Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#481
Postat 08 August 2014 - 10:53 AM
#482
Postat 08 August 2014 - 10:57 AM
Daca-mi aduc aminte, pina si dexter, cind si-a facut o racheta mai mare, a facut-o la secret (ca pe forum n-a scris nimic). Si-a dus-o la secret (nu cred ca a spus cuiva ca circula cu motorul de 3 kg in tren), de zburat (sfertul ala de secunda cit a zburat), a zburat-o in spatiu segregat (in poligonul de la capul Midia). Eu cred ca si lor le e cam frica sa nu-i prinda lupul, aia nu uita si nu iarta.
#483
Postat 08 August 2014 - 11:00 AM
renatoa, la 08 August 2014 - 10:53 AM, a spus:
Nici macar nu vreau sa stiu cum se pedepseste periclitarea traficului aerian, nerespectarea regimului de zbor, sau punerea in circulatie au unui FAV neimatriculat. Au ei instrumente de incadrare adiacente,am eu banuiala ca n-au sa incadreze la 'rupere de panselute in parc'.
Similar (tocmai) a fost cu mopedele. Toate au fost bune pina intr-o zi, de cind le-a trebuit si lor permis si numar.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 08 August 2014 - 11:01 AM
#484
Postat 11 August 2014 - 06:05 AM
http://www.realitate...ne_1446156.html
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#485
Postat 11 August 2014 - 07:39 AM
#486
Postat 11 August 2014 - 12:58 PM
In alte tari unde modelisti erau doar amenintat cu asemenea situatii s-au revoltat si pe alocuri s-a rezolvat definitiv de citiva luni.
In Romania mai glumim, nicidecum nu ne revoltam, asteptam ca si mielul de paste la rindul nostru. Doar nu am sesizat ca deja sintem prajiti. Dupa un foc de paie unde am incins ARA, nu se mai aude de cit daca faci scandal...nimic. Nici macar dupa 5 luni nu avem o asociatie functionala, uni se retrag din cauza antipatiei fata de alti, alti tac malc si nici numai raspund la mail sau telefon, iar alti incerc se faca o afacere din toata in loc sa se ocupa de nucleu important.
Intre timp si administratia CAA isi a facut treaba si se uite la aeromodele ca si la aeronave normale care trebuiesc inregistrate. Birocratie, taxe, autorizatii, demersuri, plimbari cu acte, dosare...rezultate zero. Ramane anarhia singura solutia si scapare. Si pe linga administratiile locale isi aprovisioneaza cu cite o drona Semiprofi, habar nu au cum se o foloseasca, cu bani europeeni, probabil o prabusesc pe urma si nu au bani de reparatie si uitete numai zburam noi si nici cei pentru care trebuie se stam la pamant.
Mie imi este greata tot mai mult de situatia asta se de incapatinarea asta comunista de a sta pe loc mai bine de cit se adapteze lucruri probate si functionale.
rhc@born.ro
#487
Postat 11 August 2014 - 01:09 PM
vlad1, la 07 August 2014 - 03:37 PM, a spus:
Aia de la Brasov zburau in spatiu B. Sigur la Sampetru e aerodrom autorizat (adica cu spatiu segregat pina la x-m). Exista un responsabil cu controlul trafic, cu siguranta zborului (cred ca chiar il cunosc)... ei aveau obligatii declarative.
...
Deci sa inteleg ca daca zbor intr-un asemenea spatiu, automat sunt "un pic mai protejat" decat oriunde in alta parte, macar si prin prisma faptului ca cei responsabili de acolo mi-au dat permisiunea, chiar daca numai verbala, de a zbura pe terenul lor? :unsure:
La nivel mondial este o mica problema, totusi... o vad pomenita destul de des in forumurile externe: zborul la panta.
Nici un club nu are in proprietate o panta a lui proprie, si nici nu intentioneaza sa achizitioneze un teren de asemenea topografie si sa il inmatriculeze...
Chiar ma intreb daca spatiul B de la SanPetru se extinde si deasupra Lempes-ului, ar fi o premiera. :unsure:
Asa ca toti se intreaba cum sa bage zborul la panta in noile corsete, mai ales cand intre baza si varful pantei e mai mult de 150m ;)
#488
Postat 11 August 2014 - 01:21 PM
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 11 August 2014 - 01:25 PM
rhc@born.ro
#489
Postat 11 August 2014 - 02:28 PM
renatoa, la 11 August 2014 - 01:09 PM, a spus:
La nivel mondial este o mica problema, totusi... o vad pomenita destul de des in forumurile externe: zborul la panta.
Nici un club nu are in proprietate o panta a lui proprie, si nici nu intentioneaza sa achizitioneze un teren de asemenea topografie si sa il inmatriculeze...
Chiar ma intreb daca spatiul B de la SanPetru se extinde si deasupra Lempes-ului, ar fi o premiera. :unsure:
Asa ca toti se intreaba cum sa bage zborul la panta in noile corsete, mai ales cand intre baza si varful pantei e mai mult de 150m ;)
In spatul B (in jurul aeroporturilor inregistrate), spatiul este deja segregat (legal). Trebuie sa fie control trafic aerian delegat cu serviciu de permanenta. Nu intrii fara aprobare, nu iesi fara aprobare, si nu faci nimic fara aprobare (daca o faci, declansezi eveniment de trafic, si se lasa cu anchete). Prezum ca nu ai dispecer de platforma, altfel la ala ceri pornire, rulaj, incadrare, decolare (dupa care te trece el la CTA). Practic in spatiul B, trebuie sa ai un controlor (CTA) care sa raspunda (radio) si sa controleze. Daca nu o face, se aplica VFR. Lui ii revine obligatia de a inregistra zborul, si a-l trece pe national (daca mergi in alt sector). Daca faci doar zona, tot CTA-ul il faci cu el, mai departe nu ai acces.
Eu inteleg ca noi, din cauza ca intram in spatiul aerian ( reglementat prin codul aerian, cu completarile ulterioare puna la OMT8/2014), trebuie sa-l respectam. Adica sa ne inregistram si declaram individual, exceptie (FRMD, turn de control...) cind altii au obligatia inregistrarii si declararii. Nu trebuie sa fim de acord, nu trebuie sa ne placa, dar de la OMT8 (incepind), trebuie sa respectam reglementarea aeriana nationala.
#490
Postat 11 August 2014 - 02:40 PM
Eu ma refeream mai curand la aerodroame mici, nu chiar ilegale cum pomenea wabo, dar unde aterizeaza un ULM o data pe saptamana, daca nu mai rar... activitatea cea mai frecventa pe asemenea aerodrom este fie utilitara de agricultura, fie cursuri de parasutism/planorism. Si in asemenea situatii ni se spune clar si frumos, azi nu e zi de zbor, imi pare rau baieti...
Si ma refeream la aeromodele, ce CTA, VFR, si alte basme... nici megafon nu exista ca sa strige la noi ca vine la aterizare neprogramat un ULM si sa aterizam de urgenta...
#491
Postat 11 August 2014 - 03:08 PM
#492
Postat 11 August 2014 - 03:39 PM
Noi vorbim aici de aeromodele nu de Boeing sau Airbus.
Mai sti ce chestie este asta... aeromodel?
Ai mai fost pe cimp se zbori ceva, un planor la panta?
Aparatele alea care le zburam de 100 de ani fara incidente?
Acum vii tu si zici ca musai, din cauza unui nou bogat cu ULM, un aparat din asta de care avem in fiecare an cite un pilot ferecit care scape de probleme si se duce pe veci sub nivelul ierbi?
Noi care avem un hobby complet inutil si nu punem in pericol pe nimeni in afara pe proprietate lui Van Doiculescu (filmat de sus) sau asemenea specii, sintem pedepsiti la inactivitate.
Se nu deranjam vreo afacere unui dinosaur securist, prieten cu ucigasul prim ministru, sti tu, cel care angajeaza ministrii tot mai -se zicem politicos nepotriviti- ca se straluceste el pe linga ei. Cu zimbatul lui pe buze de nationalsocialist ce este. Omul votat de cei 7500000 de omeni care au doar 4-8 clase, obedient sluja pantofarului ceauscisti (illiescu), cazuri sociale, pensionari de lux din fosta administratie. Acolo este ingropat problema noastra. In atitudine unei administratie care s-a umflat tot mai mare care nu are de nevoie de popor de cit o data la vot. In rest deseneaza formulare unde se le spui si grupa singelui si marimea papuciilor plus vreo 100 de stampile exact ca si in comunism.
rhc@born.ro
#493
Postat 11 August 2014 - 03:42 PM
rhc@born.ro
#495
Postat 11 August 2014 - 09:02 PM
wabo1, la 11 August 2014 - 03:55 PM, a spus:
Ai dreptate, ieri am zburat elicopter.
Probabil ultima data cind s-a dat la noi 'dispensa generala', a fost la intilnirea la care ai zburat si tu pe Oradea. Nu suntem foarte fericiti, dar noi ne-am obisnuit cu ATC, turn si VFR (de parca ne-ar fi intrebat cineva daca vrem sau ne place). E si o parte buna cu procedura asta, daca o respecti (nu doare asa de rau), te lasa in pace. Zbori curat cu fruntea sus.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 11 August 2014 - 09:03 PM
#496
Postat 11 August 2014 - 09:22 PM
Daca ar mai aparea unul, ipotetic vorbind, la vreo 10 km de cel mare, banuiesc international, si ati avea acces la cel mic, v-ar mai durea de ATC, VFR si altele legate de cel mare ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 August 2014 - 09:24 PM
#497
Postat 12 August 2014 - 02:18 PM
renatoa, la 11 August 2014 - 09:22 PM, a spus:
Daca ar mai aparea unul, ipotetic vorbind, la vreo 10 km de cel mare, banuiesc international, si ati avea acces la cel mic, v-ar mai durea de ATC, VFR si altele legate de cel mare ?
Sa nu intelegi ca vreau eu sa impun regula la voi, doar avind experienta ultimilor ani, incerc sa explic ce se intimpla si eventual de ce.
La intrabarea ta pot sa ne raspunda colegii din Cluj, cum se zboara sau cum ar trebui sa se zboare (dupa ce reguli).
#498
Postat 12 August 2014 - 02:25 PM
Doar ca aici nu avem un aerdorm la fiecare oras macar si nici acollo nu este interzis se zbori pe cimp....iar aici practic este interzis complet orice si ma endoiesc ca este legal dupa 8/2014 se zburati cu peste 1kg si pe aerdrom , sau ca si la voi pe aeroport international...
Bubo nu este ca la voi sau la Cluj merge si asa. buba este ca in 99% din restul tari conditiile sint altfel.
rhc@born.ro
#499
Postat 17 August 2014 - 04:56 PM
Pentru RTF-isti... merge si un Minimoa sau Bird of Time :)
Fisiere atasate
-
$_57.JPG (264.49K)
Number of downloads: 87 -
$T2eC16RHJHoE9n3Ke97GBQVFP08IRQ~~60_57.JPG (41.49K)
Number of downloads: 83
#500
Postat 17 August 2014 - 05:09 PM
rhc@born.ro
#501
Postat 17 August 2014 - 05:14 PM
#504
Postat 18 August 2014 - 06:30 AM
wabo1, la 17 August 2014 - 05:09 PM, a spus:
Him ! .. frac poate inchiria daca nu are, papioane se gasesc, suficient de plinut este
asa ca ..... nu mai are nevoie de pinguin .. problema este unde isi
" conecteaza " receptorul ??? !! :rofl: :rofl:
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 18 August 2014 - 06:31 AM
#506
Postat 19 August 2014 - 03:43 PM
http://www.rhcforum....post__p__751997
Interdictia se refera doar la aeroport, sau la toata zona din jurul Clujului, maricica, dupa cum vad pe harta... ?
Este inclus si Dezmirul, daca cei de acolo va primesc, mai poate zice cineva ceva ?
#507
Postat 19 August 2014 - 03:49 PM
renatoa, la 19 August 2014 - 03:43 PM, a spus:
http://www.rhcforum....post__p__751997
Interdictia se refera doar la aeroport, sau la toata zona din jurul Clujului, maricica, dupa cum vad pe harta... ?
Este inclus si Dezmirul, daca cei de acolo va primesc, mai poate zice cineva ceva ?
Buna,
Interdictia este pentru Dezmir unde este si Aeroclublul Romaniai "Traian-Darjan"
O zi buna,
Andras
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#508
Postat 20 August 2014 - 03:31 PM
rhc@born.ro
#509
Postat 21 August 2014 - 06:35 AM
unde bani vorbesc numai avem ce cauta in aer
rhc@born.ro
#510
Postat 21 August 2014 - 07:55 AM
wabo1, la 21 August 2014 - 06:35 AM, a spus:
unde bani vorbesc numai avem ce cauta in aer
"..... sau deasupra plafonului de nori (unde Global Hawk zboară mai mereu, aflându-se la o altitudine mult mai mare decât culoarele de zbor folosite de obicei de civili şi de militari)."
Nu cred ca la acele altitudini ajung si aeromodelele noastre obisnuite.... Cred ca este loc sub soare pentru toti. Depinde de noi cum punem problema.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 21 August 2014 - 07:57 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS