Modelism - RHC Forum: Discutii Libere_Old - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!

#1441 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 02 March 2015 - 09:37 PM

Vezi postareaGarett, la 02 March 2015 - 09:02 PM, a spus:

De fapt in ambele cazuri parerea mea de nespecialist este ca a fost eroare de pilotaj. Asta nu absolva insa institutia care are atributii in dirijarea si LOCALIZAREA aeronavelor! Cine este vinovat de prabusire e una, cine este vinovat de balbele cu localizarea e alta poveste.



Sigur ca da ... trebuia sa ma sui in 4x4 cumparat din salariul meu nesimtit si sa ma duc acolo personal sa-l caut pe idiot , nu ? Ca ala era singurul avion pe cerul patriei , nu mai erau inca vreo 200
zburand in toate directiile , la toate nivele disponibile ... BN2-ul ala nenorocit era singura mea prioritate , ca in rest , stateam si frecam duda ...

In institutia asta lucreaza o multitudine de tampiti si iresponsabili ... din 1600 de angajati , doar 400 sunt controlori de trafic cu licenta , restul , din punctul meu de vedere , sunt niste plimbatori
de hartoage , niste impingatori de aer pe holuri ... Dar la ancheta au chemat doar controlorii de trafic !!! Restul s-au fofilat , s-au ascuns ... Normal , doar cine munceste poate sa si greseasca , nu ?
Dar au inghitit o galusca mare de tot , ca un controlor de trafic nu e un fitecine , are o inteligenta normala , si nu poate fi intimidat , pacalit , sau intors cu vorba ... Acuma dau din colt in colt
si nu stiu ce sa mai faca ...

Slujba mea este sa asigur controlul si dirijarea avioanelor , nu sa le caut prin padure ... Pentru asta exista ISU , exista elicoptere militare , SMURD , jandarmerie , politie .
Eu zic sa nu incepem o discutie despre localizare si/sau salvare , ca n-o sa-ti placa ... plus ca exista chestii care nu pot sa le reproduc , sub amenintarea cu desfacerea contractului de munca ...
Sunt interese la nivel extrem de ridicat ( militar si politic ) ca toata tarasenia sa fie clasata pe fondul unei erori de fapt ... crede-ma , e mai bine si mai sigur s-o lasam asa ...macar deocamdata .
0

#1442 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 02 March 2015 - 10:10 PM

Chill, ca n-a zis nimeni ca trebuia sa te duci personal sa-i cauti. Dar o determinare a locatiei banuiesc ca se putea face,pe baza ultimei pozitii raportate, a vitezei, altitudinii si heading-ului. Nu mai intreb de ce n-avea transponder.
In fine...
Care e treaba cu "salariul nesimtit", ca nu m-am prins! Te-a acuzat cineva pe aici de chestia asta sau ce?
Zbor de cateva ori pe an, fie in concediu fie in interes de serviciu, ultima chestie pe care mi-as dori-o ar fi ca cel de la dirijare sa fie mai preocupat de plata ratelor decat de siguranta zborurilor!
0

#1443 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 02 March 2015 - 10:42 PM

Ce pozitie raportata ? Nu-i asa ca n-ai vazut vreodata o harta a acoperirii radio in Romania ? Plus sa avionul era in spatiu G de ceva timp , in ciuda avertismentelor repetate ...
A disparut de pe ecrane undeva la 6000 de picioare ... mult sub limita minima de sector . Daca e sa faci un calcul aritmetic simplu , e destul de clar cam pe unde ar fi trebuit sa fie
epava ... Ete ca n-a fost deloc asa ... Pilotul a orbecait prin ceata inca vreo 10 minute , nimeni nu poate spune daca a virat sau nu , din ce directie batea vantul si cu ce putere ,
cam ce viteza avea tartareata ( noi oricum nu-l mai vedeam , ca altfel am fi putut sa " ghicim " ... ) .

Deci , acoperire radar nu , acoperire radio nu , ceata cat cuprinde ( vizibilitate sub 100mm ) , temperatura numai buna pentru givraj ... unde dracului sa-l cauti ? Man , daca ai vreo solutie
inteligenta si bine documentata , spune in clar ... nu ca n-am avea si noi niste specialisti ( vorba vine , ca sunt niste muhaiele care nu stiu cum sa se mai ascunda dupa proceduri si note
de serviciu ...aahh ce le urasc !!! ) , dar se pare ca-i platim degeaba ...

NU m-a acuzat nimeni in legatura cu salariul ...inca !!! Dar ma astept oricand la un Mitica Pricinos , cu mintea creata si libera de obligatii ...

Normal ca cine zboara vrea sa ajunga sanatos si la timp la destinatie . De asta ne ocupam noi , cel putin cat suntem in stare s-o facem " safe " ... Dar habar n-aveti ca exista controlori de trafic
activi la varsta de 60 de ani , nu-i asa ? Am 3 in tura ... conducerea nu-i lasa sa plece , ca le e greu sa pregateasca oameni tineri . Costa in jur de 150.000 si dureaza vreo 5 ani ...
daca un om din asta face atac de cord la dirijare ( s-a mai intamplat , si nu odata ) , si nu poate nimeni sa preia traficul , atunci ce se intampla ? N-avem un statut , nu vrea nimeni sa aprobe
asa ceva ... probabil se va intampla doar dupa o catastrofa aeriana , ca asa sunt toate legile din aviatie scrise ... cu sange .
0

#1444 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 March 2015 - 11:10 PM

Incerc sa intervin cu o ultima suflare, cu constiinta impacata ca subiectul ma depaseste si nu pot ajuta cu nimic.
De fiecare data cand a aparut discutia de a face ceva pentru modelism am fost "PENRTU". De cele mai multe ori am ajutat cum am putut. De multe ori am platit bani pentru anumite actiuni desi stiam ca nu voi beneficia niciodata de avantajul lor. Am platit pentru generatoare, pentru masini de tuns iarba, chiar pentru constructia unor noi piste de aero/auto captive sau altele de genul asta, stiind din start ca eu fac doar automodelism de 30 de ani si aproape deloc aero. Si mai mult, stiind ca fac automodelism captiv, adica ceva ce chiar nu intereseaza pe nimeni in tara asta. Tot ce e aero la mine este lipit de pereti si nu zboara sau sunt mai multe decolari decat aterizari. Sa ziceam ca nu ma mai ajuta varsta desi ar fi multe de discutat.
O oarece speranta mi-am pus in ARA, ca ar fi ca un fel de latrat de caine in zgomotul de fond al unui oras. Stiu din start ca nu poate rezolva multe, daca noi nu suntem multi si nici nu suntem uniti. Eram hotarat sa ma inscriu in asociatie macar ca umplutura, sa dea bine la numar. Nu ca m-ar interesa regulile pentru care ARA se lupta. Daca vreau sa fiu corect si sa respect ce e de respectat o pot face si cu, si fara ARA. Si ca sa fiu mai corect ca Papa, chiar daca nu fac eu mare lucru, imi invat copilul sa respecte reguli mult mai stricte legate de modelism decat cele care sunt acum sau pe care le promoveaza ARA. Pe undeva, tot sper ca ARA (cu multi inauntrul ei) sa poata face ceva. Dar o sa faca mult mai tarziu, ca o sa fie un fel de Rezistenta a modelismului impotriva prezentului cu tot ce presupune el. Momentan, vad ca incearca sa o rezolve legal.
Draga domnule Garett, din nefericire s-a intamplat sa fii prins la mijloc si in valtoarea evenimentelor chiar ai fost luat pe sus de val, dar iti garantez ca nimeni nu are nimic personal cu dumneavoastra si sunt sigur ca multi va admira atitudinea. toti am trecut prin asta. Dar este atitudinea unui prescolar lasat in tabara la mare. N-as vrea sa completez ca singur si in fundul gol in fata imensitatii de apa, desi dupa discutile de pe forum stiti termenii de baza ai modelismului. Modelismul este o stare de spirit, nu ce spun dictionarele ca ar fi. Nu ma intereseaza ce salariu are un controlor de zbor si nici femeia de serviciu din Politehnica. Nu ma intereseaza nici ce gandeste un controlor de zbor la ora 12.34 si nici ce aeronave are el de supravegheat pe cerul patriei. Reducand totul la ceva mai simplu de explicat, incerc sa fac o activitate care sa ma faca sa ma simt bine, cand pot si cum pot. Nu-mi sta in caracter sa dobor avioane de pasageri sau de alta natura, cum nici unui modelist nu-i sta gandul la asa ceva. Ca spre deosebire de altii, modelistii o pot face relativ simplu, datorita cunostintelor pe care le au. Dar datorita constiintei lor (pe care inca lupta sa si-o pastreze nealterata) tocmai asta incearca sa nu faca. Partea rea este ca spre deosebire de noi ca modelisti, alti nespecialisti o pot face mult mai simplu, datorita banilor pe care-i au. N-as vrea sa va consum timpul inuti, revin pana la urma cu problema de baza. O iau pe ocolite ca sa ajung la subiect. In radioamatorism, cu multi ani in urma dadeam un examen si obtineam un certificat de radioamator. Era un fel de futu-i mama lui. Ma numeam radioamator desi incurcam meru ti-ta cu ta-ti sau altele de genul asta. Dar ca sa ma pot pisa impotriva vantului si ca sa deschid macar un receptor pe lampi casat pe undeva prin armata si cumparat pe sub mana cu mare greutate, (in acele vremuri conta asta) plateam anual o taxa. Diferenta mare era ca daca nu o plateam o perioada de timp, pierdeam doar autorizatia de functionare, dreptul si avantajul de a folosi oarece echipament oarecum performant, poate pierdeam indicativul dar nu si calitatea de radioamator.
Facand o paralela la regulamentul ARA, nu reies clar aumite lucruri, care pe mine momentan ma fac sa nu ma inscriu in ARA. Si nu ca nu mi-as dori. Nu vad pe nicaieri cat este taxa anuala. O vad pe cea de inscriere, de 50 lei. Pana aici e bine. Cineva plateste 50 lei, devine membru, eventual mai plateste cotizatia pe anul urmator (care nu stiu cat este). Dar ce se intampla cand poate are o perioada de inactivitate de 2-3 ani, nu mai zboara deloc si nu mai plateste? N-am vazut precizari de genul asta pe nicaieri si sa-mi fie scuzata ignoranta, dar cineva trebuia sa insiste pe ele. Sincer, nu ma intereseaza absolut nici un tricou cu oarece sigla sau sapca cu cozorocul in spate. Multi modelisti pot da la schimb galeti de medalii adunate de-a lungul timpului sau tricouri de campioni cat sa imbrace pe timp de vara un oras marisor.
In multe asociatii, cluburi sau organizatii exista notiunea de "membru inactiv". Ar fi ceva la modul ca sprijin ideea, ajut la dezvoltarea ei, sprijin cand pot, cum pot si cu ce pot, dar in situatia cand din anumite motive nu mai pot fi membru activ, sa nu fiu aruncat ca pe o masea stricata, de parca n-as fi existat... Ca in cazul asta va las sa va luptati voi cu toate greutatile inceputului, si o sa ma inscriu eu cand o sa stiu ca fac 2 zboruri anul urmator. Nu-i mai simplu asa? Poate de aia nu ma inscriu acum si prefer s-o fac mai tarziu, ca regulamantul e neclar. Desi tare mi-as fi dorit sa ma inscriu acum si sa ajut cu ce pot, acum cand pot. Poate la anul stau pe tusa si nu pot. Din moment ce regulamentul nu imi este clar, nu mai bine ma inscriu cand imi vad bine doar de interesele mele? Intreb si eu, nu dau cu parul. Tare n-as vrea sa se inteleaga ca asta gandesc cu adevarat, ca n-am facut-o niciodata legat de modelism. Dar profit de faptul ca suntem la discutii libere. Si zic asta ca am citit candva in noapte, cererea de aderare la ARA. Ceva mai prost formulat ca acolo n-am gasit pana acum. Scuze de deranj, poate si acum scriu prea spre "candva in noapte". O sa recitesc cererea mai spre ziua, dar parca n-am inteles gresit.
Spor la treaba tuturor. Cu respect, Ovidiu.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 03 March 2015 - 12:37 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#1445 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 03 March 2015 - 12:06 AM

Vezi postareaGarett, la 02 March 2015 - 09:02 PM, a spus:

De fapt in ambele cazuri parerea mea de nespecialist este ca a fost eroare de pilotaj. Asta nu absolva insa institutia care are atributii in dirijarea si LOCALIZAREA aeronavelor! Cine este vinovat de prabusire e una, cine este vinovat de balbele cu localizarea e alta poveste.


Nu a fost nicio eroare de pilotaj. Ai fost rugat frumos să te documentezi înainte să-ţi dai cu părerea. Este un domeniu pe care nu-l cunoşti absolut deloc şi ca tot românul arunci supoziţii marca Antena N..şpe.
În aviaţie se moare din indisciplină, sau în bună cunoştinţă de cauză. Nu există altceva decât rar.
Pentru mine, pilotul (Comandantul) aeronavei BN 2 rămâne un erou. La fel şi ceilalţi care au fost cu el. Şi-a asumat un risc. Posibil să-i fi informat şi pe ceilalţi din aeronavă şi atunci şi l-au asumat toţi : "SĂ SALVEZE O VIAŢĂ CU RISCUL VIEŢII LOR".
Dacă nu ar exista astfel de oameni nu ar mai fi nici Pompieri, nici Salvamar, Salvamont, Smurd, ... lista e foarte lungă, din fericire.
Nimeni nu e dobitoc; nici Austriecii şi nici noi (deşi în privinţa noastră încep să-mi pun serioase semne de întrebare). Este vorba de simpla disciplină care trebuie să existe în absolut orice domeniu. Adică ştiinţa lucrului făcut de specialist, sau om pregătit pentru atribuţiile respective.
Ne-am obişnuit să ne pricepem la toate şi să nu facem nimic cum trebuie şi ne mai mirăm că suntem priviţi ca paria Europei. Nu acceptăm niciun fel de disciplină, de parcă faptul că l-am dat jos pe Ceauşescu ne dă dreptul să fim răzvrătiţi şi contra oricărui subiect care îngrădeşte o aşa-zisă libertate, care, o considerăm noi atinsă.

EŞTI LIBER SĂ ZBORI !!! NU TE ÎMPIEDICĂ NIMENI. EŞTI TOTAL NEPREGĂTIT ATÂT TEORETIC CÂT ŞI PRACTIC. EŞTI CONŞTIENT CĂ TREBUIE SĂ SUPORŢI CONSECINŢELE (ATUNCI CÂND VEI AVEA GHINIONUL SĂ CONSTAŢI CĂ AI FĂCUT-O DE OAIE) ?

P.S. Am mai spus un lucru pe aici şi o să-l rescriu. Poate reuşeşte cineva să-mi răspundă scurt şi cu bun simţ.

"Cine suntem noi şi ce drept avem să ne asumăm riscuri dincolo de sfera noastră de specializare ? Chiar şi în sfera noastră de specializare, avem dreptul să "ne asumăm riscuri" ? Ştim să definim riscurile ?

Garret, văd că eşti "energic" şi combativ. Cu ce te ajută, sau lămureşte discuţia de aici ? Eşti membru ARA ? Acolo sunt cei care încearcă să rezolve cu bun simţ problemele legate de zborul de plăcere, sau chiar cu drone. De ce nu vrei să treci tu în linia frontului şi să-i ajuţi pe cei de care vorbeam, lăsând polonicul şi mestecatul în ciorbă pentru altcineva mai puţin energic ?

Baftă la focalizare ! :rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1446 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 03 March 2015 - 12:19 AM

Super Bitex. :rolleyes:
Este adevărat că sunt multe semne de întrebare vis-a-vis de Statutul ARA şi nu numai. Deocamdată nici eu nu sunt lămurit dacă sunt intenţionate, sau doar din lipsă de experienţă.
Tind să le acord prezumţia de nevinovăţie şi să urmăresc.
Adevărul este că sunt foarte mulţi "guralivi", dar niciunul nu a sărit să ajute ARA să pritocească clar marea pe care navighează. :rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1447 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 03 March 2015 - 12:31 AM

ViP_Eol, scuze ca iti raspund asa, dar nu te mai consuma inutil. Eu n-am cunostinte la fel de solide ca tine in domeniu, dar fiind oarecum din Onesti pot sa ma laud ca am zburat si pe (mai exact langa...) aeroportul din Bacau la oarece concursuri si stiu ce spui cand zici de reguli si respectarea lor. Tare rar as vrea sa-mi amintesc cat am fugit dupa planoare pana spre Capela Ghert, Calvar sau altele de prin zona Luizi-Calugara, doar cu ceva bani de drum in buzunar si cu o busola pe mana.
La intrebarea cu sfera noastra de specilizare si cu asumatul riscurilor m-ai dat gata.
Iti raspund sincer, ca prin natura meseriei, chiar in sfera de specializare iti asumi riscuri. Oriunde ai fi. Si cam toti stim sa le definim cand e vorba de job. Dar aici vorbim de modelism, este cu totul altceva. Este ceva facut din placere, pentru placere. Poti sa nu-ti asumi riscuri daca nu doresti asta. Sau poti face tot din pasiune ca ele sa fie minime. Si zic "din pasiune" din cauza ca nu este sarcina de lucru, ceva scris in fisa rece a unui post de job.
Eu as propune sa ne certam pe motive reale, cand apare momentul. Astea cu ce a fost in cazul acelui accident nu-si au locul aici.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 03 March 2015 - 12:33 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#1448 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 03 March 2015 - 12:48 AM

Vezi postareabitex, la 03 March 2015 - 12:31 AM, a spus:

ViP_Eol, scuze ca iti raspund asa, dar nu te mai consuma inutil. Eu n-am cunostinte la fel de solide ca tine in domeniu, dar fiind oarecum din Onesti pot sa ma laud ca am zburat si pe (mai exact langa...) aeroportul din Bacau la oarece concursuri si stiu ce spui cand zici de reguli si respectarea lor. Tare rar as vrea sa-mi amintesc cat am fugit dupa planoare pana spre Capela Ghert, Calvar sau altele de prin zona Luizi-Calugara, doar cu ceva bani de drum in buzunar si cu o busola pe mana.
La intrebarea cu sfera noastra de specilizare si cu asumatul riscurilor m-ai dat gata.
Iti raspund sincer, ca prin natura meseriei, chiar in sfera de specializare iti asumi riscuri. Oriunde ai fi. Si cam toti stim sa le definim cand e vorba de job. Dar aici vorbim de modelism, este cu totul altceva. Este ceva facut din placere, pentru placere. Poti sa nu-ti asumi riscuri daca nu doresti asta. Sau poti face tot din pasiune ca ele sa fie minime. Si zic "din pasiune" din cauza ca nu este sarcina de lucru, ceva scris in fisa rece a unui post de job.
Eu as propune sa ne certam pe motive reale, cand apare momentul. Astea cu ce a fost in cazul acelui accident nu-si au locul aici.


Nu mă consum. :rolleyes: Din fericire a trecut vremea respectivă. Cine se ceartă ? Io nu. Doar "urechesc" câte-un iepure cu studii superioare. :rolleyes:

P.S. Noi aveam avantajul motocicletei cu ataş a lui Nea Boboc şi cunoaşterea în amănunt a terenului. :pardon:

:drinks:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1449 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 03 March 2015 - 02:41 AM

Vezi postareabitex, la 02 March 2015 - 11:10 PM, a spus:

In multe asociatii, cluburi sau organizatii exista notiunea de "membru inactiv". Ar fi ceva la modul ca sprijin ideea, ajut la dezvoltarea ei, sprijin cand pot, cum pot si cu ce pot, dar in situatia cand din anumite motive nu mai pot fi membru activ, sa nu fiu aruncat ca pe o masea stricata, de parca n-as fi existat... Ca in cazul asta va las sa va luptati voi cu toate greutatile inceputului, si o sa ma inscriu eu cand o sa stiu ca fac 2 zboruri anul urmator. Nu-i mai simplu asa? Poate de aia nu ma inscriu acum si prefer s-o fac mai tarziu, ca regulamantul e neclar. Desi tare mi-as fi dorit sa ma inscriu acum si sa ajut cu ce pot, acum cand pot. Poate la anul stau pe tusa si nu pot. Din moment ce regulamentul nu imi este clar, nu mai bine ma inscriu cand imi vad bine doar de interesele mele? Intreb si eu, nu dau cu parul. Tare n-as vrea sa se inteleaga ca asta gandesc cu adevarat, ca n-am facut-o niciodata legat de modelism. Dar profit de faptul ca suntem la discutii libere. Si zic asta ca am citit candva in noapte, cererea de aderare la ARA. Ceva mai prost formulat ca acolo n-am gasit pana acum. Scuze de deranj, poate si acum scriu prea spre "candva in noapte". O sa recitesc cererea mai spre ziua, dar parca n-am inteles gresit.
Spor la treaba tuturor. Cu respect, Ovidiu.


Stimate domnule Ovidiu,

Am citit cu multa stima mesajul dumneavoastra si as dori sa va raspund la intrebarile dumneavoastra.

1. Taxa anuala va fi propusa de catre conducerea ARA la prima adunare generala (conf. statut o data pe an se face adunarea generala informare care este mentionata si in cererea de aderare). Taxa anuala propusa de catre conducerea ARA se va justifica pe baza unor obiective care asociatia trebuie sa le faca in acel an fiscal. Inca nu sa decis cand se va face adunarea generala dar cred ca va fi cat de curand posibil.
2. Exista membri activi si inactivi. Membri ARA cunosc acest lucru. Fiecare membru ARA isi poate verifica starea de membru utilizand QR codul de pe legitimatie sau folosind un link de pe pagina asociatiei. (in cererea de aderare este specificat in clar ca devine membru in momentul in care se plateste taxa de aderare)
3. Statutul asociatiei a fost verificat si agreata de adunarea generala care sa format in anul 2014 in Brasov (aprox 55 aeromodelisti). Deci nu exista nici o intentie ascunsa al asociatiei.

ARA a fost infintata la cererea aeromodelistilor nu pentru ca mi-am dorit eu sa imi fac de lucru si sa nu fiu alaturi de familie.
Cred ca trebuie sa trecem de mentalitatea "sa vedem ce face ARA si pe urma mai vad ce fac si eu" nu este corecta aceasta atitudine...tot cea ce facem este pentru aeromodelism, pentru voi, pentru ca ati cerut.

Cu speranta ca v-am raspuns la intrebarile dumneavoastra va asteptam cu drag sa deveniti membru ARA.

O zi buna,
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#1450 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 03 March 2015 - 07:50 AM

Si ca o completare la spusele lui Andras, cu care am discutat de mai multe ori incercand sa gasim solutii diverselor noastre probleme: Intr-adevar, cei mai multi membri ARA au cu totul alta pregatire si ocupatie zilnica, aeromodelismul fiind doar un hobby. Ni-l dorim cat se poate de liber, de sigur, dar trebuie sa ne unim, sa discutam, sa invatam impreuna tot ce tine de aceasta activitate si este necesar pentru siguranta si legalitate, intrucat avem destule de invatat si de pus la punct. De asta a aparut ARA, de asta discutam aici si ne prinde bine orice idee constructiva. Nu de critici rautacioase avem nevoie pentru ca ne stim si recunoastem limitele, ci de sprijin din partea oricui iubeste zborul si poate contribui cu ceva.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#1451 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 03 March 2015 - 07:58 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 03 March 2015 - 12:48 AM, a spus:

... Doar "urechesc" câte-un iepure cu studii superioare.

Oh da! :D
Eu am spus clar ca inchisesem subiectul, a tinut cineva musai sa ma dea exemplu negativ asa ca am ripostat!
Lucrez intr-un domeniu (ca tot ma acuzase indirect careva ca as fi doar "un cocalar cu bemveu") in care volens nolens ma raportez la reguli. Din fericire regulile respective nu sunt facute de romani, deci au logica! Lumea ii tot da cu "exemple" din Austria & co, acum cica sunt chiar "razvratit" ca nu ma raportez la regulile de acolo. Spre deosebire de Romania, acolo regulile respective sunt ultima chestie care ramasese de aranjat, cand vor fi toate la fel de asezate in Romania promit sa respect toate regulile, oricat de idioate ar fi. Da' vedeti, la Viena n-a fost nevoie sa las masina aiurea-n tramvai, pentru ca erau parcari peste tot! Pe soselele austriece (nu vorbesc de autostrazi, ca ne ofticam) nu erau militieni cu radarul in tufisuri, erau politisti fix acolo unde era nevoie.
Si pot sa mai continui daca vreti.
Problema este ca la noi, tipic romanesc, se pune caruta inaintea boilor, si multi sar in corpore sa aplaude ce bine e cu tractiune spate!
Iar daca cineva indrazneste sa intrebe care e logica toti ii sar in cap si ii explica "gata, s-a votat, asa e legea"!
0

#1452 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 03 March 2015 - 08:01 AM

Vezi postareakatran, la 02 March 2015 - 10:42 PM, a spus:

Normal ca cine zboara vrea sa ajunga sanatos si la timp la destinatie . De asta ne ocupam noi , cel putin cat suntem in stare s-o facem " safe " ... Dar habar n-aveti ca exista controlori de trafic
activi la varsta de 60 de ani , nu-i asa ? Am 3 in tura ... conducerea nu-i lasa sa plece , ca le e greu sa pregateasca oameni tineri . Costa in jur de 150.000 si dureaza vreo 5 ani ...
daca un om din asta face atac de cord la dirijare ( s-a mai intamplat , si nu odata ) , si nu poate nimeni sa preia traficul , atunci ce se intampla ? N-avem un statut , nu vrea nimeni sa aprobe
asa ceva ... probabil se va intampla doar dupa o catastrofa aeriana , ca asa sunt toate legile din aviatie scrise ... cu sange .

Si cunoaste cineva, in public, chestia asta? V-ati exprimat vreodata, in public, opozitia fata de aceasta situatie? Nu tin minte sa fi auzit de o greva a controlorilor de trafic in semn de protest fata de politizarea si popularea cu incompetenti a institutiei!
0

#1453 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 03 March 2015 - 08:02 AM

Domnule Ovidiu, aveti tot respectul meu pentru mesaj si pentru atitudine. :)
0

#1454 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 03 March 2015 - 09:15 AM

Vezi postareaGarett, la 03 March 2015 - 08:01 AM, a spus:

Si cunoaste cineva, in public, chestia asta? V-ati exprimat vreodata, in public, opozitia fata de aceasta situatie? Nu tin minte sa fi auzit de o greva a controlorilor de trafic in semn de protest fata de politizarea si popularea cu incompetenti a institutiei!



Normal ca n-ai auzit , ca daca s-a facut , a durat vreo 20 de minute , timp in care companiile aeriene au inceput sa sune unde trebuie si problemele sa fie rezolvata .
Proiectul de lege al statutului a fost pe la Basescu de vreo 3-4 ori ... da' exista niste " sfatuitori" pe-acolo care au reusit sa-l faca sa respinga cererea
pe baza unor chestii tehnice ... Toata daravera treneaza de vreo 5 ani , daca nu ma insel ... avem sperante sa rezolvam totusi problema in mandatul lui Iohannis ...

Asta-i cea mai mica problema a noastra acum ... PSD-ul stie ca o sa iasa de la guvernare in suturi , si face presiuni sa-si pregateasca locuri caldute la
companiile profitabile ( Romatsa , Nuclear Electrica , Trans Electrica , etc ) . Mai nou , avem un " disk-jockey " din armata , un general cu 2 sau 3 stele ... Are
misiune clara sa umfle organigrama de conducere cu noi posturi de directori de serviciu , experti , si alte asemenea ... Vor sa echivaleze licentele de CTA pentru
controlorii de trafic militari cu cele civile !!! Va dati seama ? Vor sa militarizeze institutia !!! Chestia asta au incercat-o si francezii , si spaniolii ...
bineinteles ca au dat-o in bara si au murit vreo 300 de oameni fara nici o vina , ca militarul saracu' stie sa faca interceptii , nu separari !!!!
0

#1455 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 03 March 2015 - 10:04 AM

Vezi postareakatran, la 03 March 2015 - 09:15 AM, a spus:

... ca militarul saracu' stie sa faca interceptii , nu separari !!!!

Asta e priceless! :D
:drinks:
0

#1456 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 03 March 2015 - 10:04 AM

Buna ziua!
Imi cer scuze pentru interventie, sigur aveti lucruri importante de facut si n-as dori sa deranjez prea mult. Mi-am dorit sa devin membru unei asociatii precum ARA inca inainte sa existe ARA. Si de cand ma stiu militez pentru respectarea regulilor, pentru a face ca ele sa fie clare si corecte si tot asa... Va asigur ca orice reguli privind modelismul vor exista la noi, eu si juniorul meu vom respecta unele mult mai dure si restrictive, nicidecum invers. Presupun ca toti suntem normali si dorim oarece normalitate si in modelism. Nu-mi fac nici o grija, desi am cunoscut si cazuri izolate deosebite... Sunt sigur ca modelistii au oarecum un alt punct de vedere privind viata si activitatea corect facute. Ma astept sa fiu inselat oriunde si oricand in viata si sunt pregatit pentru asta, dar stiu sigur ca un modelist adevarat este asa cum mi-l inchipuiesc acum si ca nu voi fi niciodata dezamagit. Poate inca visez, dar imi place cum ma trezesc dimineata dupa un astfel de vis. Ca sa fac o paranteza, e ca si dupa visul cu o vecina frumusica de-a mea... Adica nu poti sa nu te simti bine (si in continuare mai bine tac, deoarece si nevasta are cont pe RHC)...

Este exact cum spuneam si probabil asa o fi in mod general peste tot la infintarea unei asociatii. Problemele se rezolva pe parcurs, pe masura ce ele apar. Punctual vorbind, in momentul de fata cunosc taxa de inscriere dar nu si pe cea anuala. Nicaieri nu scrie ca raman membru ARA (cu drepturi restranse sau cu limitarile pe care le doriti, ca sincer nu ma prea afecteaza direct eventualele avantaje sau limitarile) daca nu o platesc pe cea anuala. Departe de mine orice gand neplacut, dar cum as putea sa ma inscriu in ARA fara sa stiu ce urmeaza anul viitor? Sincer, mai degraba trimit in contul asociatiei o suma cat inscrierea in asociatie decat sa ma simt aiurea cand o sa citesc ca daca nu o platesc pe urmatoarea sunt un fel de paria...
Punctul 1 este oarecum clarificat. Faptul ca "va fi propusa" si ca "se va justifica" nu ma incanta cu nimic acum. Adica sunt lucruri logice, nici nu m-as astepta sa fie altfel. Dar parca eram mai optimist sa stiu ca taxa anuala este "ATAT", cu rezerva ca urmeaza sau poate fi modificata ulterior in functie exact de criteriile pe care le sugerati. Pentru justificari, sincer, nu are rost sa pierdem timpul. In momentul cand eu hotarasc sa fac ceva, nu am nevoie de justificari din partea celuilalt. Adica merg pe incredere ca face tot ce trebuie sau tot ce poate.
La punctul 2 nu-s lamurit deloc dar asta-i problema mea si o sa ma documentez. Sa explic: eu imi stiu "starea" si fara sa verific pe un site sau altul, ca stiu ce am platit si ce nu. Dar n-am gasit in regulament cum s-ar numi starea aia. Poate n-am citit bine peste tot.
Am ceva de spus legat de punctul 3. Chiar ma simt ofensat de formularea dumneavoastra.
"3. Statutul asociatiei a fost verificat si agreata de adunarea generala care sa format in anul 2014 in Brasov (aprox 55 aeromodelisti). Deci nu exista nici o intentie ascunsa al asociatiei."
Sa-mi fie cu iertare, dar cred ca toti ne-am dorit o astfel de asociatie si nu cred ca cineva va suspecteaza de intentii ascunse. Incercati sa acordati mai multa incredere celor care vor sa intre in contact cu asociatia, indiferent daca unii au ceva urme de ciocolata si raspund ca in reclama aia: "Nimic"
Cred ca mai dureaza vreo 2-3 ani pana cand lista de modelisti o sa fie completa si stabila. Dar o sa fie.
Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#1457 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 03 March 2015 - 10:09 AM

Mai adaug si eu o chestie: asa "razvratit" cum ma considerati :p promit ca o sa ma inscriu si eu in A.R.A. cand imi vine zuburatoarea daca ii convingeti pe idioti sa scoata restrictia referitoare la camera!
1. Aeroporturi n-am in zona
2. Mai sus de 50-100m, nu ma ridic, nu ma intereseaza pozele de mare altitudine
3. Din raza vizuala n-o scot, ca n-am de gand sa plang dupa morisca.

Ah, si 4. Evident, n-o sa zbor in oras!
0

#1458 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 March 2015 - 10:16 AM

De asta revin cu obsesia mea dobandita vazand cum se intampla lucrurile pe alte meleaguri... o asemenea asociatie trebuia creata de jos in sus, ca o adunare a delegatilor reprezentand grupurile de modelisti din diverse localitati, fiecare vorbind in numele grupului care l-a delegat. Chiar mai multe grupuri din aceasi localitate ! Un oras maricel in vest are 2-3 cluburi minim, aflate la zeci de km unul de altul, la periferia orasului.
Nu 55 de individualitati, fiecare cu durere lui, din care nici unul nu a acoperit cerinte care poate le-as fi pasat delegatului meu si as fi stiut ca au fost cel putin ascultate, daca nu luate in seama !
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1459 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 03 March 2015 - 10:24 AM

Nu trebuie sa promiteti nimic nimanui desi mi-as dori sa fim de aceeasi parte a baricadei... Sunt sigur ca nu se pot rezolva multe dintre probleme ca nu doar ordinul 8 aduce restrictiile. Ele existau si inainte si vor exista si daca ordinul s-ar modifica sau chiar ar disparea complet.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#1460 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2652
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 03 March 2015 - 11:06 AM

Vezi postareaGarett, la 03 March 2015 - 10:09 AM, a spus:

Mai adaug si eu o chestie: asa "razvratit" cum ma considerati :p promit ca o sa ma inscriu si eu in A.R.A. cand imi vine zuburatoarea daca ii convingeti pe idioti sa scoata restrictia referitoare la camera!



Garett,
(fac o exceptie si nu ma adresez unei persoane, ce unui 'nume de scena')

Stii, problema cu camera este ca avem o constitutie, cod penal si cod de procedura penala. Sunt acolo niste restrictii, si niste proceduri, care nu pot fi eludate printr-un ordin de ministru (l-ar face nul). A incercat si minstru de interne cu Loganuri inteligente, nu i-a reusit. Ultima isprava in domeniu, a fost in 3 februarie 2015, cind CSJ a confirmat sentinta definitva si irevocabila pentru vre-o 16 hunedoreni. Sigur, mijloacele difera, scopul difera, rezultatul difera, dar fapta e cam aceeasi 'inregistrari ambientale'.

Ce ai vrea tu, o dispensa personala? un edict? o scutire in grup pentru membrii unui ONG?
0

#1461 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 March 2015 - 01:01 PM

Si problema nu este inregistrarea, cat facerea ei publica fara limite !
Cred ca nu am fi avut nici pe departe problemele de acum, daca din primel momente cand s-a pus FPV pe 'tub, acele inregistrari ar fi fost puse private si viszionate numai de cei care aveau cunostiinta de ele sau adresa paginii. Faptul ca nu ar mai fi putut fi gasite de catre o indexare google era ceva extraordinar !

Ma doare capul cand vad ca unii, mai ales ca se considera fotografi sau sunt din media nu inteleg cat impact poate avea acest mic detaliu minor... odata cu digitalul avem o noua lume, in care unii crescuti cu smartfonu in scutece considera naturale niste chestii carora altora le sunt erezii...
Pe vremea argenticului treaba era clara, doar autorul decidea asupra marimii si cat de finita era multimea celor care vor vedea operele lui... pornind de la un album frunzarit doar in familie, maergand mai departe la un cerc de zeci de persoane la fotoclub, sute-mii la o expozitie, chiar in cazul tiparirii intr-o carte tot era un numar finit de copii si perisabile.
Acum, in clipa cand ai pus pe net imaginea, a zburat, nu mai e a ta... iar unii considera asa de nevinovat acest act al postarii unei imagini fara sa judece un pic, ca nici macar un bobarnac primit de la o firma care il da afara din cauza ca o postare a unui angajat i-a afectat imagine nu ii schimba aceasta mentalitate.

Pentru cine nu s-a plictisit inca, un exemplu interesant de aplicare (sau ingradire) a anumitor libertati de detinere a unor imagini, atunci cand sunt unice ! Un album foto din secolul 19, castigat la o licitatie, este interzisa scoaterea lui din tara de catre guvernul englez pana cand imaginile nu sunt studiate de istorici si critici de arta... scurt ! mai discutam de drepturi si libertati ?
http://www.dpreview....otography-album

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 March 2015 - 01:04 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#1462 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 03 March 2015 - 01:27 PM

Vezi postarearenatoa, la 03 March 2015 - 01:01 PM, a spus:

Si problema nu este inregistrarea, cat facerea ei publica fara limite !
Cred ca nu am fi avut nici pe departe problemele de acum, daca din primel momente cand s-a pus FPV pe 'tub, acele inregistrari ar fi fost puse private si viszionate numai de cei care aveau cunostiinta de ele sau adresa paginii. Faptul ca nu ar mai fi putut fi gasite de catre o indexare google era ceva extraordinar !

Ma doare capul cand vad ca unii, mai ales ca se considera fotografi sau sunt din media nu inteleg cat impact poate avea acest mic detaliu minor... odata cu digitalul avem o noua lume, in care unii crescuti cu smartfonu in scutece considera naturale niste chestii carora altora le sunt erezii...
Pe vremea argenticului treaba era clara, doar autorul decidea asupra marimii si cat de finita era multimea celor care vor vedea operele lui... pornind de la un album frunzarit doar in familie, maergand mai departe la un cerc de zeci de persoane la fotoclub, sute-mii la o expozitie, chiar in cazul tiparirii intr-o carte tot era un numar finit de copii si perisabile.
Acum, in clipa cand ai pus pe net imaginea, a zburat, nu mai e a ta... iar unii considera asa de nevinovat acest act al postarii unei imagini fara sa judece un pic, ca nici macar un bobarnac primit de la o firma care il da afara din cauza ca o postare a unui angajat i-a afectat imagine nu ii schimba aceasta mentalitate.

Pentru cine nu s-a plictisit inca, un exemplu interesant de aplicare (sau ingradire) a anumitor libertati de detinere a unor imagini, atunci cand sunt unice ! Un album foto din secolul 19, castigat la o licitatie, este interzisa scoaterea lui din tara de catre guvernul englez pana cand imaginile nu sunt studiate de istorici si critici de arta... scurt ! mai discutam de drepturi si libertati ?
http://www.dpreview....otography-album


Agree ca de la FPV a plecat totul dar legat de secolul 19 :), nu prea merge, de la 19 pana azi :) am evoluat mult, in 19 inca eram barbari sau mai bine zis animale preistorice :) in devenire emancipati. Nu ca acum suntem prea sus dar totusi :).
0

#1463 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 03 March 2015 - 02:06 PM

Eu sunt mai insistent din fire si mai întreb o data: exista forumisti care au participat in calitate de spectatori la vreun meci de fotbal carora li s-a cerut consimtamantul in mod expres pentru a fi filmati?
0

#1464 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 03 March 2015 - 02:10 PM

Ei na ... Mister Garett. Dai cu boamba inflamatoare şi vrei să închizi subiectul ? În ce film ai văzut matale asta ? În alea străine, că în astea româneşti nu-i posibil aşa ceva datorită naturii omului deosebit, numit român. :rolleyes: :clapping: :D

Trebuie să observi că am răspuns pe baza mai multor afişări în scris (cu citare a răspunsurilor dvs.), dar în genere, textul meu conţinea cuvântul "noi" tocmai pentru că anumite atitudini sunt generalizate. Normal că există şi excepţii, dar astea nu le aducem în discuţie pentru că nu le cunoaştem precis. Din această cauză, în polemicile de genul celor de aici, un individ inteligent, mort de ceva vreme (normal ... inteligenţii mor mai repede :D ) a spus ceva esenţial : "Dacă ai ajuns la concluzia că *haina* nu e a matale, de ce o îmbraci ?"
Pe lângă asta, mai există regula de aur a românului aflat într-un cerc (de prieteni, sau persoane cu aceleaşi interese): "Persoanele de faţă se exclud !". Punct şi rezolvat elegant, chiar dacă, subtil, diplomat, îi faci proşti pe toţi ceilalţi participanţi la discuţie. Te rog nu îmbrăca iar vreo "haină" şi nu-mmi adu aminte că te-am mai rugat ceva o dată, că stau bine cu memoria (încă).

Avem obiceiul, foarte prost, de a face comparaţii între persoane, între naţii, să dăm exemple că uite ce se întâmplă pe acolo, sau pe dincolo. Este o atitudine total distructivă. Nu mă interesează ce naiba are vecinul în damigeană, ci să am io în damigeana proprie fără ca asta să însemne că fur, sau omor vecinul.
Nu putem face comparaţii pentru că nu ştim dedesubturile traiului de prin alte ţări, de ce există legile pe care le au şi de ce sunt acceptate de cetăţeni. Fiecare cu istoria lui. Din fericire, sau din păcate (nu sunt bine lămurit încă) prin venele mele curge destul de mult sânge de prusac (austriac) şi până pe la o anumită vârstă am crescut în mediul respectiv. E adevărat că prusacii sunt cei mai "afurisiţi" din naţia germană, dar e vorba doar de o disciplină strictă care i-a scutit de foarte multe necazuri, dar a şi provocat două războaie mondiale. Asta cu războaiele ar fi excepţia de la regulă (în ciuda pagubelor şi pierderilor de vieţi), care demonstrează ce se întâmplă când apare un descreierat care păcăleşte propriul popor şi-l aruncă în haos.
Au. Am cam deviat, dar sunt discuţii libere. :good:
Ce au obţinut germanii, sau austriecii s-a obţinut printr-un sistem strict coercitiv şi nu prin cultură sau civilizaţie (aici citez un foarte bun prieten austriac get-beget), deşi nu lipsesc şi respectivele.
Pentru că, de data asta, am făcut o aparentă ciorbă de potroace, concluzia ar fi că te poate crede oricine pe cuvânt asupra intenţiilor nevinovate în ale artei fotografice, cu excepţia "organului" cu uniformă care te ia la întrebări şi vrea să vadă "patalamaua" că de nu ... .
Amu vine vorba că legile nu sunt bune. Hm. Posibil. Niciun sistem legislativ nu e perfect şi nici nu poate fi, dar toţi încearcă să dea posibilitatea "excepţiilor" să nu funcţioneze în afara legii, iar pentru asta este necesară o derogare pentru fiecare excepţie adusă în discuţie (cazul nostru) şi numită instituţia care poate da acea derogare fără a fi nevoie să se mai îndeplinească o întreagă şi stufoasă procedură legislativă. Ideea este că se primeşte derogarea, dar nu se dă în vânt ci personalizat la nivelul unui hobby (pfff... am scăpat cuvântul) în cazul de faţă, dar nu fără reguli. Ei aici apare problema. În domeniul aero, pentru siguranţa tuturor părţilor, este strict necesar să fii înregistrat, să se ştie de tine că eşti responsabil, cunoşti riscuri şi proceduri şi eşti de acord să suporţi rigorile legii în caz de indisciplină.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1465 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 03 March 2015 - 02:18 PM

Vezi postareaGarett, la 03 March 2015 - 02:06 PM, a spus:

Eu sunt mai insistent din fire si mai întreb o data: exista forumisti care au participat in calitate de spectatori la vreun meci de fotbal carora li s-a cerut consimtamantul in mod expres pentru a fi filmati?


Ideea nu e neapărat de consimţământ pentru că în cazul meciurilor de fotbal apare latura exhibiţionistă a microbistului care doreşte să apară pe ecrane. :rolleyes:
Plus că e o adunare publică consimţită prin cumpărarea unui bilet care ţine loc de "contract". Microbistul/spectator ştie că meciul va fi filmat şi posibil să apară pe ecran, iar biletul reprezintă implicit respectivul consimţământ. Chestiunea e prevăzută în Codul Civil la partea de contracte (sau cel puţin aşa era).
Discuţia pe tema noastră se poartă strict pe imagini luate de pe domenii private. Televiziunile şi chiar orice persoană are dreptul să realizeze instantanee şi chiar să le publice dacă acţiunea se produce pe domeniul public. În concluzie şi noi avem dreptul ăsta. Problema, în privinţa culegerii de imagini de pe o platformă zburătoare, este cea strict de siguranţă şi de faptul că înălţimea îţi permite o perspectivă mai largă din care poţi surprinde uşor, nevinovat, curtea omului.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 03 March 2015 - 02:18 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#1466 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 03 March 2015 - 02:31 PM

Mai scriu ceva pentru ARA deşi nu sunt încă membru. :rolleyes:

Nu ştiu dacă Andras îşi mai aminteşte cu cine discută telefonic, că de fiecare dată spune că discută cu atâta lume că ... . Eh ! Nimeni nu-i perfect. :rolleyes: Există o soluţie : ciocolataaa, multăăă. :D

Lăsând gluma la o parte, în aşteptarea schimbării unei anumite atitudini din partea ARA (e vorba despre înscrierea unui membru în asociaţie), am făcut ceva cercetări legislative pe baza unui aspect relevat de Andras.
Din punct de vedere al legislaţiei naţionale şi internaţionale, în domeniu, ARA poate deveni federaţie şi poate fi recunoscută fără probleme de către FAI şi de către organismele interne (Ministerul Tineretului şi Sportului). Există precedent. Părerea mea este că ar trebui să vă mişcaţi rapid în această direcţie, mai ales că sunt fonduri europene care aşteaptă să fie accesate.

Să nu aveţi impresia că dacă nu ne-am înscris până acum în rândurile ARA (vorbesc de club) nu vă susţinem. O facem, mai pe tăcute, cu instrumentele şi relaţiile de sub tejghea. Ssst. :rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1467 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 03 March 2015 - 03:02 PM

Asa putem sa dezbatem unde e limita domeniul privat, din câte stiu dreptul de proprietate nu se extinde asupra coloanei de aer de deasupra curtii/casei etc!
O simpla interdictie a zborurilor in localitate rezolva ambele probleme, si eliminarea riscurilor, si eventualele "privacy"-uri invocate.
0

#1468 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 03 March 2015 - 03:13 PM

Vezi postareaGarett, la 03 March 2015 - 03:02 PM, a spus:

Asa putem sa dezbatem unde e limita domeniul privat, din câte stiu dreptul de proprietate nu se extinde asupra coloanei de aer de deasupra curtii/casei etc!
O simpla interdictie a zborurilor in localitate rezolva ambele probleme, si eliminarea riscurilor, si eventualele "privacy"-uri invocate.


Deci concluzia e unanim acceptată. Despre asta era vorba. Celelalte discuţii sunt adiacente şi diluează substanţa subiectului.
Nu e vorba despre dreptul de proprietate asupra coloanei de aer de deasupra, ci se referă la dreptul la intimitate. Sunt în curtea mea cu garduri de 3 m şi mă joc cu ...hm :pardon: nevasta altuia, sau spăl bani în piscină. Ai să observi în practica internaţională că televiziunile care au care de reportaj aeropurtate (elicoptere) blurează absolut orice imagine luată din interiorul curţilor, chiar şi a persoanelor private aflate din întâmplare în zona reportajului şi rămân clare doar subiectele reportajului. În prealabil obţin aprobări pentru filmări programate şi/sau au o licenţă (aprobare) de filmare pentru subiecte de ştiri (incendii, accidente, urmăriri pe şosele, etc ...).
Q E D
:rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1469 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 03 March 2015 - 03:14 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 03 March 2015 - 02:31 PM, a spus:

Mai scriu ceva pentru ARA deşi nu sunt încă membru. :rolleyes:

Nu ştiu dacă Andras îşi mai aminteşte cu cine discută telefonic, că de fiecare dată spune că discută cu atâta lume că ... . Eh ! Nimeni nu-i perfect. :rolleyes: Există o soluţie : ciocolataaa, multăăă. :D

Lăsând gluma la o parte, în aşteptarea schimbării unei anumite atitudini din partea ARA (e vorba despre înscrierea unui membru în asociaţie), am făcut ceva cercetări legislative pe baza unui aspect relevat de Andras.
Din punct de vedere al legislaţiei naţionale şi internaţionale, în domeniu, ARA poate deveni federaţie şi poate fi recunoscută fără probleme de către FAI şi de către organismele interne (Ministerul Tineretului şi Sportului). Există precedent. Părerea mea este că ar trebui să vă mişcaţi rapid în această direcţie, mai ales că sunt fonduri europene care aşteaptă să fie accesate.

Să nu aveţi impresia că dacă nu ne-am înscris până acum în rândurile ARA (vorbesc de club) nu vă susţinem. O facem, mai pe tăcute, cu instrumentele şi relaţiile de sub tejghea. Ssst. :rolleyes:


Buna,

Foarte bine punctat.
Doresc sa te informez ca cel putin de o luna avem in vedere sa contactam Ministerul Tineretului şi Sportului.
Din cate stiu eu nu putem fi membri la FAI. Daca ai cumva un doc official care ne da posibilitatea sa fim recunoscuti de FAI si sa fim mebri FAI fi sigur ca vom face toate demersurile sa fim.
In momentul de fata suntem focusati 100% pe ordinul 8/2014 astfel incat sa avem posibilitatea sa zburam in aceasta vara in legalitate. Acest lucru necesita foarte mult efort si timp din partea noastra.
Suntem in legatura directa cu toate autoritatile MT; AACR; Romatsa; IGSU toate pentru a avea posibilitatea de a zbura in legalitate. Pot sa va zic ca in ultimele doua luni aprox 80% am lucrat doar la acest subiect.
Sunt convins ca sunt multe lucruri de facut si ca multe inca nu sunt clare dar sa nu uitam ca suntem o mana mica de oameni care ne ajuta, tocmai de acea avem nevoie de supportul fiecaruia si intalegerea afrenta.

O zi buna,

Andras
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#1470 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 03 March 2015 - 03:15 PM

Zi faină domnilor. :rolleyes:
Mă aşteaptă proiectele în desfăşurare de la club. :good:
URA şi la zbor fofezelor !
0

Arata acest topic


  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

30 useri citesc topicul
0 membri, 30 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro