Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1741
Postat 25 March 2015 - 04:24 PM
"aeromodel – aparat de zbor cu sau fără motorizare, copie la scara a unei aeronave reala sau imaginara, utilizat exclusiv în scop necomercial și care este comandat sau nu de la sol, având masă maximă de decolare de 30Kg."
"Once you let the smoke out, it will not work anymore."
#1742
Postat 25 March 2015 - 04:30 PM
GigiGL, la 25 March 2015 - 04:21 PM, a spus:
Lumea din alte parti nu le toaca asa marunt, la ei era comercial si necomercial, si gata.
Asta pana acum o saptamana cand a aparut prima schitza a viitoarei reglementari EU, unde avem trei categorii: open, specific si certified. Unde credeti ca ne incadram ?
Ce face fiecare, este link-ul postat la #1661, pagina 167.
#1743
Postat 25 March 2015 - 04:30 PM
renatoa, la 25 March 2015 - 04:17 PM, a spus:
Cred ca e cum spui, dar parca unge mai bine la suflet "sportiv, recreational", chiar daca aparent pare o limitare la cele doua domenii. Nu se exclud celelalte. Pe cand "scop necomercial" pare foarte vag, e greu de inteles de unii care aproba. Adica mai bine spui ce face si-l lamuresti decat sa spui ce nu face si-i lasi mintea libera...
Telefon: 0721 385365
#1744
Postat 25 March 2015 - 04:43 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1745
Postat 25 March 2015 - 05:00 PM
Constat ca exista unele aspecte neintelese in randul aeromodelistilor privind definitia aeromodelului. Astfel in incercarea de a face mai bine intelese unele aspecte doresc sa invit toti aeromodelisti ce doresc lamuriri suplimentare, atat cei care sunt membri ARA cat si cei care nu sunt membrii ai asociatiei noastre, la o conferinta telefonica sau Live Meeting (veti putea vedea pe ecran texul pe care vom lucra) in data de 25.03.2015 orele 18:00-19:30.
Etapele de intrare in teleconferinta sunt:
1.Trebuie sa sunati la numarul de mai jos
2.Introduceti Conference ID urmat de tasta #
3.Introduceti Passcode urmat de tasta #
4.Dupa care trebuie sa asteptati sa intrati in conferinta
Telefon: 021.2046997
Conference ID: 851247795
Passcode: 5476
Etapele de intrare in Live Meeting sunt:
1. Instalati aplicatia http://download.micr...939/lmsetup.exe
2. Porniti aplicatia Microsoft Office Live Meeting 2007
3. Inchideti fereastra conform imagini atasat LM_1.png
4. Introduceti datele de Live Meeting de mai jos in fereastra ramasa deschisa si dati click pe butonul JOIN
Meeting ID: 3f531552ffa84829a85471401626a9ac
Entry Code: 5476
Location: meet:sip:andras.babos@siemens.com;gruu;opaque=app:conf:focus:id:3f531552ffa84829a85471401626a9ac%3Fconf-key=5476
5. Va introduceti Nume Prenume si apasati din nou pe butonul JOIN
OBS: Pentru Live Meeting va trebuie casti/microfon si un PC cu system de operare Windows.
ESTE FOARTE IMPORTANT CA LA ACEST MEETING SA PARTICIPE AEROMODELISTI BANUIESC CA VA DATI SEAMA DE ACEST LUCRU....VA ASTEPT CU DRAG
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1746
Postat 25 March 2015 - 06:15 PM
Andrix_y, la 25 March 2015 - 05:00 PM, a spus:
Constat ca exista unele aspecte neintelese in randul aeromodelistilor privind definitia aeromodelului. Astfel in incercarea de a face mai bine intelese unele aspecte doresc sa invit toti aeromodelisti ce doresc lamuriri suplimentare, atat cei care sunt membri ARA cat si cei care nu sunt membrii ai asociatiei noastre, la o conferinta telefonica sau Live Meeting (veti putea vedea pe ecran texul pe care vom lucra) in data de 25.03.2015 orele 18:00-19:30.
Etapele de intrare in teleconferinta sunt:
1.Trebuie sa sunati la numarul de mai jos
2.Introduceti Conference ID urmat de tasta #
3.Introduceti Passcode urmat de tasta #
4.Dupa care trebuie sa asteptati sa intrati in conferinta
Telefon: 021.2046997
Conference ID: 851247795
Passcode: 5476
Etapele de intrare in Live Meeting sunt:
1. Instalati aplicatia http://download.micr...939/lmsetup.exe
2. Porniti aplicatia Microsoft Office Live Meeting 2007
3. Inchideti fereastra conform imagini atasat LM_1.png
4. Introduceti datele de Live Meeting de mai jos in fereastra ramasa deschisa si dati click pe butonul JOIN
Meeting ID: 3f531552ffa84829a85471401626a9ac
Entry Code: 5476
Location: meet:sip:andras.babos@siemens.com;gruu;opaque=app:conf:focus:id:3f531552ffa84829a85471401626a9ac%3Fconf-key=5476
5. Va introduceti Nume Prenume si apasati din nou pe butonul JOIN
OBS: Pentru Live Meeting va trebuie casti/microfon si un PC cu system de operare Windows.
ESTE FOARTE IMPORTANT CA LA ACEST MEETING SA PARTICIPE AEROMODELISTI BANUIESC CA VA DATI SEAMA DE ACEST LUCRU....VA ASTEPT CU DRAG
Va asteptam in meeting
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1747
Postat 25 March 2015 - 06:51 PM
Archaeon, la 25 March 2015 - 04:24 PM, a spus:
"aeromodel – aparat de zbor cu sau fără motorizare, copie la scara a unei aeronave reala sau imaginara, utilizat exclusiv în scop necomercial și care este comandat sau nu de la sol, având masă maximă de decolare de 30Kg."
Te citez din simplul motiv ca vreau sa copiez ceva din propunerea ta.
Cu copia sau imaginatia n-as interveni. Daca ar fi dupa mine, as scoate complet scopul (educational, recreational, sportiv, necomercial sau de orice fel. As lasa motorizarea la o parte ) si ar ramane mult mai simplu. Este inutil sa spui: "comandat sau nu de la sol". Pai mai exista si alta varianta? Adica mai ramane ceva?
Daca limitezi scopul, oricine foloseste aeromodel pentru alt scop decat recreational sau sportiv, ramane fara obiect de activitate. Adica faci filmare de pe aeromodel, dar din cauza ca faci filmare nu mai este aeromodel. Atunci ce este? In realitate este tot un aeromodel prevazut cu o camera video. Normal ca "platesti" pentru filmare, dar nu poti spune ca nu o faci cu un aeromodel. Zic si eu, nu le pricep pe toate.
Dar daca e simplu, pare aiurea, ca eram invatati cu restictii, limitari si altele de genul asta inca din definitie. Vrem sa fie aeromodel indiferent daca e comandat sau nu de la sol. Am dori sa nu restrictionam domeniul prin utilizarea "sportiv sau recreational", am dori sa nu lasam prea mult loc de interpretari prin "necomercial". Daca le reducem pe toate, ramane cam asa:
"aeromodel – aparat de zbor, având masă maximă de decolare de 30Kg."
Toate celelalte sunt deja legiferate (transmisia RC, inregistrarea video, etc...). Doar definitia nu exista asa cum o intelegem noi. Dar tare o sa zgarie la urechi.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 25 March 2015 - 06:57 PM
Telefon: 0721 385365
#1748
Postat 25 March 2015 - 07:04 PM
bitex, la 25 March 2015 - 06:51 PM, a spus:
"aeromodel – aparat de zbor, având masă maximă de decolare de 30Kg."
Toate celelalte sunt deja legiferate (transmisia RC, inregistrarea video, etc...). Doar definitia nu exista asa cum o intelegem noi. Dar tare o sa zgarie la urechi.
pai cum sa nu zgaraie... acopera si astea de exemplu:
http://en.wikipedia....Rocket_variants
#1749
Postat 25 March 2015 - 07:08 PM
Prin urmare ori na bagam singuri restrictiile care ne avantajeaza, ori o sa avem putine sanse sa definim aeromodelul. Plus ca mie un balon cu heliu lasat liber sa se ridice nu-mi pare aeromodel.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 25 March 2015 - 07:09 PM
Telefon: 0721 385365
#1750
Postat 25 March 2015 - 07:19 PM
Mai jos veti putea gasi variant finala:
"aeromodel – aparat de zbor motorizat sau nemotorizat, de dimensiuni reduse, utilizat în alte scopuri decât cele comerciale și militare, care este comandat sau nu de la sol, având masă maximă la decolare de 30Kg"
aparat de zbor = nu are nici o legatura denumirea aparat de zbor in Codul Aerian Civil sau HG912/2010. In cazul in care vom folosi (ex. Aeronava fara pilot la bord sau aeronava) exista posibilitatea de a ne include in acele categorii.
motorizat sau nemotorizat = Planor cu sau fara motor, Avion cu motor, Multirotor, Elicopter, etc….
de dimensiuni reduse = nu este scara 1:1
utilizat în alte scopuri decât cele comerciale și militare = orice alt scop cu exceptia celor comerciale și militare
care este comandat sau nu de la sol = captiv, RC, Zbor liber , etc….
O zi buna,
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 25 March 2015 - 07:23 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1751
Postat 25 March 2015 - 07:41 PM
bitex, la 25 March 2015 - 07:08 PM, a spus:
Prin urmare ori na bagam singuri restrictiile care ne avantajeaza, ori o sa avem putine sanse sa definim aeromodelul. Plus ca mie un balon cu heliu lasat liber sa se ridice nu-mi pare aeromodel.
Cand mai injuram legi prost facute... sa ne amintim cum am contribuit si noi la una :)
#1752
Postat 25 March 2015 - 07:47 PM
Aia cu comercial si militar pare OK.
Si aceeasi idee, important este sa existe termeni: "comandat sau necomandat", ca si cum ar mai fi o alta varianta...
Prin folosirea lor nu se clarifica nimic, puteau sa nu existe, ca sensul definitiei ramanea neschimbat.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 25 March 2015 - 07:52 PM
Telefon: 0721 385365
#1753
Postat 25 March 2015 - 07:52 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 25 March 2015 - 07:55 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1754
Postat 25 March 2015 - 07:57 PM
bitex, la 25 March 2015 - 07:47 PM, a spus:
Aia cu comercial si militar pare OK.
Si aceeasi idee, important este sa existe termeni: "comandat sau necomandat", ca si cum ar mai fi o alta varianta...
Prin folosirea lor nu se clarifica nimic, puteau sa nu existe, ca sensul definitiei ramanea neschimbat.
De acord, numai ca in textele de legi gasim de nenumarate ori astfel de formulari care se doresc a fi eliminatorii de ambiguitati si/sau interpretari. Uitati-va la Codul rutier, e plin de astfel de expresii tocmai pentru a nu-i lasa lui Garcea posibilitatea de interpretare...
#1755
Postat 25 March 2015 - 07:57 PM
#1756
Postat 25 March 2015 - 08:03 PM
Rower, la 25 March 2015 - 07:57 PM, a spus:
Da, exista ca asa ne-am invatat sa le facem. Ce interpretare putea avea cineva cind nu conta situatia? Adica oricum ar fi fost, era in regula? Cunosti si cazuri de aparate de zbor exceptand pe cele motorizate sau nu? Si daca nu era facuta precizarea, te puteai trezi intr-o situatie nelegala sau necuprinsa de definitie?
La fel si cu comanda. Daca din ce avem acum pe lume totul poate fi comandat sau necomandat, daca nu le precizezi nu te afli in una dintre ele?
Cum ziceam, daca e sa dea bine sa folosim cuvinte inutil, mai bine le folosim pe alea care te duc la ideea de activitate sportiva sau recreativa.
PS. Ar trebui daca se poate sa fie folositi termeni care sa ajute la definirea termenului.
De ce as introduce in definitie termeni care nu ajuta deloc la definirea notiunii?
Aceasta postare a fost editata de bitex: 25 March 2015 - 08:22 PM
Telefon: 0721 385365
#1757
Postat 25 March 2015 - 08:24 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1758
Postat 25 March 2015 - 08:26 PM
GigiGL, la 25 March 2015 - 08:24 PM, a spus:
Desi nu era pentru mine, felicitari pentru ca ati ajuns la un acord. E mult mai bine decat deloc, e ceva cu care se poate pleca la o discutie.
Telefon: 0721 385365
#1759
Postat 25 March 2015 - 08:55 PM
Aeromodel=
Aparat de zbor mai greu decat aerul, altul decat baloan sau zmeu,
de dimensiuni limitate, replica a unei aeronave reale sau imaginare,
echipat sau nu cu mijloace de propulsie proprii,comandat sau nu de la sol, in limita campului vizual,
destinat a fi folosit in scop recreational, competitional, educativ sau cercetari stiintifice,
avand masa maxima la decolare de 30kg.
#1760
Postat 25 March 2015 - 09:01 PM
Aeromodel=
Aparat de zbor mai greu decat aerul, altul decat baloan sau zmeu,
de dimensiuni limitate,
destinat a fi folosit in scop recreational, competitional, educativ sau cercetari stiintifice,
avand masa maxima la decolare de 30kg.
Nu te poti lega de imaginatia omului in definitie, nici de motorizare nici de comanda. Restul pare corect. Cam asa ar putea suna ceva fara a ne incurca in vorbe goale. Cum ziceam, prin limitarea destinatiei pot fi mici probleme. Dar cum nu le putem avea pe toate, trebuie inceput cu ceva.
PS. Pentru partea cu competitiile sportive ar trebui sa intervina cine se ocupa mai mult de ele si anume federatia (desi unora le place sau nu, desi exista suspiciuni ca fiecare o trage pe turta lui...).
Nu stiu daca scopul bagat in definirea aeromodelului nu duce la interpretari ciudate ulterior.
Cum ziceam, daca un intreprinzator cumpara un aeromodel definit oricum doresc cei de aici si-i schimba destinatia adica il face pentru filmari aeriene, la nunti, cu profit si toate cele de pe langa aceasta activitate, asta nu inseamna ca aeromodelul ca mijloc de transport al camerei isi va schimba starea si va deveni din aeromodel o masina de facut bani, definita altfel. El ramane tot aeromodel, doar ca utilizarea este alta, cu tot ce presupune aceasta utilizare. Dar aeromodelul tot aeromodel ramane indiferent la ce e folosit.
Cred ca sunt doua puncte de vedere diferite. Unii vor sa defineasca aeromodelul prin utilizare si altii se refera la partea pur tehnica, de constructie, fara a tine cont de utilizare.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 25 March 2015 - 09:14 PM
Telefon: 0721 385365
#1761
Postat 25 March 2015 - 09:04 PM
Adi-GVA, la 25 March 2015 - 08:55 PM, a spus:
Aeromodel=
Aparat de zbor mai greu decat aerul, altul decat baloan sau zmeu,
de dimensiuni limitate, replica a unei aeronave reale sau imaginare,
echipat sau nu cu mijloace de propulsie proprii,comandat sau nu de la sol, in limita campului vizual,
destinat a fi folosit in scop recreational, competitional, educativ sau cercetari stiintifice,
avand masa maxima la decolare de 30kg.
TOATE parerile au fost asteptate la meeting-ul organizat de Andras. Au fost vizualizate, citite si analizate toate propunerile primite pe mail, inclusiv ce s-a scris pe forum, in afara celor exprimate de cei cativa participanti la meeting. Si daca logarea prin telefon consuma minute nationale, pe Internet era free. Iar timpul disponibil rezolvarii acestei probleme era limitat.
Si sa nu uitam, zmeul este mai greu decat aerul, doar PORTANTA il tine sus! :pardon:
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 25 March 2015 - 09:09 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1762
Postat 25 March 2015 - 09:13 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1763
Postat 25 March 2015 - 09:22 PM
**** Scuze, nu stiu cum de am ajuns in mesajul tau!
PS. cred ca stiu. In loc sa apas pe raspuns, am apasat pe editare.
Vad ca in final am sters si ce doream sa raspund. Nu conteaza, oricum nu are importanta ce comentam noi pe forum...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 25 March 2015 - 09:36 PM
#1764
Postat 25 March 2015 - 09:23 PM
GigiGL, la 25 March 2015 - 09:04 PM, a spus:
Si sa nu uitam, zmeul este mai greu decat aerul, doar PORTANTA il tine sus! :pardon:
Hai ca indraznesc sa te supar. Aproape toti avem Shype, Yahoo Messenger sau Net Meeting cu care puteam face conferinte. Ati ales varianta complicata, de a mai instala ceva.... Nu e problema mea. Mai ramanea sa merg la o sala de conferinte adevarata, cu trafic serios, cu programare, echipament specializat, sa ma echipez cu costum, camasa si cravata. Pantalonii de trening nu se vad sub birou, deci nu conteaza...
Si asta a fost un test de vazut care merita sa fie membriu si care nu? Intreb retoric, ca a mai fost o discutie similara cu inscrierea. Plus ca daca de la aeromodelisti s-a dorit sprijinul, cam asta este si cam asa o sa fie mereu. Sper sa ma insel si sa-mi musc limba candva.
Vorbim!!!!
Telefon: 0721 385365
#1765
Postat 25 March 2015 - 09:25 PM
Andrix_y, la 25 March 2015 - 07:19 PM, a spus:
"aeromodel – aparat de zbor motorizat sau nemotorizat, de dimensiuni reduse, utilizat în alte scopuri decât cele comerciale și militare, care este comandat sau nu de la sol, având masă maximă la decolare de 30Kg"
Elegant.
Din păcate nu am putut ajunge acasă la timp pentru a intra în conferinţă, iar de pe android nu a mers.
M-aş mira să nu se uite şi prin curţile altora şi să rămână limitarea de 30 Kg. Uiiii că bine ar fi. :D
În cazul în care introduc definiţia de aeromodel cu siguranţă trebuie făcute şi restul modificărilor/completărilor altfel definiţia nu e legată de nimic din hotărâre şi va fi necesar să faci cereri şi să depui planuri de zbor, iar dacă vine Garcea şi nu pricepe să dea şi nişte amenzi astronomice.
P.S. E din ce în ce mai clar că impresia care mi-a dat-o statutul ARA e reală în ceea ce priveşte intenţiile viitoare. :rolleyes: Fain !!!! :clapping:
#1766
Postat 25 March 2015 - 09:28 PM
bitex, la 25 March 2015 - 09:23 PM, a spus:
La astea trebuie să plăteşti (să ai abonament plătit) să le poţi folosi pentru conferinţă.
#1767
Postat 25 March 2015 - 09:32 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1768
Postat 25 March 2015 - 09:32 PM
#1769
Postat 25 March 2015 - 09:35 PM
GigiGL, la 25 March 2015 - 08:24 PM, a spus:
Tocmai asta este buba,.. aeromodelul trebuia definit in anexe, nu in 2 randuri, cu toate caracteristicile care sa il deosebeasca de ... un frisbee, nah !
Are sub 30kg, nu e e motorizat, nu e radiocomandat, zboara, perfect, e aeromodel !
#1770
Postat 25 March 2015 - 09:43 PM
GigiGL, la 25 March 2015 - 09:32 PM, a spus:
Scuze, cred ca ai dreptate. De cand n-am mai facut conferinte pe net poate s-au schimbat tarifele sau metodele. Nu stiam ca pe Yahoo Messenger trebuia sa platesc cand vorbeam cate 5 handicapati simultan. Acum e cu bani?
Daca ar fi sa fiu rautacios, imi dai voie sa revin la recomandarea ca nu este momentul de a da tricouri prin curier la orice inscriere de 50 lei? Gestul este nobil, apreciez! Momentul lasa de dorit!
PS. Prin definirea unui termen inteleg sa enumeri ce anume il face deosebit de alte lcururi, sa-l scoti din general si sa-l particularizezi prin ceva, sa-i enumeri caracteristicile proprii.
Orice castravete pus pe masa este motorizat sau nu, este comandat sau nu. Aceste elemente nu il apropie de ce cautam noi, adica un aeromodel.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 25 March 2015 - 09:49 PM
Telefon: 0721 385365