Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#391
Postat 25 May 2014 - 11:39 AM
Inca nu putem zbura legal, nu avem o victorie efectiva, eroii nostrii si noi ceilalti ar trebui acum, sa ne canalizam eforturile pt. a fructifica corect acesta victorie partiala. Este nevoie acum de o ARA legal infiintata cu un numar mare de membri cotizanti, avem nevoie de o ARA care sa ne reprezinte, iar noi prin adeziunea noastra putem sa-i consolidam pozitia, astfel incat cuvantul sau sa cantareasca greu in fata autoritatilor. Abia apoi vom putea sa ne bucuram linistiti de hobbyul nostru avand si timp sa ne elogiem eroii, fara grija ca cine stie ce alte idei ale autoritatilor sau ale altor entitati ar putea stirbi prin restrictii nastrujnice frumusetea si nobletea acestui hobby.
#392
Postat 25 May 2014 - 02:57 PM
Mai bat si eu tastatura (incerc la subiect). Se pare ca n-am inspiratia sa fac ceva practic (cu papusi de cirpa si andrele de exemplu), sau motivatia sa strabat 700 de km sa ma intilnesc cu cineva. Sunt altii mai aproape, si parca si reversul e valabil, nici voi nu veniti aici sa ne intilnim. Daca tu crezi ca nu vreau...
Problemele noastre nu de la Oradea au porniti si nu aici se pot rezolva, eu asa cred. Prefer cind intru pe forum sa nu gasesc dejectiile sau problemele proctologice ale nimanui.
Foarte curioasa aparitia reglementarilor succesiv in mai multe legislatii nationale fara sa fie o decizie a CE sau hotarire a PE. Nu stiu sa fie mari framintari cu 'incalcarea intimitatii' si nici multe 'incidente' la siguranta trensporturilor. Care o fi cauza daca nu tine de comisariatul pentru trasnsporturi?
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 25 May 2014 - 02:58 PM
#393
Postat 25 May 2014 - 06:13 PM
Ti se pare la subiect....?
vlad1, la 19 May 2014 - 12:35 PM, a spus:
Sa-i mai lasam un pic sa se cunoasca...
Deocamdata au trecut citeva luni, au avut un show mai abitir ca intilnirile anuale, au mobilizat oamenii la Brasov, au adunat donatii, si au produs... o hartie.
Mai incearca cu tastatura pentru ca deja incep sa fiu de acord cu tine:
"Foarte curioasa aparitia reglementarilor succesiv in mai multe legislatii nationale fara sa fie o decizie a CE sau hotarire a PE. Nu stiu sa fie mari framintari cu 'incalcarea intimitatii' si nici multe 'incidente' la siguranta trensporturilor. Care o fi cauza daca nu tine de comisariatul pentru trasnsporturi?"
Aceasta postare a fost editata de nicolas: 25 May 2014 - 06:14 PM
#394
Postat 28 May 2014 - 07:09 PM
Multumesc.
#395
Postat 28 May 2014 - 08:59 PM
O seara placuat,
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#396
Postat 03 June 2014 - 10:07 AM
S-a intamplat la spectacolul Carmina Burana in aer liber cu ocazia zilelor Craiovei.
Public numeros, peste 3000 oameni, inclusiv membrii ai familiei regale, adica conditii de suprasaturare radio evidente, loc in care un RC 2.4G nu are ce cauta ! A patit-o prima oara o personalitate a dronisticii romanesti, in piata Universitatii, acum doi ani.
Atunci lumea a vazut la timp si s-a dat la o parte, acum avem o domnisoara cu taieturi pe fata...
Atunci presa a scris, dar faptul a fost diluat de evenimentele politice care se intamplau, manifestarile pro-Arafat.
Acum presa nu sopteste nimic pentru ca cea drona, un Phantom, apartine studioului TVR local, - faina aparatura profi... a avut aprobare de la Olgutza sa filmeze, evidenta, fara a fi inmatriculata si toate cele, legile sunt pentru prosti... iar oficialii locali se straduiesc sa musamalizezez totul rapid inainte de a ajunge ceva la presa ne-locala si necontrolata, care, curios, a fost absenta de la manifestare, descrisa ca ceva iesit din comun.
Si pentru asta ajungem sa tragem noi ponoasele... pentru ca unii cred ca asta cu zburatul si RC-ul este ca schimbarea canalelor la TV...
Sa, stiu, postez chestii care e bine ca MT sa nu le vada... linistea de care avem nevoie...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 June 2014 - 10:08 AM
#397
Postat 03 June 2014 - 06:01 PM
domnilor ma uitam cun daca se intapla sa?.....
inconstienta !!!!!!!!
#398
Postat 04 June 2014 - 10:20 AM
sandu62, la 03 June 2014 - 06:01 PM, a spus:
domnilor ma uitam cun daca se intapla sa?.....
inconstienta !!!!!!!!
Asta nu se pune.Daca s-ar fi intamplat ceva, era trecuta la statistici.
Si asta, pentru ca s-ar fi lasat cu cateva sute de morti si raniti daca ar fi cazut vreo pasare d-aia peste multime. :blink:
Aceasta postare a fost editata de EBA: 04 June 2014 - 10:23 AM
#399
Postat 04 June 2014 - 12:04 PM
sandu62, la 03 June 2014 - 06:01 PM, a spus:
domnilor ma uitam cun daca se intapla sa?.....
inconstienta !!!!!!!!
Cu ce se zbura deasupra publicului, cu drone sau cu avioane 1:1?
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#400
Postat 05 June 2014 - 08:50 AM
MLGore, la 04 June 2014 - 12:04 PM, a spus:
Cu ambele se face asta, vezi si filme de la RR 2014...
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 05 June 2014 - 08:51 AM
rhc@born.ro
#401
Postat 05 June 2014 - 11:01 AM
#402
Postat 06 June 2014 - 12:49 PM
aeromax, la 05 June 2014 - 11:01 AM, a spus:
Iar o dați de gard cu lipsa normelor....nu va lasati pana nu atrageti iar atentia. Pentru moment legea ne cam interzice sa zburam. Câtă strictețe mai vreți? Cine a gresit plateste. Ar fi bine sa ne abtinem de la comentarii de genul asta pana se rezolva situatia cu ordinul 8.
#403
Postat 06 June 2014 - 03:31 PM
nicajohn, la 06 June 2014 - 12:49 PM, a spus:
Nu inteleg de ce va "irita" ceea ce am afirmat. M-am gindit, in primul rind, la avioanele full size care, la mitingurile aviatice, au evolutii deasupra publicului. Normele de siguranta zborului trebuiesc respectate si nimeni nu poate face rabat de la acest lucru. Nu vad ce legatura are ordinul 8.
#404
Postat 06 June 2014 - 03:57 PM
Un pic de retinere nu ar strica in perioada asta. Nu zic cu rautate.
#405
Postat 06 June 2014 - 05:08 PM
Daca ati stii la fel de multe ca ce stiu eu despre cel care a pilotat copterul care a cazut, si ca locul lui poate nu ar fi cazul sa fie nici macar in libertate, darmite pilot de asa ceva, v-ati da seama ca nu e de tacut, ci sa sa militeze si sa se delimiteze de astfel de cazuri.
Sa presupunem ca respectivul ar fi fost membru ARA... poate dumneavoastra va considerati de buna credinta si nu va merge paranoia pana la astfel de scenarii, dar eu ma gandesc la cati indivizi se afiliaza la o astfel de asociatie crezand astfel ca vor fi deasupra legilor...
Oficialitatile, de orice specializare, prefera sa stea de vorba cu asociatii, fiindca pur si simplu nu se poate trata cu mii de cazuri individuale. Cand are de-a face cu o asociatie, ma gandesc, asa ar fi normal, ca un oficial arunca o privire in statutul ei, si le atrage atentia daca ceva nu e in regula. Asta cand nu fac legile cot la cot ca in cazul de fata... Constatatnd ca statutul asociatiei este in regula, oficialul isi inchipuie, sau spera, ca membrii lui il vor respecta, in felul asta luandu-si de pe cap o mare grija legata de respectivul segment de activitate, si se concentreaza pe alte treburi unde nu a avut norocul sa se aiba asociatii asa binevoitoare sa il degreveze de o grija.
Sa presupunem ca se intampla o belea... si respectivul, la primul contact cu organul, scoate triumfator legitimatia din buzunar si il informeaza: "stiti, eu sunt membru ARA"... dar cu tonul acela care sugereza, ca lui in mod normal nu avea cum sa i se intample asa ceva, dar, ca sa vezi, ghinionul, sa fie organul mai intelegator... Eu as zice ca este exact pe dos ! Un lant de telefoane se va declansa pana sus, ca sa fie MT informat ce boroboata facura "aia de la ARA" si de la MT inapoi va fi unul singur, exact la Andras, care va fi facut in toate felurile, variatiuni pe tema "nu sunteti in stare sa va tineti oamenii in frau, pai de asta v-am acordat eu..."
Tocmai de asta bat campii pe aici ca printre rolurile primare ARA ar trebui sa fie:
- informarea comunitatii despre ce nu mai are voie sa faca ca pana acum,
- informarea unui nou membru ca isi va asuma statutul,
- raportarea si delimitarea de orice caz de incalcare a legii, cand este efectuata de un ne-membru ARA, pentru membrii se incepe intai cu urecheala in colectivul din care face parte...
- si, de ce nu, ca in cazul acesta, raportarea utilizarii unei platforme de zbor neinmatriculate in scop comercial, chiar daca nu au avut loc incidente.
Este perfect echivalent cu zburatorii 1:1 care ne raporteaza pe noi cand ne intersectam traseele, s-au intamplat cazuri chiar in tara, sau cazul radioamatorilor care raporteaza orice transmisie neautorizata in benzile proprii... asta dupa ce in prealabil l-au anihilat pe intrus cu bruiaje specifice bransei.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 June 2014 - 05:10 PM
#406
Postat 06 June 2014 - 06:45 PM
#407
Postat 09 June 2014 - 07:45 AM
Aeromodelsimul nu trebuie si nu va fi limitat de noile regulamente care ca si singura modificare o sa contine mai explicit diferenta intre zboruri comerciale si cele ne-comerciale si reglementarea explicita dronelor comerciale cu filmari in zone populate (doar cu autorizatia pe termen scurt) si cele extravilane, care pot fi obtinute pe periode de timp de probabil pana 2 ani.
Se specifica explicit ca legislatia aeronautica nu intentioneaza si nu va afecta sau specifica domenii care sint protejate in alte legislatii, cum ar fi protectia de zona privata.
In acest context se propune doar o specificare mai clara de comercial si necomercial si o reglementare clara pentru aeronave nou aparute zise "drone" pentru filmari aeriene in scop comercial in privinta folosirea lor in teritoriu intra- sau extravilan.
A mai fost exprimat si confirmat ca autoritatiile aeronautice germane au fost in ultima vrema invadate de persoane juridice pentru autorizatii de zboruri comerciale si din aceasta cauza reglementarile sint necesare si pentru protejarea lor de o invazie de aeromodelisti care cred ca au de nevoie pentru scopuri private. Se intentioneaza o delimitare clara si o ne-ingradare de aeromodelisti care, atentie, vor avea altceas regim de efectuare a zborurilor de cit pana acum.
Asta include si inaltime de pana la 762 metri dupa caz si FPV in campul vizual si filmari/photo aeriene care nu incalca vreo alta legislatie plus protectia de zborui si in afara de aerodroame de modelism. Toate asta in concordanta cu legislatia europeana in planificare unde entitatiile germane de profil aeromodelism au cel mai mare pondere din cauza numarul lor de membri.
Legislatia romana in prelucrare ar trebui tine cont de intentiile astea si se fie curatat de orice limitare sau mentionare de referiri sau preluari de regulamente din alte legislatii fara legatura directa sau indirecta. Lesgislatia sau ordinul de ministru in prelucrare trebuie si curatat de paragrafe care discrimineaza aeromodelsimul in mod abuziv in favorea altor ramure de sport aerien, in afara celor strict comerciale sau militare.
In senzul asta repet inca o data punctele meu de vedere sa fie tinut cont din partea celor care sint in legatura cu ministere si cu organe de administare aeronautice:
Limitare de inaltime in spatiu G pentru aeromodele trebuie se fie lafel ca si pentru orice alt utilizator in afara a celor comerciale care oricum sint limitate sau inexistente in spatiu G. Eventual limitare drastica poate sa aiba loc maxim in zone necontrolate dar categorizate HX sau militare.
Orice zbor a aeromodelelor necomerciale indiferent de specificarea entitatiilor sportive de modelism care nu poate se fie la inaltimea dezvolatrea tehnici, si cele nespecificate cum sint multicoptere, cu sau fara echipamanet foto/video si cu sau fara motor nu trebuie autorizare daca se face in extravilan la distante minime de zone populate sau construite si daca NU se efectueze nici deasupra grupuri de persoane sau persoane.
Mentionez ca in data cind va apare un ordin care delimiteaza in mod abuziv aeromodelistilor in favorea altor grupe aviatice care folosesc spatiu G, o sa declansez procedura de reclamatii si dupa caz voi angaja avocatura de fiecare data cind am dovezi de incalcarea legislatiei aeronautice a sporturilor respective, indiferent daca le practic si eu si o se va afecta si activitatea mea. Daca este vorba de corectitudine trebuie sa fie aplicat nu doar aeromdelistiilor ci a tuturor ramurilor de activitate sportiva hobby aerean. Asta include si zboruri aeronavelor desasupra locuintei noastre la inaltimi neautorizate sau orice alt zbor deasupra capului meu sau a familiei mele in zone unde nu este autorizat sau legitim. Asta include si zboruri la evenimente aeronautice sau aeromodelistice deasupra publicul, care regret ca am facut si eu pe vremuri si la care am o oridecare intelegere, dar la care timpul este apus lafel ca si cum este apus timpul se aruncam gunoiele in peisaj sau se circulam cu masini neinmatriculate pe drumuri publice.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 09 June 2014 - 07:46 AM
rhc@born.ro
#408
Postat 09 June 2014 - 07:49 AM
#409
Postat 09 June 2014 - 08:18 AM
renatoa, la 09 June 2014 - 07:49 AM, a spus:
Eu ma refer strict la aeromodelism cum o practic eu si majoritate de modelisti pe cimp liber, pe teren privat sau oriunde ma apuce si pozibilizate in siguranta pentru echipament si persoane in raza. Asta nu exclude competitional, iar partea asta comp. doar cu mai putin de 1% din activitatea mea de aeromodelism. Iar asta include si FPV si fotografie plus filmari in peisaje sau pe terenul meu privat.
M-am adresat si oficial si direct la minister si altor organelor(mentionate mai sus) pentru ca am o nelamurire cu ce se lucreaza sau nu in background. Chiar daca ma fac inamici prin demersul aceasta, sincer nu cred ca dureaza 5 luni sa infintezi o asociatie nici in Romania cind eu aici local am reusit in 2 saptamani. Am dubii ca nu cumva ARA este freanat din pozitii oficiale prin pile si legataturi asa cum am si dubii la ultimul text propus unde ARA a fost in mare parte ignorat. Si nici nu ar trebuie sa dureze 5 luni pentru o chestie simpla ca si un statement oficial din partea unui minister chiar daca este unul preocupat cu lupte interne si protejare persoanelor privilegeate, a se citi baronilor locali si alesilor in parlament fata de legislatie inca existenta dar nesemniicati pentru cei care se pretint sa conduca tara si in Romania.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 09 June 2014 - 08:20 AM
rhc@born.ro
#410
Postat 09 June 2014 - 11:12 AM
Asteptam de la Andras ceva vesti si altele ,cam greu se misca treaba adevarat.
#411
Postat 09 June 2014 - 12:16 PM
sandu62, la 09 June 2014 - 11:12 AM, a spus:
Asteptam de la Andras ceva vesti si altele ,cam greu se misca treaba adevarat.
Nu era vorba daca se fiu ignorat sau nu. Ma intereseaza prea putin. Ma intereseaza sa am o legislatie clara sub care pot sa imi zbor aeromodelele in Romania fara sa ignor vreo lege sau ordin.
Pur si simplu am comunicat cea ce se intimple in alta parte si am exprimat nemultumire fata de non-activitate.
In plus am anuntat ce voi face, din frustrare poate, daca aeromodelisti vor fi ingraditi peste masura in comparatie cu alte ramure aviatice.
Un membru fondator ARA imi a scris in dimineata asta ca se retrage din ARA si ca nu i place ce spun eu si alti modelisti cu care a vorbit sau comunica el.
Toata procedura asta de la infintare ARA (sintem in al 5ea luna de cind discutam) pana la o legislatie normala, se zicem de bunul simt macar incepe se devine un sir fara sfirsit de replici si discutii fara scopuri in realitate. Poate in stil cunoscut discutii se fac in background si doar nu avem voie se stim si noi. Dar mai ales nu am voie se am o alta parere/vedere mi se pare, sa nu devin incomod, se perturbezi gaura in legislatia existenta.
rhc@born.ro
#412
Postat 10 June 2014 - 08:12 PM
wabo1, la 09 June 2014 - 08:18 AM, a spus:
M-am adresat si oficial si direct la minister si altor organelor(mentionate mai sus) pentru ca am o nelamurire cu ce se lucreaza sau nu in background. Chiar daca ma fac inamici prin demersul aceasta, sincer nu cred ca dureaza 5 luni sa infintezi o asociatie nici in Romania cind eu aici local am reusit in 2 saptamani. Am dubii ca nu cumva ARA este freanat din pozitii oficiale prin pile si legataturi asa cum am si dubii la ultimul text propus unde ARA a fost in mare parte ignorat. Si nici nu ar trebuie sa dureze 5 luni pentru o chestie simpla ca si un statement oficial din partea unui minister chiar daca este unul preocupat cu lupte interne si protejare persoanelor privilegeate, a se citi baronilor locali si alesilor in parlament fata de legislatie inca existenta dar nesemniicati pentru cei care se pretint sa conduca tara si in Romania.
Buna Walter,
Sper ca am clarificat unele lucruri telephonic cu tine ieri, imi doresc sa o fac si pe forum ca toata lumea sa stie.
1. In legatura cu infintarea ARA conform legii e necesar cel putin doua luni doar pentru rezervarea de nume si aprobarea lui deoarece contine cuvantul "Romana" vezi legea. In momentul de fata suntem in intarziere cu doaua saptamani deoarece nu avem cazierul fiscal al lui Ovidiu Bora.
2. ARA nu cred ca este franata de o pozitie oficiala. Daca MT nu dorea sa comunice cu noi nu o faceau sau nu o faceau in mod contructiv eu zic totusi ca au avut o anumita deschidere ca sa ajungem la o cale oarecum comuna si aceptabila pentru noi fata de actualul ordin in vigoare. De ce nu se publica noul ordin propus de ei nu am cum sa iti raspund la aceasta intrebare. Vezi politica la noi in tara are alte prioritati.
3. Mai este o regula care este valabila pentru toti in lumea asta. "Daca nu ii convine cuiva cu ce tren circula se da jos si ia altul".
O zi buna,
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 10 June 2014 - 08:27 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#413
Postat 10 June 2014 - 08:23 PM
wabo1, la 09 June 2014 - 12:16 PM, a spus:
Pur si simplu am comunicat cea ce se intimple in alta parte si am exprimat nemultumire fata de non-activitate.
In plus am anuntat ce voi face, din frustrare poate, daca aeromodelisti vor fi ingraditi peste masura in comparatie cu alte ramure aviatice.
Un membru fondator ARA imi a scris in dimineata asta ca se retrage din ARA si ca nu i place ce spun eu si alti modelisti cu care a vorbit sau comunica el.
Toata procedura asta de la infintare ARA (sintem in al 5ea luna de cind discutam) pana la o legislatie normala, se zicem de bunul simt macar incepe se devine un sir fara sfirsit de replici si discutii fara scopuri in realitate. Poate in stil cunoscut discutii se fac in background si doar nu avem voie se stim si noi. Dar mai ales nu am voie se am o alta parere/vedere mi se pare, sa nu devin incomod, se perturbezi gaura in legislatia existenta.
Imi pare rau ca ati avut aceasta discutie care nu a facut decat sa pierdem un membru important care lucra la dezvoltare platformei electronice pentru ARA...deci in acest moment nu mai lucreaza nimeni pentru platforma. Tot din aceasi cauza (alt subiect cu alte peroane) am pierdut un alt om din echipa care lucra la regulamentul de ordine interioara.
Intrebarea mea este catre toti aeromodelistii chiar se doreste sa facem ceva pentru aeromodelismul in Romanaia?... sau scopul este sa scotocim trecutul in loc sa ne vedem de viitor?
O zi buna,
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#414
Postat 11 June 2014 - 01:36 PM
Activitatea ARA ar trebui sa fie (eu mi-as dori) de lobby (http://ro.wikipedia.org/wiki/Lobby). Asta presupune http://registruldelobby.ro http://www.registruldetransparenta.ro/ deci, inregistrare, activitate, etica... profesionalism (politic). Asta s-ar putea cere de la niste membrii calificati (nu in modelism).
Gandeste-te la atributele conducerii ARA (decizia, dispozitia si controlul) (ca sa nu fie membrii importanti, ar trebui sa fie ierarhie), sau la principiile de functionare (ARA) conduce oameni, ii conduce dupa reguli, nu-i conduce pentru totdeauna...
E un pic mai complicat in organizatiile cu mai mult de o persoana. Nu sunt sigur ca ajunge sa vrem, trebuie sa putem.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 11 June 2014 - 01:37 PM
#415
Postat 11 June 2014 - 02:23 PM
Citeaza
Odată intrată în vigoare, legea va anula ordinul ministrului transporturilor, publicat în ianuarie în Monitorul Oficial, care prevedea că operarea aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord în spaţiul aerian naţional este permisă numai în “zone de spaţiu aerian segregat temporar, înfiinţate, alocate şi activate conform reglementărilor aplicabile în vigoare”.
http://www.cdep.ro/p...oiect?idp=13802
Aceasta postare a fost editata de VeNoM386: 11 June 2014 - 02:28 PM
#416
Postat 11 June 2014 - 02:51 PM
http://www.sursazile...cerii-dronelor/
#417
Postat 11 June 2014 - 03:34 PM
Dar ca ai dreptate, pana nu e promulgata nu s-a modificat nimic.
#418
Postat 11 June 2014 - 03:55 PM
Ultimul arata nu mai putin de cit de adevarat este de nevoie o ARA activa care va fi in stare sa miste ceva in bine.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 11 June 2014 - 03:55 PM
rhc@born.ro
#419
Postat 11 June 2014 - 08:50 PM
VeNoM386, la 11 June 2014 - 02:23 PM, a spus:
Multumim de informare. Vom lua legatura cu MT asap sa vedem despre ce este vorba defapt. Va tinem la curent.
O zi buna,
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#420
Postat 12 June 2014 - 08:10 PM
Andrix_y, la 11 June 2014 - 08:50 PM, a spus:
O zi buna,
Am vorbit azi la MT si au confirmat telefonic ca ordinul 8/2014 este in continuare in vigoare si nu este afectat de catre noua lege aprobata in parlament.
MT nu are un termen estimativ cand vor adopta noul ordin propus de ei.
O zi buna,
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro