Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1141
Postat 14 December 2014 - 10:16 AM
Niste minti infierbantate sunt mai curand aia care nu vor ezita sa o utilizeze intr-un asemenea scop...
#1142
Postat 14 December 2014 - 10:26 AM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 14 December 2014 - 10:26 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1143
Postat 14 December 2014 - 10:36 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1144
Postat 14 December 2014 - 10:55 AM
renatoa, la 14 December 2014 - 10:16 AM, a spus:
Perfect corect ce zici.
Problema este legile si restrictiile sunt facute pentru cei care le respecta. Afectati sunt cei corecti, nu si ceilalti. Problema era ca tehnologia nu era la indemana oricui. Acum este, e un fapt implinit, nu se mai poate da timpul inapoi. Nici o lege, oricat de aspra ar fi, nu o sa poata impiedica pe cineva sa faca rau.
E greu sa dai legi impotriva progresului.
Cred ca trebuie umblat prin alte parti pentru a rezolva problema.
Telefon: 0721 385365
#1145
Postat 14 December 2014 - 11:08 AM
renatoa, la 14 December 2014 - 10:16 AM, a spus:
Un individ antrenat n-are nevoie de tehnologia noastra pentru asta. De terorism nu se ocupa novicii. Se descurca perfect si cu un mortier de exemplu. Are raza similara, poate avea si precizie buna, nu mai vorbesc de distrugeri, mai mari...
TOATE argumentele lor impotriva multicopterelor sunt MOTIVE FALSE pentru a-si apara interesele.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1146
Postat 14 December 2014 - 11:23 AM
Si in state, FAA tot vilele incearca sa le protejeze ?
#1147
Postat 14 December 2014 - 11:48 AM
Pana la urma este mai usor si mai ieftin sa construiesti o drona sau un aeromodel care sa faca rau. Multe se fac in raza vizuala si daca ramanem la partea cu drobul de sare, aeromodelele puteau face mult rau si pana acum. Din fericire n-am auzit de astfel de cazuri, care sa poata fi reglementate sau impiedicate de o lege. Si nu vor fi nici de acum inainte. Sigur motivul nu este legat de siguranta populatiei asa cum o gandim noi. Sunt zeci de lucruri mai periculoase pentru populatie care pot fi interzise, dar din alea se obtine profit asa ca nu vor fi interzise.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 14 December 2014 - 11:49 AM
Telefon: 0721 385365
#1148
Postat 14 December 2014 - 02:22 PM
Până când vor ajunge să se lege de planorul meu de 1,5 kg pe care-l ridic la 300 de metri şi doar în câmpul meu vizual, va mai dura. Asta nu înseamnă că trebuie să ne oprim cu demersurile ARA. În timp ne putem aştepta şi la lucruri mai rele din partea autorităţilor.
Din punct de vedere militar, problema este mult mai dificilă. Cum te poţi apăra de o dronă de genul acesta? La modul ei rapid de acţiune (văzut - ghidat - lovit) nu prea există antidot în câmpul tactic.
#1149
Postat 14 December 2014 - 02:55 PM
airdream, la 14 December 2014 - 02:22 PM, a spus:
Si solutia corecta nu ar fi "educatia"? Prin interzicere nu se rezolva nimic. Ba se rezolva, se amana problema pana cand ea nu va mai putea fi ignorata.
Telefon: 0721 385365
#1150
Postat 14 December 2014 - 02:58 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 14 December 2014 - 03:03 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1152
Postat 14 December 2014 - 06:53 PM
vad ca in continuare faceti cea mai mare si importanta greseala: folositi termenul de drona. dragilor, sunteti modelisti? inca nu faceti distinctia intre drona si multirotor? ce D-zeu?! vorbiti de educatie, si tocmai aici e problema majora care o vad eu: multicopter vs drona (UAV). asa trebuie inceputa educatia, asa trebuie aratat altora care inca nu inteleg diferenta. ce folosim noi, in scop recreational, afacere sau mai stiu eu ce, nu sunt drone! sunt multicoptere!
succesuri la discutii mai departe, desi eu nu prea le mai vad rostul.
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 14 December 2014 - 06:56 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#1153
Postat 14 December 2014 - 07:22 PM
Eu singura definitie si am pornit de la cuvantul sursa, adica englezescul "drone" a fost asta:
"an unmanned aircraft or ship that can navigate autonomously, without human control or beyond line of sight"
Nu te contrazic, dar da-mi o definitie mai clara si convinge-ma ca un echipament electronic accesibil oricui, nu transforma orice echipament care zboara in drona. Adica daca in 200 euro nu te incadrezi sa faci din orice zburatoare un UAV.
PS. UAV nu exclude FPV.
Si sincer, pentru mine multirotor inseamna mai multe rotoare. Nu ma intereseaza ca sunt 2 sau 4 (eventual mai multe) si sunt orientate in sus sau pe orizontala.
Alt PS. Tare n-as vrea sa apuc timpul in care vor fi interzise automodelele cu sistem video pe ele, pe motiv ca sunt periculoase pentru ceva sau cineva. Asta ar fi urmatorul pas, ca exceptand viteza de lucru, restul parametrilor pot fi identici.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 14 December 2014 - 07:34 PM
Telefon: 0721 385365
#1154
Postat 14 December 2014 - 07:28 PM
Si inainte sa vina valul, la wiki era UAV = RC, e unmanned vehicle, amanuntele nu mai conteaza...
Daca pornim dicutia cu argumentatia asta am pierdut din start, ca sa nu mai zic ca mai ales multicopterele nu mai sunt conduse de pilot ci de computerul de bord, iar daca mai au si gps orice argument e nul, navigarea autonoma o face drona 100%, mai putin armamentul.
Bitex, iaca aici:
An unmanned aerial vehicle (UAV), commonly known as a drone and also referred to as an unpiloted aerial vehicle and a remotely piloted aircraft (RPA) by the International Civil Aviation Organization (ICAO), is an aircraft without a human pilot aboard. ICAO classify unmanned aircraft into two types under Circular 328 AN/190:[1]
Autonomous aircraft – currently considered unsuitable for regulation due to legal and liability issues
Remotely piloted aircraft – subject to civil regulation under ICAO and under the relevant national aviation authority
http://en.wikipedia...._aerial_vehicle
Deci au avut altii grija sa ne categoriseasca unde trebuie...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 14 December 2014 - 07:30 PM
#1155
Postat 14 December 2014 - 07:32 PM
ce ma nemultumeste pe mine cel mai tare este faptul ca ma tot lovesc peste tot (mai ales acum cand e nebunia cadourilor) de termenul drona. in orice magazin, market, supermarket etc. gasim la vanzare drona. aici e problema. oamenii trebuie educati sa nu mai faca confuzie intre jucarele de 2 lei, multicoptere si alte zburatoare si dronele adevarate (UAV). aici cred ca esti de acord cu mine! :drinks:
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#1156
Postat 14 December 2014 - 07:36 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#1157
Postat 14 December 2014 - 08:08 PM
Fara sa exagerez, orice poate ramane in aer fara comanda umana se va numi candva tot drona. Ca nu ajunge acolo de nebun, nu ramane ca vrea el si mai are si oarece scop sa fie acolo. Pe moment, doar baloanele au scapat, ca se misca incet si nu reprezinta interes. Eu as mai face o categorie, cea pentru experimente sau teste. Nu stiu unde sa bag proiectul unui student daca vrea sa studieze ceva la o astfel de zburatoare. Sa o bag la ceva recreational nu merge ca parca parca n-ar fi. Ceva comercial sigur nu este. El nefiind modelist "de profesie", numai el stie cat investeste pe toate planurile, sa vada ceva zburand. Si eu ca stat, sa-i cer sa inmatriculeze ca aeronava, sa plateasca taxe, impozite, asigurari... Ramane sa-i spun ca desi ce si-a propus sa studieze este interesant si important, nu este posibil din cauza legislatiei. E un fel de "crede si nu cerceta" de pe vremuri.
Multe imi par anormale. In orice caz, conditiile impuse folosirii lor, care sunt similare cu interzicerea lor, imi par incorecte.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 14 December 2014 - 08:10 PM
Telefon: 0721 385365
#1158
Postat 15 December 2014 - 11:08 AM
Dragilor, dronă este orice vehicul aerian, terestru, acvatic care funcționeaza fara om la bord, autonom sau comandat de la distanta.
Oricat vreti sa sa va distanțați de cuvantul asta, aeromodelele, automodelele si navomodelele sunt drone.
Pana la urma chiar nu conteaza cum le spunem, important e sa ne putem bucura de ele, in cele mai frumoase si curate scopuri.
#1159
Postat 15 December 2014 - 11:35 AM
Cred ca in privinta termenilor folositi in cadrul viitoarelor legi, ARA poate avea un cuvant de spus, fiind singura entitate competenta in acest domeniu. Folosirea unor termeni incorecti in textul viitoarelor legi se poate dovedi fatala acestui hobby pe modelul ordinului8, care foloseste notiunea de aeronava chiar si pt. un aeromodel mai usor de un Kg, prin aceasta reusind sa puna sub incidenta legislatiei dedicata aviatiei mari, inclusiv aceasta categorie de aeromodele. De aici o serie intreaga de probleme precum, inmatricularea asigurarea etc. Mai trebuie avut in vedere ca o lege Romaneasca are nevoie de termeni in limba Romana, fara englezisme si divrse prescurtari ale limbii engleze.
#1160
Postat 15 December 2014 - 02:36 PM
complicat? :)
#1161
Postat 15 December 2014 - 02:43 PM
#1162
Postat 15 December 2014 - 02:43 PM
Chiar sa existe specific local de la tara la tara pentru astfel de notiuni ? :unsure:
Putina istorie, precum si "libertatile" pe care le-am obtinut prin aceasta afiliere:
http://georgezaharia...ene-partea-i-c/
#1163
Postat 15 December 2014 - 11:54 PM
renatoa, la 15 December 2014 - 02:43 PM, a spus:
Chiar sa existe specific local de la tara la tara pentru astfel de notiuni ? :unsure:
Putina istorie, precum si "libertatile" pe care le-am obtinut prin aceasta afiliere:
http://georgezaharia...ene-partea-i-c/
Una este o lege de ratificare a unui tratat internatinal, care invariabil trateaza termenii internationali, alta este o lege interna a romaniei.
Apropo decretul prin care a fost ratificata Conventia de la Chicago o fi publicat in Monitorul Oficial? Sincer ma cam indoiesc ca ar fi, caz in care nu prea are valoare de lege.
#1164
Postat 16 December 2014 - 07:52 AM
https://www.facebook...23333814524387/
rhc@born.ro
#1165
Postat 16 December 2014 - 08:32 AM
P.S. SC FAE DRONES SRL a facut mai mult rau decat bine prin actiunea in instanta. Din intampinarea aia am concluzionat ca au avut un avocat prost sau n-au avut deloc.
P.P.S. Care ai o masinuta RC disponibila? Dau aveoane contra masinute...
#1166
Postat 16 December 2014 - 08:40 AM
#1167
Postat 16 December 2014 - 08:44 AM
Am descarcat pozele documentului si fac un pdf. Il pun aici imediat.
#1168
Postat 16 December 2014 - 09:02 AM
Number of downloads: 55
2.jpg (76.08K)
Number of downloads: 52
3.jpg (114.72K)
Number of downloads: 43
4.jpg (120.66K)
Number of downloads: 37
5.jpg (114.05K)
Number of downloads: 47
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#1169
Postat 16 December 2014 - 09:05 AM
Number of downloads: 26
7.jpg (111.92K)
Number of downloads: 18
8.jpg (114.85K)
Number of downloads: 16
9.jpg (117.04K)
Number of downloads: 23
10.jpg (70.76K)
Number of downloads: 30
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#1170
Postat 16 December 2014 - 09:16 AM
Asa ca aveti un document in 3 parti.
Am vazut ca este deja postat. Spor la citit.
Aceasta postare a fost editata de Rower: 16 December 2014 - 09:17 AM