Modelism - RHC Forum: Discutii Libere_Old - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!

#2161 Useril este offline   SID 

  • Search Prettys Womans in your town for night
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1445
  • Inregistrat: 26-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Usa
  • Interests:discussion

Postat 29 April 2015 - 08:17 PM

Vezi postareaGarett, la 29 April 2015 - 08:05 PM, a spus:

Pai n-am văzut, (desi nu mi-ar displacea) după cum n-am văzut nici T-Rex 1:1! ;)
Ba, dacă iei la puricat, chiar si unele aeromodele/"miniaeronave" n-au corespondenta în "lumea reală".


...uite daca vrei am gasit ceva 1:1


P.S asta ca sa te mai relaxezi, ca esti cam incordat...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/blum.gif

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 29 April 2015 - 08:18 PM

0

#2162 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 29 April 2015 - 09:56 PM

Cool! :D
Nu sunt incordat catusi de putin, am destule chestii pe cap in "viata reala" ca sa ma mai agit si pentru "viata virtuala" de pe forumuri!
0

#2163 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2015 - 08:33 AM

Domnilor de la ARA . Va rog sa printati aceasta fotografie pe tricouri , ca sa poata sa vada si oficialii enormitatea pozitiei lor .Poate si insotita de textul "AERONAVA CIVILA HUBSAN X4 YR123 cere turnului de control autorizarea decolarii" .
http://m.cdn.blog.hu/ki/kinaicuccok/image/muszaki/Hubsan-X4-H107-Quadcopter-mini-helikopter-heli-ufo-repulo-modell-model-03.jpg

Excluderea de sub 1kg din ordinul 8 trebuie mentinuta , dar fara mizeria legata de camere si transmisii si trebuie insotita de permiterea operarii pe 120-150m inaltime si in raza vizuala (250m pt marja de siguranta) a modelelor mari pilotate clasic .

Bietele drone sunt mai avansate decat genul de gandire al oficialilor , deocamdata nu le vad sa aiba sanse .Cu oameni care se prefac ca pasarile nu exista si care ignora faptul ca un avion/elicopter se poate auzi de la cativa km departare nu prea ai ce discuta rational . Orice cocalar cu drona e mai realist decat ei. La urma urmei riscurile asumate de acesta sunt mai mici decat un cocalar cu masina care merge cu 30km/h peste limita de viteza legala.
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#2164 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 April 2015 - 09:37 AM

Semnat: Anarhocopterix :)

Si ca sa raspund intrebarii puse mai sus, ce diferenta este intre jucaria din palma si un phantom ? Nici una !
Nici unul nu este aeromodel, ca sa aiba asemenea apelativ ar trebui ca proprietarul sa faca un efort un pic mai mare decat sa conecteze bateria ;)
Gasiti la multicoptere topice de acum 5 ani care va pot lamuri mai bine.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2165 Useril este offline   YO2BTW 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Domeniul SOLARIS
  • Interests:Radioamatorism, Ceasornicarie, Modelism, Astronomie, Foto/Video, Bijuterii HandMade, Parfumerie, OffRoad, Tir cu arcul olimpic...etc

Postat 30 April 2015 - 10:22 AM

Vezi postareaAhernar, la 30 April 2015 - 08:33 AM, a spus:

Domnilor de la ARA . Va rog sa printati aceasta fotografie pe tricouri , ca sa poata sa vada si oficialii enormitatea pozitiei lor .Poate si insotita de textul "AERONAVA CIVILA HUBSAN X4 YR123 cere turnului de control autorizarea decolarii" .
http://m.cdn.blog.hu/ki/kinaicuccok/image/muszaki/Hubsan-X4-H107-Quadcopter-mini-helikopter-heli-ufo-repulo-modell-model-03.jpg

Excluderea de sub 1kg din ordinul 8 trebuie mentinuta , dar fara mizeria legata de camere si transmisii si trebuie insotita de permiterea operarii pe 120-150m inaltime si in raza vizuala (250m pt marja de siguranta) a modelelor mari pilotate clasic .

Bietele drone sunt mai avansate decat genul de gandire al oficialilor , deocamdata nu le vad sa aiba sanse .Cu oameni care se prefac ca pasarile nu exista si care ignora faptul ca un avion/elicopter se poate auzi de la cativa km departare nu prea ai ce discuta rational . Orice cocalar cu drona e mai realist decat ei. La urma urmei riscurile asumate de acesta sunt mai mici decat un cocalar cu masina care merge cu 30km/h peste limita de viteza legala.



Exact asta am precizat si eu aici: http://www.rhcforum....post__p__801937

Fara sanse, functionarii din ministere si agentii nu sunt interesati...

Adrian - YO2BTW

Aceasta postare a fost editata de YO2BTW: 30 April 2015 - 10:25 AM

YR - BTW
EASY STAR II
Phoenix 2000 EPO Composite R/C Glider
Tarot 680 Pro NAZA M V2 - GoPro 4 Black
DJI F450 NAZA-M V2 - GoPro 4 Black
FrSky TARANIS Plus-OpenTX
0

#2166 Useril este offline   YO2BTW 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Domeniul SOLARIS
  • Interests:Radioamatorism, Ceasornicarie, Modelism, Astronomie, Foto/Video, Bijuterii HandMade, Parfumerie, OffRoad, Tir cu arcul olimpic...etc

Postat 30 April 2015 - 10:34 AM

Vezi postareaAhernar, la 30 April 2015 - 08:33 AM, a spus:

Domnilor de la ARA . Va rog sa printati aceasta fotografie pe tricouri , ca sa poata sa vada si oficialii enormitatea pozitiei lor .Poate si insotita de textul "AERONAVA CIVILA HUBSAN X4 YR123 cere turnului de control autorizarea decolarii" .
http://m.cdn.blog.hu/ki/kinaicuccok/image/muszaki/Hubsan-X4-H107-Quadcopter-mini-helikopter-heli-ufo-repulo-modell-model-03.jpg




Corect este: AERONAVA CIVILA HUBSAN X4 YR123 fara pilot si echipaj la bord :yahoo:


Adrian - YO2BTW
YR - BTW
EASY STAR II
Phoenix 2000 EPO Composite R/C Glider
Tarot 680 Pro NAZA M V2 - GoPro 4 Black
DJI F450 NAZA-M V2 - GoPro 4 Black
FrSky TARANIS Plus-OpenTX
0

#2167 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2015 - 11:06 AM

Vezi postarearenatoa, la 30 April 2015 - 09:37 AM, a spus:

Semnat: Anarhocopterix :)

Funny. Adevarul este ca desi am 2 multirotoare , unul mic (pt in casa si in viitor ceva fpv) si unul mare (a crescut singur nici eu nu stiu prea bine de ce :) si nici nu stiu ce sa fac cu el ) specia asta de zburatoare nu imi place dar sunt mai sigure decat orice alta optiune exceptand baloanele pentru obtinerea imaginilor din aer in locuri "inghesuite" . E un mic paradox faptul ca o forma de zburatoare nascuta pentru a imbunatati siguranta in caz de belea a devenit spaima tuturor . Inteleg de ce , inteleg nevoia de reglementare dar nu inteleg cerintele ilogice si extreme .

Whatever , incercati sa salvati macar aeromodelismul clasic .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#2168 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 30 April 2015 - 11:53 AM

Dacă mi se urcă furnici, sau alte gângănii la bord, cât modelul stă pe iarbă, nu pot spune că am echipaj la bord ?
Sau se numesc pasageri clandestini ? :rolleyes:
Ştiuuuu. Fac dintr-un greiere, pilot. Îi pun cască şi laringofon. :clapping: :D

Domnilor, cu riscul că vă supăraţi pe mine, dacă nu sunteţi deja, trebuie să-i dau dreptate lui Renatoa. Ce să-i fac ? Meteahnă veche. Pentru o mare parte dintre noi, aeromodelismul înseamnă altceva. Construcţie proprie în procent cât mai mare şi zbor cu acea construcţie, pe cât posibil cât mai puţin stabilizat de diverse gadget-uri.
Sincer, din punctul meu de vedere, tot ce e cumpărat şi pentru a putea fi zburat nu trebuie să cuplezi decât un acumulator, se numeşte aeromodel, dar cel care-l manevrează nu e aeromodelist decât dacă se înscrie şi în partea cealaltă: să aibă şi ceva construcţii proprii, sau chiar doar ansamblarea unui kit.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#2169 Useril este offline   SID 

  • Search Prettys Womans in your town for night
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1445
  • Inregistrat: 26-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Usa
  • Interests:discussion

Postat 30 April 2015 - 11:58 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 30 April 2015 - 11:53 AM, a spus:

Dacă mi se urcă furnici, sau alte gângănii la bord, cât modelul stă pe iarbă, nu pot spune că am echipaj la bord ?
Sau se numesc pasageri clandestini ? :rolleyes:
Ştiuuuu. Fac dintr-un greiere, pilot. Îi pun cască şi laringofon. :clapping: :D

Domnilor, cu riscul că vă supăraţi pe mine, dacă nu sunteţi deja, trebuie să-i dau dreptate lui Renatoa. Ce să-i fac ? Meteahnă veche. Pentru o mare parte dintre noi, aeromodelismul înseamnă altceva. Construcţie proprie în procent cât mai mare şi zbor cu acea construcţie, pe cât posibil cât mai puţin stabilizat de diverse gadget-uri.
Sincer, din punctul meu de vedere, tot ce e cumpărat şi pentru a putea fi zburat nu trebuie să cuplezi decât un acumulator, se numeşte aeromodel, dar cel care-l manevrează nu e aeromodelist decât dacă se înscrie şi în partea cealaltă: să aibă şi ceva construcţii proprii, sau chiar doar ansamblarea unui kit.


Perfect de acord cu tine http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
0

#2170 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 30 April 2015 - 05:31 PM

Azi sa semnat protocolul intre ARA, Romatsa, Autoritatea Aeronautică Militară Națională. Datorita acestui fapt avem zona segregata pentru intalnirea de la RR si Aeropower High-Fly 2015

Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 30 April 2015 - 05:32 PM

Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2171 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 30 April 2015 - 05:45 PM

Mesaj de la AACR

AACR a realizat un proiect de reglementare pentru RPAS, pe care il veti gasi pe zona de transparenta de pe pagina de internet a AACR ( http://www.caa.ro/pa...e-in-consultare ).
Avem rugamintea de a ne transmite la adresa transparenta@caa.ro comentariile si sugestiile dumneavoastra fata de acest proiect, pana pe data de 15 mai 2015.
Propunerile dumneavoastra vor fi analizate in cadrul AACR, urmand ca cele pe care le vom considera justificate sa le introducem in proiectul care il vom trimite la Ministerul Transporturilor spre aprobare.
Doresc sa va amintesc faptul ca proiectul de reglementare va fi postat, la momentul respectiv, si pe pagina de transparenta decizionala a MT.

Cu respect,
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2172 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 30 April 2015 - 07:37 PM

Daca ramane asa, ar fi perfect!
Din tabelul de la punctul 3.2 reiese ca orice RPA, (ca tot ma acuzau unii de "greblism", ghici de la ce denumire romaneasca provine acronimul de RPA? ;) ), cu masa mai mica de 7 kg utilizata exclusiv in scop recreativ nu are nevoie de nimic!
Please, please, nu le dati alte idei!! Stiti voi, zone, bla, bla, bla...
0

#2173 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 30 April 2015 - 08:34 PM

Vezi postareaGarett, la 30 April 2015 - 07:37 PM, a spus:

Daca ramane asa, ar fi perfect!
Din tabelul de la punctul 3.2 reiese ca orice RPA, (ca tot ma acuzau unii de "greblism", ghici de la ce denumire romaneasca provine acronimul de RPA? ;) ), cu masa mai mica de 7 kg utilizata exclusiv in scop recreativ nu are nevoie de nimic!
Please, please, nu le dati alte idei!! Stiti voi, zone, bla, bla, bla...


In zone CTR sau TMA esti obligat sa semnezi protocol. De ce ? fiindca te trimite la HG 912/2010 care l-am discutat mai sus. Acum vedeti ca lucrurile se leaga la cea ce am povestit mai sus.

3.2.3. Restricții operaționale
Zborurile recreative se execută doar în condiții VLOS la înălțimi de maximum 120 m și maximum 500 m pe orizontală fată de pilot, în spațiu aerian de Clasă G, cu respectarea prevederilor HG 912/2010..

2.5 Excepții

Prevederile prezentei reglementări nu se aplică:
(1) aeromodelelor, așa cum acestea sunt definite și clasificate de către Federația Internațională de Aeromodelism și utilizate în cadrul activităților organizațiilor de profil (Federația Română de Modelism, Asociația Română de Aeromodelism, etc.) .

Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 30 April 2015 - 08:37 PM

Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2174 Useril este offline   lrbc 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 14-September 13

Postat 30 April 2015 - 09:15 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 30 April 2015 - 08:34 PM, a spus:

2.5 Excepții

Prevederile prezentei reglementări nu se aplică:
(1) aeromodelelor, așa cum acestea sunt definite și clasificate de către Federația Internațională de Aeromodelism și utilizate în cadrul activităților organizațiilor de profil (Federația Română de Modelism, Asociația Română de Aeromodelism, etc.) .


Bravo! E foarte bine asa.
0

#2175 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 30 April 2015 - 10:36 PM

Vezi postarealrbc, la 30 April 2015 - 09:15 PM, a spus:

Bravo! E foarte bine asa.


Pfff şi Nicu a ieşit la pensie. Cu cine mă mai contrazic io ? :D
URA şi la zbor fofezelor !
0

#2176 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 30 April 2015 - 10:37 PM

Aşa. Asta se lasă cu "udeală" la RR. Fără mine. :pardon:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#2177 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2015 - 11:06 PM

La A1, ar trebui pt. persoane fizice sa se solicite doar o declaratie pe proprie raspundere ca modelul iti apartine in loc de actul de provenienta. Repet, doar pt. persoane fizice! E complicat sa aduci un act de provenienta cand modelul il ai deja si e cumparat poate SH. sa nu mai vorbesc de modelele construite de la zero.
Sa ma corectati daca gresesc, dar eu asta am inteles: la peste 7 kg trebuie inmatriculat iar la peste 20kg ai nevoie de licenta de pilot. Licenta FAI o fi buna sau trebuie neaparat licenta de la AACR?

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 30 April 2015 - 11:09 PM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#2178 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 01 May 2015 - 06:30 AM

Vezi postareaAndrix_y, la 30 April 2015 - 08:34 PM, a spus:

In zone CTR sau TMA esti obligat sa semnezi protocol. De ce ? fiindca te trimite la HG 912/2010 care l-am discutat mai sus. Acum vedeti ca lucrurile se leaga la cea ce am povestit mai sus.

True, da' pe la mine n-am! E camp, avioanele-s sus de tot, aerodroame nu sunt, aeroporturi nici atat etc.
Ce nu inteleg, la 2.5 punctul 4: aeronavelor fără pilot la bord care sunt total autonome.
Ce inteleg ei prin "total autonome"?
0

#2179 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 01 May 2015 - 07:09 AM

Vezi postareaGarett, la 01 May 2015 - 06:30 AM, a spus:

True, da' pe la mine n-am! E camp, avioanele-s sus de tot, aerodroame nu sunt, aeroporturi nici atat etc.
Ce nu inteleg, la 2.5 punctul 4: aeronavelor fără pilot la bord care sunt total autonome.
Ce inteleg ei prin "total autonome"?


capabile sa zboare din A in B, far ca tu sa intervii. pilot automat .
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#2180 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 01 May 2015 - 08:46 AM

Mda, la asta ma gandeam si eu, ideea e ca un quad in mod waypoint zboara din A in B automat, de aici s-ar intelege ca nu se aplica reglementarea...
0

#2181 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2015 - 09:01 AM

Cred ca e vorba de toata procedura de zbor sa fie autonoma, adica cu decolare si aterizare cu tot. Nu cred ca toate quad-urile sunt capabile de asa ceva, dar marea majoritate pot.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#2182 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 01 May 2015 - 09:11 AM

Stiu ca Inspire-ul poate sa decoleze autonom, erau niste filme pe youtube, nu stiu de Phantom sau cele cu APM.
Merita investigat.
0

#2183 Useril este offline   EBA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 09-April 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI,Balta Alba,
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 01 May 2015 - 12:31 PM

Tot ce are GPS poate decola,Ateriza autonom.Naza,v1,2,chiar si light-ul,toate versiunile de zero-uav,binenteles adaugand la ele modulele specifice de conectare la o tableta,mobil etc,si cu softul aferent.

Aceasta postare a fost editata de EBA: 01 May 2015 - 12:33 PM

SUNTEM FUDULI
0

#2184 Useril este offline   YO2BTW 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Domeniul SOLARIS
  • Interests:Radioamatorism, Ceasornicarie, Modelism, Astronomie, Foto/Video, Bijuterii HandMade, Parfumerie, OffRoad, Tir cu arcul olimpic...etc

Postat 01 May 2015 - 04:07 PM

Vezi postareaEBA, la 01 May 2015 - 12:31 PM, a spus:

Tot ce are GPS poate decola,Ateriza autonom.Naza,v1,2,chiar si light-ul,toate versiunile de zero-uav,binenteles adaugand la ele modulele specifice de conectare la o tableta,mobil etc,si cu softul aferent.



Corect, asa este.
Eu am testat pe un NAZA V2 si functioneaza bine.


Adrian - YO2BTW
YR - BTW
EASY STAR II
Phoenix 2000 EPO Composite R/C Glider
Tarot 680 Pro NAZA M V2 - GoPro 4 Black
DJI F450 NAZA-M V2 - GoPro 4 Black
FrSky TARANIS Plus-OpenTX
0

#2185 Useril este offline   Franz 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 28-April 15

Postat 02 May 2015 - 09:20 AM

Va salut pe toti si multumesc Domnului pentru ca existati !!! :drinks:

Eu sunt mai nou aici adica foarte incepator.. :rolleyes:

Dar am vazut ca sunteti aici multi f bine pusi la punct si cu legislatia la zi si cu toata tehnica, mult inaintea autoritatilor...(din pacate la romanica traim toti o mare fatalitate, in orice domeniu, gasim in forumuri oameni mai interesatii de dezvoltare, mai bine pregatiti tehnic si mai realisti responsabili decat cei care ii legifereaza pe toti...).

Asa ca va rog si eu ceva lamuriri mai concrete, la ceva mai de chintesenta, care cred ca intereseaza de altfel pe cei mai multi dintre noi:

1) ce sanse avem daca vom cumpara o drona de firma reputata (DJI, Blade, Walkera, GAUI etc) cu greutatea in jurul 1 kg sau cel mult 2 kg (cu baterii extra si camera, gimbal, antena externa mai buna pt gps si control etc) deci are camera (din fabrica!!) dar are si functie ReturnToHome mai avansata (adica intoarcerea automata la locul de lansare atunci cand pierde semnalul telecomenzii dar si daca simte ca bateria se apropie de zero!) si daca filmam aerian peisaje in extravilan, deci zone slab sau nelocuite sau ca in regulamentele din UE - mai departe de cateva sute metri de zone locuite)? :unsure:

In plus nu facem afaceri cu filmarile precum firme cu utilaje mult mai grele dar autorizate (FAE Drones!) adica ale mele sunt doar pt uz personal, de orientare in excursii alpine, selfie la schiat si poate chiar ajutor serios la salvari colegi rataciti in trasee montane (sunt cu clubul alpin universitar de 20 de ani pe coclauri turistice...), atunci ce licenta si autorizare mai trebuie si daca trebuie pentru asa ceva !

Deci este exceptata in conditiile de mai sus o drona clasica cu camera, fpv, greutate sub 1 kg si functii de control/siguranta automatizate RTH ca asa cum sunt acum postate in siteul autoritatilor amalgamate propunerile de regulamente nu rezulta clar asta? Sa zicem cum se incadreaza de ex DJI Phantom care o au multi de altfel au dat si la protv destule filmari din ea chiar si deasupra lacurilor din Bucuresti deci in limita a peste 150 metri de zone locuite dar au si filmari de la 300 metri verticala!!!

2) - dar daca cumparam de pe piata libera (OLX etc) o drona manufacturata de aiurea dar care avem grija sa nu fie prea mare prea grea adica din astea de jucarie pentru exersare generala pilotaj si alte experiente fireste cu zone de zbor tot in afara spatiilor locuite pe camp etc si sa zicem nu sarim cu ea mai sus de 100 metri ca o ia vantu...

In mod rational regimul tuturor dronelor de amatori ca acestea de mai sus deci ale vehiculelor de prin aer...ar trebui sa fie perfect compatibil cu regimul altora de la sol...adica responsabilitatea de utilizare si plata despagubirilor ...apartine exclusiv detinatorului care la fel ca la auto, e treaba lui ca o data inmatriculata drona si deci cunoscuta la detalii autoritatilor cu toate (tip drona, website manuale si parametri, identitate si adresa detinator, stare financiara...taxe la zi fisc..etc) restul oricaror chestii sa fie mult mai relaxat pt ca la urma urmei cei de la sol, soferii dobitoci si nesimtiti, multi iresponsabili de la noi de toata ziua expunand pe ceilalti pe strazi e mult mai mare si mai periculos decat cativa pasionati care oricum au IQul, pregatirile, zborul e mult mai complex si dificil de autoinstruit si realizat decat sa te urci azi mai mult sau mai putin constient/baut etc...la un volan sa i dai drumu pana la primul stalp, gard sau pieton...

In consecinta regulamentele astea ar trebui sa fie mai proportionalizate cu pericolul real si nu cu abjectiile vorba colegului cu minidrona aia Hubsan care nu mai poate zbura din palma pilotului fara autorizare... :clapping:
In toata istoria omenirii toate ororile accidentele intentionate sau nu, au fost produse mai degraba de idioti prea lejer lasati liberi si nepedepsiti la timp si definitiv...de autoritati incoerente si deloc de catre cercetasi, experimentatori, pasionati amatori care de altfel indirect au dus toata lumea inainte ulterior!!!
Vezi colaborarea cu IGSU :good: si multe altele, drona vizuala cu fpv e mai muilt decat o unealta cu mare viitor in inspectia vizuala preventii si rezolvari in zone greu sau mult mai scump si dificil accesibile si in afara e deja folosita curent si sprijiniti amatorii care depun efort si investitii proprii in autoinstruire etc sa fie pregatiti atunci cand o necesitate civila critica o va cere!!!
Dar Cum sa te mai exersezi daca esti inhibat sau stresat inutil de intersectii cu regulamente medievale emanate de autoritati care isi fac din asta un zel deseori menit sa acopere alte multe nerealizari si anomalii notorii in legislatia autohtona ca am speriat si Europa cu efectele lor... :blink:

Ma rog sper ca am dat si ceva alte inspiratii la cele ce urmeaza sa trimitem cat mai multi sau mai organizat autoritatilor cat inca speram ca mai e timp de corectii (pana la 10-15 mai...) :excl:

Revin acum in final si la dilema mea: ce ma fac, sa cumpar drona aia sub 1 kg cu camera sau nu ca e totusi pt recreatie..Unii zic ca au vazut ca fac exceptie de la astea cele de peste 7 kg dar eu am vazut la cap 2 ca exceptia e numai pentru alea sub 500 grame!!!? :excl:
0

#2186 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 02 May 2015 - 09:54 AM

Vezi postareaFranz, la 02 May 2015 - 09:20 AM, a spus:

...drona de firma reputata (DJI, Blade, Walkera, GAUI etc)...

Ai pus-o! ^_^
Cica tre' sa-ti cumperi si lant gros de "haur", neaparat peste tricou si "bemveu sehascanou" altfel nu se poate! :rolleyes:
Pe aici daca pronunti the "D-word" sau, Doamne Fereste, the "P-word" (Drona respectiv Phantom, nu te gandi la prostii!) vin puristii aeromodelismului si te fac "cocalar cu bemveu"! :D :D

BTW: "Aeromodelist esti "decat" daca-ti construiesti zburatoarea singur, daca doar cumperi ceva RTF strici hobby-ul!"
Si din cauza ta se intampla toate relele: se interzice zborul, cade drobul de sare din aer, se incalca "privacy-ul" s.a.m.d.

BTW2: Fereasca Domnul sa folosesti Romglish, avem si Pruteni pe aici! :D

Aceasta postare a fost editata de Garett: 02 May 2015 - 09:59 AM

0

#2187 Useril este offline   tibko 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 09-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare

Postat 02 May 2015 - 10:53 AM

Vezi postareaFranz, la 02 May 2015 - 09:20 AM, a spus:

Revin acum in final si la dilema mea: ce ma fac, sa cumpar drona aia sub 1 kg cu camera sau nu ca e totusi pt recreatie..Unii zic ca au vazut ca fac exceptie de la astea cele de peste 7 kg dar eu am vazut la cap 2 ca exceptia e numai pentru alea sub 500 grame!!!? :excl:



Ia-ti aparatul care il doresti, care iti place, pe care ti-l permiti, doar sa inveti sa-l utilizezi corect si cu simt de raspundere.
Nu te bagi deasupra multimilor, masinilor, nu filmezi bunaciunea din scara B cand face dus, nu bagi mana la elici, nu treci de H=120m, etc etc.
Daca o comiti pe undeva, iti asumi.

Pe masura ce vor apare legi si reglementari, o sa te conformezi.


(Comentariul lui Garett e un rezumat al discutiilor din ultimele 4-5 pagini. :) )

Bafta!
0

#2188 Useril este offline   EBA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 09-April 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI,Balta Alba,
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 02 May 2015 - 11:08 AM

Salut.Dupa parerea mea,poti sa_ti iei un phantom.Banui ca nu vrei sa bibilicesti la piduri sau reglaje stufoase,vrei doar sa zbori si sa filmezi in mare parte.Pentru asa ceva nu exista alternativa mai buna decat ceva foarte simplu.Softul este foarte prietenos,.

Zboara destul de bine vine complet cu toate functiile mentionate mai sus de siguranta.Mai exista si varianta din bucatele adica cumperi frame si sunt saituri la greu si modele fara numar,controler,motoare,esc-uri,ghimbal,etc.

Ar mai fi si varianta 3 cea pe care nu o recomand adica varianta hard cea cu frame facut de tine din carbon evident superior a tot ce exista pe piata la capitolul foarte usor,controler open source adica o sa-ti cam prinzi urechile in stufoasele softuri la liber asta garantat iti spun.Daca ma contrazice cineva la capitolul asta inseamna ca a stat mult sa le bibiliceasca ca ii place si atunci o sa_ti spuna ca e usor.

Crede-ma mai usor decat un soft de phantom,nu exista. Toate zboara la fel indiferent de ce alegi.

Oricum fiecare are un nivel de placeri intr-un hobby.unii au o placere in a filma de la inaltime si pun pe primul loc filmarile si pe locul 2 zborul sau reglajele ce intervin asupra zborului,altii vor sa zboare mai mult si nu vor sa aiba de a face cu reglajele si softul zburatoarei,altii vor sa faca zburatoarea de la zero adica hard si soft si sa stea la camp doar regland la ea.

Dupa parerea mea, toti suntem la fel indiferent ce placeri avem intr-un hobby.

In functie de ce vrei tu sa faci iti poti alege zburatoarea.Iar cu o mana de ajutor,oricand

Succes;

Aceasta postare a fost editata de EBA: 02 May 2015 - 11:09 AM

SUNTEM FUDULI
0

#2189 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 02 May 2015 - 01:18 PM

Vezi postareaGarett, la 02 May 2015 - 09:54 AM, a spus:

Ai pus-o! ^_^
Cica tre' sa-ti cumperi si lant gros de "haur", neaparat peste tricou si "bemveu sehascanou" altfel nu se poate! :rolleyes:
Pe aici daca pronunti the "D-word" sau, Doamne Fereste, the "P-word" (Drona respectiv Phantom, nu te gandi la prostii!) vin puristii aeromodelismului si te fac "cocalar cu bemveu"! :D :D

BTW: "Aeromodelist esti "decat" daca-ti construiesti zburatoarea singur, daca doar cumperi ceva RTF strici hobby-ul!"
Si din cauza ta se intampla toate relele: se interzice zborul, cade drobul de sare din aer, se incalca "privacy-ul" s.a.m.d.

BTW2: Fereasca Domnul sa folosesti Romglish, avem si Pruteni pe aici! :D



Mare "cocalar" mai eşti !!? :rofl: (Vezi că e pus în ghilimele, în glumă, nu cu sens de jignire).
Lumea cocalarilor trebuie să evolueze. Nu mai ajunge un simplu "bemveu" ci neapărat cel puţin un X, sau Q cu cifra cât mai mare. (Nu mă pricep la codurile de maşini). Dacă are volan, motor şi mă duce pe mine, prietenii şi modelele, la câmp, e în regulă indiferent de marcă.

DVS (Doar o vorbă să-ţi mai spun, by the way) :rolleyes: Aeromodelismul în România şi nu numai a apărut ca o ocupaţie tehnică, mai târziu definită ca sport tehnico-aplicativ, cu obiective educative clare. În momentul în care cumperi ceva gata făcut (RTF,PNF), abilităţile care se urmăresc a fi dezvoltate, sau scoase la lumină prin practicarea aeromodelismului, nu mai ies la iveală, în consecinţă activitatea respectivă nu-şi atinge pe deplin scopul propus de aeromodelism şi dezvoltă doar numai una dintre laturi (pilotajul, eventual ceva programare).

DVS 2 tot cu by the way: Observ că stăpâneşti bine limba română şi totuşi preferi să o amesteci cu expresii, cuvinte din engleză. De ce nu din franceză, germană, sanscrită (?). De ce ar trebui să "modernizăm" limba noastră (identitatea noastră) sărăcind-o de înţelesuri ? Este adevărat că o limbă evoluează, dar evoluţia înseamnă un salt calitativ în transmiterea cu uşurinţă a mesajului cât mai corect şi obiectiv cu putinţă.
Degradarea limbii şi a mesajului nu se face simţită doar la noi. Deşi vorbesc şi cunosc foarte bine limba engleză (cea literară învăţată în şcoală) am avut surpriza să ajung în Marea Britanie, prin Londra şi să constat că nu înţeleg mai nimic din ce se vorbeşte în unele zone. De ce ? Oare limba engleză e degradată de influenţele lingvistice străine ? Lucrul acesta nu se întâmplă în Franţa decât în unele cartiere ale Parisului, sau alte oraşe mai mari. În rest, cu franceza învăţată (tot la şcoală) nu am avut nicio problemă de comunicare. Nemţii au şi ei Denglish, dar nu îl folosesc peste tot şi oricum. De obicei întâlneşti denglish în zonele de cercetare şi sistemul de sănătate, dar cu uz restrâns de necesitate. Limba germană am învăţat-o acasă de mic (deci fără niciun efort) şi nu am avut probleme de comunicare decât în partea de S-E în land-ul Şvabilor (problemele nu au fost foarte mari). Limba germană învăţată în şcolile noastre (cea literară) nu mai există de aproape 3 generaţii în uz curent, dar cuvintele vechi nu au fost înlocuite cu neologisme, ci au fost simplificate pentru o mai bună comunicare.

Aşa că ... dacă vei călca pe greblă şi-ţi tragi o coadă-n freză, tot "mama ei de greblă spui" şi nu "f...n' rake". :D

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 02 May 2015 - 01:22 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#2190 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 02 May 2015 - 01:28 PM

Vezi postareaFranz, la 02 May 2015 - 09:20 AM, a spus:

Va salut pe toti si multumesc Domnului pentru ca existati !!! :drinks:

Eu sunt mai nou aici adica foarte incepator.. :rolleyes:

[...]
Revin acum in final si la dilema mea: ce ma fac, sa cumpar drona aia sub 1 kg cu camera sau nu ca e totusi pt recreatie..Unii zic ca au vazut ca fac exceptie de la astea cele de peste 7 kg dar eu am vazut la cap 2 ca exceptia e numai pentru alea sub 500 grame!!!? :excl:


Cumpără ce crezi, sau constaţi că se potriveşte cel mai bine scopurilor propuse. Atâta vreme cât foloseşti ceea ce cumperi, cu cap, nu vei avea niciun fel de problemă.
Ai citit destule în polemicile de aici, aşa că ... sfaturi bune poţi obţine de la cei care se ocupă cu multirotoare.

Multă baftă, zboruri multe, filmări/instantanee frumoase şi aterizări line. :rolleyes:

P.S. Bine ai venit printre pasionaţi.
URA şi la zbor fofezelor !
0

Arata acest topic


  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro