vlad1, la 25 March 2015 - 12:39 PM, a spus:
Vip,
Ei (organele, nu ISU) pot:
- sa faca cum faceau cindva - arestare, cercetare, condamnare. In regim de urgenta, eficient, legal.
- sa faca cum au facut pina in 2014 INCLUSIV - cercetare, penal - condamnare (de ex pentru inregistrari ambientale nu spionaj au fost condamnati cu executare in 2014)
- sa intervina legislativ adiacent la problema lor.
Sunt legi care spun ca in penitenciare, unitati... institutii..., fotografiatul este interzis. De asemenea ORICE persoana, pe domeniu privat, nu poate fi (legal) fotografiata fara acordul sau (cel putin formal), numai cu mandat.
Eu opinez ca problema in oras si in multime, e mai fina decit regimul traficului in zbor. Aia e doar mijlocul (actiunea preventiva).
Nu mai reiau problema zborului în oraş. Mi-am expus opinia în sensul acesta mai ales că am practicat acest gen de zbor. Nu este admisibil. Este prea periculos până şi cu o "dronuţă".
Săptămâna trecută am avut o competiţie de sală, la noi. Unul dintre arbitri ne-a încântat cu o dronă micuţă foarte faină, cu care ne-am jucat puţin după terminarea competiţiei. Pot să-ţi spun că până şi rotoarele alea micuţe şi destul de apărate, pot răni serios pe cineva. Depinde de ghinion, sau de noroc.
Am pus mâna pe o radiocomandă, prima dată, în 1984 şi de atunci am făcut ceva zboruri, inclusiv în competiţii. Chiar la experienţa acumulată şi tot mai trântesc, sau greşesc, plus că mai există şi defecţiunile ascunse. Faci inspecţia modelului, sau a dronei, îi testezi sistemele şi totul e în perfectă regulă, dar în secunda doi de la lansare dai cu el/ea de pământ.
Mi s-a întâmplat chiar săptămâna trecută la o ieşire cu un Acromaster. Verificat minuţios şi ieşit la zbor. Pornit motor, aruncat din mână, la o secundă după aruncare motorul s-a oprit. Nu aveam nici destulă viteză şi nici înălţime să pot face ceva.
Mă opresc că iar fac "vedetele" alergie la scris. :D