September 2015 - 08:47 PM
#2554
Postat 17 September 2015 - 09:10 PM
renatoa, la 14 September 2015 - 01:59 PM, a spus:
Cand are navigare autonoma, aia nu mai e jucarie.
Si nici macar ca masura de siguranta nu mai poate fi invocata, propriile noastre postari demonstreaza ca jucariile o pot lua de capul lor, in majoritatea cazurilor din nestiinta si lenea utilizatorilor de a intelege ca asa numita revenire la baza nu poate functiona singura, trebuie un pic instruita, adica citit un manual ;)
De fapt scopul citatului era de a evidentia un anumit mod de gandire, o inclinatie spre "punerea la punct" a interlocutorului, nicidecum spre un dialog real!
Cat despre gradul de autonomie, paradoxal, Reaper-ul din poza aia este pilotat de la distanta, nu este autonom!
La fel ca orice quad modern POATE sa zboare SI autonom, ceea ce e insa altceva decat o "drona"!
Daca vreti definitia e simpla: trage Hellfire-uri? Daca da e drona, orice altceva e doar o simpla jucarie!
#2555
Postat 17 September 2015 - 09:21 PM
bogdan.motrici, la 16 September 2015 - 07:35 PM, a spus:
Ma deranjeaza ca nu vedem imaginea simpla si nici ARA nu vede chestia asta, intram in detalii, in loc sa spunem clar, nu amestecati AEROMODELE/ELICOPTERE cu QUAD-uri. O leglislatie pentru quad-uri, atat, nimic mai mult.
Va place sau nu, corect sau nu quadurile fac parte din aeromodelism. Exceptand poate cazul machetelor statice, orice chestie zburatoare RC intra in aceeasi categorie. Pot sa apreciez rabdarea cuiva de a-si trafora un avion, dar asta nu il pune pe o treapta superioara fata de cel care si-a cumparat un RTF, indiferent ca vorbim de unul clasic, un EDF sau un quad.
Cat despre "nivelul de cocalarism", iarasi e pur subiectiv, de ce e cocalar cineva care isi zboara Phantomul prin oras dar nu si pilotul de elicopter care face "zbor de agreement" pe deasupra blocurilor, ca sa revin la ce dezbateam mai demult? Profesionst? Dap, am vazut la Constanta...
#2556
Postat 17 September 2015 - 09:28 PM
Garett, la 17 September 2015 - 09:21 PM, a spus:
Pai da, cu un PM plagiator, cam greu de judecat valoarea azi... la firma la dumneata cum se judeca, dupa valoarea contractelor aduse, restul nu conteaza, nu ?
#2557
Postat 17 September 2015 - 10:45 PM
Aceasta postare a fost editata de Garett: 17 September 2015 - 10:47 PM
#2558
Postat 18 September 2015 - 07:17 AM
Garett, la 17 September 2015 - 09:21 PM, a spus:
Cat despre "nivelul de cocalarism", iarasi e pur subiectiv, de ce e cocalar cineva care isi zboara Phantomul prin oras dar nu si pilotul de elicopter care face "zbor de agreement" pe deasupra blocurilor, ca sa revin la ce dezbateam mai demult? Profesionst? Dap, am vazut la Constanta...
Garet,
E o problema de asumare a raspunderii (de care tu tocmai fugi cind nu-ti asumi propria identitate). Una este pilotajul, cind raspunde cel care piloteaza indiferent unde sta sau ce fel de mansa are in fata (sau elice deasupra, in fata, in spate...) pentru orice dauna produsa unui tert (de ex statului prin nerespectarea regimului de zbor), si alta este zborul autonom. La zborul autonom nu e definita raspunderea, producatorul ? lansatorul ? cel care priveste raspunde ? Zborul AUTONOM il face drona, indiferent unde sau cite elici are.
#2559
Postat 18 September 2015 - 08:22 AM
Pricepeti ca pana nu puneti mana sa legati doua fire/betze impreuna, si nu pilotati dracia cu mana voastra, si nu apreciati o sedinta de zbor fara camera pe model, ceilalti astia "elitistii" o sa va consideram outsideri... poate punem mana si facem si noi un gard, ca vecinii... :)
#2560
Postat 18 September 2015 - 09:35 AM
Cat despre "nivelul de cocalarism", iarasi e pur subiectiv, de ce e cocalar cineva care isi zboara Phantomul prin oras dar nu si pilotul de elicopter care face "zbor de agreement" pe deasupra blocurilor, ca sa revin la ce dezbateam mai demult? Profesionst? Dap, am vazut la Constanta... "
ote]"
Mai Garett, tu nu stii ce vorbesti.
Aceasta postare a fost editata de aeromax: 18 September 2015 - 09:39 AM
#2561
Postat 18 September 2015 - 09:54 AM
Ce vă mai place șaorma (sper că așa se scrie) !!!
Revenire la subiecte tratate îndelung ? Nu o mai dați de gard. Toate sunt aeromodele. Diferența vine din calificarea, sau nu ca dronă.
A explicat Renato mai devreme ce face diferenta, nu numarul de rotoare.
Drona poate fi si un navomodel si un automodel, orice ... .
P.S. Dronistii de pe aici si-au mascat si led-urile de prezenta semnal GPS nu numai antena, dar se joaca la vedere cu ele.
#2563
Postat 18 September 2015 - 12:25 PM
vlad1, la 18 September 2015 - 07:17 AM, a spus:
E o problema de asumare a raspunderii (de care tu tocmai fugi cind nu-ti asumi propria identitate). Una este pilotajul, cind raspunde cel care piloteaza indiferent unde sta sau ce fel de mansa are in fata (sau elice deasupra, in fata, in spate...) pentru orice dauna produsa unui tert (de ex statului prin nerespectarea regimului de zbor), si alta este zborul autonom. La zborul autonom nu e definita raspunderea, producatorul ? lansatorul ? cel care priveste raspunde ? Zborul AUTONOM il face drona, indiferent unde sau cite elici are.
Numele de familie e "1" sau "Vlad"? Asta apropo de identitate...
Nu ma ascund în nici un fel, folosesc nick-ul asta de ani de zile. După câte vad sunt o grămadă de persoane cu nickname-uri pe aici deci problema bănuiesc că o ai doar cu mine!
Acum, la subiect: am două quad-uri. Unul "mai jucărie" asa, merge zburata doar manual, cealalt e cu APM, stie AltHold, PosHold si alte chestii "autonome". Dar în același timp o zbor manual, la fel ca pe celalalt. Care e "drona" si care e "aeromodel"?
#2564
Postat 18 September 2015 - 12:30 PM
renatoa, la 18 September 2015 - 08:22 AM, a spus:
Pricepeti ca pana nu puneti mana sa legati doua fire/betze impreuna, si nu pilotati dracia cu mana voastra, si nu apreciati o sedinta de zbor fara camera pe model, ceilalti astia "elitistii" o sa va consideram outsideri... poate punem mana si facem si noi un gard, ca vecinii... :)
Dacă mi-am luat quad-ul ARF si mi-am montat singur toate cele pe el se pune? A, si am schimbat singur motoarele la cel mic, lipituri, alea-alea, merge, ma calific?
Camera încă n-am pus-o, doar pe cea de FPV, de zburat, cel putin până acum doar pe manual, recunosc, mea maxima culpa, am folosit autotune si am testat RTL!
Deci? Unde mă încadrez?
A, da, am "descoperit" quadurile după ce am dat de câteva ori pe jos un heli, pur si simplu mi se par mai stabile!
Sunt curios dacă asta a fost atitudinea si prin anii de pionierat a aviatiei: "Cine zboară monoplane e cocalar, doar biplanele sunt avioane adevărate!"
Ce m-as mai distra să văd peste cativa ani quad-uri 1:1!
Aceasta postare a fost editata de Garett: 18 September 2015 - 12:35 PM
#2565
Postat 19 September 2015 - 08:19 AM
#2566
Postat 19 September 2015 - 10:53 AM
Am o intrebare care am mai pus-o aici pe forum si nu a iesit un raspuns clar:
Un avion intrat in fail-safe, ce este? Aeromodel sau drona?
Nu stiu cum va setati voi fail-safeurile, probabil sa stea la orizontala si fara motor, sau vrie si fara motor, dar nu conteaza.
In acele clipe, acel model va zbura singur, fara nici o comanda de la sol, si e foarte posibil sa provoace daune.
Explicatia ca fail-safe pe avion e o masura de singuranta si nu un mod de navigare, nu tine. RTH pe multicopter e exact acelasi lucru (sau cel putin asa ar trebui sa fie).
Asadar?
Aceasta postare a fost editata de tibko: 19 September 2015 - 10:58 AM
#2567
Postat 19 September 2015 - 11:02 AM
tibko, la 19 September 2015 - 10:53 AM, a spus:
Am o intrebare care am mai pus-o aici pe forum si nu a iesit un raspuns clar:
Un avion intrat in fail-safe, ce este? Aeromodel sau drona?
Nu stiu cum va setati voi fail-safeurile, probabil sa stea la orizontala si fara motor, sau vrie si fara motor, dar nu conteaza.
In acele clipe, acel model va zbura singur, fara nici o comanda de la sol, si e foarte posibil sa provoace daune.
Explicatia ca fail-safe pe avion e o masura de singuranta si nu un mod de navigare, nu tine. RTH pe multicopter e exact acelasi lucru (sau cel putin asa ar trebui sa fie).
Asadar?
Nu este drona conform celor discutate pana in prezent cu MT, AACR. Un exemplu la fel e zborul liber unde planorul se determalizeaza de la fitil sau ceas dupa un anume timp setat. Acest lucru este clarificat cu autoritatile.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2568
Postat 19 September 2015 - 11:53 AM
Asa ca RTH si failsafe sunt complet diferite... partea proasta este ca acum aproape orice sistem de RTH vine bonus si cu un pui de navigare autonoma, macar 4 puncte acolo... Asta automat il face indezirabil.
Pe langa asta, un avocat al partii celelalte te-ar putea intreba de ce ai avea nevoie de RTH daca respecti regula care spune sa zbori numai in raza vizuala...
Dupa cum vedeti din propunerea care Andras ne roaga sa venim cu sugestii, si nimeni nu se oboseste, nu prea apar griji pentru RTH, ci mai mult pentru impiedicare acces si identificare ;)
Argumentul zbor liber iarasi, adica latura competitionala, de ce trebuie sa discute ARA aspectele astea cu autoritatile, in loc sa le lase in grija frmd ?
#2569
Postat 19 September 2015 - 12:16 PM
Ne bucurăm să vă anunțăm că cele 3 colaborări pe care ARA le-a avut cu Red Bull România (Aeropower High-Fly București, F3M Aerobatic Challenge Brașov și Memorialul „Dumitru Diaconescu” Pucioasa) au fost un succes.
Ca urmare a acestui succes, Red Bull România, împreună cu TAROM și ARA dorim să organizăm un concurs cu aeromodele indoor clasa F3P, planificăm ca evenimentul să aibă loc în data de 10.10.2015 în hangarul companiei TAROM de pe Otopeni.
Este o ocazie excelentă, deoarece este un eveniment cu public și ne oferă șansa de a
face cunoscută aeromodelismul în publicului larg. Premiile vor fi puse la dispoziție de către organizatori.
Pentru membri ARA, participanții care sunt la o distanță mai mare de București, organizatorii vor căuta soluți pentru asigurarea transportul și cazării.
Această întâlnire este deschisă tuturor aeromodeliștilor, membri sau non-membri ARA, iar asociația va încerca să ofere sprijin tuturor participanților la concurs, indiferent de statutul lor.
Trebuie menționat faptul că este o onoare de a colabora cu cele două companii, iar ARA își dorește foarte mult ca dumneavoastră, cei care iubiți aeromodelismul, să luați parte la acest eveniment, întrucât este gândit și dedicat dumneavoastră.
Cei interesați de participare la eveniment sunt rugați să trimită pe adresa info@aeromodelism.ro urmatoarele date:
1. în cazul membrilor ARA e nevoie sa ne transmiteti doar identificatorul ARA care îl puteți găsi pe spatele legitimației sau pe pagina web al asociației dacă vă autentificați.
2. în cazul aeromodelistilor care nu sunt membri ARA e nevoie să ne transmiteți Numele; Localitate; Judet; Nr.Mobil; E-mail.
Așteptăm înscrierile până în data de 22.09.2015
Vă mulțumim anticipat și vă așteptăm alături de noi!
Cu stima Echipa ARA
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 19 September 2015 - 01:17 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2570
Postat 19 September 2015 - 12:48 PM
:) Multumesc schimbat
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 19 September 2015 - 01:18 PM
FrSky X9D Taranis Plus
Durafly HyperBipe
HobbyKing GoDiscover
F-22 Depron
#2571
Postat 19 September 2015 - 01:04 PM
old-boy, la 19 September 2015 - 08:19 AM, a spus:
Ehm, sa ma consider jignit, sa nu ma consider jignit...
Se poate purta pe aici o discuție fără a recurge la "interpretări asupra persoanei" sau cer deja prea mult?
Atacuri la persoană pot să fac si eu dacă e cazul, dar aveam impresia ca cine postează pe aici e trecut nitel de grădiniță!
#2572
Postat 19 September 2015 - 01:43 PM
Garett, la 18 September 2015 - 12:30 PM, a spus:
Camera încă n-am pus-o, doar pe cea de FPV, de zburat, cel putin până acum doar pe manual, recunosc, mea maxima culpa, am folosit autotune si am testat RTL!
Deci? Unde mă încadrez?
A, da, am "descoperit" quadurile după ce am dat de câteva ori pe jos un heli, pur si simplu mi se par mai stabile!
Sunt curios dacă asta a fost atitudinea si prin anii de pionierat a aviatiei: "Cine zboară monoplane e cocalar, doar biplanele sunt avioane adevărate!"
Ce m-as mai distra să văd peste cativa ani quad-uri 1:1!
Grupa mare, cum laudae...
Intre timp am si uitat de unde am pornit... ce te supara pe matale de fapt?
Multicoptere 1:1 nu vei vedea niciodata, aviatia mare totusi face masini avand niste performante in vedere, care un multirotor pur si simplu nu le poate indeplini.
Un heli zboara cum zboara pentru ca are elicea mare. Inlocuieste-l cu 4 elici avand aceasi arie si timpul de zbor se va injumatatii, la acelasi combustibil consumat. De ce as face asta... ca sa fac economie utilizand piloti mai putin experimentati? ca deh, e mai stabil...
Oricine incearca sa demonstreze contrariul in domeniul asta trebuie privit ca un fel de ARCA.
#2573
Postat 19 September 2015 - 02:09 PM
renatoa, la 19 September 2015 - 01:43 PM, a spus:
Genunchii, bizonii-n trafic si politicienii în general! :p
Am pornit de la ideea ca oricine are "drona" e automat "cocalar cu bemveu"! :rolleyes:
Anyway, chiar ca ne-am contrat suficient pe tema asta, oricum nu ne schimbam opiniile unul altuia asa ca putem face pace liniștiti! :D
Peace!
#2574
Postat 20 September 2015 - 11:21 AM
Ne bucurăm să vă anunțăm că cele 3 colaborări pe care ARA le-a avut cu Red Bull România (Aeropower High-Fly București, F3M Aerobatic Challenge Brașov și Memorialul „Dumitru Diaconescu” Pucioasa) au fost un succes.
Ca urmare a acestui succes, Red Bull România, împreună cu TAROM și ARA dorim să organizăm un concurs cu aeromodele indoor clasa F3P, planificăm ca evenimentul să aibă loc în data de 10.10.2015 în hangarul companiei TAROM de pe Otopeni.
Este o ocazie excelentă, deoarece este un eveniment cu public și ne oferă șansa de a
face cunoscută aeromodelismul în publicului larg. Premiile vor fi puse la dispoziție de către organizatori.
Pentru membri ARA, participanții care sunt la o distanță mai mare de București, organizatorii vor căuta soluți pentru asigurarea transportul și cazării.
Această întâlnire este deschisă tuturor aeromodeliștilor, membri sau non-membri ARA, iar asociația va încerca să ofere sprijin tuturor participanților la concurs, indiferent de statutul lor.
Trebuie menționat faptul că este o onoare de a colabora cu cele două companii, iar ARA își dorește foarte mult ca dumneavoastră, cei care iubiți aeromodelismul, să luați parte la acest eveniment, întrucât este gândit și dedicat dumneavoastră.
Cei interesați de participare la eveniment sunt rugați să trimită pe adresa info@aeromodelism.ro urmatoarele date:
1. în cazul membrilor ARA e nevoie sa ne transmiteti doar identificatorul ARA care îl puteți găsi pe spatele legitimației sau pe pagina web al asociației dacă vă autentificați.
2. în cazul aeromodelistilor care nu sunt membri ARA e nevoie să ne transmiteți Numele; Localitate; Judet; Nr.Mobil; E-mail.
Așteptăm înscrierile până în data de 22.09.2015
Vă mulțumim anticipat și vă așteptăm alături de noi!
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2575
Postat 20 September 2015 - 11:33 AM
Andrix_y, la 20 September 2015 - 11:21 AM, a spus:
Ne bucurăm să vă anunțăm că cele 3 colaborări pe care ARA le-a avut cu Red Bull România (Aeropower High-Fly București, F3M Aerobatic Challenge Brașov și Memorialul „Dumitru Diaconescu” Pucioasa) au fost un succes.
Ca urmare a acestui succes, Red Bull România, împreună cu TAROM și ARA dorim să organizăm un concurs cu aeromodele indoor clasa F3P, planificăm ca evenimentul să aibă loc în data de 10.10.2015 în hangarul companiei TAROM de pe Otopeni.
Este o ocazie excelentă, deoarece este un eveniment cu public și ne oferă șansa de a
face cunoscută aeromodelismul în publicului larg. Premiile vor fi puse la dispoziție de către organizatori.
Pentru membri ARA, participanții care sunt la o distanță mai mare de București, organizatorii vor căuta soluți pentru asigurarea transportul și cazării.
Această întâlnire este deschisă tuturor aeromodeliștilor, membri sau non-membri ARA, iar asociația va încerca să ofere sprijin tuturor participanților la concurs, indiferent de statutul lor.
Trebuie menționat faptul că este o onoare de a colabora cu cele două companii, iar ARA își dorește foarte mult ca dumneavoastră, cei care iubiți aeromodelismul, să luați parte la acest eveniment, întrucât este gândit și dedicat dumneavoastră.
Cei interesați de participare la eveniment sunt rugați să trimită pe adresa info@aeromodelism.ro urmatoarele date:
1. în cazul membrilor ARA e nevoie sa ne transmiteti doar identificatorul ARA care îl puteți găsi pe spatele legitimației sau pe pagina web al asociației dacă vă autentificați.
2. în cazul aeromodelistilor care nu sunt membri ARA e nevoie să ne transmiteți Numele; Localitate; Judet; Nr.Mobil; E-mail.
Așteptăm înscrierile până în data de 22.09.2015
Vă mulțumim anticipat și vă așteptăm alături de noi!
O initiativa bine venita.
Eu mi-am propus sa fiu prezent.
In zilele urmatoare voi scoate modelul de la naftalina. :)
Aceasta postare a fost editata de dan 73: 20 September 2015 - 11:36 AM
#2576
Postat 20 September 2015 - 12:05 PM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#2577
Postat 20 September 2015 - 01:04 PM
Vin, ce sa fac.
Raspuns.
Baga tare la simulator. ;)
Aceasta postare a fost editata de dan 73: 20 September 2015 - 01:05 PM
#2578
Postat 20 September 2015 - 01:47 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2579
Postat 21 September 2015 - 07:14 AM
renatoa, la 19 September 2015 - 01:43 PM, a spus:
...contrazic.
Am clienti care exact asta construiesc si imagineaza iti si cu sistemul motorizare hybrid.
Unii chiar zboara.
rhc@born.ro
#2580
Postat 21 September 2015 - 08:41 AM
Nu am zis ca nu se pot face, doar ca nu au sens economic, poate undeva in zona unor dimensiuni mai mici decat cel mai mai mic heli.
Desi mi-e greu sa cred ca au reusit sa le scoata mai mici mai uosre si mai simple ca un GEN-H4 Daca vreti va pot calcula cum ar trebui sa arata un quad complet electric de aceleasi performante.
Sunt convins ca le fac de amorul artei, astept detalii cu greutatea si autonomoa obtinuta si argumentarea de ce au ales abordarea asta.
Poate nu au licenta de pilot heli ;) Sau vor argumenta ca Obama... "because we can"
Am mai pomenit si in trecut... unde au disparut toate hovercrafturile asa de populare prin anii 70 ? Daca mai tineti minte s-au facut si la casa pionierilor din Galati/Braila, cu motoare de mobra... sustentatia pur si simplu nu e economica pentru deplasare.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 September 2015 - 08:44 AM