Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#2492
Postat 01 September 2015 - 04:04 PM
DronaGMG, la 01 September 2015 - 03:27 PM, a spus:
multumesc de informare....vom pregati un document pentru ei pana in data de 25 septembrie 2015. Ne vom consulta public cu referire la acest subiect.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2493
Postat 01 September 2015 - 04:08 PM
Andrix_y, la 01 September 2015 - 04:04 PM, a spus:
Va invit inca de pe acum sa veniti cu propuneri clare pro si contra la fiecare propunere facuta de document...
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2494
Postat 01 September 2015 - 04:36 PM
Andrix_y, la 01 September 2015 - 04:08 PM, a spus:
Atasat veti putea gasi un document mai detaliat. ARA are deja cont facut la ei pe site deci putem sa transmitem observatiile noastre din RO.
Din pacate timpul este unul foarte scurt pentru un astfel de document.
Va rog cei care au posibilitatea de asi sacrifica din timpul liber pentru aeromodelism am rugamintea sa ma contacteze pentru a face un plan de bataie si sa ne apucam de treaba cat se poate de urgent. Singur nu am cum sa fac fata situatiei.....sunt si altele de facut....
O zi buna,
Andras
Fisiere atasate
-
id_312.pdf (1.1MB)
Number of downloads: 9
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2495
Postat 01 September 2015 - 04:51 PM
Comisia Europeană a însărcinat AESA să elaboreze o serie de norme europene privind vehiculele aeriene fără
pilot. Definiția unui vehicul aerian fără pilot este destul de largă, deoarece include toate tipurile de aeronave
autonome pilotate de la distanță, de la dispozitivele de mici dimensiuni destinate consumului și care sunt utilizate
în scop recreativ până la aeronavele de mari dimensiuni utilizate pe distanțe foarte lungi în operațiuni de
securitate sau alte operațiuni critice. Prin urmare, industria vehiculelor aeriene fără pilot are un caracter variat,
inovator și internațional, prezentând un potențial de creștere enorm, precum și posibilitatea de a genera locuri
de muncă. În același timp, este necesar să se asigure o dezvoltare în condiții de siguranță,securitate și ecologice
și să se respecte preocupările cetățenilor pentru siguranță, confidențialitate și protecția datelor.
Ținând seama de aceste două serii de priorități, AESA propune modificarea normelor actuale
din domeniul aviației pentru a se lua în considerare cele mai recente evoluții
înregistrate în materie de vehicule aeriene fără pilot [A‑NPA (Notice of Proposed
Amendment) – notificare privind propunerea de modificare a normelor].
Avem posibilitatea să participam la acest proces și să contribuiți la conturarea viitoarelor
reglementări prin prezentarea unor observații pertinente.
Atasat veti putea gasi un rezumat al ANPA 201510 și a fost tradus în toate limbile UE (205933_EASA_Summary of the ANPA_RO.pdf)
Atasat veti putea gasi documentul integral (id_312.pdf)
Putem sa transmitem observațiile noastre până la 25 septembrie 2015.
ARA doreset sa fac o echipa care sa lucreze la acest subiect cat mai serios posibil, in acelasi timp ARA va lua legatura cu FRMD si alte entitati pentru a acoperii o arie cat mai laraga.
Am rugamintea cei care doresc sa se alature acestei echipe sa ma contacteze personal cat se poate de urgent.
Fisiere atasate
-
205933_EASA_Summary of the ANPA_RO.pdf (369.91K)
Number of downloads: 8 -
id_312.pdf (1.1MB)
Number of downloads: 7
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2496
Postat 01 September 2015 - 07:16 PM
Ce inseamna
Propunerea 16 Orice vehicul aerian fără pilot vândut ca produs de consum cu masa mai mare de 1 kg ar putea să intre sub
incidența Directivei aplicabile privind siguranța generală a produselor și trebuie să fie echipat cu mijloacele
necesare pentru limitarea automată a accesului la spațiul aerian, precum și cu mijloace care să permită identificarea
automată.
#2497
Postat 01 September 2015 - 09:02 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 01 September 2015 - 09:07 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2498
Postat 01 September 2015 - 09:08 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 01 September 2015 - 09:09 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2499
Postat 01 September 2015 - 09:21 PM
https://www.facebook...3/photos_stream
https://www.facebook...le.7/photos_all
Alte barcute construite , poze de pe alte meleaguri !
http://forum.rcdesig...read274739.html
0721 241 744 VODAFONE
0762 028 013 COSMOTE
[Mail stelianionascu@yahoo.com [/size]
#2500
Postat 01 September 2015 - 09:26 PM
stelian, la 01 September 2015 - 09:21 PM, a spus:
Sa te vad cum le opresti arderea la 150m... In afara de electronica duci cu ea si un extinctor... Da' ai grija, sa fie in termen, cu atestare de la Pompieri... :angry2:
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 01 September 2015 - 09:27 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2501
Postat 01 September 2015 - 09:36 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2502
Postat 02 September 2015 - 06:38 AM
Nu stiu daca acum exista dispozitivele mentionate, nu sunt oricum interesat de ele, dar cu siguranta n-au ce cauta pe aeromodelele zburate in raza vizuala. Daca cineva isi doreste o drona autonoma de dimensiuni mai mari, n-are decat sa si-o echipeze corespunzator. Privind problema prin prisma sigurantei zborului in ansamblu, doar asa as vedea rostul unor astfel de dispozitive. Asa cum formuleaza ei ar trebui sa pui pe orice model, fara exceptie, astfel de idiotenii. Astea-s sigur propuneri de-ale unuia care vede numai Boeinguri peste tot...
Pe de alta parte, unui DJI Phantom de exemplu, daca-i mai adaugi si nazbatiile astea, mai zboara doar prin catapultare!
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2503
Postat 02 September 2015 - 09:39 AM
Normele nu au fost intocmite de niste birocrati incuiati cum s-ar crede, ci sunt si oameni de aviatie pe acolo, care pun siguranta inainte de toate... si nu cred sa e cazul sa incepem iar cu contrargumente mioritice gen smurd zboruri private.
Acele dispozitive care va umplu de uimire, si care eonat apreciati ca ar avea nise kg, sunt deja incluse in phantom, si chiar, horror, intr-o drona de numai 410 grame, ma refer la Parrot Bebop, cu simplul scop de a nu lasa pilotul, care poate avea si 8-9 ani, sa faca prosti.
Analizati un pic mai mult ce inseamna "vândut ca produs de consum"... adica la supermarket, in volume de masa, fara limita de varsta... sa avem iertare, asa ceva si la 1kg este o arma cu 8 taisuri rotindu-se la 4000 RPM care iti poate sari in fata ! Mi-e greu sa imi imi imaginez in clipa asta jucarie mai periculoasa ! Si vreti sa nu se impuna nici o limitare la asa ceva... ?! :unsure:
Pe e alta parte, acelasi termen "vândut ca produs de consum" folosit invers, drept criteriu de excluziune ;) mie imi suna ca poate fi folosit ca o portita de scapare: nu se aplica daca e construit de cel care il zboara ;) Asta inseamna ca respectivul are niste cunostiinte, deci o varsta si implicit un nivel de discernamant posibil superior celui de care scriam mai sus ;)
Ar trebui ca aceasta parte sa ne bucure ca incurajeaza revenirea la origini a modelismului, ce naiba, am ajuns sa ne batem pentru liberalizarea RTF-urilor ! Chiar considerati modelist un zburator de drona luata de la cora ?!
Ce ar trebui intr-adevar discutat (cu calm) si gasite solutii realistice este categoria 4-25kg, unde asemene dispozitiv NFZ (no fly zone) este obligatoriu si va include cu siguranta din start zonele din jurul aeroporturilor. Asta inseamna ca la o adunare la sanpetru nu vei putea sa pornesti motorul unui acrobat mai mare de 4kg... iar daca avionul nu are dispozitivul, zborul e ilegal. E un cerc vicios, care trebuie rezolvat cumva.
Am vorbit aseara la telefon cu dl.Comnean, care este in momentul acesta in Germania, la un meeting de jeturi unde cam tot ce misca are peste 25kg.
Pe langa faptul ca nici nu se stia de documentul de care discutam, fiind prea proaspat, va dati seama ce impact a avut acolo relatarea mea telefonica.
Asa ca nu suntem singurii care vom face scandal, dar hai sa il facem pe chestii serioase, nu pe interdictia jucariilor...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 September 2015 - 09:42 AM
#2504
Postat 02 September 2015 - 12:50 PM
renatoa, la 02 September 2015 - 09:39 AM, a spus:
Normele nu au fost intocmite de niste birocrati incuiati cum s-ar crede, ci sunt si oameni de aviatie pe acolo, care pun siguranta inainte de toate... si nu cred sa e cazul sa incepem iar cu contrargumente mioritice gen smurd zboruri private.
Acele dispozitive care va umplu de uimire, si care eonat apreciati ca ar avea nise kg, sunt deja incluse in phantom, si chiar, horror, intr-o drona de numai 410 grame, ma refer la Parrot Bebop, cu simplul scop de a nu lasa pilotul, care poate avea si 8-9 ani, sa faca prosti.
Analizati un pic mai mult ce inseamna "vândut ca produs de consum"... adica la supermarket, in volume de masa, fara limita de varsta... sa avem iertare, asa ceva si la 1kg este o arma cu 8 taisuri rotindu-se la 4000 RPM care iti poate sari in fata ! Mi-e greu sa imi imi imaginez in clipa asta jucarie mai periculoasa ! Si vreti sa nu se impuna nici o limitare la asa ceva... ?! :unsure:
Pe e alta parte, acelasi termen "vândut ca produs de consum" folosit invers, drept criteriu de excluziune ;) mie imi suna ca poate fi folosit ca o portita de scapare: nu se aplica daca e construit de cel care il zboara ;) Asta inseamna ca respectivul are niste cunostiinte, deci o varsta si implicit un nivel de discernamant posibil superior celui de care scriam mai sus ;)
Ar trebui ca aceasta parte sa ne bucure ca incurajeaza revenirea la origini a modelismului, ce naiba, am ajuns sa ne batem pentru liberalizarea RTF-urilor ! Chiar considerati modelist un zburator de drona luata de la cora ?!
Ce ar trebui intr-adevar discutat (cu calm) si gasite solutii realistice este categoria 4-25kg, unde asemene dispozitiv NFZ (no fly zone) este obligatoriu si va include cu siguranta din start zonele din jurul aeroporturilor. Asta inseamna ca la o adunare la sanpetru nu vei putea sa pornesti motorul unui acrobat mai mare de 4kg... iar daca avionul nu are dispozitivul, zborul e ilegal. E un cerc vicios, care trebuie rezolvat cumva.
Am vorbit aseara la telefon cu dl.Comnean, care este in momentul acesta in Germania, la un meeting de jeturi unde cam tot ce misca are peste 25kg.
Pe langa faptul ca nici nu se stia de documentul de care discutam, fiind prea proaspat, va dati seama ce impact a avut acolo relatarea mea telefonica.
Asa ca nu suntem singurii care vom face scandal, dar hai sa il facem pe chestii serioase, nu pe interdictia jucariilor...
Like!
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#2505
Postat 02 September 2015 - 06:33 PM
Aceasta postare a fost editata de xorg: 02 September 2015 - 06:33 PM
#2506
Postat 02 September 2015 - 08:25 PM
Exceptam zonele pentru decolare si aterizare, oricum interzise zburatoarelor noastre.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2507
Postat 03 September 2015 - 09:07 AM
Andrix_y, la 01 September 2015 - 04:51 PM, a spus:
Comisia Europeană a însărcinat AESA să elaboreze o serie de norme europene privind vehiculele aeriene fără
pilot. Definiția unui vehicul aerian fără pilot este destul de largă, deoarece include toate tipurile de aeronave
autonome pilotate de la distanță, de la dispozitivele de mici dimensiuni destinate consumului și care sunt utilizate
în scop recreativ până la aeronavele de mari dimensiuni utilizate pe distanțe foarte lungi în operațiuni de
securitate sau alte operațiuni critice. Prin urmare, industria vehiculelor aeriene fără pilot are un caracter variat,
inovator și internațional, prezentând un potențial de creștere enorm, precum și posibilitatea de a genera locuri
de muncă. În același timp, este necesar să se asigure o dezvoltare în condiții de siguranță,securitate și ecologice
și să se respecte preocupările cetățenilor pentru siguranță, confidențialitate și protecția datelor.
Ținând seama de aceste două serii de priorități, AESA propune modificarea normelor actuale
din domeniul aviației pentru a se lua în considerare cele mai recente evoluții
înregistrate în materie de vehicule aeriene fără pilot [A‑NPA (Notice of Proposed
Amendment) – notificare privind propunerea de modificare a normelor].
Avem posibilitatea să participam la acest proces și să contribuiți la conturarea viitoarelor
reglementări prin prezentarea unor observații pertinente.
Atasat veti putea gasi un rezumat al ANPA 201510 și a fost tradus în toate limbile UE (205933_EASA_Summary of the ANPA_RO.pdf)
Atasat veti putea gasi documentul integral (id_312.pdf)
Putem sa transmitem observațiile noastre până la 25 septembrie 2015.
ARA doreset sa fac o echipa care sa lucreze la acest subiect cat mai serios posibil, in acelasi timp ARA va lua legatura cu FRMD si alte entitati pentru a acoperii o arie cat mai laraga.
Am rugamintea cei care doresc sa se alature acestei echipe sa ma contacteze personal cat se poate de urgent.
Pana in prezent avem 4 voluntari care doresc sa intre in echipa. Din punctul meu de vedere prea putini. Avem nevoie de mai multe pareri si idei.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2508
Postat 03 September 2015 - 10:52 AM
Nu au fost deloc impresionați de "problemele" expuse și am purtat o discuție destul de lungă pe tema asta între zboruri și după la o bere. Pentru ei treaba e clară. Aeromodeliști sunt doar cei care construiesc. RTF au doar pentru copiii care învață să zboare (spume) și se mai destind și cu lupte între spume ieftine.
Asociația lor știe de inițiativele legislative și mi s-a spus ca există o comisie formată de specialiști din toate țările UE care lucrează la Bruxel. Specialiști în aviație.
Au modele care depășesc 5 kg (majoritatea peste 10 kg). De mai bine de un an, pentru ca zboară în zona de control Hamburg, au montat pe aeromodele transpondere, au înmatriculat și au stații portabile. Mi s-a arătat un transponder pentru aeromodele. Are 35 gr. și costă aproape 60 euro. Înmatricularea unui aeromodel costă 100 euro și este legată de transponder care poate fi mutat de pe un model pe altul. De fapt se înmatriculează un transponder de persoană și nu numărul de modele deținute. Despre drone nici nu au vrut să discute. Nu le consideră aeromodele fiind în afara scopului educativ primar.
În spațiul de categorie G nu sunt restricții cu condiția să zbori pe terenuri publice departe de zone populate (aici tot omul are mașină). Se mai zboară pe terenurile publice de joacă cu modele de până în 2 kg., dar dacă ai scăpat modelul în curtea cuiva trebuie să-l "cumperi" de la respectivul. Dacă nu ai produs pagube, cu un pachet de wursti ți-l iei înnapoi. Totul se petrece cu zâmbetul pe buze, relaxat și foarte politicos.
#2509
Postat 03 September 2015 - 01:14 PM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#2510
Postat 03 September 2015 - 04:17 PM
1. funcționarea mai rapidă a meniului
2. posibilitatea de înregistrare a membrilor online
3. posibilitatea de efectuare a plăților online cu cardul
4. posibilitatea de gestionare a membrilor online
5. platformă de vot
6. galerie foto de la evenimentele organizate și/sau sprijinite de ARA
7. secțiune dedicată termenilor și condițiilor de aderare
8. secțiune dedicată întrebărilor celor mai frecvente, împreună cu răspunsuri amănunțite
Sperăm ca această îmbunătățire să ajute pe toți cei interesați de activitatea asociației. Așteptăm feedback-ul tău și îți mulțumim că ești alături de noi.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2511
Postat 03 September 2015 - 05:21 PM
Andrix_y, la 03 September 2015 - 04:17 PM, a spus:
1. funcționarea mai rapidă a meniului
2. posibilitatea de înregistrare a membrilor online
3. posibilitatea de efectuare a plăților online cu cardul
4. posibilitatea de gestionare a membrilor online
5. platformă de vot
6. galerie foto de la evenimentele organizate și/sau sprijinite de ARA
7. secțiune dedicată termenilor și condițiilor de aderare
8. secțiune dedicată întrebărilor celor mai frecvente, împreună cu răspunsuri amănunțite
Sperăm ca această îmbunătățire să ajute pe toți cei interesați de activitatea asociației. Așteptăm feedback-ul tău și îți mulțumim că ești alături de noi.
Arata bine !
Bravo !
Se poate pune pentru membri macar un raport de activitate cu incasari versus cheltuieli?
Mersi,
Bogdan
#2512
Postat 03 September 2015 - 06:57 PM
Andrix_y, la 03 September 2015 - 04:17 PM, a spus:
1. funcționarea mai rapidă a meniului
2. posibilitatea de înregistrare a membrilor online
3. posibilitatea de efectuare a plăților online cu cardul
4. posibilitatea de gestionare a membrilor online
5. platformă de vot
6. galerie foto de la evenimentele organizate și/sau sprijinite de ARA
7. secțiune dedicată termenilor și condițiilor de aderare
8. secțiune dedicată întrebărilor celor mai frecvente, împreună cu răspunsuri amănunțite
Sperăm ca această îmbunătățire să ajute pe toți cei interesați de activitatea asociației. Așteptăm feedback-ul tău și îți mulțumim că ești alături de noi.
http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gifhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
P.S
membrii pot contribui cu foto la galerie (in sensul de a le posta) sau doar un administrator le poate pune?
Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 03 September 2015 - 06:59 PM
#2513
Postat 03 September 2015 - 08:50 PM
bogdan.motrici, la 03 September 2015 - 05:21 PM, a spus:
Bravo !
Se poate pune pentru membri macar un raport de activitate cu incasari versus cheltuieli?
Mersi,
Bogdan
Buna,
Imi place ideia dar din pacate nu avem asa ceva. Sunt foarte multe lucruri de facut dar din pacate resurse putine. Hai te rog cu o propunere clara cum ar trebuii sa arate un astfel de optiune in pagina web. Cine va adauga informatiile manual din documentele contabile? Nu este chiar asa de simplu. De dorit ne dorim multe dar din pacate putini dau o mana de ajutor.
O zi buna.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2514
Postat 03 September 2015 - 08:57 PM
danysoft32, la 03 September 2015 - 06:57 PM, a spus:
P.S
membrii pot contribui cu foto la galerie (in sensul de a le posta) sau doar un administrator le poate pune?
Buna. In prezent doar adminul are aceasta posibilitate. Daca doriti sa adaugam poze la albumele existente sau sa adaugam alte albume le postam fara nici o problema doar sa le selectati pe cele mai reprezentative.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2515
Postat 04 September 2015 - 08:52 AM
Pentru inceput un tiraj mic de obiecte iar daca merge treaba sa mariti stocurile sau eventual obiectele sa fie facute la comanda pentru nu a risca pierderi mari
Aceasta postare a fost editata de Misu199774: 04 September 2015 - 08:53 AM
FrSky X9D Taranis Plus
Durafly HyperBipe
HobbyKing GoDiscover
F-22 Depron
#2516
Postat 04 September 2015 - 09:01 AM
Misu199774, la 04 September 2015 - 08:52 AM, a spus:
Pentru inceput un tiraj mic de obiecte iar daca merge treaba sa mariti stocurile sau eventual obiectele sa fie facute la comanda pentru nu a risca pierderi mari
Se vor face prin sierra.ro in curand
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2517
Postat 07 September 2015 - 08:08 AM
GigiGL, la 02 September 2015 - 08:25 PM, a spus:
Exceptam zonele pentru decolare si aterizare, oricum interzise zburatoarelor noastre.
Unde ai vazut dumneata pomenit de transponder ? :unsure:
Ideea nu este se se faca vizibile modelele noastre pentru aviatia 1:1, ca oricum nu le pot evita... ci sa impiedici decolarea in anumite zone sensibile, mult mai simplu e implementat, si mai eficient, nu crezi?
#2518
Postat 07 September 2015 - 10:41 AM
ViP_Eol, la 03 September 2015 - 10:52 AM, a spus:
Pentru ei treaba e clară. Aeromodeliști sunt doar cei care construiesc. RTF au doar pentru copiii care învață să zboare (spume) și se mai destind și cu lupte între spume ieftine.
...
Si eventual si copii au calea de abordare serioasa, precum si propriile competitii:
http://uhucup.elbrauschen.com/regeln/
Un alt aspect care ma racaie personal destul de rau, este ca unii, ca sa nu generalizez intreaga ARA, par excesiv de preocupati de includerea in aceste regulamente a unor aspecte care tin de activitatea competitionala.
Sa imi fie cu iertare, dar credeam ca ARA s-a infintat si pentru ca FRMD si bagat... propulsorul cand a fost vorba de Ord.8...
La acest nivel, de EU, negociere aspectelor de zbor competitional sunt de nivelul FAI, nu al nostru... Daca FAI nu are nimic de comentat sau se considera neafectata de noua reglementare, consider ca e energie risipita inutil sa ne gandim macar o clipa la asa ceva si sa elaboram observatii sau corecturi la unele puncte din noua reglementare care ar afecta categoria Fxy.
Sunt convins ca exista deja reglementari in aceasta privinta... 150m exista si inainte de ord.8 dar totusi se zbura F5J... dar nu printre blocuri ;)
#2519
Postat 07 September 2015 - 02:12 PM
renatoa, la 07 September 2015 - 08:08 AM, a spus:
Ideea nu este se se faca vizibile modelele noastre pentru aviatia 1:1, ca oricum nu le pot evita... ci sa impiedici decolarea in anumite zone sensibile, mult mai simplu e implementat, si mai eficient, nu crezi?
Mai intai categorisirea, apoi dovada ca esti destept nevoie mare in ale aviatiei si la urma exact raspunsul la intrebarea ta... Daca numitul dispozitiv activat automat de radar si care transmite tot automat codul de identificare individual al aeronavei se numeste altfel decat transponder, scuze... ma pricep poate mai putin...
"Propunerea 14: În categoria „deschisă” se creează trei subcategorii, și anume:
—— CAT A0: „Jucării” și „minivehicule aeriene fără pilot” < 1 kg
—— CAT A1: „Vehicule aeriene fără pilot de dimensiuni foarte mici” < 4 kg
—— CAT A2: „Vehicule aeriene fără pilot de dimensiuni mici” < 25 kg"
Propunerea 16: Cerințe suplimentare pentru CAT A1: „Vehicule aeriene fără pilot de dimensiuni foarte mici” < 4 kg:
—— Orice vehicul aerian fără pilot vândut ca produs de consum cu masa mai mare de 1 kg ar putea să intre sub
incidența Directivei aplicabile privind siguranța generală a produselor și trebuie să fie echipat cu mijloacele necesare pentru limitarea automată a accesului la spațiul aerian, precum și cu mijloace care să permită identificarea
automată.
—— Vehiculele aeriene fără pilot operate în „zonele cu acces limitat pentru vehiculele aeriene fără pilot” trebuie
să aibă o funcție de identificare activată și o funcție de georeperaj actualizată.
—— Pentru orice operațiune desfășurată la o altitudine mai mare de 50 m deasupra solului, pilotul trebuie să dețină
cunoștințe de bază în domeniul aviației.
—— Avariile, funcționarea necorespunzătoare, defecțiunile sau alte incidente care conduc la vătămarea gravă sau
la decesul unei persoane trebuie să fie raportate.
Propunerea 17: Cerințe suplimentare pentru CAT A2: „Vehicule aeriene fără pilot de dimensiuni mici” < 25 kg
—— Orice vehicul aerian fără pilot vândut ca produs de consum cu masa mai mare de 4 kg ar putea să intre sub
incidența Directivei aplicabile privind siguranța generală a produselor și trebuie să fie echipat cu mijloacele
necesare pentru limitarea automată a accesului la spațiul aerian, precum și cu mijloace care să permită identificarea
automată.
...."
Si de ce sa n-o spun si p'aia, cineva s-a gandit sa ne mai bage doar in folosul altora, nu si al nostru, manuta in buzunarele si-asa vai de ele sa ne mai ia INUTIL un banut. Da, cu sau fara numitele accesorii electronice va exista atat bunul simt general cat si teribilismul unor indivizi pe care ma abtin sa-i caracterizez.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2520
Postat 07 September 2015 - 02:21 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 07 September 2015 - 02:23 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS