wabo1, la 09 June 2015 - 04:55 PM, a spus:
De cind zbor cu telemetrie mereu stiu unde ma aflu in inaltime. Stiu si se apreciez bine inaltimea.
Si daca imi zboare un A10 sub virful dealului care o vad in spatele lui stiu ca nu are 100 de metri ci mai putin.
Nu am zburat niciodată cu telemetrie la bord. Singurul aparat de bord a fost un logger pentru F5J, iar la citirea de la sol avea în memorie o urcare la un plafon de vreo 480 m. Ulterior am mai făcut urcări în termică şi după raportul de micşorare şi compararea cu ce ştiam că se vede la 480, am dedus că am urcat mult mai mult, dar precis nu am de unde şti care a fost plafonul de zbor. Oricum a fost vorba de un curent termic extrem de puternic pentru că mi-a fost foarte greu să ies. A trebuit să pun modelul în picaj abrupt şi să pornesc şi motorul.
Aprecierea, e apreciere. :rolleyes: Niciodată nu e bună. Aşa cum am făcut confuzie cu poligonul de F3A fără să ţin seama de cum se vede în realitate modelul în punctul maxim. M-am luat după manualul de manevre Aresti şi desenele îţi dau impresia că poligonul de zbor e aproape pătrat aşa că nu am mai stat să o judec logic după cele 60
0, deşi ştiu regulamentul foarte bine. :pardon:
Am văzut filmările cu trecerile piloţilor americani şi am spus care este calea. Sesizarea/plângeri adresate instituţiilor statului în drept să analizeze astfel de situaţii. V-am mai spus că nemţii şi italienii au avut cele mai mari probleme cu "năzdrăvanii" americani şi nu s-au liniştit decât după o serie de procese civile cu despăgubiri substanţiale. Ceea ce fac ei este ilegal peste tot, nu numai în România. După legea noastră,indiferent că există NOTAM sau nu, treceri la razmut sunt permise doar în poligon în cadrul aplicaţiilor de luptă, sau la manifestările aviatice publice, după un program strict prestabilit.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 10 June 2015 - 11:27 AM