Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1172
Postat 16 December 2014 - 10:07 AM
Asta inseamna inchisoare de la 3 luni la 1 an. Iar actiunea in instanta inseamna precedent...
Singura sansa era ca aeromodel <> aeronava. Conf. L 257/2001 "aeronavă = orice aparat, cu motor sau fără motor, pilotat ori nepilotat, dirijat sau nedirijat, care se poate menţine în atmosferă cu ajutorul altor reacţii ale aerului decât cele asupra suprafeţei pământului;"
ARA este SINGURA entitate din tara asta care mai poate face ceva! Altfel orice spuma >1kg tb inregistrata.
"Once you let the smoke out, it will not work anymore."
#1173
Postat 16 December 2014 - 10:11 AM
Doar ca ARA deocamdata are citiva membri si o singura persoana, voluntar, care activeaza. Simt o oridecare nevoie ca ARA trebui intarit serios pe partea de staff.
rhc@born.ro
#1174
Postat 16 December 2014 - 10:13 AM
xorg, la 16 December 2014 - 09:44 AM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#1175
Postat 16 December 2014 - 10:38 AM
ARA ar trebui sa faca o cerere de intervenient ca parte interesata in acest proces. Dar pt. asta trebuiesc bani de avocat si alte cheltuieli. Insa cum pana acum nu s-au aratat prea multi interesati sa adere la asociatie ma indoiesc sa fie fonduri suficiente pt. asa ceva.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 16 December 2014 - 10:41 AM
#1176
Postat 16 December 2014 - 10:54 AM
xorg, la 16 December 2014 - 10:38 AM, a spus:
Practic, acest proces e deja pierdut. Cel putin asta e impresia mea. Mai ales ca presedinte e o doamna judecator. Sunt absolut convins ca habar n-are ce e aia aeromodel, aeronava etc... Exista riscuri pentru siguranta zborului? La revedere!
#1177
Postat 16 December 2014 - 11:20 AM
RACR 47.33 Aeronave exceptate de la înmatriculare
a) Următoarele categorii de aeronave pot efectua zboruri în spaţiul aerian naţional fără a fi înmatriculate în Registrul unic de
înmatriculare a aeronavelor civile, fiind exceptate în conformitate cu prevederile Codului aerian civil:
1. aeronave prototip;
2. aeronave de serie nou-construite;
3. aeronave care au fost radiate din registrele altor state şi sunt supuse unor zboruri în vederea stabilirii stării de
navigabilitate;
4. aeronave stabilite prin ordin al ministrului transporturilor.
B) Aeronavele care efectuează zboruri în spaţiul aerian naţional fără a fi înmatriculate trebuie să fie identificate în
conformitate cu prevederile conţinute în acest capitol.
RACR 47.34 Însemne de identificare
a) Însemnele de identificare ale unei aeronave civile române se compun din însemnul de naţionalitate şi marca de identificare.
Marca de identificare trebuie dispusă la dreapta şi în continuarea însemnului de naţionalitate printr-o cratimă.
B) Prevederile RACR 47.08 şi 47.19-47.24 referitoare la marca de identificare şi cerinţele privind însemnele de înmatriculare
trebuie aplicate şi însemnelor de identificare.
c) Însemnele de identificare trebuie aplicate pe aeronavă cu un material uşor de îndepărtat, dacă identificarea se face pe o
perioadă limitată de maximum 6 luni.
d) Însemnele de identificare trebuie înlăturate în momentul transferului dreptului de proprietate asupra aeronavei către o altă
persoană fizică sau juridică ori la expirarea valabilităţii certificatului de identificare.
RACR 47.35 Marca de identificare pentru aeronavele produse în ţară
a) Marca de identificare se alocă producătorilor şi distribuitorilor de aeronave pentru aplicarea temporară pe aeronavă în timpul
zborurilor permise conform acestui capitol.
B) Folosirea mărcii de identificare este supusă următoarelor condiţii:
1. mărcile de identificare pot fi folosite şi refolosite numai în legătură cu certificatul de identificare al aeronavei;
2. aceeaşi marcă de identificare nu este permis să fie folosită în acelaşi timp pe două sau mai multe aeronave.
RACR 47.36 Certificatul de identificare al aeronavei
a) Certificatul de identificare se eliberează în urma unei cereri scrise, care trebuie să cuprindă:
1. numele, prenumele, naţionalitatea şi domiciliul proprietarului sau deţinătorului aeronavei;
2. clasa/tipul aeronavei şi destinaţia ce urmează a i se da;
3. numele constructorului şi numărul/seria de fabricaţie;
4. marca de identificare solicitată;
5. perioada pentru care se solicită identificarea.
B) Solicitantul certificatului de identificare al aeronavei trebuie să facă dovada deţinerii legale a aeronavei pentru care
solicită certificatul.
c) Evidenţa certificatelor de identificare se păstrează într-un registru de identificare. Acesta este ţinut de autoritatea de
înmatriculare sau alt organism desemnat de către Ministerul Transporturilor şi cuprinde informaţiile prevăzute în certificatul de
identificare.
d) Zborurile cu aeronavele identificate conform prevederilor prezentului capitol sunt supuse prevederilor conţinute în
reglementările specifice emise de Ministerul Transporturilor şi procedurile aferente. Dacă nu există alte prevederi, întreaga
responsabilitate, precum şi asumarea tuturor riscurilor legate de întreţinerea şi zborul acestor categorii de aeronave revin
persoanelor fizice sau juridice angajate în astfel de zboruri.
e) Certificatul de identificare conţine următoarele rubrici:
1. însemnele de naţionalitate şi marca de identificare;
2. tipul aeronavei şi constructorul;
3. numărul de fabricaţie al aeronavei dat de constructor;
4. numele şi adresa proprietarului;
5. declaraţia privind baza legală pentru înscrierea într-un registru de identificare a aeronavelor civile;
6. valabilitatea certificatului;
7. data emiterii;
8. semnătura emitentului.
RACR 47.37 Limitări privind certificatul de identificare al aeronavei
a) Certificatul de identificare al aeronavei este valabil numai în legătură cu folosirea aeronavei de către proprietarul sau
deţinătorul legal al acesteia, pentru zboruri în spaţiul aerian naţional.
B) Pentru zboruri în afara spaţiului aerian naţional, proprietarul/deţinătorul aeronavei identificate în conformitate cu
prevederile prezentei secţiuni trebuie să obţină aprobările necesare de la autoritatea statului în care intenţionează să zboare.
c) Dacă nu există alte prevederi, valabilitatea certificatului de identificare este:
1. un an, pentru aeronave de serie nou-construite;
2. 3 ani, pentru prototipuri de aeronave;
3. nelimitată, pentru celelalte categorii de aeronave.
"Once you let the smoke out, it will not work anymore."
#1178
Postat 16 December 2014 - 11:41 AM
Rower, la 16 December 2014 - 10:54 AM, a spus:
Intotdeauna exista sanse. Pe judecator il intereseaza din pacate prea putin partea tehnica, daca are nelamuriri aici, poate solicita opinia unui expert. Oricum este usor de demonstrat instantei ca un avion de jucarie cumparat de la supermarchet si denumit de MT aeronva prin ordinul 8, nu poate intra sub incidenta codului aerian civil asa cum pretind cei de la MT prin intampinarea formulata. La fel de usor pot fi discretidate si alte aberatii din intampinarea MT, cum ar fi trimiterea la legea 257/2001. Cam cat de credibil poate fi MT-ul daca invoca in drept o lege prin care este descrisa procedura de deschidere a focului asupra unei aeronave, in cazul unui avionas de jucarie???
Aceasta postare a fost editata de xorg: 16 December 2014 - 11:42 AM
#1179
Postat 16 December 2014 - 11:47 AM
#1180
Postat 16 December 2014 - 12:20 PM
Fisiere atasate
-
LEGE (R) 257 22-05-2001.pdf (236.89K)
Number of downloads: 3
#1181
Postat 16 December 2014 - 01:06 PM
Donati toate modelele voastre muzeului.
In curand aeromodelismul va deveni istorie.
#1182
Postat 16 December 2014 - 01:10 PM
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 16 December 2014 - 01:11 PM
rhc@born.ro
#1183
Postat 16 December 2014 - 01:23 PM
nicajohn, la 16 December 2014 - 01:06 PM, a spus:
Donati toate modelele voastre muzeului.
In curand aeromodelismul va deveni istorie.
Am inceput de ieri se dau aeromodele cadou ;)
rhc@born.ro
#1184
Postat 16 December 2014 - 02:07 PM
xorg, la 16 December 2014 - 12:20 PM, a spus:
Vad ca se ocoleste cu eleganta acest aspect, evidentiat si in raspunsul MT in mai multe locuri: a fost practicat in mod organizat, in locuri care se stiau, si sub un regulament !
Reactiile autoritatilor care apar acum sunt datorita caracterului haotic care l-a luat practicarea, si care este chiar revendicat cu inversunare de unii...
Alt aspect de care nu se atinge nimeni este cel legat de filmare: era ilegala si in clipa aparitiei ord.8, recititi raspunsul MT: filmarea aeriana neautorizata este ilegala ! Asta nu au avut habar cei care si-au pus intr-o veselie filmarile pe net in loc sa stea sub radar si sa se laude la cercul reastrans de prieteni carora chiar le pasa !
#1185
Postat 16 December 2014 - 03:00 PM
Nici radioamatorii n-au disparut cand au aparut posturile publice radio. S-au organizat, au reguli si exista si astazi.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 16 December 2014 - 03:02 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1186
Postat 16 December 2014 - 03:29 PM
FrSky X9D Taranis Plus
Durafly HyperBipe
HobbyKing GoDiscover
F-22 Depron
#1187
Postat 16 December 2014 - 03:53 PM
E greu dar merita sacrificiul.
#1188
Postat 16 December 2014 - 03:54 PM
#1189
Postat 16 December 2014 - 04:02 PM
Azi au fost livrate legitimatiile si tricourile ARA catre dumneavoastra prin www.fancourier.ro
In principiu toate coletele trebuie sa ajunga pana in data de 19.12.2014.
In cazul in care nu va ajunge coletul va rog sa ma contactati sa va transmit AWB-ul ca sa puteti verifica cu fancourier situatia livrarii.
Pentru mebri ARA care sunt din Cluj-Napoca vor primi coletele de la mine personal.
FYI: Am impachetat 8h doua personae coletele
Va doresc o zi buna,
Babos Andras
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1190
Postat 16 December 2014 - 04:03 PM
Misu199774, la 16 December 2014 - 03:29 PM, a spus:
Asociatia nu exista. Doreau sa o infinteze dar nimeni nu a demarat procedura din cate stiu eu si din surse sigure.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1191
Postat 16 December 2014 - 04:07 PM
Andrix_y, la 16 December 2014 - 04:03 PM, a spus:
Mai era nevoie ? Odata inregistrata zburatoarea nu au liber la desfasurat activitatea ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 December 2014 - 04:08 PM
#1192
Postat 16 December 2014 - 04:12 PM
wabo1, la 16 December 2014 - 07:52 AM, a spus:
https://www.facebook...23333814524387/
Parerea mea personala este ca trebuie sa avem un pic de rabdare si sa nu luam decizii in graba, sa luam decizii astfel incat sa nu ajungem sa ne dezavantajeze....ARA are datoria sa sprijine aeromedelismul iar voi aeromodelistii aveti datoria de a o sprijini.
ARA lucreaza pe mai multe fronturi ca sa sprijine aeromedelismul dar e nevoie de timp si resurse.
O zi buna,
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1193
Postat 16 December 2014 - 04:13 PM
renatoa, la 16 December 2014 - 04:07 PM, a spus:
Da si pentru ei este nevoie. Este foarte greu sa indeplinesti conditiile din Ordinul 8. Laur a incercat si nu a reusit.....
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1194
Postat 16 December 2014 - 04:18 PM
GigiGL, la 16 December 2014 - 03:00 PM, a spus:
Comparatia cu radioamatorii, nu este cea mai fericita. Un radioamator are un certificat de radioamator, obtinut in urma unui examen !
Asa, ca ATENTIE, ce va doriti ... :)
Parca nu as vrea sa dau un examen sa obtin brevet de pilot, ca sa ma distrez cu niste parasute pe un teren viran.
Am atasat si o poza, ca sa nu existe interpretari :)
Fisiere atasate
-
SAM_4302.JPG (273.29K)
Number of downloads: 28
#1195
Postat 16 December 2014 - 06:17 PM
#1196
Postat 16 December 2014 - 06:24 PM
asa sunt romanii se baga in seama si nu fac nimic ...stim noi
Sarbatori fericite sa te ajute Al de sus Sanatate si bucurii alaturi de cei dragi.
cu respect Sandu Diaconescu :drinks:
#1197
Postat 16 December 2014 - 08:43 PM
Eu nu stiu ce au reclamat, daca au dreptate, sau daca vor avea rezultate utile, raspunsul ministerului poate ne ajuta sa intelegem ce se intimpla.
#1198
Postat 16 December 2014 - 09:25 PM
#1199
Postat 17 December 2014 - 07:24 AM
vlad1, la 16 December 2014 - 08:43 PM, a spus:
Corect, si eu vad raspunsul astfel se ne dea cel putin o imagina completa a gindiri guvernului, o lista completa de argumente si legi care trebuie ameliorate sau modificate, complectate.
In continuare cred ca cea mai simpla varianta de rezolvare este introducere in codul aerean specificatia aeromodelelor si excluderea lor de reglementare, trimiterea lor sub reglementarea proprie care prevede non-comercial si comercial separat.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 17 December 2014 - 07:26 AM
rhc@born.ro