Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#2221
Postat 10 May 2015 - 11:47 AM
Asta e realitatea la care se mai adaugă o realitate mai neagră reprezentată de faptul că aceste aparate care ne relaxează pe noi, sunt atât de accesibile şi avansate încât pot fi folosite în scopuri "militare" şi de către civili - mă refer la terorism.
Nu suntem perfecţi şi nici lumea în care trăim nu am construit-o perfect, aşa că suntem obligaţi să acceptăm efectele acţiunilor noastre.
#2222
Postat 10 May 2015 - 12:46 PM
YO2BTW, la 07 May 2015 - 09:36 AM, a spus:
Multam fain de intelegere si informare prompta la obiect si mai ales actuala: excelenta emisiunea la Nasu a dlui Dragu care a atins curajos toate problemele noastre legate de subiect si mai ales actualitate legislativa!
Bravo inca o data dlui Dragu de la FAE-Drones care a actionat concret dand si in judecata autoritatili castigand contra regulamentului ala scos parca la solicitarea unui clan...cel referitor la folosirea camerelor pe drone cand de fapt asta e chintesenta oricarei drone utile pe mapamond!!
Ale Nasului sunt printre cele mai bune si coerente si utile emisiuni tv ca intotdeauna, dar ce pacat numai asa am aflam de ele si nu afla cine trebuie, o emisiune clarificatoare pt popor ...trebuia cumva preluata si dusa si la ProTV si Antene... ca ar ajuta mult la crearea unei minime educatii mai ales ca prevad ca astea vor schimba viitorul in multe domenii foarte curand!!!
Au punctat bine si istoria primelor hotarari si actualele negocieri, speram se va ramane la exceptarea de la orice alte restrictii in afara locatiilor unde pozatul e interzis ca si a zonelor des populate, limitarea sub 150 metri altitudine maxima pt sub 1 kg drona, separarea notiunilor de drona jucarie si drone grele (peste 1 kg cu tot ce are pe ea), ideea permiselor sau inmatricularii mi se pare ok la care sa se adauge responsabilitate si despugubiri pt tot ce provoaca detinatorul oricarei drone in caz de accident sau violare spatiu privat, locuinta etc altfel intr-adevar nu putem bara vreo eventuala degringolada in care de acum incolo toti pustanii mai nebuni de bani gata deci care isi pot permite jucarii la limita sa abunde deasupra orasului parcurilor etc cu obecte zburatoare in toate directiile stresand toata populatia venita acolo totusi pt relaxare sau mers in siguranta
Ar mai fi de retinut ca daca esti in masina daca iti cade in cap sau intra in fatza mai esti cat de cat protejat la leziuni dar desigur poti face accident urat, socat suprins de caderea instant chiar a unei drone mici pe parbriz cand tocmai esti intr-o intersectie sau bulevard in viteza etc!!
PS - pt alte dispute constructive mai dau o inspiratie relevanta legata de dezbaterea fibra-carbon si metale adevarate:: am luat de curand o drona-buburuza de jucarie are doar 100 grame dar e marca reputata REELY minicopter tip MC120.
Neasteptat poate pentru multi, am gasit ca are cadrul exclusiv de otel inalt aliat pt ca este usor desi voluminos (arata ca niste tzevushte !!), nici macar la jucaria asta nu au folosit fibra-carbon sau poate tocmai de aia ca era jucarie pt cei mici gata sa dea de peretii din casa cu ea in toate felurile si apoi sa planga ca s-a rupt...
Au preferat sa i puna la drona Li-Po de 7.2 V deci 2 celule in loc de una si motoare puternice cu elice mari ca sa poata compensa supragreutatea cadrului, asta da jucarie robusta pt training copii ,mari!...
PS2 (acum ca v-am obisnuit cu stilul...):
ia vedeti si aici o replica !...
Aceasta postare a fost editata de Franz: 10 May 2015 - 12:50 PM
#2223
Postat 10 May 2015 - 01:12 PM
As zice ca e mai bine sa continui postarile despre multicoptere in sub-forumul dedicat, or fi aici discutii libere, dar pe o tema cat de cat data.
#2224
Postat 10 May 2015 - 01:17 PM
Aspectul legat de anularea Ordinului 8 este şi el o dovadă clară de inconştienţă. A acţionat impulsiv şi din orgoliu nemăsurat. Anularea ordinului e un dezastru la momentul actual. După modificarea Codului Aerian şi a altor câteva legi, Ordinul 8 era singurul care ne mai permitea să facem oarece zboruri acoperiţi de faptul că eram membri ai unei organizaţii. Pentru cei din afara FRMd era o problemă, ce-i drept şi totodată încorect.
Au trecut 15 zile de la pronunţarea sentinţei ? Dacă da, vă spun cu părere de rău că până şi un avion de hârtie e considerat aeronavă după definiţia legii - al. 3.3., art 3 din L 257/2001 republicată în M. Of. nr.684 din 29 iulie 2005. Dacă e să se pună "organu'" statului cu ochii pe noi şi să aplice legea, am ..lit-o, pe româneşte.
În ceea ce priveşte partea cu fibra de carbon, nu există nicio polemică. Treburile sunt clare. Dacă sunt respectate strict condiţiile de formare, e net superioară duraluminiului. Singurul incovenient este că nu rezistă la şocuri electrice de genul fulgerelor. Partea cu accidentele provocate de materialele compozite e o exagerare. Material compozit nu înseamnă numai fibră de carbon, ci un sandwich din fibră de sticlă, fibră de carbon şi duraluminiu, sau plasă de dural, în felul acesta păstrându-se caracterul de Cuşcă Faraday a fuselajului, disipând energia electrică şi protejând atât fuselajul cât şi pasagerii. Accidente au fost pe la începuturi, la teste şi culmea, la Boeing şi Puma, nu la Airbus (deşi au avut şi ei).
#2225
Postat 10 May 2015 - 04:10 PM
Franz, la 10 May 2015 - 12:46 PM, a spus:
Ma gandeam sa te pun in garda impotriva unor astfel de afirmatii dar iar ziceai ca am ceva cu tine! :D
Intre timp, ti-ai luat-o! :p
Axioma: daca vrei sa fii bine vazut pe aici nu pune la indoiala justetea actiunilor "seniorilor", nu zi ceva de rau de A.R.A, lauda ministerul si mai ales nu-l lauda, ba din contra, critica-l pe Dragu!
Vezi ca e un topic intreg, "Dramida traieste!" de unde poti sa te inspiri cum sa-l faci cu ou si cu otet. :D
Asta daca nu vrei sa fii tratat drept "cocalar cu drona"!
Disclaimer: vezi ca eram ironic, again, la adresa altora, nu a ta, nu te infoia din nou! ;)
#2229
Postat 10 May 2015 - 09:16 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2231
Postat 10 May 2015 - 10:49 PM
Andyned, la 10 May 2015 - 10:27 PM, a spus:
Bine ai venit alaturi de noi ! :yahoo:
Esti un castig pentru asociatie.
Adrian - YO2BTW
EASY STAR II
Phoenix 2000 EPO Composite R/C Glider
Tarot 680 Pro NAZA M V2 - GoPro 4 Black
DJI F450 NAZA-M V2 - GoPro 4 Black
FrSky TARANIS Plus-OpenTX
#2232
Postat 11 May 2015 - 11:42 PM
Andrix_y, la 30 April 2015 - 05:45 PM, a spus:
AACR a realizat un proiect de reglementare pentru RPAS, pe care il veti gasi pe zona de transparenta de pe pagina de internet a AACR ( http://www.caa.ro/pa...e-in-consultare ).
Avem rugamintea de a ne transmite la adresa transparenta@caa.ro comentariile si sugestiile dumneavoastra fata de acest proiect, pana pe data de 15 mai 2015.
Propunerile dumneavoastra vor fi analizate in cadrul AACR, urmand ca cele pe care le vom considera justificate sa le introducem in proiectul care il vom trimite la Ministerul Transporturilor spre aprobare.
Doresc sa va amintesc faptul ca proiectul de reglementare va fi postat, la momentul respectiv, si pe pagina de transparenta decizionala a MT.
Cu respect,
Stimati Aeromodelisti,
In urma propunerii AACR pentru reglementarea RPAS-urilor, ARA are urmatoarele obiectiuni (atasat). Asteptam feedback-uri si sugesti pana la data de 14.05.2015 la adresa de e-mail info@aeromodelism.ro sau pe forum.
https://www.aeromode....ro/legislatie/
O zi buna
Fisiere atasate
-
AACR_12.05.2015_V1.pdf (62.81K)
Number of downloads: 25
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 11 May 2015 - 11:59 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2233
Postat 12 May 2015 - 05:33 AM
O sa trec in revista motivatiile pe rand:
"reducerea aeromodelelor la o replică a unei aeronave originale limitează creativitatea și posibilităților aeromodeliștilor de a găsi alte soluții decâtcele cunoscute."
Nu mi se pare ca au fost reduse strict la o replica, formularea AACR "mai mult sau mai puțin identice cu originalul" lasa libertate suficienta pentru oricata imaginatie.
"Interzicerea zborului autonom afectează toate clasele de aeromodele de zbor liber clasificate de FAI și cele radiocomandate (ex: determalizare mecanica sau cu fitil, Fail Safe in cazul aeromodelelor radiocomandate și altele)"
Determalizarea si failsafe-ul nu reprezinta navigare autonoma, ci metode de siguranta !
A nu se confunda failsafe in sine cu activarea de catre failsafe a unui sistem de revenire la baza (RTH/RTL), acesta din urma da, este navigarea autonoma, dar nu este folosit de nici un model competitional !
De acord cu adaugarea scopurilor didactice si cercetare, aici eventual ati putea face trimitere la draftul proiectului european care defineste trei clase: open, comercial si cercetare/armata.
#2234
Postat 12 May 2015 - 06:54 AM
Dabea a aceptat MT definitia aeromodelului si incepe AACR de la zero.
Pe partea de greutate poate va este scapat ca AACR limiteaza aeromodele la 7kg.
Si orice multicopter Phantom 1-2-3 sau si cele de 100 lei gen Carrefour devin RPAS cu zbor autonom care trebuiesc inregistrate doar pentru ca vin inapoi la locul de decolare si aterizeaza singure.
Se nu uitam se faci licenta de pilot pentru aeromodel.
Daca ma intrebati pe mine, astea toate sint aberatii si astept se fiu bagat in puscarie pentru ca detin aeromodele peste 7 kg, le zbor fara se fie inregistrate si fara se detin licenta de pilot.
In plus pilotez si multicopter, efectuez "luccu aerean" si ma pozezi pe mine si familia sau peisaje in timp liber.
Nu dureaza mult si omeni vor fi orbiti cind se nasc ca se nu vedem prea mult, ne vor fi taiate maini si piciore si vom fi tinuti intrun Matrix pentru a produce nu stiu ce.
Brave new world.
Nebunia curata.
toata stima pentru cei care mai pot ramane calm fata de asa ceva si merg in discutii cu birocrati nebuni care se gindesc la asa documente si reguli.
rhc@born.ro
#2235
Postat 12 May 2015 - 07:45 AM
:good:
Toata tevatura asta cu legi si paralegi se rezuma la niste functionari idioti care n-au nici cea mai vaga idee despre domeniul pe care vor sa-l "reglementeze" doar ca sa arate ca au activitate.
Si in loc sa facem scandal si sa aratam public cat sunt de prosti le cantam in struna...
#2236
Postat 12 May 2015 - 07:47 AM
Ps: legea nu e pt. cei ce vor sa faca rau, aia vor face oricum, nu se impiedica de o lege.
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 12 May 2015 - 07:50 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#2237
Postat 12 May 2015 - 07:50 AM
Pentru ca prevederile unora le desfiinteaza pe ale celorlalti si reciproc! :huh:
BTW, corectati-ma daca gresesc dar in definitie sunt excluse aeromodelele cu echipament de zbor autonom in schimb in aplicabilitate se mentiona clar ca toata polologhia asta nu se aplica zburatoarelor autonome!
Deci care e statutul alora, pana la urma?
Aceasta postare a fost editata de Garett: 12 May 2015 - 07:52 AM
#2238
Postat 12 May 2015 - 08:23 AM
Mi-e greu sa cred ca nu ar stii ca urmeaza o reglementare EU in 6 luni, si ca nimeni din RO nu ar fi implicat in compilarea ei...
#2239
Postat 12 May 2015 - 10:41 AM
renatoa, la 12 May 2015 - 05:33 AM, a spus:
"Interzicerea zborului autonom afectează toate clasele de aeromodele de zbor liber clasificate de FAI și cele radiocomandate (ex: determalizare mecanica sau cu fitil, Fail Safe in cazul aeromodelelor radiocomandate și altele)"
Determalizarea si failsafe-ul nu reprezinta navigare autonoma, ci metode de siguranta !
A nu se confunda failsafe in sine cu activarea de catre failsafe a unui sistem de revenire la baza (RTH/RTL), acesta din urma da, este navigarea autonoma, dar nu este folosit de nici un model competitional !
.........
autonom; conform dex "Care este liber"-> zbor autonom = zbor liber. Conform definitiei propuse de AACR tot cea ce zboara liber nu este aeromodel. Pe de alta parte noi cei de aici care utilizam de zeci de ani aeromedele si care decomun acord am propus la cererea MT definitia aeromodelului, cred ca stim mult mai bine decat domnii de la AACR ce sunt si ce nu sunt aeromodelele.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 12 May 2015 - 10:42 AM
#2240
Postat 12 May 2015 - 10:56 AM
Care programe, cam prea multe rapoarte ne arata ca sunt imature, sau influentate de factori care nu sunt sub controlul cuiva, ducand la evolutii aiurea.
Nu mai pun la socoteala situatia cand programele executa o evolutie cu intentii clar rauvoitoare.
Si daca zici matale ca ce a rezultat din definitia aia reflecta zecile de ani de intelepciune colectiva invocate...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 May 2015 - 10:59 AM
#2241
Postat 12 May 2015 - 11:52 AM
După ceva analiză și studiu am ajuns la concluzia ca MT și ROMATSA nu pot introduce o interdicție privitoare la fotografiere și filmare. Aceste aspecte sunt deja reglementate de altă lege organică cu care ar veni în contradicție. Sub acest aspect, genul acesta de restricție este atacabil în instanță cu șanse maxime de reușită.
#2242
Postat 14 May 2015 - 12:28 AM
Aceasta postare a fost editata de DroneMaker: 14 May 2015 - 12:29 AM
#2243
Postat 14 May 2015 - 10:26 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2244
Postat 14 May 2015 - 01:00 PM
GigiGL, la 14 May 2015 - 10:26 AM, a spus:
Nu am spus cine a propus, sau cere. Era doar un fel de analiză.
Din păcate nu am timp să mă ocup de formulări. Nici ce m-a rugat Andras să fac nu am reuşit să finalizez în totalitate. Când vin problemele, vin toate odată ... .
#2245
Postat 14 May 2015 - 01:02 PM
N-am apucat să citesc. :pardon:
#2246
Postat 14 May 2015 - 01:13 PM
Discutia asta ar trebui sa te lamureasca:
http://www.rhcforum....post__p__804491
#2247
Postat 14 May 2015 - 04:09 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2248
Postat 14 May 2015 - 04:28 PM
Andrix_y, la 14 May 2015 - 04:09 PM, a spus:
Foarte simpatic, am mai vazut pe youtube...
Adrian - YO2BTW
Aceasta postare a fost editata de YO2BTW: 14 May 2015 - 04:31 PM
EASY STAR II
Phoenix 2000 EPO Composite R/C Glider
Tarot 680 Pro NAZA M V2 - GoPro 4 Black
DJI F450 NAZA-M V2 - GoPro 4 Black
FrSky TARANIS Plus-OpenTX
#2249
Postat 15 May 2015 - 01:42 PM
Mai jos aveti atasat fisierul cu obiectiile primite de AACR din partea celor interesati:
https://transferxl.com/gypfshzzwst
Aceasta postare a fost editata de xorg: 15 May 2015 - 01:47 PM
#2250
Postat 15 May 2015 - 11:47 PM
Ma refer la solcitari precum cele ale UVS Romania de la punctul 7, ".....toate UAV-urile peste 0,5 Kg trebuie inregistrate/inmatriculate pana la 31.decembrie.2015...."si multe altele.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 15 May 2015 - 11:48 PM